ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/8726/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ксензюка А.Я.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Першого заступника керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луцької міської ради, Відділу охорони культурної спадщини Луцької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Геліос Капітал» про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луцької міської ради, Відділу охорони культурної спадщини Луцької міської ради звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Геліос Капітал» (далі ТзОВ «Геліос Капітал») про зобов`язання протягом одного місяця з дати набрання рішенням законної сили на умовах і у порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768, укласти з Виконавчим комітетом Луцької міської ради охоронний договір на об`єкт нерухомого майна частину будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, площею 318,4 кв.м., реєстраційний номер майна 36083268, який є об`єктом культурної спадщини пам`яткою історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12».
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженням виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 № 360-р затверджено уточнюючі списки пам`ятників культури загальносоюзного, республіканського і місцевого значення розташовані на території області, згідно додатків. У додатку № 3 до вказаного розпорядження зазначено список пам`ятників історії та культури Волинської області місцевого значення, зокрема до таких віднесено «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12».
На вказаний пам`ятник історії 08.12.1975 виготовлено паспорт.
Розпорядженням голови Волинської обласної ради від 18.07.1997 «Про окремі об`єкти обласної комунальної власності, які пропонується приватизувати у 1997 році» включено до переліку об`єктів, які пропонується приватизувати у 1997 році, такі об`єкти: - ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12 шляхом продажу на аукціоні.
У подальшому, наказом начальника Регіонального відділення по Волинській області Фонду Державного майна України від 29.07.1997 № 600 «Про визначення способів приватизації» включено до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні: ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12.
Надалі, між Регіональним відділенням по Волинській області Фонду Державного майна України та Фірмою у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» укладено договір купівлі-продажу лівого крила будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру на аукціоні № 657к від 29.12.1997, за умовами вказаного договору продавець продав покупцю ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру загальною площею 323,7 кв.м.
Відповідно до п. 4.1. Договору № 657к від 29.12.1997 кожна сторона зобов`язується виконувати обов`язки покладені на неї цим Договором, та сприяти другій стороні у виконанні її обов`язків. До обов`язків покупця, зокрема віднесено - при експлуатації об`єкта додержуватися правил охорони користування, обліку і реєстрації пам`яток відповідно до вимог Закону України «Про охорону і використання пам`яток історії та культури». При зміні власника на об`єкт приватизації покласти всі зобов`язання за даним договором на нового власника (п. 5 Договору № 657к від 29.12.1997).
Волинським обласним бюро технічної інвентаризації Фірмі у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» видано реєстраційне посвідчення про належність вказаного об`єкту покупцю від 07.12.2000, серія АЮ № 00869.
В подальшому, на адресу Волинського обласного бюро технічної інвентаризації надійшов лист від 05.10.2011 № 8, відповідно до змісту якого 22.09.2011 створено ТзОВ «Геліос Капітал» шляхом виділу його зі складу Фірми у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» та відповідно до акту приймання-передачі на баланс відповідача передано ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру загальною площею 323,7 кв.м.
Комунальним підприємством «Волинське обласне бюро технічної інвентаризації» видано витяг від 24.02.2012 № 33291700 про державну реєстрацію права власності за ТзОВ «Геліос Капітал» частини будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, загальною площею 318,4 кв.м. у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12.
Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у приватній власності ТзОВ «Геліос Капітал» перебуває частина будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, загальною площею 318,4 кв.м. у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12. Відомості про право власності на зазначене нерухоме майно 24.02.2012 внесено до Реєстру прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер майна 36083268.
Окрім цього, за інформацією виконавчого комітету Луцької міської ради від 18.08.2022 за № 1.1-9/3169/2022 пам`ятка історії місцевого значення розташована на земельній ділянці у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12.
Відповідно до Історико-архітектурного опорного плану м. Луцька, затвердженого наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 01.04.2021 № 242, вказана земельна ділянка знаходиться в межах історичного ареалу № 2 «Заглушецьке передмістя», в межах комплексної охоронної зони № 3, зоні охорони археологічного культурного шару 1-ї категорії м. Луцька. На території земельної ділянки розташовано об`єкт № 89, пам`ятка місцевого значення.
У зв`язку із віднесенням до пам`ятки історії місцевого значення об`єкту культурної спадщини - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк вул. Б. Хмельницького,12», Департамент культури Луцької міської ради, Відділ охорони культурної спадщини Луцької міської ради неодноразово зверталися до ТзОВ «Геліос Капітал», як власника будинку за вищевказаною адресою, з інформуванням про необхідність укладання охоронного договору, про що свідчать листи від 09.12.2022 №10-/23/2022, від 26.02.2021 № 18.4-2/17/2021. Однак, вказані листи залишилися без належного реагування зі сторони ТзОВ «Геліос Капітал».
При цьому, у листі від 05.06.2015 товариством зазначено, що вказаний об`єкт перебуває у аварійному стані, тому не можуть гарантувати збереження такого об`єкту та укладати охоронний договір не будуть.
Водночас, вказані твердження не заслуговують на увагу зважаючи на те, що пам`ятка історії перебувала у приватній власності відповідача з 2012 року та відповідно до п. 5 Договору купівлі-продажу на останнього покладено обов`язок із збереження такого об`єкту.
Окрім того, розпорядження виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 № 360-р є чинним та в судовому порядку не скасовувалось.
Таким чином, ТзОВ «Геліос Капітал» ще з 2012 року було відомо про наявність в об`єкту нерухомого майна статусу пам`ятки історії місцевого значення - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12» та про необхідність укладення охоронного договору.
В той же час, станом на час подання даного позову ТзОВ «Геліос Капітал», як власник пам`ятки історії, не уклав з відповідним органом охоронний договір на об`єкт культурної спадщини - пам`ятку історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12».
З посиланням на норми чинного законодавства перший заступник керівника Луцької окружної прокуратури вказує, що юридичні або фізичні особи, які є власниками об`єктів культурної спадщини чи їх частин, зобов`язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір встановленого зразка, до якого мають бути додані додаткові документи.
Відтак, ТзОВ «Геліос Капітал» було зобов`язане укласти охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини, однак з моменту набуття у приватну власність пам`ятки історії з 2012 року й дотепер не виконує свого обов`язку з укладення охоронного договору з органом охорони культурної спадщини.
У зв`язку з наведеним з метою захисту інтересів держави перший заступник керівника Луцької окружної прокуратури відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» та частини четвертої статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України(далі - КАС України) звернувся до суду з даним позовом про зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду 02.01.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами відповідно достатті 262 КАС України.
В поданому до суду відзиві на позовну заяву ТзОВ «Геліос Капітал» позовні вимоги Першого заступника керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луцької міської ради, Відділу охорони культурної спадщини Луцької міської ради вважає безпідставними, необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства. В обґрунтування своєї позиції вказує, на відсутність доцільності на теперішній час вважати «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 » об`єктом культурної спадщини. Зазначає, що за загальною оцінкою суспільної, науково-історичної та художньої значимості пам`ятника згідно даних паспорта, Будинок, пов`язаний з творчістю українського радянського письменника ОСОБА_2 . Тобто саме творчість українського радянського письменника ОСОБА_2 була визначальною для внесення Будинку колишньої гімназії, м, Луцьк, вул. Б. Хмельницького. 12 до списку пам`ятників культури у 1969 році. Проте, ОСОБА_3 (1902-1949) - письменник, журналіст, громадський і політичний діяч, член Комуністичної Партії Західної України (з 1924 р.), учасник встановлення радянської влади в Західній Україні (1939-1940); автор пропагандистських фальсифікаторських публікацій, у яких піддавав цькуванню УГКЦ, український визвольний рух, звеличував сталінський режим включений до Списку осіб, які підпадають під закон про декомунізацію.
Наголошує, що Виконавчим комітетом Луцької міської ради було прийняте рішення від 20.02.2019 №108-1 про демонтаж меморіальної дошки ОСОБА_3 , керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про благоустрій територій», враховуючи інформацію, розміщену на сайті Українського інституту національної пам`яті, що ОСОБА_3 (1902-1949) включений до Списку осіб, які підпадають під закон про декомунізацію, виконавчий комітет міської ради вирішив доручити департаменту житлово-комунального господарства демонтувати меморіальну дошку на честь ОСОБА_3 на фасаді будівлі АДРЕСА_1 .
Зауважує, що з огляду на суспільну важливість вишевикладеного та орієнтованість держави на захист традиційного характеру середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь, позивачем в адміністративному позові жодного згадування відносно даної інформації не наведено.
Згідно з статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06.2000. №1805-111 пам`ятка культурної спадщини - об`єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, або об`єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом, до вирішення питання про включення (невключення) об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Водночас, «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м, Луцьк, АДРЕСА_1 » не перебуває у переліку Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Відповідач вказує, що у сучасних реаліях та із врахуванням змін, внесених до чинного законодавства України, які проігноровані позивачем у позовній заяві, зокрема, засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні, декомунізацію, приналежність об`єкта нерухомого майна - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928- 1929 роках працював АДРЕСА_1 » до історичних об`єктів культурної спадщини суперечить самій сутності визначення даного поняття, у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 включений до Списку осіб, які підпадають під закон про декомунізацію. та не є історично видатним діячем і творцем для української історії.
Також зазначає, що ТзОВ «Гелюс Капітал» було розпочато підготовку необхідної документації та звернень щодо скасування статусу пам`ятки історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 АДРЕСА_1 ». Однак, із початком військової агресії рф проти України та введенням воєнного стану в Україні, розпочатий ТзОВ «Геліос Капітал» процес відносно скасування статусу пам`ятки історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 АДРЕСА_1 » вимушено тимчасово призупинений.
З огляду на зазначене, вважає, що позовна вимога щодо зобов`язання вчинити дії, а саме: укласти охоронний договір на об`єкт нерухомого майна «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 » є неправомірною і безпідставною, а також категорично протилежною і такою, що суперечить вищезгаданим твердженням позивача і не становить безпосередній державний інтерес.
У відповіді на відзив заступник керівника Луцької окружної прокуратури з доводами відзиву не погодився та підтримав правову позицію, наведену в позовній заяві. Додатково зазначає, що пам`ятка культурної спадщини є цінною не у зв`язку діяльністю у ній ОСОБА_4 , а є надбанням з точки зору своєї архітектурної особливості, автентичності, можливості передати сучасному поколінню оригінальний стиль побудови. Окрім того, прийняття виконавчим комітетом Луцької міської ради рішення від 20.02.2019 №108-1 «Про демонтаж меморіальної дошки ОСОБА_3 » жодним чином не свідчить про втрату таким об`єктом статусу пам`ятки культурної спадщини місцевого значення. Окремо звертає увагу на те, що Законом України «Про Перелік пам`яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації» «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» віднесено до пам`яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Станом на сьогодні пам`ятка «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» згідно цього Закону не втратила свого статусу та не виключена з об`єктів культурної спадщини.
Також вказує, що як встановлено окружною прокуратурою та не оспорюється відповідачем, рішення Міністерства культури та інформаційної політики України про невключення пам`ятки історії місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України не приймалося. При цьому, невключення об`єкту культурної спадщини «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України не свідчить про відсутність обов`язку власника із захисту такої пам`ятки, адже такий обов`язок виникає з моменту набуття статусу пам`ятки, а не з моменту внесення відомостей до Реєстру.
Наголошує, що обов`язок укладення охоронного договору покладається саме на власника пам`ятки, а не на орган охорони культурної спадщини, і саме власник повинен бути його ініціатором.
Інших заяв по суті справи на адресу суду від учасників справи не надходило.
Дослідивши письмові докази, письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення, з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що у приватній власності ТзОВ «Геліос Капітал» перебуває частина будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, загальною площею 318,4 кв.м. у АДРЕСА_1 . Відомості про право власності на зазначене нерухоме майно 24.02.2012 внесено до Реєстру прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер майна 36083268.
Розпорядженням виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 №360-р затверджено уточнюючі списки пам`ятників культури загальносоюзного, республіканського і місцевого значення розташовані на території області, згідно додатків. У додатку № 3 до вказаного розпорядження зазначено список пам`ятників історії та культури Волинської області місцевого значення, зокрема до таких віднесено «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12». Згідно цього ж додатку, вказана пам`ятка є одноповерховим дерев`яним будинком, обмурованим цеглою, критим бляхою. Має 11 кімнат загальною площею 316,7 кв.м., фундамент будинку цегляний. Збудована в II половині XIX ст. та знаходиться на території міста. Охорона та нагляд за станом пам`ятника покладені на Волинський обласний кардіоревматологічний диспансер, який орендує будинок. Відомості про пам`ятник поміщені в нарисі «Луцьк», 1959 рік.
На вказаний пам`ятник історії 08.12.1975 виготовлено паспорт.
Розпорядженням голови Волинської обласної ради від 18.07.1997 «Про окремі об`єкти обласної комунальної власності, які пропонується приватизувати у 1997 році» включено до переліку об`єктів, які пропонується приватизувати у 1997 році, такі об`єкти: ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру у АДРЕСА_1 шляхом продажу на аукціоні.
Наказом начальника Регіонального відділення по Волинській області Фонду Державного майна України від 29.07.1997 № 600 «Про визначення способів приватизації» включено до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні: ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру у АДРЕСА_1 .
29.12.1997 між Регіональним відділенням по Волинській області Фонду Державного майна України та Фірмою у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» укладено договір купівлі-продажу лівого крила будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру на аукціоні № 657к, за умовами вказаного договору продавець продав покупцю ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру загальною площею 323,7 кв.м.
Відповідно до пункту 4.1. Договору купівлі-продажу № 657к від 29.12.1997 кожна сторона зобов`язується виконувати обов`язки покладені на неї цим Договором, та сприяти другій стороні у виконанні її обов`язків. До обов`язків покупця, зокрема віднесено - при експлуатації об`єкта додержуватися правил охорони користування, обліку і реєстрації пам`яток відповідно до вимог Закону України «Про охорону і використання пам`яток історії та культури». При зміні власника на об`єкт приватизації покласти всі зобов`язання за даним договором на нового власника (пункту 5 Договору купівлі-продажу № 657к від 29.12.1997).
Волинським обласним бюро технічної інвентаризації Фірмі у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» видано реєстраційне посвідчення про належність вказаного об`єкту покупцю від 07.12.2000, серія АЮ № 00869.
В подальшому, на адресу Волинського обласного бюро технічної інвентаризації надійшов лист від 05.10.2011 № 8, відповідно до змісту якого 22.09.2011 створено ТзОВ «Геліос Капітал» шляхом виділу його зі складу Фірми у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм» та відповідно до акту приймання-передачі на баланс відповідача передано ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру загальною площею 323,7 кв.м.
Комунальним підприємством «Волинське обласне бюро технічної інвентаризації» видано витяг від 24.02.2012 № 33291700 про державну реєстрацію права власності за ТзОВ «Геліос Капітал» частини будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, загальною площею 318,4 кв.м. у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12.
Крім цього, за інформацією виконавчого комітету Луцької міської ради від 18.08.2022 за № 1.1-9/3169/2022 пам`ятка історії місцевого значення розташована на земельній ділянці у місті Луцьку по вул. Б. Хмельницького, 12.
Відповідно до Історико-архітектурного опорного плану м. Луцька, затвердженого наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 01.04.2021 № 242, вказана земельна ділянка знаходиться в межах історичного ареалу № 2 «Заглушецьке передмістя», в межах комплексної охоронної зони № 3, зоні охорони археологічного культурного шару 1-ї категорії м. Луцька. На території земельної ділянки розташовано об`єкт № 89, пам`ятка місцевого значення.
У зв`язку із віднесенням до пам`ятки історії місцевого значення об`єкту культурної спадщини - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк вул. Б. Хмельницького,12», Департамент культури Луцької міської ради, Відділ охорони культурної спадщини Луцької міської ради неодноразово зверталися до ТзОВ «Геліос Капітал», як власника будинку за вищевказаною адресою, з інформуванням про необхідність укладання охоронного договору, про що свідчать листи від 09.12.2022 №10-/23/2022, від 26.02.2021 № 18.4-2/17/2021. Однак, вказані листи залишилися без належного реагування зі сторони ТзОВ «Геліос Капітал».
Розпорядження виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 № 360-р є чинним та в судовому порядку не скасовувалось.
Таким чином, ТзОВ «Геліос Капітал» ще з 2012 року було відомо про наявність в об`єкту нерухомого майна статусу пам`ятки історії місцевого значення - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12» та про необхідність укладення охоронного договору.
На даний час ТзОВ «Геліос Капітал», як власник пам`ятки історії, не уклав з відповідним органом охоронний договір на об`єкт культурної спадщини - пам`ятку історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12».
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд першої інстанції правильно врахував, що відповідно до частин 4, 5 статті 54 Конституції України культурна спадщина охороняється законом. Держава забезпечує збереження історичних пам`яток та інших об`єктів, що становлять культурну цінність, вживає заходів для повернення в Україну культурних цінностей народу, які перебувають за її межами. Правові, організаційні, соціальні та економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини з метою її збереження, використання об`єктів культурної спадщини у суспільному житті, захисту традиційного характеру середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь регулюються Законом України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06.2000 №1805-III (далі - Закон).
Згідно з частинами першою, другою статті 24 Закону №1805-II власник або уповноважений ним орган, користувач зобов`язані утримувати пам`ятку в належному стані, своєчасно провадити ремонт, захищати від пошкодження, руйнування або знищення відповідно до цього Закону та охоронного договору.
Використання пам`ятки має здійснюватися відповідно до визначених або встановлених режимів використання, у спосіб, що потребує якнайменших змін і доповнень пам`ятки та забезпечує збереження її матеріальної автентичності, просторової композиції, а також елементів обладнання, упорядження, оздоби тощо.
Відповідно до статті 1 Закону №1805-II об`єкт, культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність.
Як уже зазначалось вище розпорядженням виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 № 360-р затверджено уточнюючі списки пам`ятників культури загальносоюзного, республіканського і місцевого значення розташовані на території області, згідно додатків. У додатку № 3 до вказаного розпорядження зазначено список пам`ятників історії та культури Волинської області місцевого значення, зокрема до таких віднесено «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ».
У вказаному додатку надано опис такій пам`яткі, де зазначено, що вказана пам`ятка є одноповерховим дерев`яним будинком, обмурованим цеглою, критим бляхою. Має 11 кімнат загальною площею 316,7 кв.м., фундамент будинку цегляний.
Збудована в II половині XIX ст. та знаходиться на території міста. Охорона та нагляд за станом пам`ятника покладені на Волинський обласний кардіоревматологічний диспансер, який орендує будинок. Відомості про пам`ятник поміщені в нарисі «Луцьк», 1959 рік.
Будівля за адресою вул. Богдана Хмельницького, 12 є цінним історичним об`єктом в центрі міста Луцька, так як пов`язана з цілим рядом відомих історичних осіб та організацій.
Для її будівництва було використано цегла із місцевої цегельні «Лучанин», яка розташовувалася неподалік перехрестя сучасних вулиць Львівська-Потебні, власником якої був ОСОБА_5 , представник відомої в Луцьку родини. На фасаді будинку за адресою АДРЕСА_1 можна і досі знайти цеглинки зі штампом цегельні.
Архітектура будівлі цікава тим, що репрезентує дуже оригінальний стиль, який мало де в Україні трапляється у такій кількості та розмаїтості, як у волинських містах. Це так званий цегляний стиль, якому притаманне використання цегли як пластичного матеріалу, з якого складався орнамент та різні оздоблення фасаду, багате декорування з різьбленої цегли. Візерунок кожного фасаду неповторний завдяки широкій можливості застосування комбінацій із цегли.
Разом вони становлять неповторний цегляний орнамент фасаду, який ніде не повторюється. З архітектурної точки зору будівля за адресою АДРЕСА_1 є цінною за загальний архітектурний образ, рідкісні деталі та виняткову естетичну якість декорування цегляного стилю. Серед збережених будинків такого стилю в Луцьку, він є одним із найкращих. Будинки цегляного стилю ніколи не штукатурять.
З будівлею пов`язана діяльність цілого ряду історичних осіб, організацій та установ в історії міста. У 1895 році у вказаній будівлі було відкрито Луцьку українську гімназію. У 1920-х роках ця школа була одним із центрів української громади міста поряд із чеською, караїмською, єврейськими та польськими школами. Це важлива установа для розвитку української самосвідомості, адже це єдина установа в тодішньому Луцьку, де викладання велося українською мовою і де розвивалася власне українська культура. У гімназії працював і викладав письменник ОСОБА_6 , якому встановлена меморіальна дошка на стіні будівлі. У 1939 році радянська влада закрила її як «розсадник українського націоналізму».
Також, у 1933 роках в стінах цього будинку розмістився Волинський музей (сучасний Волинський краєзнавчий музей) - перша музейна установа Волині, яка концентрувала не лише різноманітні цінні археологічні, нумізматичні та інші історичні колекції, а й фахівців, які працювали над дослідженнями історії ОСОБА_7 та поповнювали фонди музею цінними експонатами, що збереглися до наших днів. Так, у музеї працював археолог Ян-Юзеф Фітцке, який одним із перших вів розкопки на околицях Луцька. Йому встановлена меморіальна дошка на стіні будинку.
На вказаний пам`ятник історії 08.12.1975 виготовлено паспорт. Відповідно до паспорта будинок збудований невідомим архітектором. В кінці 20-х років XX ст. в цьому будинку знаходилась приватна українська гімназія. В 1928-1929 роках в ній працював викладачем польської та української мови ОСОБА_1 . В 1952 році на будинку встановлена меморіальна мармурова дошка з текстом: «В цьому будинку містилась школа, в якій в 1928-1929 рр. працював учителем видатний український письменник ОСОБА_8 ». Дошка розміром 0,4*0,5м.
Законом України «Про Перелік пам`яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації» 23.09.2008 № 574-VI «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» віднесено до пам`яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
З пояснювальної записки до проекту Закону України «Про перелік пам`яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації», яка підготовлена 25.11.2006 Міністром культури і туризму України, вбачається, що до відповідного переліку входять пам`ятки історії, архітектури, монументального мистецтва, які зберегли автентичні свідчення про визначні історичні події, життя та діяльність відомих осіб, визначні місця, що становлять цінність з наукової, історичної, мистецької точки зору.
Пам`ятка «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» згідно цього Закону не втратила свого статусу та не виключена з об`єктів культурної спадщини.
Таким чином, статус пам`ятки «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928- 1929 роках працював ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 » додаткового підтверджено на законодавчому рівні.
Статтею 23 Закону №1805-II передбачено, що усі власники пам`яток, щойно виявлених об`єктів культурної спадщини чи їх частин або уповноважені ними органи (особи) незалежно від форм власності на ці об`єкти зобов`язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір.
При передачі пам`ятки, щойно виявленого об`єкта культурної спадщини чи її (його) частини у володіння, користування чи управління іншій особі істотною умовою договору про таку передачу є забезпечення особою, якій передається пам`ятка, щойно виявлений об`єкт культурної спадщини чи її(його) частина, збереження пам`ятки, щойно виявленого об`єкта культурної спадщини чи її (його) частини відповідно до вимог цього Закону та умов охоронного договору, укладеного власником або уповноваженим ним органом(особою) з відповідним органом охорони культурної спадщини.
Основним завданням охоронного договору є встановлення режиму використання пам`ятки культурної спадщини чи її частини, у тому числі території, на якій вона розташована, видів і термінів виконання реставраційних, консерваційних, ремонтних робіт, робіт з упорядження її території, інших пам`яткоохоронних заходів, необхідність яких визначається відповідним органом охорони культурної спадщини. До охоронного договору додаються:
1) акт технічного стану пам`ятки (форма якого затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини) на момент укладення охоронного договору. Для ансамблів (комплексів) складається окремий акт на кожний їх об`єкт. Акт технічного стану поновлюється не рідше ніж раз на 5 років. Якщо стан пам`ятки значно змінився (після проведення ремонтних, реставраційних та інших робіт чи внаслідок дії чинників, що призвели до руйнування або пошкодження), - у п`ятиденний термін після його зміни;
2) опис культурних цінностей і предметів, які належать до пам`ятки, знаходяться на її території чи пов`язані з нею і становлять історичну, наукову, художню цінність, з визначенням місця і умов зберігання та використання;
3) план поверхів пам`яток-будівель і споруд (у масштабі 1:100);
4) план інженерних комунікацій та зовнішніх мереж (за наявності);
5) генеральний план земельної ділянки, на якій розташована пам`ятка;
6) паспорт пам`ятки.
Отже, саме такий договір є першочерговим документом, що встановлює гарантії збереження індивідуально визначеної пам`ятки культурної спадщини, що враховує її цінність, особливості та стан.
Важливим елементом охоронного договору, який підтверджує його публічно-правову природу, є предмет - пам`ятка архітектури, правовий режим якої відрізняється від інших матеріальних об`єктів.
Особливий предмет охоронного договору обумовлює спеціальний суб`єктний склад.
Так, охоронний договір є актом за участю суб`єкта владних повноважень та співвласника пам`ятки культурної спадщини, має форму договору, визначає взаємні права та обов`язки його учасників у публічно-правовій сфері (реалізація державного управління охороною культурної спадщини) і укладається на підставі ст. 23 Закону №1805-II. Укладання такого договору відбувається замість видання індивідуального акта органу охорони культурної спадщини, яким покладається на власника зобов`язання щодо забезпечення збереження пам`ятки, щойно виявленого об`єкта культурної спадщини чи її (його) частини.
Укладання охоронних договорів має імперативний характер та спрямоване на реалізацію державної політики у сфері охорони культурної спадщини. Такими договорами не вирішується питання власності на об`єкт культурної спадщини, а встановлюється режим використання пам`яток та відповідальність за порушення такого режиму, види і терміни виконання реставраційних, консерваційних, ремонтних робіт, робіт з упорядження її території, інших пам`яткоохоронних заходів, необхідність яких визначається відповідним органом охорони культурної спадщини.
З огляду на це, правильним є твердження, що враховуючи свою правову природу, зміст, суб`єктний склад та мету, охоронний договір, укладений на підставі статті 23 Закону №1805-II, є адміністративним.
Такий висновок узгоджується з позицією наведеною у постанові Верховного Суду від 23.12.2019 у справі № 806/1536/18.
Частиною третьої статті 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини» передбачено, що порядок укладення охоронних договорів та їхні типові форми затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1768 (далі - Порядок), власник пам`ятки чи її частини або уповноважений ним орган (особа) зобов`язаний не пізніше ніж через один місяць з моменту отримання пам`ятки чи її частини у власність або у користування укласти охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини.
Обов`язок укладення охоронного договору покладається саме на власника пам`ятки, а не на орган охорони культурної спадщини, і саме власник повинен бути його ініціатором.
Такий висновок підтверджується й судовою практикою, зокрема постановою Верховного Суду від 13.12.2018 у справі № 826/4605/16.
Так, Верховний Суд у постанові від 13.12,2018 у справі № 826/4605/16 вказав, що п. 5 Порядку зафіксовано, що в охоронному договорі, складеному за зразком згідно з додатком, зазначаються особливості режиму використання пам`ятки, види і терміни виконання реставраційних, консерваційних, ремонтних робіт, робіт з упорядження її території, інших пам`яткоохоронних заходів, необхідність яких визначається відповідним органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, як вбачається з вищевикладених норм чинного законодавства, юридичні або фізичні особи, які є власниками об`єктів культурної спадщини чи їх частин, зобов`язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір встановленого зразка, до якого мають бути додані додаткові документи.
Враховуючи викладене, ТзОВ «Геліос Капітал» було зобов`язане укласти охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини.
Всупереч вищевказаним нормам законодавства ТзОВ «Геліос Капітал» з моменту набуття у приватну власність пам`ятки історії з 2012 року й дотепер не виконує свого обов`язку з укладення охоронного договору з органом охорони культурної спадщини.
Як уже зазначалось вище, Департамент культури Луцької міської ради, Відділ охорони культурної спадщини Луцької міської ради неодноразово зверталися до ТзОВ «Геліос Капітал», як власника будинку за вищевказаною адресою, з інформуванням про необхідність укладання охоронного договору, що підтверджується листами від 09.12.2022 № 10-/23/2022, від 26.02.2021 № 18.4-2/17/2021. Однак, вказані листи залишилися без належного реагування зі сторони ТзОВ «Геліос Капітал».
Фактично доводи відповідача про незгоду на укладення спірного договору та підставу відмови у задоволенні позовних вимог зводяться до тверджень, що вказаний об`єкт, на їхню думку, не може відноситись до історичних об`єктів культурної спадщини міста Луцька, оскільки ОСОБА_1 включений до Списку осіб, які підпадають під закон про декомунізацію та не є історично видатним діячем і творцем для української історії.
На думку суду, вказані вище твердження відповідача не заслуговують на увагу, бо посадові особи товариства не є спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, які відповідно до вимог Закону України «Про охоронну культурної спадщини» наділені повноваженнями щодо визнання таких пам`яток об`єктами культурної спадщини. Більше того, розпорядження виконавчого комітету Волинської обласної Ради депутатів трудящих від 04.08.1969 № 360-р є чинним та в судовому порядку не скасовувалось.
Крім того, прийняття виконавчим комітетом Луцької міської ради рішення від 20.02.2019 №108-1 «Про демонтаж меморіальної дошки ОСОБА_9 » жодним чином не свідчить про втрату таким об`єктом статусу пам`ятки культурної спадщини місцевого значення.
Таким чином, саме споруда, що донесла до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегла свою автентичність є пам`яткою культурної спадщини.
Щодо незанесення об`єкту культурної спадщини «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, суд зазначає наступне.
Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» об`єкти, включені до списків (переліків) пам`яток історії та культури відповідно до Закону Української PCP "Про охорону і використання пам`яток історії та культури", визнаються пам`ятками відповідно до цього Закону.
Відповідно до преамбули Закону України «Про охорону культурної спадщини» об`єкти культурної спадщини, які знаходяться на території України, у межах її територіального моря та прилеглої зони, охороняються державою.
Охорона об`єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Розділом IX Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158 визначено, особливості включення до Реєстру об`єктів культурної спадщини, які взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом.
Відповідно до вказаних особливостей, Міністерство культури та інформаційної політики України забезпечує включення до Реєстру об`єктів культурної спадщини, які взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом, також до відання міністерства належить прийняття рішення про невключення об`єктів культурної спадщини, які взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом.
У разі відсутності облікової документації на об`єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом, його включення до Реєстру здійснюється без облікової документації.
Як встановлено судом та не оспорюється відповідачем, рішення Міністерства культури та інформаційної політики України про невключення пам`ятки історії місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України не приймалося.
При цьому, невключення об`єкту культурної спадщини «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України не свідчить про відсутність обов`язку власника із захисту такої пам`ятки, адже такий обов`язок виникає з моменту набуття статусу пам`ятки, а не з моменту внесення відомостей до Реєстру.
Суд також наголошує, що законодавець не ставить вимогу щодо пам`яток, які взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом України «Про охорону культурної спадщини», про наявність облікової документації. При цьому, відсутність облікової документації на пам`ятку не є підставою, яка дозволяє власнику пам`ятки не укладати охоронний договір на неї.
Щодо посилань відповідача про підготовку ним необхідної документації та звернень щодо скасування статусу пам`ятки історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12», суд зазначає, що ТзОВ «Геліос Капітал» до відзиву на позовну заяву не надано жодних доказів здійснення такої діяльності, зокрема вчинення дій, спрямованих на виключення пам`ятки «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» з переліку об`єктів культурної спадщини місцевого значення.
Більше того, відповідно до розділу 7 Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, для порушення розгляду питання вилучення пам`ятки з Реєстру ініціатором подаються копія охоронного договору на пам`ятку.
Суд наголошує, що згаданий об`єкт культурної спадщини набуто відповідачем у власність у 2011 році шляхом передачі його від ТзОВ «Волинь-Фарм» на баланс ТзОВ «Геліос Капітал».
При цьому, ТзОВ «Геліос Капітал» також утворено у 2011 році (вересень 2011 року) шляхом виділу його зі складу Фірми у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Фарм», яка у свою чергу придбала пам`ятку «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12» у Регіонального відділення по Волинській області Фонду Державного майна України згідно договору купівлі-продажу від 29.12.1997, пунктом 5 на відповідача, як нового власника покладено, зокрема, обов`язок із збереження такого об`єкту.
Відомості про право власності на зазначене нерухоме майно за ТзОВ «Геліос Капітал» внесено до Реєстру прав власності на нерухоме майно 24.02.2012, реєстраційний номер майна 36083268.
Таким чином, ТзОВ «Геліос Капітал» ще з 2011 року було відомо про наявність в об`єкту нерухомого майна статусу пам`ятки історії місцевого значення - «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював ОСОБА_1 , м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12» та, відповідно, про обов`язок укладення з відповідним органом охоронного договору на вказаний об`єкт культурної спадщини.
З урахуванням встановлених обставин справи, аналізу норм чинного законодавства та наданих письмових доказів, суд дійшов висновку, що оскільки всупереч вищевказаним нормам законодавства ТзОВ «Геліос Капітал» з моменту набуття у приватну власність пам`ятки історії з 2012 року не виконує свого обов`язку з укладення охоронного договору з органом охорони культурної спадщини, то і на даний час у відповідача існує обов`язок укласти охоронний договір на об`єкт нерухомого майна частину будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, площею 318,4 кв.м., реєстраційний номер майна 36083268, який є об`єктом культурної спадщини пам`яткою історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12».
Разом з тим, слід зазначити, що вказаний позов пред`явлено прокурором у зв`язку бездіяльністю уповноваженого органу у сфері-охорони культурної спадщини - Луцької міської ради та Відділу охорони культурної спадщини Луцької міської ради.
З метою встановлення підстав для представництва інтересів держави в суді, Луцькою окружною прокуратурою у порядку статті 23 Закону України «Про прокуратуру» на адресу Луцької міської ради скеровувались листи від 11.01.2022 № 53-152 вих-22, від 03.02.2022 № 53-886 вих-22, від 10.06.2022 №53-3189вих-22, від 24.06.2022 № 53-3595вих-22, від 10.08.2022 № 53-4744вих-22, від 30.11.2022 № 53-7478вих- 22 з інформацією щодо порушення інтересів держави, що полягають у порушенні відповідачем вимог чинного законодавства з питань охорони культурної спадщини.
З відповідей уповноважених органів від 18.01.2022 за № 10-8/1/2022, від 15.02.2022 №10-8/2/2022, від 20.06.2022 № 10-8/8/2022, від 13.07.2022 № 1.1- 9/2670/2022, від 18.08.2022 № 1.1-9/3169/2022, від 09.12.2022 №1.1-9/4637/2022 вбачається, що дієві та належні заходи, які б у повній мірі забезпечили виконання вимог чинного законодавства, збереження та відновлення пам`ятки місцевого значення, зокрема шляхом пред`явлення позову зобов`язального характеру, не вживались, що вказує на бездіяльність уповноважених органів. Окрім того, Виконавчим комітетом Луцької міської ради та Відділом охорони культурної спадщини Луцької міської ради заходи щодо зобов`язання ТзОВ «Геліос Капітал» укласти охоронний договір на об`єкт культурної спадщини місцевого значення з найменуванням «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк вул. Б. Хмельницького, 12», у судовому порядку з 2012 року не вживались.
Обстеження (огляд) зазначеної пам`ятки культурної спадщини з метою перевірки дотримання законодавства про охорону культурної спадщини, забезпечення захисту об`єкта від загрози знищення, руйнування або пошкодження також не проводились.
Всупереч вимог статті 6 та частини першої статті 44 Закону України «Про охорону культурної спадщини» з метою припинення правопорушення приписи про усунення порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини ТзОВ «Геліос Капітал» не вносились, фінансові санкції за порушення законодавства до ТзОВ «Геліос Капітал» не застосовувались.
За таких обставин пред`явлення Луцькою окружною прокуратурою позову зобов`язального характеру щодо укладення охоронного договору є єдиним ефективним способом захисту інтересів держави та важелем , впливу на власника пам`ятки архітектури, що спрямований на реалізацію державою примусу щодо виконання вимог Основного Закону України по збереженню об`єкта культурної спадщини місцевого значення.
Згідно з частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 243-246, 262, Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про охорону культурної спадщини», суд
ВИРІШИВ:
Позов Першого заступника керівника Луцької окружної прокуратури (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, 13) в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, 19, ідентифікаційний код 04051327), Відділу охорони культурної спадщини Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, 40а) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Геліос Капітал» (43025, Волинська область, місто Луцьк, проспект Волі, 4, ідентифікаційний код 37887212) про зобов`язання вчинити дії, задовольнити повністю.
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Геліос Капітал» протягом одного місяця з дати набрання рішенням законної сили на умовах і у порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768, укласти з Виконавчим комітетом Луцької міської ради охоронний договір на об`єкт нерухомого майна частину будівлі (ліве крило будівлі стаціонару обласного кардіологічного диспансеру) /літерА-1/, площею 318,4 кв.м., реєстраційний номер майна 36083268, який є об`єктом культурної спадщини пам`яткою історії місцевого значення «Будинок колишньої гімназії, в якому в 1928-1929 роках працював Ярослав Галан, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 12».
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя А.Я.Ксензюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2023 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 109370367 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні