Ухвала
від 03.03.2023 по справі 711/1303/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/1303/23

Номер провадження 1-кс/711/420/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2023 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Придніпровського районного суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №12023250000000027 від 18.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, погодженим прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №12023250000000027 від 18.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що до СУ ГУНП в Черкаській області надійшли матеріали Управління Служби безпеки України в Черкаській області за фактом заволодіння шляхом зловживання службовим становищем в грудні 2021 року посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) бюджетними коштами під час отримання часткової бюджетної компенсації, передбаченої в державному бюджеті ІНФОРМАЦІЯ_2 за програмою «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів».

За вказаним фактом слідчим управлінням ГУНП в Черкаській області відкрито кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.01.2023 за №12023250000000027, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Встановлено, що відповідно до «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції» (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2021 р. № 517), цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених ІНФОРМАЦІЯ_3 в державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників», які спрямовуються для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції.

Бюджетні кошти спрямовуються з метою державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції.

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Відповідно до п. 4 ч. 4 Порядку, бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку за напрямком: часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування податку на додану вартість за рахунок банківських кредитів (далі - компенсація вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів).

Відповідно до ч. 6 Порядку, розподіл бюджетних коштів за напрямами, встановленими пунктом 4 цього Порядку, та їх перерозподіл протягом року з урахуванням фактичного обсягу використання здійснюється за рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Для надання державної підтримки Мінагрополітики утворює комісію, яка є постійно діючим органом, затверджує її склад, положення про неї і форми заявок, повідомлень, що подаються для отримання державної підтримки, та реєстри, що формуються відповідно до цього Порядку.

Відповідно до ч. 10 Порядку, компенсація вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, надається лише тим суб`єктам господарювання, які залучили у 2018 і 2019 роках у банках - резидентах України, що підписали з ІНФОРМАЦІЯ_3 в установленому порядку Меморандум про загальні засади співробітництва (далі - уповноважений банк), кредити строком до п`яти років, обсягом до 500 млн. гривень на один об`єкт у національній валюті для будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм та комплексів для утримання великої рогатої худоби, свиней, птиці (зокрема водоплавної та індиків), доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції (молока, м`яса) та/або побічних продуктів тваринного походження, що належать до II і III категорій, у тому числі вартості обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією (далі - об`єкти), та отримували таку компенсацію у 2018 і 2019 роках.

Меморандум підписується з уповноваженими банками, відібраними відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. № 1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 39, ст. 1762; 2020 р., № 6, ст. 278, № 33, ст. 3004).

Компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, підлягають фактично понесені витрати у грудні попереднього року та поточному році на будівництво та/або реконструкцію об`єктів на підставі поданих актів виконаних робіт, актів приймання-передачі обладнання та/або інших документів, що підтверджують цільове використання кредитних коштів, відповідно до умов кредитного договору.

Для отримання компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, суб`єкти господарювання подають до уповноваженого банку, з яким укладено кредитний договір, заявку та підтвердні документи, а саме: документи, що підтверджують використання кредитних коштів на цілі, визначені в абзаці першому цього пункту, відповідно до умов кредитного договору; згоду про надання Мінагрополітики інформації про суб`єкта господарювання, що становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.

Подаються оригінали та належним чином завірені копії документів.

Компенсація вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, здійснюється щокварталу в розмірі 25 відсотків фактично понесених витрат на будівництво та/або реконструкцію об`єктів згідно з кредитним договором.

У разі використання в поточному році на будівництво та/або реконструкцію об`єктів 30 відсотків і більше загального обсягу кредиту суб`єкту господарювання виплачується 25 відсотків залучених кредитних коштів на весь період кредитування за вирахуванням суми сплаченої компенсації.

Уповноважені банки формують реєстри суб`єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, і подають їх Мінагрополітики щокварталу до 10 числа наступного періоду та до 5 грудня поточного року, а за грудень попереднього року - до 10 липня поточного року.

Мінагрополітики формує щокварталу до 20 числа наступного періоду та до 10 грудня на підставі поданих уповноваженими банками реєстрів суб`єктів господарювання зведений реєстр суб`єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, зазначає в ньому суму коштів, що підлягає компенсації, та затверджує розподіл коштів між уповноваженими банками у межах бюджетних асигнувань пропорційно заявленим сумам.

Мінагрополітики перераховує бюджетні кошти з рахунка, відкритого в Казначействі, уповноваженим банкам на підставі: підписаного Мінагрополітики з уповноваженим банком Меморандуму про загальні засади співробітництва; розподілу коштів між уповноваженими банками; зведеного реєстру суб`єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів.

Уповноважений банк протягом трьох банківських днів з дати отримання бюджетних коштів від Мінагрополітики перераховує їх на поточні рахунки суб`єктів господарювання згідно із зазначеними в зведеному реєстрі сумами та протягом двох робочих днів повідомляє про це Мінагрополітики.

Суб`єкт господарювання, що отримав компенсацію вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, не має права на одержання державної підтримки, передбаченої підпунктом 3 пункту 4 цього Порядку, за цим самим об`єктом.

У разі відчуження або використання протягом трьох років не за цільовим призначенням об`єктів, зокрема обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією, профінансованих за рахунок банківських кредитів, суб`єкт господарювання повинен повернути одержані бюджетні кошти в установленому законодавством порядку.

Згідно отриманої інформації встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_1 (далі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») залучило в АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВІ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_2 (далі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») кредитні кошти для будівництва та придбання устаткування та інших витрат, безпосередньо пов`язаних з реалізацією проекту: «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області», шляхом укладення кредитного договору №06-1-07-27 від 19.11.2018 на суму 465 906 000,00 грн.

З метою отримання часткової компенсації вартості будівництва за бюджетною програмою Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників у 2021 році, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » подало до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Заявку для отримання компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів від 01.12.2021 та документи, що підтверджують використання кредитних коштів у звітному періоді на 128 аркушах.

На підставі вказаних документів, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було включено до Реєстру суб`єктів господарювання, які набули право на компенсацію вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів за січень-листопад 2021 року та в подальшому 17.12.2021 перераховано на банківський рахунок АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » № НОМЕР_3 грошові кошти в сумі 17 359 927,50 (сімнадцять мільйонів триста п`ятдесят дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять сім) гривень 50 копійок.

У вищезазначеній заявці для отримання компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів від 01.12.2021, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вказало номер поточного рахунку на який спрямовуватиметься компенсація вартості об`єктів № НОМЕР_4 відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».

Однак, згідно отриманої інформації співробітниками Управління служби безпеки України в Черкаській області та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2021 року роботи з будівництва вищезазначеного об`єкту не здійснювало та відповідно право компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів за бюджетною програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» у 2021 році в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не виникало і внаслідок вищезазначених протиправних дій службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » нанесено шкоди економічним інтересам держави на загальну суму 17 359 927,50 (сімнадцять мільйонів триста п`ятдесят дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять сім) гривень 50 копійок.

Враховуючи викладене, з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме:

1) Статутних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » чинних за період з 19.11.2018 по даний час;

2) Протоколів загальних зборів учасників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на яких вирішувались питання щодо затвердження статутів Товариства, призначення та звільнення директора Товариства, отримання кредитів для реалізації проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області», за період з 2018 року по даний час;

3) Наказів про призначення та звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 2018 року по даний час;

4) Посадових інструкцій директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 2018 року по даний час;

5) Договорів кредиту укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » й АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з метою фінансування будівництва та придбання устаткування та інших витрат, безпосередньо пов`язаних з реалізацією проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області», з усіма додатками до вказаних договорів;

6) Заяв на отримання кредитів та документів які надавались ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для отримання кредитів з метою фінансування будівництва та придбання устаткування та інших витрат, безпосередньо пов`язаних з реалізацією проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

7) Проектно-кошторисної документації по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

8) Висновків експертиз щодо розгляду проектно-кошторисної документації по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

9) Договору укладеного з проектною організацією на розробку проектно-кошторисної документації по вищезазначеному об`єкту з усіма додатками до нього;

10) Договорів на здійснення авторського і технічного нагляду по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» з усіма додатками до них;

11) Договору підряду на здійснення будівельних робіт по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» з усіма додатками до нього;

12) Виконавчої документації складеної по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» (загальних журналів робіт; спеціальних журналів з окремих видів робіт; журналів авторського нагляду; журналів технічного нагляду; звітної документації щодо виконання робіт з науково-технічного супроводу (за наявності на об`єкті будівництва науково-технічного супроводу); актів на закриття прихованих робіт; актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій; виконавчих схем; документів щодо випробувань та лабораторного контролю матеріалів та конструкцій які використовувались під час будівництва; актів випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання; іншої виконавчої документації, передбаченої нормативними документами на виконання конкретного виду будівельних робіт та яка складалась на об`єкті);

13) Актів примірної форми КБ-2в та примірної форми КБ-3 складених на виконання умов вищезазначеного договору підряду, із кошторисною документацією та відомостями ресурсів складених до актів КБ-2в;

14) Платіжних документів щодо оплати наданих послуг за договорами підряду, авторського нагляду, технічного нагляду по вищезазначеному об`єкту будівництва;

15) Документів, які слугували підставою для отримання часткової бюджетної компенсації, передбаченої в державному бюджеті за програмою «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів» Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_1 (заявок для отримання компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів з додатками до них, тошо) за період з 2018 року по даний час;

16) Відомостей або документів про зарахування бюджетних коштів за напрямком «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів» на поточні рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », із вказанням деталей таких транзакцій (номерів транзакцій, дат, часу, даних платника та одержувача коштів, номерів банківських рахунків платника та одержувача, призначення платежів, тощо).

17) Листування із фізичними та юридичними особами та інших документів з приводу отримання кредитів, виконання будівельних робіт та отримання бюджетної компенсації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області».

Дані документи матимуть важливе значення для досудового розслідування та можуть бути використані як доказ в суді і враховуючи, що вони містять охоронювану законом таємницю, отримати їх в інший спосіб неможливо, а тому слідчий, за погодженням із прокурором, звернувся до слідчого судді з даним клопотанням.

В судове засідання слідчий не з`явився. Надав суду заяву про розгляд клопотання без його участі та без фіксації судового процесу технічними засобами, підтримав клопотання та просив суд його задовольнити.

Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання не викликався, відповідно до положень ч. 2 ст. 163 КПК України.

Вивчивши клопотання та надані слідчим матеріали з кримінального провадження №12023250000000027 від 18.01.2023, слідчий суддя приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання слідчого.

Відповідно доч.1ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п.п. 4, 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать зокрема: конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю; персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.

Згідно п. п. 1.2. ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Разом з тим, відповідно до п. 20-7 Розділу XІ «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» КПК України, під час дії надзвичайного або воєнного стану на території України тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у пунктах 2,5,7,8 частини першої статті162 цього Кодексу, здійснюється на підставі постанови прокурора, погодженої з керівником прокуратури.

Так, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ, та Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ, Указом від 12 серпня 2022 року №573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX), введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022, строком на 30 діб та у подальшому продовжено строк його дії з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України № 389-VIII від 12.05.2015 із змінами «Про правовий режим воєнного стану» в умовах режиму воєнного стану суди, органи та установи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Статтею 124 Конституції України визначено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди, делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За приписами статті 5 Закону України № 1402-VIII від 02.06.2016 «Про судоустрій і статус суддів», правосуддя в Україні здійснюється виключно судами та відповідно до визначених законом процедур судочинства.

Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України. Кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексута іншихзаконів України (ст.1 КПК України).

Система норм КПК України чітко визначає, що повноваження будь-якого суб`єкта кримінального процесу визначаються лише цим Кодексом.

Крім того, згідно ч. 3 ст. 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження в умовах воєнного стану повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, зазначеним у частині першій цієї статті, з урахуванням особливостей здійснення кримінального провадження, визначених розділом IX-1цього Кодексу.

Частиною першою статті 9 КПК України визначено, що під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, КПК України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.

У свою чергу, пункт 18 частини першої статті 3 КПК України визначає: «слідчий суддя- суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні…».

Таким чином, законодавець чітко визначив роль слідчого судді у системі кримінального судочинства: забезпечити, аби правоохоронні органи під час здійснення наданих їм повноважень не порушували права, свободи і інтереси особи.

Це завдання може виправдати різноманітні повноваження слідчого судді, спрямовані на забезпечення прав, свобод і інтересів осіб, навіть якщо вони недостатньо чітко передбачені законодавством. Приклад таких повноважень можна знайти у статті 206 КПК України, коли законодавство зобов`язує слідчого суддю «вжити необхідних заходів», не визначаючи перелік цих заходів.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом. Тобто, враховуючи сферу дії принципу диспозитивності, процесуальний закон чітко зазначає, у який спосіб суд, слідчий суддя вирішують питання. Таким чином, слідчий суддя має вирішувати питання, які віднесені до його повноважень процесуальним законом і саме у спосіб, передбачений процесуальними нормами.

Кримінальне процесуальне законодавство за своєю суттю складає корпус положень, які обмежують свободу дій держави при розслідувані кримінальних правопорушень. Сенс кримінального процесуального законодавства у демократичній країні полягає у тому, щоб збалансувати цей легітимний інтерес у розслідуванні кримінальних правопорушень з іншими- не менш важливими - цінностями і інтересами суспільства: захистом від надмірного втручання держави у приватну сферу, захистом від свавілля, цінністю особистої свободи, запобіганню приниженню гідності, цінністю сімейних зв`язків, свободою підприємницької діяльності тощо.

Слідчий суддя звертає увагу на те, що питання особливого режиму кримінального провадження в умовах воєнного стану визначені ст.615 КПК України. Відповідно до п. 2 ч.1 вказаної норми, у редакції Закону України №2201-IX від 14.04.2022, що набрав чинності 01.05.2022, повноваження, передбачені ст. 163 КПК України виконує керівник відповідного органу прокуратури за відсутності об`єктивної можливості виконання таких повноважень слідчим суддею без виокремлення речей і документів певних категорій. Відповідно, згідно з наведеними нормами законодавства, умовою виконання не слідчим суддею повноважень, передбачених ст. 163 КПК України загалом, є відсутність об`єктивної можливості виконання таких повноважень слідчим суддею.

Так, враховуючи ту обставину, що на території Черкаської області, зокрема безпосередньо у місті Черкаси, на момент розгляду даного клопотання не ведуться активні бойові дії, тому у слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси наявна об`єктивна можливість здійснювати свої повноваження.

Відповідно до ст. 132 КПК України, - застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні №12023250000000027 від 18.01.2023 здійснюється досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Слідчим суддею встановлено, що СУ ГУНП в Черкаській області здійснюється досудове розслідування на підставі матеріалів Управління Служби безпеки України в Черкаській області за фактом заволодіння шляхом зловживання службовим становищем в грудні 2021 року посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) бюджетними коштами під час отримання часткової бюджетної компенсації, передбаченої в державному бюджеті Міністерством аграрної політики та продовольства України за програмою «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів».

Слідчий суддя погоджується з тим, що з метою повного та об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, слідчому необхідно отримати тимчасовий доступ до документів зазначених в клопотання, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення належним чином завірених копій вказаних документів в електронному або паперовому вигляді.

Слідчим доведено, що:

- вказані документи мають важливе значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а також використовуватися для проведення інших слідчих та процесуальних дій;

- іншими способами, окрім тимчасового доступу до документів неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На підставі викладеного, керуючись ст. 159, 162-164 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати старшому слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні перебувають у володінні Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю ознайомитись та вилучити належним чином засвідчені копії документів в електронному або паперовому вигляді, а саме:

1) Статутних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » чинних за період з 19.11.2018 по даний час;

2) Протоколів загальних зборів учасників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на яких вирішувались питання щодо затвердження статутів Товариства, призначення та звільнення директора Товариства, отримання кредитів для реалізації проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області», за період з 2018 року по даний час;

3) Наказів про призначення та звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 2018 року по даний час;

4) Посадових інструкцій директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 2018 року по даний час;

5) Договорів кредиту укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » й АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з метою фінансування будівництва та придбання устаткування та інших витрат, безпосередньо пов`язаних з реалізацією проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області», з усіма додатками до вказаних договорів;

6) Заяв на отримання кредитів та документів які надавались ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для отримання кредитів з метою фінансування будівництва та придбання устаткування та інших витрат, безпосередньо пов`язаних з реалізацією проекту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

7) Проектно-кошторисної документації по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

8) Висновків експертиз щодо розгляду проектно-кошторисної документації по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області»;

9) Договору укладеного з проектною організацією на розробку проектно-кошторисної документації по вищезазначеному об`єкту з усіма додатками до нього;

10) Договорів на здійснення авторського і технічного нагляду по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» з усіма додатками до них;

11) Договору підряду на здійснення будівельних робіт по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» з усіма додатками до нього;

12) Виконавчої документації складеної по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області» (загальних журналів робіт; спеціальних журналів з окремих видів робіт; журналів авторського нагляду; журналів технічного нагляду; звітної документації щодо виконання робіт з науково-технічного супроводу (за наявності на об`єкті будівництва науково-технічного супроводу); актів на закриття прихованих робіт; актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій; виконавчих схем; документів щодо випробувань та лабораторного контролю матеріалів та конструкцій які використовувались під час будівництва; актів випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання; іншої виконавчої документації, передбаченої нормативними документами на виконання конкретного виду будівельних робіт та яка складалась на об`єкті);

13) Актів примірної форми КБ-2в та примірної форми КБ-3 складених на виконання умов вищезазначеного договору підряду, із кошторисною документацією та відомостями ресурсів складених до актів КБ-2в;

14) Платіжних документів щодо оплати наданих послуг за договорами підряду, авторського нагляду, технічного нагляду по вищезазначеному об`єкту будівництва;

15) Документів, які слугували підставою для отримання часткової бюджетної компенсації, передбаченої в державному бюджеті за програмою «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів» Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », код згідно з ЄДРПОУ: НОМЕР_1 (заявок для отримання компенсації вартості об`єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів з додатками до них, тошо) за період з 2018 року по даний час;

16) Відомостей або документів про зарахування бюджетних коштів за напрямком «Часткова компенсація вартості будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування ПДВ за рахунок банківських кредитів» на поточні рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », із вказанням деталей таких транзакцій (номерів транзакцій, дат, часу, даних платника та одержувача коштів, номерів банківських рахунків платника та одержувача, призначення платежів, тощо).

17) Листування із фізичними та юридичними особами та інших документів з приводу отримання кредитів, виконання будівельних робіт та отримання бюджетної компенсації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по об`єкту «Комплекс із незакінченим циклом виробництва на 2400 голів основних свиноматок в с. Мельники Канівського району Черкаської області».

Строк дії цієї ухвали два місяці з дня її постановлення.

Роз`яснити уповноваженій особі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали суду, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на отримання вказаної інформації, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення та оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення03.03.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109411451
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —711/1303/23

Ухвала від 03.03.2023

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Старікова М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні