Постанова
від 10.02.2023 по справі 760/3043/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/3043/23

3-1893/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 лютого 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Калініченко О.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особи, уповноваженої на роботу з митницею ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» (код ЄДРПОУ 14346179, адреса: м. Київ, Печерський р-н, бульв. Лесі Українки, буд. 8, кв. (офіс) 33), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

08.02.2023 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 1996/10000/22 від 28.10.2022 року вбачається, що 20.10.2022 року з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів «скло для транспортних засобів, мастика для автоскла», одержувачем якого виступало ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ»» (код ЄДРПОУ 14346179, 01133, м. Київ, б-р. Лесі Українки, буд. 8, офіс 33), декларантом ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Столичний» Київської митниці подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100320/2022/319308.

Декларантом у вказаній митній декларації заявлені наступні відомості про товар № 1: «Скло багатошарове безпечне (триплекс), розміром і форматом, які дають змогу використовувати його в моторних транспортних засобах: - арт. 5670AGNGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 22 шт. - арт. 6041AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 6 шт. - арт. 3022AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 28 шт. - арт. 4134AGNBLV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт. - арт. 7276AGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 29 шт. - арт. 5347AGNGYMVW1K Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 17 шт. - арт. 5679AGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт. - арт. 3565AGNVW1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 7 шт. - арт. 3578AGNVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 3003AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 34 шт. - арт. 7807AGNGYVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 59 шт. - арт. 6307AGNMVW1R Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 11 шт. - арт. 7292AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 30 шт. - арт. 5990AGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 20 шт. - арт. 4129AGNBLV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 3556AGNBLVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 8 шт. - арт. 3572AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт. - арт. 5684AGNMV1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт. - арт. 7252AGNMV1P Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 14 шт. - арт. 4424AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 9 шт. - арт. 6307AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 10 шт. - арт. 2739AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт. - арт. 6324AGNVWZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 10 шт. - арт. 4133AGNBLHMV1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 3566AGNVW2R Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 17 шт. - арт. 6283AGNBLV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 3362AGNZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 11 шт. - арт. 7252AGNBLV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 14 шт. - арт. 5697AGNMV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 6307AGNMVW1R Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 6 шт. - арт. 4133AGNBLHV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 14 шт. - арт. 2739AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 16 шт.- арт. 5181AGNVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 13 шт. - арт. 3556AGNBLVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 10 шт. - арт. 4134AGNBLV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 15 шт. - арт. 3565AGNVW1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 11 шт. - арт. 7812AGNGYMVZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 13 шт. - арт. 7264AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 31 шт. - арт. 7811AGNVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 24 шт. - арт. 7276AGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 28 шт. - арт. 7306AGNMV1C Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 13 шт.- арт. 7810AGNGYMVZ1P Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 17 шт. - арт. 7807AGNGYVW Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 91 шт. - арт. 8537AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 24 шт. - арт. 7936AGNHMV1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 9 шт. - арт. 8432AGACHMV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 12 шт. - арт. 8618AGNVZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 11 шт. - арт. 7289AGN Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 12 шт. - арт. 8603AGNVWZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 12 шт. - арт. 8573AGNGYVZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 9 шт. - арт. 3024AGNBLHMV1B Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 6 шт - арт. 2452AGNGNMV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 22 шт. - арт. 3369AGNV Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 32 шт. - арт. 3029AGNBLHM Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 11 шт.- арт. 4128AGNBL Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 27 шт. - арт. 3585AGNVZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 28 шт. - арт. 8612AGNVZ Скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів - 31 шт. Торгівельна марка: XINYI Виробник: XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co., Ltd. Країна виробництва CN.».

Заявлений код товару згідно з УКТ ЗЕД - 7007212090.

Разом із МД ОСОБА_1 до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.08.2017 року № 511.8, укладений між ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» (Україна) та компанією «XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co.,Ltd» (Китай), з додатковими угодами до нього від 04.12.2018 року № 1, від 14.05.2021 року № 4, від 01.09.2021 року № 5; інвойс від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4, пакувальний лист від 24.08.2022року б/н, СMR від 03.10.2022 року № 8593; лист компанії «Xinyi Automobile Glass (Shenzhen) Co.,Ltd» (Китай) від 13.10.2022 року б/н.

Згідно з інвойсом від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4, виставленим компанією «Xinyi Automobile Glass (Shenzhen) Co.,Ltd» (Китай) для ТОВ ПІІ «ЕЛСІ», фактурна вартість вказаного скла для транспортних засобів становить 40 490,9038 доларів США.

21.10.2022 року посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100320/2022/319308.

Під час проведення митного огляду декларантом було надано лист ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» б/д б/н, яким повідомляється, що згідно інвойсу від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4, митної декларації № 319308 наступні артикули є автосклом з підігрівом: - поз.24, арт. 4133AGNBLHMV1B; - поз.31, арт. 4133AGNBLHV; - поз.45, арт. 7936AGNHMV1B; - поз.46, арт. 8432AGACHMV; - поз.52, арт. 3024AGNBLHMV1B; - поз.55, арт. 3029AGNBLHM.

Отже, опис товару № 1 у графі 31 митної декларації від 20.10.2022 року № UA100320/2022/319308 в частині вказаних артикулів є не точним, а саме не заявлена інформація щодо наявності функції підігріву.

25.10.2022 року відділом митного оформлення № 1 митного поста «Столичний» винесено Рішення про визначення коду товару № КТ-UA100320-0153-2022, згідно з яким частина товару № 1 повинна декларуватись за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8708299000 як: «Частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 - 8705. Вікна, укомплектовані обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами. Встановлюється в раму лобового скла легкового автомобіля, служить для захисту та огляду спереду (зокрема, утримує повітряний потік від пасажирів) і для жорсткості кузова транспортного засобу. Становить невід`ємну частину конструкції транспортного засобу. - арт. 4133AGNBLHMV1B Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 15 шт.; - арт. 4133AGNBLHV Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 14 шт.; - арт. 7936AGNHMV1B Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 9 шт.; - арт. 8432AGACHMV Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 12 шт.; - арт. 3024AGNBLHMV1B Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 6 шт.; - арт. 3029AGNBLHM Вікно лобове, укомплектоване обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами - 11 шт.; Торгівельна марка: XYG. Виробник: XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co.,Ltd. Країна виробництва CN.».

Перед подачею митної декларації № UA100320/2022/319308 гр. ОСОБА_1 не скористався правом, наданим йому ч. 2 ст. 266 МК України.

Таким чином, митний орган вважає, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 472 Митного кодексу України, оскільки ним не заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме найменування товару та наявність у товарі обігрівальних елементів (функції підігріву).

Згідно Висновку СЛЕД Держмитслужби від 15.12.2022 року № 142000-3301-0689 загальна вартість тимчасово вилучених за проколом про порушення митних правил № 1996/10000/22 товарів становить 205 884,90 грн.

У судовому засідання представник ОСОБА_1 - адвокат Єфимченко І.В. подала письмові пояснення, в яких заперечувала щодо складеного протоколу про порушення митних правил, просила закрити провадження у справі за відсутності події та складу адміністративного правопорушення, а також вилучені товари повернути власнику.

Зазначає, що ОСОБА_1 в гр. 31 МД вказав опис товару як «скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів», а також навів повний перелік артикулів, у відповідності до Інвойсу від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4 та пакувального листа до нього.

Відповідність заявленого опису товару підтверджено Актом митного огляду від 21.10.2022 року.

Під час митного оформлення ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» додатково подано лист-роз`яснення щодо артикулів товару з функцією підігріву.

Зазначила також, що уся партія автоскла (товар № 1), в тому числі автоскло з функцією підігріву, заявлена ОСОБА_1 за кодом УКТ ЗЕД 7007212090 зі ставкою мита - 8%.

Код УКТ ЗЕД 7007212090, визначений ОСОБА_1 при заявленні усіх товарів, в тому числі і автоскла з функцією підігріву, використовувався і в попередніх митних оформленнях і, відповідно, ОСОБА_1 не мав жодних сумнівів у його правильності та відповідності.

Крім того, в Київській митниці наявні і інші факти митного оформлення автоскла з функцією підігріву, виробництва компанії «XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co.,Ltd.» в товарній позиції 7007, про що свідчить МД № UA100350/2022/608197, яка стала джерелом інформації при винесенні Рішення про коригування митної вартості решти товарів, які не були вилучені протоколом про порушення митних правил.

Рішення про визначення коду товару від 25.10.2022 року № KT-UA100320-0153-2022, на частину товару № 1, а саме на автоскло з функцією підігріву, визначено код згідно з УКТ ЗЕД 8708299000, де ставка мита - 5%.

Отже, зазначення неповного опису товару, а саме не зазначення функції обігріву, та подальша зміна опису та коду УКТ ЗЕД товару на підставі Рішення митниці не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, що, з урахуванням положень ч. 1 ст. 267, ст. 268 та ч. 1 ст. 460 МК України, вказує на відсутність правових підстав для притягнення ОСОБА_1 , до адміністративної відповідальності.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, у зв`язку з чим щодо нього 28.10.2022 року складено протокол про порушення митних правил № 1996/10000/22 за ст. 472 МК України.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

При розгляді справи встановлено, що 20.10.2022 року з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів «скло для транспортних засобів, мастика для автоскла» від відправника «XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co.,Ltd» (Китай), декларантом ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» , яке є одержувачем, - ОСОБА_1 , до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Столичний» Київської митниці подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100320/2022/319308, в якій зазначено відомості про товари № 1 та заявлений код згідно УКТ ЗЕД - 7007212090.

Разом із митною декларацією ОСОБА_1 до митниці були надані наступні документи:

- контракт від 01.08.2017 року № 511.8, укладений між ТОВ ПП «ЕЛСІ» (Україна) та компанією «XINYI Automobile Glass (SHENZHEN) Co.,Ltd» (Китай), з додатковими угодами до нього від 04.12.2018 року № 1, від 14.05.2021 року № 4, від 01.09.2021 року № 5;

- інвойс від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4, згідно якого фактурна вартість товару становить 40 490,9038 доларів США;

- пакувальний лист від 24.08.2022 року б/н;

- СМR 03.10.2022 року № 8593;

- лист компанії «Xinyi Automobile Glass (Shenzhen) Co.,Ltd» (Китай) від 13.10.2022 року б/н.

21.10.2022 року посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100320/2022/319308.

Під час проведення митного огляду декларантом було надано лист ТОВ ПП з ІІ«ЕЛСІ» б/д б/н, яким повідомляється, що згідно інвойсу від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4, митної декларації № 319308 частина артикулів є автосклом з підігрівом.

Отже, за доводами митного органу, опис товару № 1 у графі 31 митної декларації в частині вказаних артикулів є не точним, а саме не заявлена інформація щодо наявності функції підігріву.

У зв`язку з чим, відділом митного оформлення № 1 митного поста «Столичний» винесено Рішення про визначення коду товару від 25.10.2022 року року № KT-UA100320-0154-2022, згідно з яким частина товару № 1 повинна декларуватись за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8708299000.

Враховуючи прийняте Рішення № KT-UA100320-0153-2022, яким змінено код та опис для частини товару № 1, а саме автоскла із функцією підігріву, посадовою особою митного органу зроблено висновок про те, що декларантом не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме про найменування товару та наявність у товарі обігрівальних елементів (функції підігріву).

За доводами митного органу, в діях декларанта ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, у зв`язку з чим, відносно останнього 28.10.2022 року складено протокол про порушення митних правил № 1996/10000/22.

Разом з тим, суддя не може погодитися з такими висновками з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Статтею 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.

Відповідно до положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 257 МК України умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються, зокрема, цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Частина 8 вказаної статті містить перелік відомостей, що вносяться до митної декларації, це зокрема: найменування товару, звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах), кількість, а також код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Крім того, наказом МФУ від 30.05.2012 року № 651 затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.

Відповідно до п.п. 3.5. п. 3 р. І цього Порядку необхідність заповнення певної графи МД Декларантом визначається згідно з правилами заповнення граф, наведеними в розділі II цього Порядку, виходячи з напрямку переміщення, обраного митного режиму, наявності чи відсутності опису цієї графи у відповідній главі розділу II цього Порядку та наявності застережень у тексті опису цієї графи. Графа не повинна заповнюватись Декларантом, якщо умови переміщення товарів відповідають зазначеним в описі цієї графи застереженням або глава розділу II цього Порядку, що відповідає напрямку переміщення товарів, не містить опису цієї графи.

Пунктом 2 визначено вимоги щодо порядку та умов заповнення декларантом граф митної декларації. Так, зокрема, у графі 31 «Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості» зазначено, що, під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).

Якщо у графі 33 МД код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні десяти знаків, в окремих полях електронної МД або у разі використання МД на паперовому носії - електронної копії МД на паперовому носії без зазначення у паперовому примірнику зазначаються за формою «електронного інвойсу» в розрізі кожного найменування товару відомості, необхідні для ідентифікації товарів, що є в наявності, зокрема: найменування товару (згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару); найменування торговельної марки (за наявності у товарно-супровідних та комерційних документах); артикул (марка, модель, сорт, тип тощо); найменування торговельної марки (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); виробник (за наявності у товарно-супровідних та комерційних документах).

ОСОБА_1 в гр. 31 МД зазначив опис товару як «скло багатошарове безпечне (триплекс) для транспортних засобів», а також навів повний перелік артикулів, у відповідності до Інвойсу від 24.08.2022 року № XY-EE-ELS247-4 та пакувального листа до нього, що відповідає вимогам ч. 8 ст. 257 МК України та Порядку № 651.

Митним законодавством чітко визначено, що відомості про найменування товару, найменування торговельної марки, інформація щодо виробника, кількість та вартість товару вносяться декларантом до митної декларації на підставі відомостей, наявних у товарно-супровідних документах, достовірність яких декларант не зобов`язаний перевіряти.

Стаття 266 МК України визначає, що декларант зобов`язаний, зокрема: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Отже, зазначені вимоги ОСОБА_1 були виконані в повному обсязі.

Право декларанта на проведення фізичного огляду закріплено ч. 2 ст. 266 МК України, де зазначено, що перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.

Однак, вказана норма закону не містить обов`язку, а передбачає право декларанта на вчинення відповідних дій. Тобто, на ОСОБА_1 як декларанта не було покладено обов`язку здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.

Відповідно, за відсутності такого обов`язку, не проведення фізичного огляду товарів не може свідчити про наявність вини ОСОБА_1 як декларанта.

Під час митного оформлення ТОВ ПП з ІІ «ЕЛСІ» додатково подано лист-роз`яснення щодо артикулів товару з функцією підігріву.

Слушним також є зауваження адвоката відносно того, що відповідність заявленого опису товару підтверджено Актом митного огляду від 21.10.2022 року, в якому в розділі 8.3.3 «відмітка про відповідність характеристик товарів, зазначеним у митній декларації» щодо опису проставлено позначу «Х» в стовпці «так», інформація щодо недостовірності заявлених артикулів у матеріалах митного оформлення відсутня.

Жодним чином митним органом не були спростовані твердження адвоката, що код УКТ ЗЕД 7007212090, визначений ОСОБА_1 при заявленні усіх товарів, в тому числі і автоскла з функцією підігріву, використовувався і в попередніх митних оформленнях і, відповідно, він не мав жодних сумнівів у його правильності та відповідності, зокрема МД № UA408020/2022/033736 (інвойс № XY-EE-ELS244-2), № UA408020/2022/032966 (інвойс № XY-EE-ELS244-3), № UA408020/2022/003369 (інвойс № XY-EE-ELS242-4), № UA408020/2022/039939 (інвойс № XY-EE-ELS247-1), № UA100320/2022/390364 (інвойс № XY-EE-ELS247-3).

Крім того, суддя бере до уваги, те що партія автоскла (товар № 1), в тому числі автоскло з функцією підігріву, заявлена ОСОБА_1 за кодом УКТ ЗЕД 7007212090 зі ставкою мита - 8%.

Рішення про визначення коду товару від 25.10.2022 року № KT-UA100320-0153-2022, на частину товару № 1, а саме на автоскло з функцією підігріву, визначено код згідно з УКТ ЗЕД 8708299000, де ставка мита - 5%.

З роз`яснень, наданих листом Держмитслужби України від 29.06.2004 року № 10-20/016-ЕП «Про кваліфікацію порушень митних правил». слідує, що наявність у графі 31 ВМД достовірних, однак неповних відомостей про товар, що унеможливлює однозначні висновки стосовно відповідності задекларованого товарного коду за УКТЗЕД, незалежно від відомостей, вказаних у графі 33 ВМД, не дає підстав для кваліфікації цього факту як порушення митних правил. У такому випадку митним органом має розглядатись питання про відмову у митному оформленні.

В листі Держмитслужби України від 31.03.2009 року № 11/1-10.20/2838-ЕП «Про питання правової оцінки фактів невірної класифікації товару під час його декларування» зазначено, що у разі, коли після неодноразових митних оформлень товару із встановленим певним кодом за УКТЗЕД, під час чергового митного оформлення того ж самого товару, виноситься рішення про визначення іншого коду, питання про наявність вини в діях декларанта може розглядатись тільки в залежності від висновків службового розслідування щодо вини посадових осіб митного органу у невірній класифікації товару, допущеній у попередніх або новій ситуаціях.

Наведені роз`яснення Держмитслужби України узгоджуються і з положеннями чинного митного законодавства.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 267 МК України у разі, якщо до партії товарів входять товари, які класифікуються у межах однієї товарної позиції згідно з УКТ ЗЕД, вони за бажанням декларанта або уповноваженої ним особи можуть декларуватися для вільного обігу на митній території України або за її межами за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД, за умови що цьому коду відповідає найбільша ставка ввізного або вивізного мита у межах однієї товарної позиції згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно ст. 268 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.

У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи митних органів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.

Частиною 1 ст. 460 МК України визначено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

В даному випадку вбачається, що зазначення неповного опису товару, а саме не зазначення функції обігріву, та подальша зміна опису та коду УКТ ЗЕД товару на підставі Рішення митного органу, не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, що не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозицією ст. 472 МК України передбачена адміністративна відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Тобто, об`єктом правопорушення є установлений МК України порядок декларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України.

Об`єктивна сторона правопорушення характеризується дією (недостовірне декларування) або ж бездіяльністю (недекларування).

Суб`єктами правопорушення, передбаченого цією статтею, є осудні особи, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств. При визначенні суб`єкта правопорушення, передбаченого ст. 472, у певних випадках необхідно враховувати, чи була особа наділена правом (на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого власником товарів і транспортних засобів) на здійснення декларування товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, а також учиняти дії, пов`язані з пред`явленням цих товарів і транспортних засобів митним органам для митного контролю та митного оформлення під час переміщення їх через митний кордон України.

При цьому, з аналізу даних положень вбачається, що порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України, може бути вчинено лише умисно.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При розгляді справ, суддя оцінює надані докази, перевіряє їх зміст та відповідність вимогам, встановленим законодавством. Суддя бере до уваги надані докази лише у тому випадку, якщо вони є належними та доводять обставини, які входять до предмету доказування та не може брати до уваги докази, що одержані з порушенням порядку, встановленого законом.

За ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_1 було вчинено дії, що призвели до незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, суд тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суддя приходить до висновку, що провадження в справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 62 Конституції України. ст. ст. 10, 247, 251 280, 283, 284 КУпАП, ст.ст. 257, 264-266, 268, 458, 460, 472 ,487, 495 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 1996/10000/22 від 28 жовтня 2022 року товари повернути уповноваженій особі Товариства з обмеженою відповідальністю з Іноземною інвестицією «ЕЛСІ»» (код ЄДРПОУ 14346179, адреса: м. Київ, Печерський р-н, бульв. Лесі Українки, буд. 8, кв. (офіс) 33).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.02.2023
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу109348610
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/3043/23

Постанова від 31.07.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Рудніченко Оксана Миколаївна

Постанова від 10.05.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Ухвала від 10.04.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Рудніченко Оксана Миколаївна

Постанова від 10.02.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні