Рішення
від 03.03.2023 по справі 420/13215/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/13215/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» (код ЄДРПОУ 39591876, адреса: вул. Транспортна, 3, офіс 8, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 41720686, адреса: 65017, м. Одеса, Люстдорфська дорога, 5, офіс 210) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» до Головного управління ДПС в Одеській області, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА ТРЕЙД», в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС в Одеській області щодо повернення ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів в сумі 362 466,90 грн, які не є грошовими зобов`язаннями та не є узгодженою сумою грошових зобов`язань;

- зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області підготувати та подати до відповідного органу Державної казначейської служби України інформацію щодо повернення ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів в сумі 362 466, 90 грн

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 15.12.2021 ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» платіжним дорученням №2964 від 15.12.2021 здійснювало платіж юридичній особі - ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» в сумі 362 466,90 грн., однак при оформленні платіжного доручення ці кошти помилково зараховані на електронний рахунок ПДВ ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» UA768999980385179000000338038. При цьому призначення платежу в платіжному дорученні зазначено як за будівельні матеріали згідно рах. №1/21 від 30.11.2021.

На звернення до ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» щодо повернення даних коштів позивачу повідомлено, що останні самостійно не можуть цього зробити, оскільки вони не є розпорядниками електронних рахунків.

ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» 17.12.2021 листом за вих. №234 та вих. №235 звернувся до Державної казначейської служби України та ГУ ДПС у м. Києві щодо повернення помилково перерахованих коштівю

Листом №11-06-06/27121 від 23 грудня 2021 року Державною казначейською службою України повідомлено позивача, що перерахування коштів з рахунків СЕА ПДВ здійснюються казначейством в автоматичному режимі виключно на підставі реєстру ДПС України, питання повернення коштів лежить в площині вирішення ДПС України.

У відповідь на звернення позивача від 20.12.2021 за №236 ГУ ДПС в Одеській області листом від 28.01.2022 №2967/6/15-32-18-07-06 повідомлено позивача про те, що нормами ПК України не передбачено перерахунків коштів з рахунку в СЕА ПДВ одного платника на поточний рахунок іншого платника.

Позивач вважає зазначену бездіяльність відповідача протиправною, оскільки обов`язковою передумовою повернення платнику податків надміру/помилково сплачених коштів є одночасна наявність наступних обставин: 1) відсутність у такого платника податкового боргу; 2) подання платником податків заяви про повернення коштів протягом 1095 днів від дня виникнення переплати; 3) відповідність поданої заяви вимогам пункту 43.4 Податкового кодексу України. За наслідками подання відповідної заяви орган ДПС у визначені законом строки повинен або підготувати висновок про повернення такої суми, або надати письмову відмову у поверненні коштів з бюджету з пропозицією проведення звірення стану рахунків (у разі відсутності в інформаційних базах даних ДПС відомостей щодо розміру заявленої до повернення суми).

Як вказує позивач, факт наявності у нього помилково сплачених коштів у розмірі 362 466,90 грн. відповідачем не заперечується, при цьому, відповідачем не вчинялося жодних дій, передбачених статтею 43 Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 26.09.2022 року позов залишено без руху, надано строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою суду від 11.10.2022 року позов залишено без руху, продовжено строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою суду від 21.10.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у порядку ст.262 КАС України, залучено третю особу яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД».

Ухвалою суду від 18.11.2022 року витребувано докази у Головного управління ДПС в Одеській області.

Ухвалою суду від 12.12.2022 року витребувано докази у ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» та ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД».

08.11.2022 через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду представником відповідача до суду надано відзив на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що відповідач заперечує проти позовних вимог, просив у їх задоволенні відмовити повністю, зазначивши при цьому, що позивач у заяві просив повернути кошти з електронного рахунку інших платників, а саме ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД», що у свою чергу відповідно до п. 2001.6 ст. 200 Податкового кодексу України можливо лише через додаток 4, який подається безпосередньо платником ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» разом із податковою декларацією з податку на додану вартість.

У разі, якщо платник податку виявив бажання зайво зараховані кошти на електронний рахунок перерахувати до бюджету чи на поточний рахунок, то такий платник податку зобов`язаний заповнити та подати у складі податкової декларації з податку на додану вартість заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у системі електронного адміністрування (далі - СЕА) платника податку, що перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету (Д4).

В такому випадку у додатку 4 (Д4) платник зобов`язаний заповнити таблицю про відомості щодо суми коштів на рахунку у СЕА, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету.

Як стверджує відповідач, зважаючи на те, що позивач просив повернути кошти з електронного рахунку іншого платника, а саме ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД», то йому надані роз`яснення, що відповідно до п. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України повернення коштів можливе лише через Додаток 4, який подається безпосередньо платником ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» разом із податковою декларацією з податку на додану вартість.

Враховуючи вищезазначене, відповідач - Головне управління ДПС у Одеській області вважає, що правові підстави для задоволення адміністративного позову ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» відсутні.

05.11.2022 третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» надало до суду письмові пояснення, у яких зазначило, що 15.12.2021 ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» платіжним дорученням №2964 від 15.12.2021 здійснило платіж для ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» в сумі 362 466, 90 грн на як за будівельні матеріали згідно рах. №1/21 від 30.11.2021, проте ці кошти були зараховані не на розрахунковий рахунок товариства, а на рахунок СЕА ПДВ, і товариство не має можливості повернути їх ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» чи використати у власній господарській діяльності.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено, що 30.11.2021 ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» надало ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» рахунок №1/21 (а.с. 31).

Позивач платіжним дорученням №2694 від 15.12.2021 здійснював платіж юридичній особі - ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» в сумі 362 466,9грн з призначенням платежу за будівельні матеріали згідно рах №1/21 від 30.11.2021. При оформленні платіжного доручення замість поточного рахунку №UA913287040000026002054341302 був вказаний електронний рахунок ПДВ отримувача ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» UA423287040000026007054226875.

Отже, позивач здійснив поповнення рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ на суму 362466,9 грн. на користь інших юридичних осіб, і на час розгляду справи ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» вказаними коштами не скористались.

ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» 17.12.2021 листом за вих. №234 та вих. №235 звернувся до Державної казначейської служби України та ГУ ДПС у м. Києві щодо повернення помилково перерахованих коштів (а.с. 34-35).

Листом №11-06-06/27121 від 23 грудня 2021 року Державною казначейською службою України повідомлено позивача, що перерахування коштів з рахунків СЕА ПДВ здійснюються казначейством в автоматичному режимі виключно на підставі реєстру ДПС України, питання повернення коштів лежить в площині вирішення ДПС України (а.с. 36).

11.01.2022 ГУ ДПС у м.Києві за виї №1279/6/26-15-04-02-08 повідомило, що згідно інформаційних ресурсів ДПС, основним місцем реєстрації ТОВ «ТЕК_ТРАНС ФОРВАРД» є ГУ ДПС в Одеській області (а.с. 37).

У відповідь на звернення позивача від 20.12.2021 за №236 (а.с. 39) ГУ ДПС в Одеській області листом від 28.01.2022 №2967/6/15-32-18-07-06 повідомлено позивача про те, що нормами ПК України не передбачено перерахунків коштів з рахунку в СЕА ПДВ одного платника на поточний рахунок іншого платника (а.с. 41).

Вважаючи, що наведені листи відповідачів містять відмову у поверненні грошових коштів з Державного бюджету України, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що згідно п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Під помилково сплаченими грошовими зобов`язаннями слід розуміти суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету та\або на єдиний рахунок від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб`єктів підприємницької діяльності, або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов`язань, та у випадках, передбачених статтею 351 цього Кодексу (п.п. 14.182 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Згідно ст. 351 .1 Податкового кодексу України єдиний рахунок - це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов`язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов`язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями.

Згідно п.п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку. встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

За змістом норм п. п. 43.3, 43.4 ст. 43 Податкового кодексу України обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку, на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Згідно п. 43.6 ст. 46 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Отже за змістом вказаних приписів за нормами Податкового кодексу України підлягають поверненню помилково чи надміру сплачені суми податків, зборів та платежів, зараховані до бюджету чи на єдиний рахунок.

Судом встановлено, що згідно рах. №1/21 від 30.11.2021 позивач платіжним дорученням №2694 від 15.12.2021 здійснював в сумі 362466,9 грн з призначенням платежу - за будівельні матеріали згідно рах. №1/21 від 30.11.2021 на електронний рахунок ПДВ отримувача ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» UA423287040000026007054226875.

Грошові кошти у сумі 362466,9 грн зараховані як поповнення електронних рахунків ПДВ ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» і на час розгляду справи обліковуються на електронних рахунках ПДВ вказаного підприємства.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення».

Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 2001 ПК України і пунктами 33, 34 і 34-1 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та регламентовано «Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі - Порядок №569; в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Вказаними нормами встановлений спеціальний режим використання електронних рахунків СЕА ПДВ.

Так, рахунок у СЕА ПДВ - рахунок, відкритий автоматично на безоплатній основі платнику ПДВ в Державній казначейській службі України, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу (пункт 4 Порядку №569).

Згідно п. 200-1.2 ст. 200-1 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу.

П. 200-1.4 ст. 200-1.4 Податкового кодексу України передбачає, що на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:

а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу;

б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.4-1 статті 43 цього Кодексу;

ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 цього Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов`язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.

Відповідно до пункту 200-1.7 статті 200-1 Податкового кодексу України кошти, зараховані на рахунок в СЕА ПДВ, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 ст. 200-1 Податкового кодексу та погашення податкового боргу з ПДВ.

Згідно п. 200-1.5 ст. 200-1 Податкового кодексу України з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.

П. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України передбачає, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку.

За змістом вказаних приписів рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ відкривається платнику ПДВ і застосовується, зокрема, для перерахування коштів до державного бюджету, проте не є рахунком державного бюджету, на які зараховуються податкові зобов`язання з ПДВ.

Грошові кошти, які зараховані на електронний рахунок ПДВ, можуть бути використані платником ПДВ за двома напрямами: для сплати до державного бюджету податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку.

Перерахування грошових коштів на електронний рахунок ПДВ платника податку іншими юридичними чи фізичними особами та використання грошових коштів для цілей інших, ніж зазначено вище, не передбачене.

Для відповідного перерахування таких коштів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на поточний рахунок та реквізити поточного рахунку платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).

На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів після граничного терміну, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати платником сум податкових зобов`язань, здійснює таке перерахування до бюджету/на поточний рахунок платника податку.

З аналізу положень п. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України вбачається, що кошти, які зараховані на рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку повертаються на поточний рахунок саме такого платника податків.

Повернення коштів іншому платнику податків норма п. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України не передбачає.

Враховуючи, що позивач сплатив грошові кошти у сумі 362466,9 грн на електронний рахунок ПДВ ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД», а не до державного бюджету, підстави для їх повернення з державного бюджету іншому платнику ПДВ, ніж ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД», відсутні.

За таких обставин грошові кошти, які зараховані позивачем на рахунки ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» в системі електронного адміністрування ПДВ, прирівнюються до грошових коштів, які сплачені одним суб`єктом господарювання на користь іншого.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

П. 2 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Згідно п. 1.1 ст.1 Податкового кодексу України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Спірні відносини щодо повернення грошових коштів у сумі 362466,9 грн виникли між позивачем та ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» у зв`язку з помилковим перерахуванням грошових коштів щодо оплати будівельних матеріалів за рах. 1/21 від 30.11.2021 на електронний рахунок з ПДВ, і не стосуються сплати позивачем податкових зобов`язань з ПДВ до державного бюджету, отже нормами Податкового кодексу України не регулюються.

За своїм характером спірні відносини між позивачем та ТОВ «СЕЛЕНА СТРЕЙД» є господарськими та підлягають розгляду у порядку господарського судочинства.

Та обставина, що кошти перераховані на електронний рахунок ПДВ, який адмініструється відповідно до норм Податкового кодексу України і передбачає спеціальний режим електронного рахунку ПДВ, не впливає на суть відносин, що виникли між позивачем та ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД».

Щодо посилання позивача на ту обставину, що ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» не можуть скористатися перерахованими грошовими коштами для власних потреб, тому грошові кошти мають бути повернені саме позивачу, суд зазначає, що листом від 28.01.2022 №29676/15-32-18-07-06, направленим на адресу ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАР», повідомила, що ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» можуть скористатись наданим їм правом відповідно до п. 200-1.6 ст. 200.1 Податкового кодексу України та в одному із наступних періодів у складі податкової декларації з ПДВ подати додаток 4 «Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника» (а.с. 41).

Беручи до уваги, що норми податкового законодавства не містять механізмів повернення позивачу помилково сплачених на електронний рахунок з ПДВ іншої особи коштів, протиправна бездіяльність з боку відповідача відсутня, заявлені позивачем вимоги до відповідача щодо протиправної бездіяльності з неповернення коштів та зобов`язання вчинити дії, спрямовані на їх повернення, не можуть бути задоволені.

Отже, суд дійшов висновку, що бездіяльність відповідача відповідає приписам ч.2 ст.2 КАС України.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Надавши оцінку зібраним у справі доказам за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є безпідставними і задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 262, 293 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» (код ЄДРПОУ 39591876, адреса: вул. Транспортна, 3, офіс 8, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 41720686, адреса: 65017, м. Одеса, Люстдорфська дорога, 5, офіс 210) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Суддя О.О. Хурса

.

Дата ухвалення рішення03.03.2023
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу109338699
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/13215/22

Рішення від 03.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 18.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 11.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні