СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/1287/23
ун. № 759/3997/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2023 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022110000000023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, суд
встановив:
Відділом розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022110000000023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
25.01.2022 Слідчим управлінням ГУНП в Київській області до ЄРДР внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України та зареєстровано вказане кримінальне провадження.
Підставами для реєстрації кримінального правопорушення в ЄРДР послужило депутатське звернення народного депутата України ОСОБА_4 № 949-к від 17.01.2022 щодо зловживань службових осіб Васильківської міської ради Київської області та Васильківського відділу ГУ Держгеокадастру у Київській області .
Досудовим розслідуванням встановлено, що у порушення ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на офіційному веб-сайті Васильківської міської ради напередодні позачергової сесії не було оприлюднено жодних проектів рішень, які було включено до порядку денного позачергової сесії міської ради та повинні були б бути розглянутими на цій сесії.
Також, встановлено, що земельні ділянки комунальної власності, які передано на позачерговій сесії у приватну власність відносяться до земель «лісового фонду», «рекреаційного призначення», «природно-заповідного фонду».
В ході досудового розслідування проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером: 3210700000:11:025:0020, яка розташована в межах АДРЕСА_1 . В ході огляду встановлено, що вказана земельна ділянка відведена в приватну власність за рахунок прибережно-захисної смуги річки Стугна.
09.12.2022 відповідно до листу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області № 10-10-0.223-6161/2-22 про розгляд листу та організацію перевірки законності відведення в приватну власність земельної ділянки з кадастровим номером: 3210700000:11:025:0020, за результатами перевірки встановлено, що вказана земельна ділянка розташована в межах АДРЕСА_1 із цільовим призначенням для будівництва та обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, а також вказана земельна ділянка відведена за рахунок земель прибережно-захисної смуги річки Стугна, відведення вказаної земельної ділянки за рахунок земель прибережно-захисної смуги суперечить статті 88 Водного кодексу України та статті 60 Земельного кодексу України.
14.02.2023 відповідно до листу ГУ Держгеокадастру у Київській області встановлено, що облік зареєстрованих земельних ділянок в Державному земельному кадастрі Головним управлінням ведеться з використанням автоматизованої системи Державного земельного кадастру (далі - НКС ).
Згідно НКС:
відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 3210700000:01:002:0081; 3221486501:01:002:0018; 221486501:01:002:0020; 3221486501:01:009:0023; 3221486501:01:009:0024; 3221486501:01:009:0025; 3221486501:01:009:0026; 3210700000:13:019:0019; 3221486501:01:009:0018; 3221455300:03:007:0008; 3210700000:13:025:0105; 3221455300:03:007:0164; 3210700000:13:026:0007; 3210700000:12:009:0117; 3210700000:10:020:0040 3221455300:03:007:0152; 3210700000:13:024:0008; 3221455300:03:007:0149; 3210700000:12:021:0060; 3210700000:10:020:0120; 3210700000:10:020:0120; 3210700000:05:033:0003; 3221486902:02:010:0003; 3221488601:02:003:0002 на момент розгляду запиту наявні в Державному земельному кадастрі;
відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 3210700000:11:025:0020 набули статусу архівних в зв`язку із поділом в наслідок чого 14.12.2022 утворені земельні ділянки з кадастровими номерами 3210700000:11:025:0024; 3210700000:11:025:0025. Державна реєстрація утворених земельних ділянок здійснена державним кадастровим реєстратором Відділу № 3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області .
10.01.2023 у кримінальному провадженні призначено комплексну земельно-оціночну та земельно-технічну експертизу, виконання якої доручено фахівцям ДНДЕКЦ МВС .
25.01.2023 надійшло клопотання експерта щодо надання додаткових документів та проведення додаткових слідчих дій, на виконання вказаного клопотання виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 3210700000:11:025:0024; 3210700000:11:025:0025.
Враховуючи вище викладене, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами: 3210700000:11:025:0024 та 3210700000:11:025:0025, які розташована на території Васильківської міської ради Обухівського району Київської області оскільки являється предметом розслідування у даному кримінальному провадженні та містить на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити факт зловживання владою та службовим становищем службовими особами органів державної влади при прийнятті рішення про реєстрацію вказаної земельної ділянки у власність, нецільового її використання, що підлягає доказуванню у даному кримінальному провадженні та являється злочинним наслідком вчинення кримінального правопорушення.
Під час проведення вказаної слідчої планується підтвердити або спростувати факт зловживання владою та службовим становищем службовими органів державної влади при прийнятті рішення про реєстрацію та передачу вказаної земельної ділянки у власність, нецільового її використання та зафіксувати інші відомості, що вказують на обставини вчинення кримінального правопорушення.
Без проведення огляду земельної ділянки, неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та, окрім того, може призвести до приховування злочину.
Крім цього, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
У відповідності до ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
Згідно зі ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, процесуальними джерелами яких можуть бути показання, речові докази, документи, висновки експертів. Одним із таких способів є проведення огляду.
Таким чином, для досягнення завдань кримінального провадження виникає необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами: 3210700000:11:025:0024 та 3210700000:11:025:0025, які розташована на території Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельні ділянки з кадастровими номерами: 3210700000:11:025:0025 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2671600132120), площею 0,0195 га із цільовим призначенням для будівництва та обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування та 3210700000:11:025:0024 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2671590832120), площею 0.0805 га із цільовим призначенням для будівництва та обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, які на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 .
Статтею 233 КПК України установлено, що ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою інакше як на підставі ухвали слідчого судді. Під іншим володінням, поряд з іншим, розуміється земельна ділянка, яка знаходиться у володінні особи.
Частиною 2 ст. 237 КПК України встановлено, що огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється з правилами цього кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Згідно з ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Виходячи з наведеного, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування, підтвердження або спростування факту порушення вимог законодавства, виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами: 3210700000:11:025:0024 та 3210700000:11:025:0025, які розташована на території Васильківської міської ради Обухівського району Київської області..
Слідчий в судове засідання не з"явився, надав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив задовольнити клопотання.
Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно вимог ст. 237 ч.ч. 1,2 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів (ч. 3 ст. 237 КПК України).
Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук, огляд положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до переконання про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, водночас враховую, що факти, які породжують таку підозру, не повинні знаходитися на однаковому рівні з тими, що необхідні для виправдання, засудження чи навіть пред`явлення обвинувачення та з`являються на подальшому етапі кримінального розслідування; відшукувані речі і документи мають значення для проведення об`єктивного досудового розслідування, оскільки прямо стосуються предмету доказування у даному провадженні та можуть знаходитьсь у наведеному слідчим володінні; відомості, які містяться у відшукуваних речах (предметах, документах), можуть мати доказове значення та можуть бути використані як докази під час судового розгляду; речі (предмети, документи), щодо відшукання яких надійшло клопотання знаходяться у володінні особи, вказаної у клопотанні, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами, тому вважаю найбільш доцільним та ефективним способом відшукання речей і документів за даних обставин є проведення огляду. Зважаючи на те, що орган досудового розслідування (особи уповноважені на проведення досудового розслідування) не володіє спеціальними знаннями та обладнанням для встановлення обставин з метою яких необхідно провести огляд, є необхідність в залученні відповідних спеціалістів у відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України, тому клопотання в частині надання дозволу на проведення огляду із залученням ліцензованої землевпорядної організації підлягає до задоволення.
Статтею 26 КПК України встановлено засади диспозитивності кримінального провадження. Так, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом. Слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 40 КПК України, слідчий уповноважений доручати проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій відповідним оперативним підрозділам.
Частиною п`ятою статті 40 КПК України чітко визначено, що слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, службові особи, інші фізичні особи зобов`язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення слідчого.
Під час виконання доручень слідчого, дізнавача, прокурора співробітник оперативного підрозділу користується повноваженнями слідчого. Співробітники оперативних підрозділів (крім підрозділу детективів, підрозділу внутрішнього контролю Національного антикорупційного бюро України) не мають права здійснювати процесуальні дії у кримінальному провадженні за власною ініціативою або звертатися з клопотаннями до слідчого судді чи прокурора (ч. 2 ст. 41 КПК України). Доручення слідчого, дізнавача, прокурора щодо проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій є обов`язковими для виконання оперативним підрозділом (ч. 3 ст. 41 КПК України).
Враховуючи зміст наведених норм, слідчий (прокурор) здійснюючи досудове розслідування у кримінальному провадженні вправі самостійно доручати проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих розшукових дій відповідним оперативним підрозділам, що не потребує окремого дозволу слідчого судді, а тому клопотання в цій частині задоволенню не підлягає.
При визначенні виконавця ухвали слідчого судді, враховую правовий висновок Касаційного кримінального суду викладений у постанові від 17 лютого 2021 року (справа № 263/10353/16-к, провадження № 51-4972км20), відповідно до якого, в ухвалі про надання дозволу на проведення обшуку слідчий суддя не визначає конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, оскільки вказане питання перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні. Таким чином клопотання слідчого в цій частині також не підлягає здоволенню.
Роз`яснити слідчому, що у відповідності до ч.1 ст.235 КПК України, ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Керуючись ст.ст.234,235, 237 КПК України, -
постановив:
Клопотання задовольнити .
Надати старшому слідчому СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , прокурорам, що входять до складу групи прокурорів, дозвіл на огляд земельних ділянок з кадастровими номерами: 3210700000:11:025:0024 та 3210700000:11:025:0025, які розташована на території Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, які на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 із залученням спеціалістів.
Строк дії ухвали - один місяць з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2023 |
Оприлюднено | 10.03.2023 |
Номер документу | 109442761 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Шум Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні