Рішення
від 06.03.2023 по справі 340/3189/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 березня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/3189/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)

відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю "Спецтрансбуд" (27656, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Степове, вул. Кільцева, 5, код ЄДРПОУ 32892736)

про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Кіровоградській області у грудні 2019 року звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Спецтрансбуд" про стягнення податкового боргу.

Позов мотивовано тим, що відповідач має податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 5 252 872,89 грн. та з податку на прибуток підприємств у розмірі 2539379,36 грн. Оскільки податковий борг відповідач добровільно не погасив, позивач просить суд стягнути його до Державного бюджету України з рахунків відповідача.

Ухвалою судді від 17.12.2019 року відкрито спрощене позовне провадження у справі та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

Відповідач відзив на позовну заяву до суду не надав.

Ухвалою від 31.03.2020 року суд зупинив провадження у справі на підставі пункту 3 частини 1 статті 236 КАС України до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №340/503/20.

Ухвалою від 04.01.2023 року суд поновив провадження у справі. Цією ж ухвалою суд замінив первісного позивача його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 43995486).

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

ТОВ "Спецтрансбуд" з 24.03.2004 року зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку платників податків в ГУ ДПС у Кіровоградській області.

У зв`язку з невиконанням відповідачем своїх податкових зобов`язань у нього утворилася заборгованість перед бюджетом.

Так, посадовими особами ГУ ДФС у Кіровоградській області у листопаді-грудні 2018 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Спецтрансбуд", за наслідками якої складено акт №190/11-28-14-04/32892736 від 10.12.2018 року.

На підставі цього акту ГУ ДФС у Кіровоградській області винесло зокрема такі податкові повідомлення-рішення:

- форми "Р" №00000351404 від 22.12.2018 року, яким ТОВ "Спецтрансбуд" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 1 988 261 грн., з яких 1325507 грн. податкове зобов`язання, 662 754 грн. штрафна санкція (а.с. 42);

- форми "В4" №00000361404 від 22.12.2018 року, яким ТОВ "Спецтрансбуд" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, яку було зараховано у зменшення суми податкового боргу, на 261 128 грн. (а.с. 43)

У лютому 2020 року ТОВ "Спецтрансбуд" оскаржило вказані податкові повідомлення-рішення до суду. Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.02.2020 року відкрито провадження у справі №340/503/20 за позовом ТОВ "Спецтрансбуд" до ГУ ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень. Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.09.2022 року цю позовну заяву ТОВ "Спецтрансбуд" залишено без розгляду.

Також ГУ ДФС у Кіровоградській області проводило камеральні перевірки ТОВ "Спецтрансбуд", за наслідками яких складено акти №90/11-28-52-05-23/328992736 від 16.01.2019 року, №349/11-28-52-05-23/32892736 від 04.02.2019 року та №1709/11-28-52-05-25/32892736 від 19.06.2019 року про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, акти №348/11-28-52-05-23/32892736 від 04.02.2019 року та №1710/11-28-52-05-23/32892736 від 19.06.2019 року про порушення граничних строків сплати узгоджених податкових зобов`язань.

На підставі цих актів винесені податкові повідомлення-рішення про зобов`язання відповідача сплатити штрафи з податку на додану вартість, а саме: №0014135205 від 04.02.2019 року на суму 59568,39 грн., №0023645205 від 28.02.2019 року на суму 33833,33 грн., №2023605205 від 28.02.2019 року на суму 34499,99 грн., №0066615205 від 11.07.2019 року на суму 210948,03 грн., №0066535205 від 11.07.2019 року на суму 280088,56 грн. (а.с. 18, 23, 26, 32, 36)

Ці податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем, у встановленому порядку ним не оскаржені, а визначені суми грошових зобов`язань у встановлений строк не сплачені.

Крім того, відповідач подавав до ГУ ДФС у Кіровоградській області податкові декларації з податку на додану вартість за січень 2019 року, лютий 2019 року та серпень 2019 року, у яких самостійно визначив суми податку, яка сплачується до державного бюджету, у розмірі 66084 грн., 129414 грн., 28252 грн. відповідно. (а.с. 21, 22, 40)

У червні 2019 року відповідач подав до ГУ ДФС у Кіровоградській області уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за квітень 2018 року, у якому відкоригував (збільшив) розрахунки з бюджетом на 560177 грн. та нарахував штраф у сумі 16805 грн., уточнюючий розрахунок за травень 2018 року, у якому відкоригував (зменшив) від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання за сумою податкового кредиту, яке зараховується у зменшення суми податкового боргу на 560177 грн., уточнюючий розрахунок за квітень 2018 року, у якому відкоригував (збільшив) розрахунки з бюджетом на 560177 грн. та нарахував штраф у сумі 16805 грн. (а.с. 29, 30, 31)

У жовтні 2019 року відповідач подав уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за серпень 2019 року, у якому відкоригував (збільшив) розрахунки з бюджетом на 100 грн. та нарахував штраф у сумі 3 грн. (а.с. 41)

Контролюючий орган в інтегрованій картці платника з податку на додану вартість нарахував відповідачу пеню, залишок якої станом на 01.12.2019 року склав 449 212,93 грн.

У встановлені строки вказані суми відповідач до бюджету не сплатив. Відтак, податковий борг з податку на додану вартість станом на 31.10.2019 року сягнув 5 252 872,89 грн.

Крім того, ТОВ "Спецтрансбуд" як платник податку на прибуток подавало до ГУ ДФС у Кіровоградській області податкові декларації з податку на прибуток підприємства за ІІІ квартал 2018 рік, за 2018 рік, за І квартал 2019 року, у яких визначило суму податку, яка сплачується до державного бюджету, у розмірі 90833 грн., 85469 грн., 34667 грн. відповідно. (а.с. 65, 69, 78)

На підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки №190/11-28-14-04/32892736 від 10.12.2018 року ГУ ДФС у Кіровоградській області винесло податкове повідомлення-рішення "Р" №00000371404 від 22.12.2018 року, яким ТОВ "Спецтрансбуд" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 2 204 066 грн. (а.с. 80)

Це податкове повідомлення - рішення було оскаржено ТОВ "Спецтрансбуд" до суду у справі №340/503/20, а ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.09.2022 року позовну заяву ТОВ "Спецтрансбуд" залишено без розгляду.

Також ГУ ДФС у Кіровоградській області провело камеральні перевірки податкової звітності з податку на прибуток ТОВ "Спецтрансбуд", за результатами яких складено акти №8/1128-52-06/32892736 від 15.02.2019 року, №14/1128-52-06/32892736 від 26.03.2019 року, №101/1128-52-06/32892736 від 15.05.2019 року.

На підставі цих актів винесено податкові повідомлення - рішення про зобов`язання відповідача сплатити штрафи з податку на прибуток підприємств, а саме: №0000095206 від 15.02.2019 року на суму 1914,57 грн., №0000155206 від 26.03.2019 року на суму 21,71 грн., №0000825206 від 15.05.2019 року на суму 0,43 грн. (а.с. 66, 70, 74)

Ці податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем, у встановленому порядку ним не оскаржені, а визначені суми грошових зобов`язань не сплачені.

Контролюючий орган в інтегрованій картці платника з податку на прибуток підприємств нарахував відповідачу пеню, залишок якої станом на 01.12.2019 року склав 122407,65 грн.

Тож загалом податковий борг з податку на прибуток підприємств, заявлений до стягнення, склав 2 539 379,36 грн.

ГУ ДФС у Кіровоградській області у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу надіслано йому податкову вимогу форми "Ю" №32-17 від 20.04.2017 року, яка вручена йому 25.04.2017 року. Відтоді ця податкова вимога не скасована та не відкликана. (а.с. 84)

При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За визначеннями, наведеними у статті 14 ПК України:

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

- грошове зобов`язанням - грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки;

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з підпунктами 54.3.2, 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом. (пункт 54.5 статті 54 ПК України).

Відповідно до пункту 56.18 статті 56 ПК України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Згідно з пунктами 57.1, 57.3 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.

Відповідно до пункту 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

У ході судового розгляду справи доведено наявність у відповідача податкового боргу - узгоджених сум податкових/грошових зобов`язань, самостійно визначених платником у податкових деклараціях та донарахованих контролюючим органом, а також непогашеної пені, з податку на додану вартість у розмірі 5 252 872,89 грн. та з податку на прибуток підприємств у розмірі 2 539 379,36 грн. Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано. Тож вимоги адміністративного позову про стягнення цих коштів слід задовольнити.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.

Керуючись статтями 9, 90, 242-246, 250, 251, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області задовольнити.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Спецтрансбуд" у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в дохід державного бюджету податковий борг з податку на додану вартість у сумі 5 252 872, 89 грн.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Спецтрансбуд" у банках, що його обслуговують, в дохід державного бюджету податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 2 539 379,36 грн.

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Дата ухвалення рішення06.03.2023
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу109371761
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —340/3189/19

Рішення від 06.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні