Рішення
від 07.03.2023 по справі 903/1/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 березня 2023 року Справа № 903/1/23

Господарський суд Волинської області у складі судді Якушевої І.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справу №903/1/23

за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті, м. Київ,

до Товариства з додатковою відповідальністю Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів, м. Ковель,

про стягнення 6272,06 грн.,

в с т а н о в и в:

02.01.2023 до Господарського суду Волинської області надійшла позовна заява №49319/5.2/24-22 від 26.12.2022 Державної служби України з безпеки на транспорті, в якій Укртрансбезпека просить стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в розмірі 6272,06 грн.

Ухвалою суду від 05.01.2023 постановлено прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі, здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами; запропонувати відповідачу подати суду в порядку статей 165, 178 Господарського процесуального кодексу України не пізніше п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали відзив на позов і всі документи, що підтверджують заперечення проти позову при їх наявності, одночасно копію відзиву надіслати позивачу, докази чого подати суду; запропонувати позивачу подати суду відповідь на відзив не пізніше 3-х днів з дня отримання відзиву з доказами надіслання відповідачу; відповідачу - заперечення на відповідь позивача, протягом 3-х днів з дня отримання відповіді з доказами надіслання позивачу.

Ухвалу суду від 05.01.2023 було надіслано сторонам у справі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Відповідач ТДВ Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів ухвалу суду отримав 12.01.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №4301040512912.

Відповідно до ч. 1 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у главі 10 розділу ІІІ Господарського процесуального кодексу України.

Як передбачено ч. 8 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву (ч. 2 ст. 161 Господарського процесуального кодексу України).

Проте, відповідач не подав відзиву на позов.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оскільки відповідач відзиву на позов не подав справу на підставі ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України розглянуто за наявними матеріалами.

Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Приписами статті 248 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позову повністю з огляду на наступне.

Посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Волинській області 21.01.2020 на підставі направлення на рейдову перевірку № 011841 від 17.01.2020 на 127 км а/д Н-22 проведена рейдова перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Під час перевірки був зупинений транспортний засіб марки Volvo FН13.440, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_1 .

Згідно із свідоцтвом про реєстрацію транспортний засіб НОМЕР_3 тягач належить ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів», напівпричіп належить СТОВ ім. Лесі Українки (СХН 894624).

Працівниками Управління Укртрансбезпеки у Волинській області проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки Volvo FН13.440, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 , у результаті якого було виявлено перевищення нормативних вагових параметрів, а саме: фактичне навантаження на одиничну вісь складало 12,85 т при допустимих 11 т, що підтверджується копією талона про зважування № 15040 від 21.01.2020.

За результатами перевірки було складено довідку №001654 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 21.01.2020; акт №0021910 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 21.01.2020; акт №210282 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 21.01.2020 (а.с. 23-25).

ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів» нараховано плату за проїзд великовагового транспортного засобу у розмірі 217,08 євро, що еквівалентно 5851 грн 71 коп. за курсом НБУ станом на 21.01.2020 за 1 євро = 26,9565 грн., про що складено розрахунок № 07 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 21.01.2020.

Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №210282 від 21.01.2020 складено в присутності та підписано водієм Мигуля Ю.Д.

Відповідно до п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 (надалі - Порядок № 879), перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції.

02.03.2020 Управління Укртрансбезпеки у Волинській області направило на адресу відповідача запрошення на розгляд справи та повідомлення про заборгованість №19980/21/24-20 від 02.03.2020, в якому повідомило дату розгляду справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт (а.с.28).

Факт надіслання запрошення на розгляд справи та повідомлення про заборгованість №19980/21/24-20 від 02.03.2020 підтверджується копією фіскального чека від 02.03.2020.

Рекомендоване відправлення №4302001225716 вручено 05.03.2020 адресату, що підтверджується відстеженням із сайту Укрпошти (а.с. 29).

16.03.2020 Управлінням Укртрансбезпеки у Волинській області щодо відповідача винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №183514 від 16.03.2020, який сплачено згідно з платіжним дорученням №844 від 25.05.2020 (а.с. 30).

Посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Волинській області 19.05.2020 на підставі направлення на рейдову перевірку 011907 від 19.05.2020 на 133 км а/д М-19 проведена рейдова перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Під час перевірки був зупинений транспортний засіб марки Volvo FН 13.440, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_1 .

Згідно із свідоцтвома про реєстрацію ТЗ НОМЕР_3 тягач належить ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів», напівпричіп належить СТОВ ім. Лесі Українки (СХН 894624).

Працівниками Управління Укртрансбезпеки у Волинській області проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки Volvo FН 13.440, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_4 , у результаті якого було виявлено перевищення нормативних вагових параметрів, а саме: фактичне навантаження на одиничну вісь складало 11,55 т при допустимих 11 т, що підтверджується копією талона про зважування №15424 від 19.05.2020.

За результатами перевірки було складено довідку №0016620 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 19.05.2020 ; акт №0021967 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 19.05.2020.; акт №210918 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 19.05.2020 (а.с. 13-15).

Товариству з додатковою відповідальністю «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів» нараховано плату за проїзд великовагового транспортного засобу у розмірі 14,6 євро, що еквівалентно 420 грн. 35 коп. (курс НБУ станом на 19.05.2020 за 1 євро = 28.791 грн.), про що складено розрахунок №46 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 19.05.2020.(а.с. 16)

Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №210918 від 19.05.2020 складено в присутності та підписано водієм Мигуля Ю.Д.

Відповідно до п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879 (надалі - Порядок № 879), перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції.

20.05.2020 Управління Укртрансбезпеки у Волинській області направило на адресу відповідача запрошення на розгляд справи та повідомлення про заборгованість №39577/21/24-20 від 20.05.2020, в якому повідомило дату розгляду справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт (а.с.28).

Факт надіслання запрошення на розгляд справи та повідомлення про заборгованість №39577/21/24-20 від 20.05.2020 підтверджується копією фіскального чека від 20.05.2020.

Рекомендоване відправлення №4302001298691 вручено 25.05.2020 адресату, що підтверджується відстеженням із сайту Укрпошти (а.с. 19).

15.06.2020 Управлінням Укртрансбезпеки у Волинській області щодо відповідача винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №2076234 від 15.06.2020, який сплачено згідно з платіжним дорученням №1039 від 02.07.2020 (а.с. 20).

Перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом проводилась в присутності водія ОСОБА_1 .

Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за №128/2568 (надалі - Правила №363), врегульовано, що товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання і товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до пункту 11.1. Правил № 363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назве документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача. найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Під час перевірок були пред`явлені ТТН від 21.12.2020 та ТТН №28 від 19.05.2020.

Згідно із свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 тягач належить ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів», напівпричіп належить СТОВ ім. Лесі Українки (СХН 894624). Сідельний тягач і причіп складають состав транспортного засобу. Причіп приводиться в рух за допомогою сідельного тягача. Тому тягач є основним транспортним засобом у составі і саме власник тягача несе відповідальність за перевищення нормативної максимальної ваги.

Враховуючи позицію Верховного Суду, викладену у постановах від 10.11.2021 у справі №747 45/20 та від 03.07.2019 у справі №819/1381/16, власник великогабаритного транспортного засобу має сплатити визначену позивачем суму плати за проїзд автомобільними дорогами транспортного засобу, вагові параметри якого перевищують нормативні, оскільки саме його транспортний засіб завдав шкоди автомобільним дорогам внаслідок такого перевищення.

Листами №44429/3.4/24-22 від 01.12.2022, №44428/3.4/24-22 від 01.12.2022 позивач повторно повідомив відповідача про необхідність внесення плати за проїзд.

Дії працівників Управління Укртрансбезпеки у Волинській області щодо проведення габаритно-вагового контролю та складання розрахункової плати за проїзд ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів» не оскаржувались.

Станом на день надіслання позову - 28.12.2022 ТДВ «Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів» вимоги про перерахування 5851,71 грн. та 420,35 грн. не виконало, добровільно плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування не перерахувало.

Частиною 2 статті 29 Закону України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів.

Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 33 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт (в редакції станом на час перевірки) у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно з п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5. Правил дорожнього руху.

Відповідно до п. 22.5. Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів уразі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т. на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів 11.5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т., здвоєні осі - 18 т., строєні - 24 т.) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Як передбачено п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком № 879, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879 (надалі - Порядок), пунктом 3 якого встановлено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Згідно з пунктом 21 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

Пунктом 27 Порядку передбачено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які, в установленому порядку, не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Абзацом 1 пункту 28 Порядку встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Пунктом 21 Порядку № 879 врегульовано, що плата за проїзд великовагового та або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Пунктом 31 Порядку визначено, що при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Відповідно до пункту 31-1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 % - у подвійному розмірі; на 10 - 40 % - у потрійному розмірі; більше як на 40 % - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу має вносити саме перевізник.

У розділі 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, перевізником визначено фізичну або юридичну особу - суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.

Відповідач порушив вимоги ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт, оскільки вантаж перевозився з перевищенням встановлених осьових навантажень без оформлення дозволу, який дає право на рух автодорогами України.

Цей факт підтверджується:

- довідкою №001654 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 21.01.2020;

- актом №0021910 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 21.01.2020;

- актом №210282 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 21.01.2020;

- довідкою №0016620 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 19.05.2020 ;

- актом №0021967 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 19.05.2020.;

- актом №210918 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 19.05.2020.

Як вбачається з позовної заяви, сума, заявлена до стягнення з відповідача, була обчислена, враховуючи курс гривні до євро станом на 21.01.2020 та станом на 19.05.2020.

Станом на 21.01.2020 одне євро становило 26,9565 грн.; станом на 19.05.2020 28,791 грн. Згідно з розрахунком №07 від 21.01.2020 відповідачу за перевищення вагових параметрів нараховано 217,08 євро, що в національній валюті становить 5851,71 грн.; згідно з розрахунком №46 від 19.05.2020 відповідачу за перевищення вагових параметрів нараховано 14,6 євро, що в національній валюті становить 420,35 грн.

Розрахунок виконано відповідно до затвердженої формули з урахуванням норм пункту 31-1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879.

Верховний Суд у постанові від 12.02.2020 у справі №926/16/19 дійшов висновку про те, що за своєю правовою природою плата за проїзд великоваговими транспортними засобами є не штрафною санкцією, а сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування.

Жодних доказів на спростування факту перевищення нормативно-вагових параметрів транспортним засобом, який перебуває у його власності, відповідач суду не надав. Також відповідач не надав доказів оскарження в установленому порядку дій позивача щодо фіксування правопорушення та нарахування стягуваної суми.

Враховуючи наведені приписи законодавства та встановлені судом фактичні обставини справи, сума плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в розмірі 6272,06 грн. (5851,71+420,35) підлягає до стягнення з відповідача у повному обсязі.

У зв`язку із задоволенням позову на відповідача на підставі ст.129 ГПК України покладаються судові витрати у справі.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 77, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Луцька, 15, код ЄДРПОУ 00953482) на користь Державного бюджету України (одержувач коштів: ГУК у Волин.обл/ м.Луцьк/22160100, р/р UA328999980313191216000003550, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача 899998, код ЄДРПОУ 38009371, призначення платежу: 22160100) 6272 грн. 06 коп. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

3. Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю Ковельська реалізаційна база хлібопродуктів (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Луцька, 15, код ЄДРПОУ 00953482) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (01135, м. Київ, проспект Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 39816845) 2481 грн. витрат, пов`язаних з оплатою судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено: 07.03.2023.

Суддя І. О. Якушева

Дата ухвалення рішення07.03.2023
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу109393383
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 6272,06 грн

Судовий реєстр по справі —903/1/23

Судовий наказ від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Судовий наказ від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Рішення від 07.03.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 05.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні