Рішення
від 02.03.2023 по справі 560/214/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/214/23

РІШЕННЯ

іменем України

02 березня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" звернулося до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення №7592924/36501961 Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 09.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.10.2021 датою її подання.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкову накладну №1 від 03.10.2022, однак отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної, в якій вказано, що "Відповідно до п.201.16 ст,201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.10.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКЛП товару/послуг 6902, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=7.9076%, "Р"=0". Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №1 від 03.10.2022 на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області від 09.11.2022 №7592924/36501961 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022. Підставою для відмови зазначено, що платником не надано рах.361, документи щодо відповідності продукції (відповідно до умов договору (пункт 3.9) постачальник повинен передати покупцеві (технічний паспорт, копія сертифікату якості). Крім того платником не надано документів, які б підтверджували здійснення виробничої діяльності (в т.ч. витрати на комунальні послуги) та наявності товару на складі (в т.ч. рах.28.10). Вважає таке рішення протиправним, оскільки позивачем було надано копії всіх первинних документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції.

До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що на порушення п.5 Порядку №520 позивач до повідомлення про надання пояснень не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. В додатковій інформації рішення деталізовано перелік документів, яких не було надано для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 03.10.2022 в ЄРПН. Вказує, що необхідність подання вказаних документів передбачена п.5 Порядку №520, та відповідно неподання таких документів слугує підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, про що у зазначено в оскаржуваному рішенні.

Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 09.01.2023 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" зареєстроване як юридична особа та поставлено на податковий облік, як платник ПДВ з 10.03.2011.

Між ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" (Постачальник) та ТОВ "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ОБ`ЄДНАННЯ "НОВА ЦЕГЛА" (Покупець) укладений договір №10-01/42360886 від 10.01.2022, згідно якого Постачальник зобов`язується передати (поставити) на умовах даного Договору будівельні та оздоблювальні матеріали (надалі - Товар) у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар у власність і оплатити його на умовах даного Договору.

Асортимент, ціна та кількість Товару, що поставляється за даним Договором, визначаються у накладних на товар, які є його невід`ємними частинами і формуються на підставі замовлень Покупця з урахуванням можливостей Постачальника (пункт 2.1. Договору).

Поставка здійснюється на умовах EXW згідно з правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010 (конкретне місце доставки Товару визначається Покупцем у замовленні на кожну партію Товару). За додатковою згодою Сторін, Товар може постачатись на інших умовах (пункт 3.1. Договору).

Відповідно до пункту 3.2, Договору Покупець зобов`язаний належним чином оформити прийняття Товару, у т.ч. підписати накладну, надати довіреність на отримання Товару, пред`явити документ, що посвідчує особу, уповноважену на отримання Товару і передати підписані Покупцем документи Постачальнику. Товар вважається проданим Покупцю з моменту підписання накладної.

Разом із Товаром Постачальник повинен передати Покупцеві документи (технічний паспорт, копію сертифікату відповідності, копію гігієнічного висновку тощо), що стосуються Товару та підлягають передачі відповідно до діючого законодавства (пункту 3.9. Договору).

Згідно Розділу 4 Договору розрахунки здійснюються у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів з рахунку Покупця на рахунок Постачальника, що вказані в даному Договорі. Покупець зобов`язується оплачувати товар протягом календарного року від дати отримання Товару.

Як підтверджується видатковою накладною №Ж-00090 від 03.10.2022 позивач передав ТОВ "ТПО "НОВА ЦЕГЛА" цеглу вогнетривку каолінову "Пічна", у кількості 37,65 тис.штук, на загальну суму 828300,00 грн., в т.ч. 138050,00 грн. ПДВ.

Фактична доставка Товару здійснювалась на адресу Покупця зі складу Постачальника (товарно-транспортні накладні №90/1 від 03.10.2022 на суму 138050,00 грн., №90/2 від 03.10.2022 на суму 138050,00 грн., №90/3 від 04.10.2022 на суму 138050,00 грн., №90/4 від 05.10.2022 на суму 138050,00 грн., №90/5 від 05.10.2022 на суму 138050,00 грн., №90/6 від 06.10.2022 на суму 138050,00 грн. Всього на суму 828300,00 грн.).

Згідно Акту звірки взаєморозрахунків між Постачальником та Покупцем у ТОВ "ТПО "НОВА ЦЕГЛА" існує дебіторська заборгованість, в т.ч. з урахуванням видаткової накладної №Ж-00090 від 03.10.2022.

Предмет продажу був виготовлений Постачальником. Сировина для виробництва цегли була закуплена Позивачем згідно договору купівлі-продажу товару № НЦ/КПІ/01/02/19 від 01.02.2019 (придбання каоліну), згідно договору поставки №145 від 15.03.2021 (придбання вугільної продукції). Сам процес виробництва здійснювався та здійснюється в орендованому приміщенні згідно договору №НЦ-КПІ 02/12/20 від 02.12.2020 оренди цілісного майнового комплексу.

За результатами виконання зазначеного договору ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" складено податкову накладну №1 від 03.10.2022 на загальну суму 828300,00 грн., з яких 138050,00 грн. ПДВ, яку подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі накладних.

Згідно з квитанцією від 28.10.2022 про зупинення реєстрації податкової накладної, зупинено реєстрацію податкової накладної та зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст,201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.10.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКЛП товару/послуг 6902, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=7.9076%, "Р"=0".

На вимогу контролюючого органу ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" подано Повідомлення від 03.11.2022 №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, скановані копії документів, зокрема:

- Договір оренди цілісного майнового комплексу №НЦ-КПІ 02/12/20 від 2.12.2020, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець TOB "НОВА ЦЕГЛА" орендар,

- Договір купівлі-продажу товару №НЦ/КПІ/01/02/19 від 01.02.2019, де TOB "Каолін Пром Інвест" продавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець,

- Договір поставки №145 від 15.03.2021, де ТОВ "ФПК "Ресурсгруп"" постачальник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець,

- Договір поставки №10-01/42360886 від 10.01.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" постачальник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" покупець,

- Акт прийому-передачі від 02.12.2020, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" орендар,

- Акт приймання-передачі надання послуг від 14.09.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" орендар на суму 60000 грн.,

- Акт приймання-передачі надання послуг від 14.09.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" орендар на суму З0178,37 грн.,

- Акт приймання-передачі надання послуг від 14.09.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" орендар на суму 14877,17 грн.,

- Акт приймання-передачі надання послуг від 30.09.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" орендодавець ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" орендар на суму 15000,00 грн.,

- Акт звіряння за період з 01.01.2022 по 01.10.2022 ТОВ "Каолін Пром Інвест" з ТОВ "НОВА ЦЕГЛА",

- ТТН №90/1 від 3.10.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач,

- ТТН №90/2 від 3.10.2022, де ТОВ "Нова цегла" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач,

- ТТН №90/3 від 4.10.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач ТТН №90/4 від 05.10.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач,

- ТТН №90/5 від 05.10.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач,

- ТТН №90/6 від 06.10.2022, де ТОВ "Нова цегла" вантажовідправник ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "Нова цегла"" вантажоодержувач,

- Акт звірки взаєморозрахунків за 01.09.2022 по 28.10.2022 з ТОВ "Торгово-промислове об`єднання "НОВА ЦЕГЛА",

- ВН №21 від 15.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" постачальник ТОВ "Нова цегла" одержувач, каолін на суму 11520 грн.,

- ТТН №1-15 від 15.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "Нова цегла" вантажоодержувач,

- ТТН №2-15 від 15.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач - ТТН №3-15 від 15.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "Нова цегла" вантажоодержувач,

ВН №22 відіб.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" постачальник ТОВ "Нова цегла" одержувач, каолін на суму 11520 грн.,

- ВН №811 від 13.07.2022, де ТОВ "Фінансово-промислова компанія "Ресурсгруп"" постачальник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець, вугілля кам`яне на суму 1067605,44 грн.,

- Акт приймання-передачі товару №РГ000000005 від 13.07.2022, де ТОВ "ФПК "Ресурсгруп"" постачальник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець, вугілля кам`яне на суму 1067605,44 грн.,

- Специфікація №8 від 29.06.2022, де ТОВ "ФПК "Ресурсгруп"" постачальник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець,

- Залізнична накладна від 01.07.2022, вугілля кам`яне,

- ТТН №1-16 від 16.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач ТТН №2-16 від 16.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач ТТН №3-16 від 16.06.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" вантажовідправник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" вантажоодержувач,

- Акт звіряння з 01.01.2022 до 01.10.2022 ТОВ "Каолін Пром Інвест",

- ВН №Ж-00090 від 3.10.2022, де ТОВ "Нова цегла" постачальник ТОВ "Торгово-промислове обсднання "Нова цегла"" одержувач, цегла вогнетрив" на суму 828300 грн.,

- ПД №7 від 14.01.2022, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" отримувач ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник на суму 16000 грн.,

- ПД №165 від 20.10.2022, де ТОВ "ТПО "НОВА ЦЕГЛА" платник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" отримувач на суму 300000 грн.,

- ПД №166 від 27.10.2022, де ТОВ "ТПО Нова цегла" платник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" отримувач на суму 300000 грн.,

- Рахунок на оплату №192 від 29.06.2022, де ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" постачальник ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" покупець, вугілля кам`яне на суму 1067605,44 грн.,

- №146 від 20.07.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" отримувач на суму 150000 грн.,

- ПД №151 від 26.07.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" отримувач на суму 200000 грн.,

- ПД №163 від 29.07.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" отримувач на суму 100000 грн.

- ПД №174 від 05.08.2022, де ТОВ "Нова цегла" платник ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" отримувач на суму 150000 грн.,

- ПД №184 від 11.08.2022, де ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник ТОВ "ФПК "Ресурсгруп" отримувач на суму 349005,60 грн.,

- ПД №175 від 19.11.2021, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" отримувач ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник на суму 143000 грн.,

- ПД №246 від ЗО. 12.2021, де ТОВ "Каолін Пром Інвест" отримувач ТОВ "НОВА ЦЕГЛА" платник на суму 5000 грн.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій від 09.11.2022 №7592924/36501961 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022.

Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із тим, що платником не надано рах.361, документи щодо відповідності продукції (відповідно до умов договору (пункт 3.9) постачальник повинен передати покупцеві (технічний паспорт, копія сертифікату якості). Крім того платником не надано документів, які б підтверджували здійснення виробничої діяльності (в т.ч. витрати на комунальні послуги) та наявності товару на складі (в т.ч. рах.28.10).

Не погоджуючись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішенням ДПС України від 24.11.2022 №64671/36501961/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №1 від 03.10.2022 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як зазначалося вище, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2022 №7592924/36501961 є протиправним та його необхідно скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.10.2022, подану ТОВ "НОВА ЦЕГЛА", суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 03.10.2022 в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 2481,00 грн., відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2022 №7592924/36501961.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" податкову накладну №1 від 03.10.2022 датою її подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" судові витрати (судовий збір) в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 02 березня 2023 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВА ЦЕГЛА" (вул. Карла Маркса, буд. 55, с.Чотирбоки, Шепетівський район, Хмельницька область, 30442 , код ЄДРПОУ - 36501961) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська пл., 8, м.Київ 53, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2023
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу109339508
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/214/23

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 25.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 02.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні