Рішення
від 01.03.2023 по справі 420/19287/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/19287/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження в м. Одесі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» про стягнення суми податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ», за результатом розгляду якого позивач просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» (код ЄДРПОУ 36044807), а саме з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 668447,14 грн. на бюджетний рахунок UА178999980333129318000015744, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ЕУК в Од.обл./м.Одеса/11021000.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що станом на 11.11.2022 року, відповідно до довідки про суми податкового боргу та станом на 31.07.2022 року, відповідно до інтегрованої картки платника (ІКП), податковий борг ТОВ «ВІПАСТЕХ» перед бюджетом становить 673291,09 гри. Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 668447,14 грн. Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 668447,14 грн виникла в результаті проведення документальної планової виїзної перевірки, за результатам якої складено акт за №18/15-32-22-04/36044807 від 12.02.2016 року, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення за №0000112204 від 01.03.2016 року на загальну суму 485941,00 грн., В зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ю» №4387-17 від 03.07.2017 року, яку було направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу ТОВ «ВІПАСТЕХ».

Ухвалою суду від 06.01.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Судом направлено примірник ухвали про відкриття провадження на поштову адресу відповідача, який отримано останнім 19.01.2023 року.

У встановлений законом та судом строк відповідач відзив на позовну заяву не надав, про поважність причин не повідомив.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» зареєстроване 06.08.2008 року за №15561020000033040 Юридичним департаментом Одеської міської ради та перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС в Одеській області, Суворовській державній податковій інспекції. Основний вид економічної діяльності ТОВ «ВІПАСТЕХ» «Неспеціалізована оптова торгівля (код 46.90)».

Головним управлінням ДФС України в Одеській області відповідно до наказу Головного управління ДФС України в Одеській області № 8 від 05.01.2016 року «Про проведення документальної виїзної планової перевірки ТОВ «ВІПАСТЕХ» проведено документальну планову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року.

За наслідками перевірки складено акт № 18/15-32/22-04/36044807 від 12.02.2016 року.

Відповідно до висновків зазначеного акту встановлено наступні порушення:

пп. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2, п. 138.8 ст. 138, пп. 138.10.2, пп. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, п. 2.1, 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.95 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95 за № 168/704, п.3.6 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 2 від 10 січня 2007 р., в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на 388754 грн., в тому числі:

2013р. - 109278 грн.

2014р. - 279475 грн.

За результатами перевірки, прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000112204 від 01.03.2016 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю "ВІПАСТЕХ" збільшено суму грошового зобов`язання на суму 485941,00 грн., з яких 388754,00 грн. (за основним платежем) 97188,00 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями.

Податкове повідомлення-рішення № 0000112204 від 01.03.2016 року оскаржено ТОВ «ВІПАСТЕХ» до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.09.2016 року по справі №815/2708/16 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ВІПАСТЕХ" до Головного управління ДФС України в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000112204 від 01.03.2016 р., зобов`язання вчинити певні дії, - задоволено частково. Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС України в Одеській області №0000112204 від 01.03.2016 року. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

16.02.217 року постановою Одеського апеляційного адміністративного суду №815/2708/16 апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області задоволено. Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2016 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов`язання вчинити певні дії скасовано. Прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 09.11.2021 року касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Віпастех» залишено без задоволення. Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 року у справі №815/2708/16 залишено без змін.

Також судом встановлено, що 15.07.2019 року ГУ ДПС в Одеській області на підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20, у порядку, абз.2 п.п. 76.3 ст.76 Податкового Кодексу України проведено перевірку податкової звітності з податку на прибуток за 2017 рік платника податку на прибуток.

15.07.2019 року про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток складно Акт № 5894/15-32-51-06/36044807.

Відповідно до висновків Акту № 5894/15-32-51-06/36044807 дані перевірки свідчать про порушення платником податків термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на прибуток протягом строків, визначених п. 57.1 п.57, п.137, п.137.3 ст.137 розділу III Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ мінами та доповненнями). Несвоєчасна сплата узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток в сумі 3206 грн. за звітний податковий період 2017р.

26.09.2019 року за результатами камеральної перевірки та Акту №5894/15-32-51-06/36044807 від 15.07.2019 року, ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення за №20122865106 від 26.09.2019 року на загальну суму 1282,40 грн. (штрафу).

Відповідно до розрахунку податкового боргу станом на 11.11.2022 року податковий борг ТОВ «ВІПАСТЕХ» перед бюджетом становить 668447,14 грн.

Відповідно до довідки про суми податкового боргу станом на 11.11.2022 року та даних інтегрованої картки платника (ІКП), податковий борг ТОВ «ВІПАСТЕХ» перед бюджетом становить 673291,09 грн.

З даних інтегрованої картки платника податків встановлено, що відбулось зменшення розміру основного платежу до 352938,46 грн. та зменшення розміру штрафних санкцій до 90776,00 грн. з врахуванням переплати на початок нарахувань та погашення податкової заборгованості.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Приписами пп.14.1.175, п.14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання;

Згідно положень пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи

Відповідно до п.36.1, п.36.2, п.36.3 ст.36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Приписами п. 59.1, п.59.3 ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПКУ, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп. 20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до положень п.95.1, п.95.2, п.95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Станом на час розгляду справи, підприємство відповідача не надало суду доказів щодо самостійної сплати податкового боргу.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, про наявність підстав для задоволення адміністративного позову ГУ ДПС в Одеській області.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а отже судові витрати в розглядаємій справі стягненню на користь позивача не підлягають.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» про стягнення суми податкового боргу.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» (код ЄДРПОУ 36044807), а саме з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 668447,14 грн. на бюджетний рахунок UА178999980333129318000015744, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ЕУК в Од.обл./м.Одеса/11021000.

Відповідно до ст.255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч.1 ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м.Одеса, 65044; код ЄДРПОУ ВП: 44069166).

Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІПАСТЕХ» (вул. Героїв Комсомольців, буд. 49Б, м. Одеса, 65055; код ЄДРПОУ: 36044807,).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 01.03.2023 року.

СуддяН.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2023
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу109305698
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —420/19287/22

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 01.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 06.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні