Ухвала
від 02.03.2023 по справі 809/2864/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"02" березня 2023 р.справа № 809/2864/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Могили А.Б., розглянувши матеріали заяви про видачу дубліката виконавчого листа в адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Нива" про стягнення заборгованості в сумі 2673,41 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.07.2015 позов управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі задоволено повністю. Стягнуто з Приватного сільськогосподарського підприємства "Нива" в користь управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.03.2015 року до 01.07.2015 року в сумі 2673,41 грн.

Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.09.2019 замінено сторону виконавчого провадження по даній справі - Коломийське об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області.

Від Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області 27.02.2023 надійшла заява про видачу дубліката виконавчого листа замість втраченого оригіналу виконавчого листа у справі №809/2864/15 та поновлення строку його пред`явлення до виконання.

Суд, з`ясовуючи питання про наявність підстав для прийняття до розгляду поданої заяви, зазначає наступне.

Порядок вирішення питання щодо видачі дубліката виконавчого листа до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів визначений п.п.18.4 п.18 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, підпунктом 18.4 пункту 18 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

Позивачем доказу про сплату судового збору не представлено, однак в заяві заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору у зв`язку з обмеженням фінансування коштів. З метою ефективного забезпечення права доступу до процесу судочинства, позивач просить суд звільнити його від сплати судового збору.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Частиною 1 статті 8 Закону визначено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (частина 2 статті 8 Закону).

Дана норма містить вичерпний перелік умов, за яких можливе звільнення від сплати судового збору, відстрочення або розстрочення сплати судового збору, а також зменшення його розміру, які стосуються виключно фізичної особи як позивача чи сторони, а не юридичної, якою є позивач в даній адміністративній справі, а також в окремих категоріях спорів, пов`язаних із захистом соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодуванням шкоди здоров`ю, що не відповідає предмету позову в даній адміністративній справі.

Підстави для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати для суб`єктів владних повноважень Законом України "Про судовий збір" та Кодексом адміністративного судочинства України не визначено.

Одночасно суд зазначає, що обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення суб`єкта владних повноважень від сплати судового збору, відстрочення чи розстрочення такої сплати.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що клопотання про звільнення від сплати судового збору задоволенню не підлягає.

Згідно ч.1 ст.167 Кодексу, будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити, зокрема інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України якщо заяву подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву заявнику без розгляду.

Оскільки в даному випадку, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області не надано суду доказу про сплату судового збору, тому подана заява про видачу дубліката виконавчого листа підлягає поверненню заявнику без розгляду.

Керуючись статтями 167, 241, 248, 256, пунктом 18 розділу VІІ Перехідні положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про видачу дубліката виконавчого листа №809/2864/15 повернути заявнику без розгляду.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2023
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу109304705
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —809/2864/15

Постанова від 20.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 31.07.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні