Постанова
від 06.03.2023 по справі 551/174/23
ШИШАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 551/174/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2023 року Селище Шишаки

Шишацький районний суду Полтавської області в складі: головуючого - судді Рябченка В.В., секретаря Кирди Н.М., з участю прокурора Ємця Ю.І., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , його захисника - адвоката Портянка Є.В, розглянувши матеріали справ про адміністративні правопорушення, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Полтавській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, освіта вища, одруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого на посаді директора ТОВ «Федунка», с. Федунка Миргородського району Полтавської області, депутата Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області, -

до адміністративної відповідальності, за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

Судом встановлено, що 17.02.2023 року, Управлінням стратегічних розслідувань в Полтавській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відносно громадянина ОСОБА_1 було складено 8 Протоколів про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією: 1. № 63 від 17.02.2023 року за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, 2. № 64 від 17.02.2023 року за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, 3. № 65 від 17.02.2023 року за ч. 1 ст. 172- 7 КУпАП, 4. № 66 від 17.02.2023 року за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, 5. № 67 від 17.02.2023 року за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, 6. № 68 від 17.02.2023 року за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, 7. № 69 від 17.02.2023 року за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, 8. № 70 від 17.02.2023 року за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Шишацьким районним судом Полтавської області дані протоколи (провадження) були об`єднанні в одне провадження за№ 551/174/23.

Щодо факту вчинення депутатом Шишацької селищної ради ОСОБА_1 адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією, що передбачено ч. 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП при прийнятті (голосування) селищною радою: 1. Рішення Шишацької селищної ради десятої сесії восьмого скликання від 14.07.2021 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка»; 2. Рішення Шишацької селищної ради тринадцятої сесії восьмого скликання від 24.12.2021 року «Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка»; 3. Рішення Шишацької селищної ради тринадцятої сесії восьмого скликання від 24.12.2021 року «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення колективної форми власності колишнього КСП «Федунка» та 4. Рішення Шишацької селищної ради вісімнадцятої сесії восьмого скликання від 23.11.2022 року «Про надання дозволу на розроблення робочого проекту землеустрою щодо поліпшення сільськогосподарських угідь (пасовищ) ТОВ «Федунка», суд вважає щодо дані звинувачення ОСОБА_1 у вчиненні корупційних діянь є повністю безпідставними та необгрунтованими, виходячи з наступного.

Частиною 1 ст. 172-7 КУпАП встановлено відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Частиною 2 ст. 172-7 КУпАП встановлено відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Щодо обставин справи суд зазначає наступне.

17 квітня 2018 року, ОСОБА_1 було призначено на посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Федунка» на умовах контракту (ТОВ «Федунка» код ЄДРПОУ 03770425).

Постановою Шишацької селищної територіальної виборчої комісії Миргородського району Полтавської області № 62 від 13.11.2020 року громадянина України ОСОБА_1 було зареєстровано депутатом Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області, а рішенням Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області від 01.12.2020 року «Про реєстрацію депутатів Шишацької селищної ради, Шишацького селищного голови та набуття ними повноважень» (перша сесія восьмого скликання) визнано повноваження депутата Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області (надалі - Шишацька селищна рада) - ОСОБА_1 .

Частинами 1, 3 статті 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради є представником інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження повинен дотримуватися таких правил депутатської етики, а саме: не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах, керуватися у своїй діяльності загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності. На депутатів місцевих рад поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «По статус депутатів місцевих рад», ч. 6 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень.

Згідно частин 2, 4 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради. Депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Отже, депутати місцевих рад, які, крім конституційних гарантій, закріплених у ст. 38 Конституції України, відповідно до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» користуються ухвальним голосом з усіх питань, що розглядаються на засіданнях рад та їх органів, до складу яких вони входять. Тобто, до інтересів представницьких повноважень відноситься голосування на сесіях ради.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Виходячи із системного аналізу вказаних термінів, для встановлення факту реального конфлікту інтересів необхідно чітко встановити, що а) приватний інтерес наявний, б) він суперечить службовим чи представницьким повноваженням і в) така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.

Для встановлення ж наявності факту прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів, у тому числі, і для кваліфікації рішення як такого, що прийняте в умовах реального конфлікту інтересів, необхідно також встановити наявність обов`язкової сукупності відповідних юридичних фактів: 1) наявність факту приватного інтересу, який має бути чітко сформульований (артикульований) та визначений; 2) наявність факту суперечності між приватним інтересом і службовими чи представницькими повноваженнями із зазначенням того, у чому саме ця суперечність знаходить свій вияв або вплив на прийняття рішення; 3) наявність повноважень на прийняття рішення; 4) наявність факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість рішення.

В підтвердження відсутності реального конфлікту інтересів та приватного (майнового) інтересу в діях депутата Шишацької селищної ради та директора ТОВ «Федунка» ОСОБА_1 при прийнятті вище зазначених рішень селищною радою суд зазначає наступне:

І. Щодо Рішення Шишацької селищної ради десятої сесії восьмого скликання від 14.07.2021 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка» та Рішення Шишацької селищної ради тринадцятої сесії восьмого скликання від 24.12.2021 року «Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка», зазначеними Рішеннями Шишацької селищної ради ТОВ «Федунка» здійснювало власними силами та за власні кошти приведення раніше орендованих земельних ділянок, у відповідність до вимог чинного земельного законодавства України, зокрема Земельного кодексу України Закону України «Про землеустрій», «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власниками земельних часток (паїв)» та Закону України «Державний земельний кадастр», зокрема даними рішенням була надана можливість визначити межі орендованих земельних ділянок (невитребуваних паїв) на місцевості з присвоєнням відповідного кадастрового номеру.

Щодо земельних ділянок 1 - площею 3,20 га (невитребуваний пай, належала гр. ОСОБА_2 кадастровий номер 5325785200:00:008:0042), 2- площею 3,011 га (невитребуваний пай, належала гр. ОСОБА_3 кадастровий номер 5325785200:00:002:0353) та 3 - площею 2,9010 га (невитребуваний пай, належала гр. ОСОБА_4 кадастровий номер 5325785200:00:009:0126) встановлено, що дані земельні ділянки, як невитребувані паї, перебувають в оренді ТОВ «Федунка» з 19.10.2012 року по даний час.

Згідно Договору оренди землі № 72/05-13 від 19.10.2012 року з Додатковими угодами, ТОВ «Федунка», як орендар, прийняло вказані земельні ділянки в строкове платне користування строком на 10 років (до 18.10.2022 року).

Таким чином, земельні ділянки за кадастровими номерами 5325785200:00:008:0042, 5325785200:00:002:0353, 5325785200:00:009:0126 перебувають в користуванні (оренді) ТОВ «Федунка» з 19.10.2012 року та по даний час, тобто задовго до призначення на посаду директора ТОВ «Федунка» ОСОБА_1 . По причині змін в земельному законодавстві, зокрема Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власниками земельних часток (паїв)», виникла необхідність у виділенні в натурі на місцевості невитребуваних паїв та присвоєння кадастрових номерів, що було здійснено через вище зазначені рішення Шишацької селищної ради.

Відтак, при голосуванні депутатом Шишацької селищної ради ОСОБА_1 «за» Рішення Шишацької селищної ради десятої сесії восьмого скликання від 14.07.2021 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка» та Рішення Шишацької селищної ради тринадцятої сесії восьмого скликання від 24.12.2021 року «Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка» відсутній будь - який реальний конфлікт інтересів депутата та директора, оскільки земельні ділянки раніше перебували в оренді та перебувають далі в користуванні ТОВ «Федунка», як наслідок відсутній приватний (майновий) інтерес ОСОБА_1 , по даній причині останній і здійснював голосування., про що він повідомив в судовому засіданні та в письмових запереченнях на протоколи про адміністративні правопорушення.

Окрім того, в діях ОСОБА_1 відсутній факту суперечності між приватним інтересом і представницькими повноваженнями, оскільки ТОВ «Федунка» здійснювало лише приведення орендованих земельних ділянок у відповідність до Державного земельного кадастру, як наслідок з цього випливає, що при голосуванні депутатом ОСОБА_1 за дані рішенні був відсутній конфлікт інтересів.

Щодо Рішення Шишацької селищної ради тринадцятої сесії восьмого скликання від 24.12.2021 року «Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ «Федунка» суд зазначає наступне.

Вказаними Рішеннями Шишацької селищної ради було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, сільськогосподарського призначення колективної форми власності колишнього КСП «Федунка», для іншого сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Федунського старостинського округу Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області, а саме земельні ділянки: площею 1,4000 га кадастровий номер 5325785200:00:004:1547, площею 2,6480 га кадастровий номер 5325785201:00:001:0507, площею 0,2450 га кадастровий номер 5325785201:00:004:1541, площею 3,5664 га кадастровий номер 5325785201:00:004:0503, площею 1,1000 га кадастровий номер 5325785200:00:001:0086, площею 1,0000 га кадастровий номер 5325785200:00:002:0351, площею 3,0000 га кадастровий номер 5325785201:00:001:0505, площею 0,3500 га кадастровий номер 5325785200:00:005:0097, площею 1,0000 га кадастровий номер 5325785201:00:001:0504, площею 13,0000 га кадастровий номер 5325785200:00:002:0350, площею 0,9000 га кадастровий номер 5325785200:00:001:0087, площею 2,7000 га кадастровий номер 5325785200:00:009:0125, площею 0,7000 га кадастровий номер 5325785200:00:004:0116, площею 1,6000 га кадастровий номер 5325785200:00:003:0085, площею 0,4000 га кадастровий номер 5325785200:00:003:0084, тим самим виконано Рішення Федунської сільської ради Шишацького району Полтавської області від 17.04.2019 року, яким надано дозвіл на проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення колективної власності колишнього КСП «Федунка», Товариство з обмеженою відповідальністю «Федунка» є правонаступником Колективного сільськогосподарського підприємство «Федунка» (КСП) з усіма правами та зобов`язаннями.

Колишньому КСП «Федунка» (наданий час ТОВ «Федунка») на праві колективної власності належать вище зазначені земельні ділянки, що підтверджується Державним актом на право колективної власності на землю серія ПЛ № 00011 від 01.12.1995 року.

З метою інвентаризації землі ТОВ «Федунка», відповідно до вимог чинного законодавства, було інвентаризовано вище зазначені земельні ділянки, присвоєно відповідні кадастрові номери та внесено до державних реєстрі ДРРП та ДЗК, дані земельні ділянки не є новоотриманими об`єктами нерухомого майна ТОВ «Федунка», а лише узгоджені з вимогами Закону України «Державний земельний кадастр».

Відтак, при голосуванні депутатом ОСОБА_1 за дане рішення, не було порушено жодного нормативно правового акту, повністю відсутній приватний інтерес, оскільки зазначені земельні ділянки перебували у володінні ТОВ «Федунка» до призначення на посаду директора ОСОБА_1 та перебувають по сьогоднішній день, що підтверджується державним актом, Рішення Федунської сільської ради Шишацького району Полтавської області від 17.04.2019 року, Витягами про державну реєстрацію земельних ділянок в ДРРП, витягом з технічної документації.

Щодо Рішення Шишацької селищної ради вісімнадцятої сесії восьмого скликання від 23.11.2022 року «Про надання дозволу на розроблення робочого проекту землеустрою щодо поліпшення сільськогосподарських угідь (пасовищ) ТОВ «Федунка», суд зазначає, що вказаним Рішенням було надано ТОВ «Федунка» дозвіл на розроблення з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, робочого проекту землеустрою щодо поліпшення сільськогосподарських угідь (пасовищ) на земельній ділянці площею 23,2386 га - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5325780500:00:022:0042, що знаходиться на території Великобузівсього старостинського округу Шишацької селищної ради Миргородського району Полтавської області.

В підтвердження факту відсутності конфлікту інтересів та приватного інтересу при голосуванні депутатом Шишацької селищної ради та директором ТОВ «Федунка» за дане рішення суд зазначає що на підставі Договору про умови участі у земельних торгах № 269-21 від 18.06.2021 року ТОВ «Федунка» є переможцем та вибороло право оренди на земельну ділянку площею 23,2386 га - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5325780500:00:022:0042, що підтверджується Договором оренди землі від 24.06.2021 року.

Таким чином, ТОВ «Федунка» є орендарем земельної ділянки площею 23,2386 га - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5325780500:00:022:0042 по результатам проведення земельних торгів у формі аукціону. З метою поліпшення якісних властивостей зазначеної земельної ділянки, в силу вимог Земельного кодексу України, товариство звернулося до селищної ради з клопотання про отримання рішення від 23.11.2022 року.

З огляду на правову природу (земельні торги) отримання в користування земельної ділянки та прийнятого рішення, що стосувалося виключно поліпшення властивостей земельної ділянки, в діях ОСОБА_1 відсутній факту реального впливу суперечності між приватним та представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість рішення від 23.11.2022 року.

Отже при прийнятті, голосуванні депутатом ОСОБА_1 , селищною радою всіх чотирьох рішень відсутній конфлікт інтересів депутата Шишацької селищної ради та директора ТОВ «Федунка» ОСОБА_1 , який зумовив безпосередню наявність приватного інтересу.

Відповідно до ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Тобто основною ознакою адміністративного правопорушення є його протиправність яка, на думку суду, відсутня в діях ОСОБА_1 ..

Згідно п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність закриття провадження у справі.

Керуючись п.1. ч.1 ст. 247, ст.ст. 256, 280, 283-285, 287-291, 294, КУпАП, суд,-

П ОС Т А Н О В И В:

Справу про адміністративне правопорушення № 551/174/23 відносно ОСОБА_1 - закрити за відсутністю в його діях події і складу адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП.

Копію постанови вручити учасникам судового розгляду.

Постанова може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Шишацький районний суд Полтавської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги

Суддя Шишацького районного суду

Полтавської області В. В. Рябченко

СудШишацький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення06.03.2023
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу109389959
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —551/174/23

Постанова від 06.03.2023

Адмінправопорушення

Шишацький районний суд Полтавської області

Рябченко В. В.

Постанова від 22.02.2023

Адмінправопорушення

Шишацький районний суд Полтавської області

Рябченко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні