Рішення
від 07.03.2023 по справі 440/8639/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/8639/22

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" про стягнення необґрунтованої виручки та штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області /далі позивач, ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" /далі відповідач, ПП "Гарант-Трейдінг"/ про стягнення з Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Державного бюджету України необґрунтованої виручки в сумі 268891,76 грн та штрафу в сумі 268891,76 грн, що складає 537783,52 грн /а.с.1-6/.

Позов обґрунтований тим, що відповідачем не сплачено адміністративно-господарські санкції в загальному розмірі 537783,52 грн, які застосовані до відповідача рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області № 66 від 08 липня 2022 року про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/8639/22 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, а також витребувано докази.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

16 листопада 2022 року від відповідача до суду надійшла заява про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 440/7604/22.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2022 року провадження у справі №440/8639/22 за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" про стягнення необґрунтованої виручки та штрафу зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №440/7604/22 за позовом Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року клопотання Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про поновлення провадження у справі задоволено та поновлено провадження у справі №440/8639/22, продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12, статей 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

На підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області № 585-ОД "Про проведення позапланової перевірки" від 22 червня 2022 року /а.с. 17-18/ та направлення на проведення перевірки №484 від 22 червня 2022 року /а.с. 19/ посадовими особами ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області проведено позапланову перевірку за дотриманням суб`єктом господарювання Приватним підприємством "Гарант-Трейдінг" вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, за результатами якої складено акт №72 від 01 липня 2022 року /а.с. 20-63/.

Примірник цього акту вручено представнику ПП "Гарант-Трейдінг" 01 липня 2022 року /а.с. 60/.

Розглянувши результати позапланової перевірки ПП "Гарант-Трейдінг" (акт №72 від 01 липня 2022 року) в.о. начальника ГУ Держпродспоживслужби у Полтавській області Першін Ю.Е. встановив, що в порушення пунктів 1, 2, 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 (із змінами) "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" ПП "Гарант-Трейдінг", здійснювалася реалізація бензину А-92, бензину А- 95 та дизпалива за роздрібними цінами, підвищеними (збільшеними) на 5 і більше відсотків, порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 (із змінами), без процедури декларування зміни ціни. Вказане порушення встановлено на підставі наданої ПП "Гарант-Трейдінг" в ході перевірки інформації з реалізації бензину А-92, бензину А- 95 та дизпалива за період з 01 березня 2022 року по 24 червня 2022 року. Таким чином, ПП "Гарант-Трейдінг" здійснена реалізація товарів за роздрібними цінами, підвищеними на 5 і більше відсотків без процедури декларування зміни цін, що є порушенням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Необґрунтовано одержана виручка, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (постанова Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 року № 341), складає 268891,76 грн.

Зважаючи на викладене, керуючись пунктом 6 частини першої статті 18 та пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення", частиною сьомою статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» в.о. начальника ГУ Держпродспоживслужби у Полтавській області Першін Юрій прийняв рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року /а.с. 66-68/, яким вирішено вилучити у ПП "Гарант-Трейдінг":

необґрунтовано одержану виручку в сумі 268891,76 гри (двісті шістдесят вісім тисяч вісімсот дев`яності одна гривня 76 копійок), яка протягом 15 календарних днів з дня отримання цього рішення підлягає перерахуванню в дохід державного бюджету (отримувач ГУК Полтавській обл/тг м. Полтава/21081100, код отримувача 37959255, Казначейство України (ел. адм. подат.), номер рахунку UА768999980313010106000016712, код класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафні та інші санкції);

та штраф в сумі 268891,76 гри (двісті шістдесят вісім тисяч вісімсот дев`яності одна гривня 76 копійок), який протягом 15 календарних днів з дня отримання цього рішення підлягає перерахуванню в дохід державного бюджету (отримувач ГУК у Полт.обл/тг м.Полтава/21081100, код отримувача 37959255, Казначейство України (ел. адм. подат.), номер рахунку UА768999980313010106000016712, код класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції).

Приватне підприємство "Гарант-Трейдінг" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2022 року прийнято таку позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/7604/22, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи, призначено судове засідання для розгляду справи по суті /а.с. 94-95/.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року у справі №440/7604/22, яке набрало законної сили 21 лютого 2023 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року. Повне рішення складено 19 січня 2023 року /а.с. 113-115/.

Приватним підприємством "Гарант-Трейдінг" добровільно не сплачено суму необґрунтовано одержаної виручки в розмірі 268891,76 грн та суму штрафу в розмірі 268891,76 грн, які визначені йому рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Закон України "Про ціни і ціноутворення" від 21 червня 2012 року №5007-VI /далі - Закон №5007-VI/ визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

Частиною першою статті 16 Закону № 5007-VI встановлено, що органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.

Згідно з частиною другою вказаної статті повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законами.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V /далі Закон № 877-V/.

Статтею 1 Закону №877-V встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

За змістом частин шостої, сьомої статті 7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року №667 /далі Положення/, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Пунктом 7 цього Положення передбачено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24 лютого 2020 року №160 /а.с. 9-15/, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.

В силу вимог абзацу четвертого підпункту 11 пункту 4 цього Положення Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Права уповноважених органів встановлені статтею 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення", відповідно до якої уповноважені органи мають право: 1) проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб; 2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; 3) одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу; 4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; 5) вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно із частиною першою статті 12 Закону № 5007-VI державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб`єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни можуть запроваджуватися на товари суб`єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до статті 13 Закону № 5007-VI державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом: 1) установлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання: фіксованих цін; граничних цін; граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди); граничних нормативів рентабельності; розміру постачальницької винагороди; розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів); 2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" № 341 від 22 квітня 2020 року затверджено Порядок декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, який визначає механізм декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, переліки яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення (далі - товари).

Пунктом 2, 3 цього Порядку передбачено, що декларуванню підлягає зміна роздрібних цін (з урахуванням податку на додану вартість) на кожний окремий вид товару незалежно від виду його упаковки (крім товарів, вид упаковки яких визначено у переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341), ваги (об`єму) одиниці товару, дозування, форми випуску та будь-яких інших ознак.

У разі встановлення суб`єктом роздрібної торгівлі однакової ціни на один і той самий товар в усіх або кількох об`єктах (закладах) роздрібної торгівлі, що йому належать, декларування зміни роздрібних цін може здійснюватися за усіма/кількома об`єктами (закладами) роздрібної торгівлі в цілому або за кожним об`єктом (закладом) торгівлі окремо.

Декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється суб`єктом господарювання щодо об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об`єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни): на 15 відсотків і більше - за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 10 відсотків і більше, але менше ніж 15 відсотків, - за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 5 відсотків і більше, але менше ніж 10 відсотків, - за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування.

За змістом Переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341, до товарів, що мають істотну соціальну значущість, відносяться, зокрема, Бензин марки А-92, Бензин марки А-95, Дизельне пальне.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Відповідно до статті 239 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовуватись до суб`єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема, адміністративно-господарський штраф.

Згідно із частинами першою та другою статті 241 Господарського кодексу України адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

Перелік порушень, за які з суб`єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Частиною другою статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" визначено, що суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.

Відповідно до частини третьої вказаної статті порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.

Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки №72 від 01 липня 2022 року, що необґрунтовано одержана виручка, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (постанова Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 року № 341), складає 268891,76 грн.

Рішенням про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року вирішено вилучити у відповідача необґрунтовано одержану виручку в сумі 268891,76 грн та штраф в сумі 268891,76 грн на підставі пункту 1 частини першої та частини другої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення".

Матеріалами справи підтверджено, що рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року оскаржено в судовому порядку та рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року у справі №440/7604/22, яке набрало законної сили 21 лютого 2023 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року.

Отже, рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №66 від 08 липня 2022 року є чинним та не скасованим.

Судовим розглядом встановлено, що у встановлений рішенням 15-денний строк необґрунтовано одержану виручку в розмірі 268891,76 грн та штраф в розмірі 268891,76 грн відповідач не сплатив.

Доказів перерахування відповідачем в дохід державного бюджету необґрунтовано одержаної виручки в розмірі 268891,76 грн та штрафу в розмірі 268891,76 грн до суду не надано.

Зважаючи на викладене, враховуючи встановлені обставини справи та наведені правові норми, якими врегульовані спірні правовідносини, суд доходить висновку про наявність правових підстав для стягнення з Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Державного бюджету України необґрунтованої виручки в розмірі 268891,76 грн та штрафу в розмірі 268891,76 грн.

Таким чином, адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач, який є суб`єктом владних повноважень, витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не поніс, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (вул. Воскресенський узвіз, буд. 7, м. Полтава, Полтавська область, 36020, ідентифікаційний код 40358617) до Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" (вул. Європейська, буд. 14, смт. Велика Багачка, Великобагачанський район, Полтавська область, 38300, ідентифікаційний код 40317669) про стягнення необгрунтованої виручки та штрафу задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Гарант-Трейдінг" до Державного бюджету України (21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, отримувач - ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава/21081100, код ЄДРПОУ 37959255, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/р UА768999980313010106000016712) необґрунтовану виручку в розмірі 268891,76 грн (двісті шістдесят вісім тисяч вісімсот дев`яності одна гривня сімдесят шість копійок) та штраф в розмірі 268891,76 грн (двісті шістдесят вісім тисяч вісімсот дев`яності одна гривня сімдесят шість копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2023
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу109402583
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/8639/22

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 07.03.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні