Рішення
від 24.02.2023 по справі 500/229/23
ЧОРТКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/229/23

24 лютого 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРІНВЕСТБУД22" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕРІНВЕСТБУД22" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Головним державним інспектором відділу адміністрування рентної плази та екологічного податку, місцевих податків і зборів з юридичних осіб та розгляду звернень управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Янчинською Вітою Анатоліївною, па підставі підпункту 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» код ЄДРПОУ 44895033.

Відповідно до результатів перевірки встановлено, що податкова декларація на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік №47584 отримана 04.11.2022 р., а граничний термін подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до податкової декларації (ДПІ 1918, м. Тернопіль) - 01.11.2022 року.

Отже, Відповідачем безпідставно встановлено несвоєчасне подання ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» код ЄДРПОУ 44895033 податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік. Чим відповідно як стверджує податковий орган порушено вимоги пп.266.7.5. п.266.7 ст. 266 розділу XII ПКУ, а саме - подано податкову декларацію з пропущеним строком 3 дні.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 09.01.2023 року №00001250401, на підставі акта перевірки 5992/19-00-04-01/44895033 від 13.12.2022 року встановлено за ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» виявлено порушення пп.266.7.5. п.266.7 ст.266 ПК України. На підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54 і пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі триста сорок гривень 00 копійок.

Позивач вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 27.01.2023 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 10.02.2023. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

ТОВ «Терінвестбуд 22» є платником податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, відповідно до пп.266.1.1, п.266.1 ст.266 ПКУ, згідно вимог якого платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

Пп.266.7.5. п.266.7 ст.266 ПКУ встановлено - Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об`єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об`єкт.

Відповідальність за несвоєчасне подання податкової декларації встановлено п. 120.1. ст.. 120 Податкового кодексу України, а саме - Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підставі вище викладеного, представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

17.02.2023 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.

Клопотань про розгляд справи в судовому засіданні від учасників справи не надходило.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4, частини другої, пункту 10 частини шостої статті 12, частин першої - третьої статті 257, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) дану справу, як справу незначної складності, розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, з урахуванням строків, визначених статтею 258 КАС України.

Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРІНВЕСТБУД22», код ЄДРПОУ 44895033 зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 30.08.2022, місцезнаходження: 46008, Україна, 46008, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, місто Тернопіль, вул.Стадникової Є., будинок 2, офіс 72, основний вид економічної діяльності:68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

З жовтня 2022 року було оформлено право власності ГОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» на трансформаторну підстанцію загальною площею 46,7 кв.м, що розташована за адресою Тернопільська обл., м.Тернопіль, вул. Сахарова академіка, буд. 9, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, ідентифікаційний номер 311473205.

02 листопада 2022 року ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» подано податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік, що підтверджується трекінгом відправлення 4600603052759.

16 грудня 2022 року було отримано Акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік, що підтверджується трекінгом відправлення 46001 1786795 3.

В даному Акті зазначено, що Головним державним інспектором відділу адміністрування рентної плази та екологічного податку, місцевих податків і зборів з юридичних осіб та розгляду звернень управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Янчинською Вітою Анатоліївною, па підставі підпункту 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» код ЄДРПОУ 44895033.

Відповідно до результатів перевірки встановлено, що податкова декларація на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік №47584 отримана 04.11.2022 р., а граничний термін подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до податкової декларації (ДПІ 1918, м. Тернопіль) - 01.11.2022 року.

Отже, Відповідачем безпідставно встановлено несвоєчасне подання ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» код ЄДРПОУ 44895033 податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік. Чим відповідно як стверджує податковий орган порушено вимоги пп.266.7.5. п.266.7 ст. 266 розділу XII ПКУ, а саме - подано податкову декларацію з пропущеним строком 3 дні.

26 грудня 2022 року було надіслано заперечення на Акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік, що підтверджується трекінгом відправлення 4600603075554.

12 січня 2023 року було отримано лист про результати розгляду заперечення та податкове повідомлення-рішення від 09.01.2023 року №00001250401 та розрахунок штрафних (фінансових) санкцій за результатами розгляду акту камеральної перевірки ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22», що підтверджується трекінгом відправлення 46001 1789571 0.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 09.01.2023 року №00001250401, на підставі акта перевірки 5992/19-00-04-01/44895033 від 13.12.2022 року встановлено за ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» виявлено порушення пп.266.7.5. п.266.7 ст.266 ПК України. На підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54 і пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі триста сорок гривень 00 копійок.

Не погодившись із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.6.1 ст.6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

В п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1ст. 36 ПК України).

Згідно з п. 15.1. ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).

Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до ст. 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Відповідно до пп. 41.1.1 п. 41.1. ст. 41 ПК України, контролюючими органами щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи).

Підпунктами 19-1.1.22 та 19-1.1.45 пункту 19-1.1. статті 19-1 ПК України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, здійснюють функції з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, а також звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Головне управління ДПС у Тернопільській області є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України та забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби України на території Тернопільської області.

За приписами п. 266.1. ст. 266 ПК України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Згідно з п. 266.2 та 266.3 ст. 266 ПК України, об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка, а базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (п. 266.5. ст. 266 ПК України).

Порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначений в п. 266.7. ст. 266 ПК України.

Відповідно до пп. 266.7.5. п. 266.7. ст. 266 ПК України, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об`єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об`єкт.

Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пп. 266.10.1 п. 266.10 ст. 266 ПК України податкове зобов`язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачується юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до п. 176.1 ст. 176 ПК України, одним із обов`язків платника податків є обов`язок своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих органом державної податкової служби, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.

Зважаючи на той факт, що ПК України не містить спеціального порядку визначення строків, тому в такому разі можна застосовувати аналогію закону.

Відповідно до частини 1 ст. 251 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення (частина 2 цієї статті).

Відповідно до ст. 253 ПК України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Частиною 1 ст. З Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 встановлено, що строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках, починаються опівночі diesaquo і спливають опівночі diesadquem. Згідно зі ст. 2 цієї Конвенції термін «diesaquo» означає день, з якого починається відлік строку, а термін «diesadquem» означає день, у який цей строк спливає, лист ДФСУ від 07.07.2015 р. № 24525/7/99-99-22-01-02-17.

Оскільки податкові правовідносини належать до адміністративних, правила обчислення строків, встановлені Конвенцією, підлягають застосуванню при обрахунку початку перебігу строків сплати податкових зобов`язань.

Так, відповідно до статті 3 Конвенції, строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі diesadquem.

За змістом статті 2 цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "diesadquem" означає день, у який цей строк спливає.

Відповідно до частини 7 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

З системного аналізу норм чинного законодавства вбачається, що останнім днем подачі податкової декларації на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік є 2 листопада 2022 року, коли відповідно і була подана вказана декларації ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22», що підтверджується фіскальним чеком 4600603052759 та описом вкладення до цінного листа.

Також в Акті є невідповідність щодо отримання податковим органом даної податкової декларації. Відповідно до відстеження відправлення за трекінгом 4600603052759, лист вручено 03.11.2022 року.

Пунктом 42.2. ст. 42 ПК України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

З матеріалів справи вбачається, що податкова декларація на майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік була надіслана 02 листопада 2022 року і отримана Відповідачем 03 листопада 2022 року.

Судом встановлено, що на підтвердження відсутності вини в діях ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» є наступні факти: як платник податку ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» не відхиляється від зобов`язань, передбачених чинним законодавством, зокрема Податковим кодексом України. Дане підтверджується тим, що 07.12.2022 року було сплачено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та 08.12.2022 року відправлено податковому органу.

Доцільним є згадати про пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 Податкового кодексу України, згідно якого платники податків звільняються від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у зв`язку із настанням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених Торгово-промисловою палатою України.

Як вже зазначалось вище настання форс-мажорних обставин з 24 лютого 2022 року засвідчено Торгово-промисловою палатою України в листі від 28.02.2022 року, що в свою чергу може бути підставою для скасування фінансових санкцій застосованих податковими органами.

Відповідно до Рішення Ради оборони Тернопільської області «Про запровадження та забезпечення правового режиму воєнного стану» №69 від 05.07.2022 р, підприємствам, установам, організаціям на території області забезпечити зупинення роботи та вжиття заходів безпеки громадян під час оголошення «Повітряної тривоги».

01 листопада 2022 року на території Тернопільської області під час робочих годин було оголошено сигнал «Повітряна тривога». Для забезпечення цивільного захисту робота підприємства була призупинена, а відповідно і можливості подати податкову декларацію 1 листопада 2022 року була відсутня. Так, дійсно, повітряна тривога тривала не впродовж всього дня, однак спрогнозувати тривалість обстрілів та відповідно повітряної тривоги неможливо.

Суд погоджується із твердженнями позивача, що через масовані обстріли різних міст України та руйнування об`єктів критичної інфраструктури, в Україні з жовтня 2022 року діяли віялові відключення електроенергії, що підтверджується інформацією з офіційного сайту ДТЕК. Постійні відключення електроенергії та перебої постачання електроенергії на Укрпошті спричинили суттєві незручності для діяльності суб`єктів господарювання та не виключення і для ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22», що унеможливило надіслати податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік 31.10.2022 року та 01.11.2022 року.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23.02.2006 №3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, у п.110 рішення у справі «Компанія «Вестбсрґа таксі Лктіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» Суд визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Разом із тим, згідно із ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до принципу змагальності, кожна зі сторін повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Окремо варто підкреслити також необхідність дотримання позиції Європейського Суду з прав людини, яку він висловив у п.53 рішення у справі «Федорченко та Лозенко проти України», п.43 рішення у справі «Кобець проти України», відповідно до якої, суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумним сумнівом».

Тобто, встановлюючи істину в справі, суд повинен базуватися передусім на доказах, які належно, достовірно й достатньо підтверджують ті чи інші обставини таким чином, щоб в суду не залишалося щодо них жодного обґрунтованого сумніву.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13-17, ст. 112) доповнити пунктом 69 такого змісту: «У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні».

Відповідно до пп. 69.9. ст. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:

дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків;

строків проведення камеральних перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення за результатами камеральної перевірки, прийняття рішення за результатом її розгляду, нарахування пені;

строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення, рішення про застосування фінансових санкцій за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки та прийняття рішення за результатами їх розгляду, адміністративного арешту майна за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки;

строків здійснення заходів з погашення податкового боргу платників податків - суб`єктів господарювання, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, передбачені статтями 59-60, 87-101 цього Кодексу, та/або визначення грошових зобов`язань згідно із статтею 116 цього Кодексу.

Правовідносини стосовно термінів подання звітності ТОВ «ТЕРІНВЕСТБУД22» не належать до винятків, передбачених пп. 69.9. ст. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України. Саме тому строки передбачені чинним податковим законодавством щодо подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік зупинені.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на, участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).

Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 2684,00 грн. згідно квитанції від 23.01.2023.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 09.01.2023 року №00001250401, яким визначено застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРІНВЕСТБУД22" штрафної санкції у розмірі 340 грн.00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРІНВЕСТБУД22" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області сплачений судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок, відповідно до квитанції від 23.01.2023 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 27 лютого 2023 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕРІНВЕСТБУД22" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Стадникової, 2, офіс, 72,м. Тернопіль,46006 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44895033);

відповідач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудЧортківський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення24.02.2023
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу109373571
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —500/229/23

Рішення від 24.02.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 27.01.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні