Ухвала
від 06.03.2023 по справі 340/9833/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

06 березня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/9833/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання рішення суду по справі за позовом ОСОБА_1 (даліпозивач) до Новгородківської селищної ради (також відповідач) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

21.02.2023 на адресу суду надійшла заява представника відповідача про відстрочення виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 року, - до припинення чи скасування воєнного стану в Україні та внесення змін до Земельного кодексу України в частині скасування заборони щодо прийняття рішень по земельним питанням.

Ухвалою від 23.02.2023 заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 02.03.2023.

Представники сторін у судове засідання не з`явилися.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Відповідно ч.9 ст.205, ч.2 ст.378 КАС України розгляд справи проведено в порядку письмового провадження.

Дослідивши подані документи, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 було зобов`язати Новгородківську селищну раду не пізніше 30 днів з дня набрання даним рішенням суду законної сили повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 27.05.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, загальною площею 2,0 га, кадастровий №3523480400:02:001:0524, для ведення особистого селянського господарства, і прийняти рішення з урахуванням висновків суду (а.с.64-66).

13.04.2022 судом видано виконавчий лист у справі, а 14.04.2022 відкрито виконавче провадження № 68813806 з його примусового виконання (а.с.77-78).

Ухвалою від 02.09.2022 відстрочено відповідачу виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 по справі № 340/9833/21 до завершення (скасування) воєнного стану в Україні, але не більше одного року з дня постановлення рішення (а.с.91-92).

Стаття 124 Конституції України і стаття 370 КАС України встановлюють, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", який було затверджено Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який триває і на сьогодні.

У зв`язку з цим, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" від 24.03.2022 року № 2145-XI (набрав чинності 07.04.2022), внесені зміни до Земельного кодексу України, а саме розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України було доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, зокрема:

5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Відтак, приймаючи цей Закон законодавець з метою недопущення зловживань переслідував ціль заборонити прийняття рішення про безоплатну передачу земель та надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі.

При цьому, Закон № 2145-XI встановлює абсолютно визначене імперативне правило, зміст якого полягає у забороні органам місцевого самоврядування під час дії воєнного стану приймати рішення про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність.

Така заборона узгоджується із частиною 2 ст. 64 Конституції України у якій передбачено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції.

Однак, право власності на землю гарантується частиною 2 ст. 14 Конституції України, а тому не належить до переліку прав, що не можуть бути обмежені в умовах воєнного стану.

Таким чином, враховуючи наведені положення норм матеріального права, що регулюють спірні у даній справі земельні відносини під час дії воєнного стану, з метою дотримання розумного балансу між інтересами позивача та реальними можливостями відповідача розглянути питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки у власність, враховуючи заборону на вчинення цих дій, а також з огляду на те, що боржник підтвердив факт неможливості вирішення даного питання в умовах воєнного стану, при цьому не уникає виконання судового рішення, що у свою чергу, є виявом добросовісності намірів заявника по виконанню зобов`язань, суд дійшов висновку про наявність підстав для надання додаткового строку виконання судового рішення в цій справі.

Так, ч. 5 ст. 378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Водночас, судом враховано, що заборона на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації діє на весь час воєнного стану за приписами підпункту 5 пункту 27 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України.

Як зазначалось, рішенням від 17.02.2022 було зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, і прийняти рішення з урахуванням висновків суду (а.с.64-66).

Судом враховано, що спірні правовідносини у справі, виникли до введення воєнного стану, а з огляду на внесені зміни Законом України №2145-ІХ, належне виконання даного судового рішення буде можливим тільки після скасування воєнного стану.

Відтак, з урахуванням чинної заборони на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність під час дії воєнного стану в Україні фактично унеможливлює прийняття відповідачем позитивного рішення на користь позивача.

Отже, запроваджений в Україні воєнний стан та заборона встановлена Законом № 2145-XI є тією обставиною, що робить неможливим виконання рішення, а тому заяву відповідача слід задовольнити.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 293-297, 378 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву про відстрочення виконання судового рішення, - задовольнити.

2. Відстрочити Новгородківській селищній раді виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 по справі № 340/9833/21, - до завершення (скасування) воєнного стану в Україні.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у п`ятнадцятиденний строк, установлений ст.295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2023
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу109371695
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —340/9833/21

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Рішення від 17.02.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні