Постанова
від 27.02.2023 по справі 191/2882/22
СИНЕЛЬНИКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 191/2882/22

Провадження № 3/191/894/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2023 року м.Синельникове

Суддя Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області Твердохліб А.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області ДПС України відносно ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , керівника ТОВ «Соннадж Хемель», юридична адреса платника податків: АДРЕСА_3 , ТОВ «СЛЛ-Енерджи», юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд. 185 Б, кв. 28, ТОВ «Сонце Дніпропетровщина», юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд. 185 Б, кв. 25, ТОВ «Дніпро Сол-Інвест», юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд. 185 Б, кв. 31, ТОВ «Грін-Еко 2020», юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд. 185 Б, кв. 30, ТОВ «Евідж Лайветс», юридична адреса: АДРЕСА_4 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16935/04-36-04-09/43764091 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Соннадж Хемель» (Код ЄДРПОУ: 43764091), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.36, знаходження земельної ділянки: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130щ, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Соннадж Хемель» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належної до сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб, згідно податкової декларації на 2022 рік за №7061808 від 02.02.2022 року за січень-травень 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 18301 грн. 40 коп., за червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 року в сумі 3660,28 грн., за липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 року в сумі 3660,28 грн., сума заборгованості склала 25621 грн. 96 коп. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16931/04-36-04-09/4374091 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Соннадж Хемель» (Код ЄДРПОУ: 43764091), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.36, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130щ, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Соннадж Хемель» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб, згідно податкової декларації на 2022 рік за №7061823 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 146,25 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 146,25 грн., сума заборгованості склала 292,5 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №17001/04-36-04-09/43762980 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «СЛЛ-ЕНЕРЖИ» ( Код ЄДРПОУ: 43762980), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.28, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130Ш, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «СЛЛ-ЕНЕРЖИ» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб, згідно податкової декларації на 2022 рік за №7060930 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 146,25 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 146,25 грн., сума заборгованості склала 292,5 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №17003/04-36-04-09/43762980 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «СЛЛ-ЕНЕРЖИ» (Код ЄДРПОУ: 43762980), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.28, знаходження земельної ділянки: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130ш, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «СЛЛ-ЕНЕРЖИ» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності з юридичних осіб, згідно податкової декларації на 2022 рік за №7060919 від 02.02.2022 року за січень-травень 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 23316 грн. 85 коп., за червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 року в сумі 4663,37 грн., за липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 року в сумі 4663,37 грн.. Сума заборгованості склала 32643,59 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16890/04-36-04-09/43764604 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Сонце Дніпропетровщини» (Код ЄДРПОУ: 43764604), юридична адреса : Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.25, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130х, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Сонце Дніпропетровщини» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з юридичних осіб, згідно податкової декларації на 2022 рік за №7056216 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 292,50 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 292,50 грн., сума заборгованості склала 585,00 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10. ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16893/04-36-04-09/43764604 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Сонце Дніпропетровщини» (Код ЄДРПОУ: 43764604), юридична адреса : Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.25, знаходження земельної ділянки: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130х, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Сонце Дніпропетровщини» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належної до сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за № 7062134 від 02.02.2022 року за січень-травень 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 18280,80 грн., за червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 року в сумі 3656,16 грн., за липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 року в сумі 3656,16 грн. Сума заборгованості склала 25593 грн. 12 коп. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16947/04-36-04-09/43764497 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Дніпро Сол-Інвест» ( Код ЄДРПОУ: 43764497), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.31, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130р, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Дніпро Сол-Інвест» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за №7058460 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 292,5 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 292,5 грн. Сума заборгованості склала 585,00 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10. ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16970/04-36-04-09/43764497 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Дніпро Сол-Інвест» ( Код ЄДРПОУ: 43764497), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.31, знаходження земельної ділянки: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130р, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Дніпро Сол-Інвест» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належної до сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за №7058453 від 02.02.2022 року за січень-травень 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 18794,95 грн., за червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 року в сумі 3758,99 грн., за липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 року в сумі 3758,99 грн. Сума заборгованості склала 26312 грн., 93 коп. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16921/04-36-04-09/43764065 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Грін-Еко 2020» (Код ЄДРПОУ: 43764065), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.30, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130ч, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Грін-Еко 2020» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за №77056216 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 351,0 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 351,00 грн. Сума заборгованості склала 702,00 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10. ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16924/04-36-04-09/43764065 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Грін-Еко 2020» (Код ЄДРПОУ: 43764065), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.30, знаходження земельної ділянки: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130ч, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Грін-Еко 2020» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належної до сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за № 7056211 від 02.02.2022 року, за січень-травень 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 18492,15 грн., за червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 року в сумі 3698,43 грн., за липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 року в сумі 3698,43 грн. Сума заборгованості склала 25889 грн. 01 коп. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16898/04-36-04-09/43764725 від 25.10.2022 року, посадовою особою головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Мандаліною Д.А. за результатами перевірки ТОВ «Евідж Лайветс» (Код ЄДРПОУ: 43764725), юридична адреса: Україна, 52500, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна, буд.185Б, кв.34, знаходження нерухомого майна: Дніпропетровська область, м. Синельникове, вул. Центральна,130, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «Евідж Лайветс» вчинив правопорушення: несвоєчасне надання платіжних доручень до установ банку на перерахування належного до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб згідно податкової декларації на 2022 рік за №7058775 від 02.02.2022 року за перший квартал 2022 року по терміну сплати 31.07.2022 року в сумі 146,25 грн., за другий квартал 2022 року по терміну сплати 29.07.2022 року в сумі 146,25 грн. Сума заборгованості склала 292,50 грн. Заборгованість не погашено. Порушено п.57.1 ст.57, п.266.10. ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та ч.1 ст.163-2 КУпАП.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, однак до його початку надав додаткові пояснення, згідно яких вказав, що тимчасово на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у перехідних положеннях до Податкового кодексу України. Згідно Перехідних положень до Податкового кодексу України, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконувати свій податковий обов`язок, щодо дотримання термінів подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Відповідно до вимог глави 19 КУпАП протокол складається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Присутність особи при складанні протоколу є обов`язковою. КУпАП не передбачає можливість складання протоколу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Можливості скасувати протокол у нього не було так як він не знав про факт його складання. Також зазначає, що не мав можливості будь яким чином передати або надати декларацію або інший платіжно-звітний документ до фіскальної служби міста Синельникове. З 24.02.2022 року і по теперішній час ТОВ не має можливості здійснювати господарську діяльність через відсутність попиту та потреб в послугах, які надавало товариство відповідно до видів господарської діяльності. Отже, через відсутність коштів для здійснення подальшої господарської діяльності, внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, товариство звернулося з клопотанням до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області щодо недопущення в подальшому порушення адміністративного законодавства в частинні законного складання адміністративних протоколів. Також звернув увагу не те, що не надано жодних належних, допустимих та достатніх доказів та документів суду, які б підтверджували умисність його дій по несвоєчасній сплаті грошового зобов`язання з ПДВ, або не подачу ним декларації. На той час, в період подачі податкової декларації наявність можливості дотриматися вимог податкового законодавства у нього не було в силу незалежних від нього обставин.

Суддя, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст.129 Конституції Українирозгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст.9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255цього Кодексу.

Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ст. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З вищевказанихпротоколів проадміністративні правопорушеннявбачається,що ОСОБА_1 вчинив адміністративніправопорушення,передбачені ч.1ст.163-2 КУпАП,а саме: несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Стаття 256КУпАП встановлює вимоги до змісту протоколу, а саме: у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Відповідно до ст.254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складаєтьсяпротоколуповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

З матеріалів справи вбачається, що під час складання протоколів про адміністративні правопорушення, ОСОБА_1 був відсутній. Згідно актів неявки для підписання протоколів на адресу товариств надсилалися повідомлення про запрошення керівника підприємств ОСОБА_1 до Новомосковського відділу податків і зборів. Але суду не надано належного документального підтвердження щодо отримання ОСОБА_1 даних запрошень. Також суду не надано жодного належного доказу, що головним державним інспектором під час складання протоколів про адміністративні правопорушення було встановлено місцезнаходження ОСОБА_1 , його адреса проживання. Даний факт свідчить про те, що під час складання протоколів не було встановлено особу правопорушника, внаслідок чого й не були враховані ті обставини, що з лютого 2022 року ОСОБА_1 знаходиться на території Запорізької області в м. Мелітополь, яка на момент подання платіжних доручень є тимчасово окупованою територією. У зв`язку з цим, ОСОБА_1 був обмежений у власному пересуванні, що позбавило його можливості вчасно надавати платіжні доручення до установ банку.

Крім того, згідно письмових пояснень ОСОБА_1 , зазначені в протоколах про адміністративні правопорушення підприємства з 24.02.2022 року не мають можливості здійснювати господарську діяльність через відсутність попиту та потреб в послугах, які надавали товариства, відповідно до видів господарської діяльності.

Указом Президента України № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженогоЗаконом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IXвідповідно до пункту 31 частини першоїстатті 85 Конституції Українитастатті 5 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. 21 квітня 2022 року Верховна Рада прийнялаЗакон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"від 19 квітня 2022 року № 7300, за яким воєнний стан в Україні продовжують з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб до 25 травня 2022 року.

Пунктом 3 зазначеногоУказу передбачено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правовогорежиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнногостану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

Також, Указами Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022, від 12 серпня 2022 року № 573/2022, від 7 листопада 2022 року № 757/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні.

Продовження строку дії воєнного стану триває і на момент розгляду даної справи про адміністративне правопорушення.

Крім того, з матеріалів адміністративної справи випливає, що під час їх оформлення особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, не була присутня та опитана, їй не було вручено протоколи про адміністративні правопорушення та додані до нього докази, а отже ОСОБА_1 не був ознайомлений з пред`явленим йому звинуваченням належним чином, оскільки протоколи про адміністративні правопорушення відносно нього були складені за його відсутності. Разом з цим слід зазначити, що під час складання даних протоколів про адміністративні правопорушення ОСОБА_1 не був запрошений посадовою особою податкової служби для проведення відповідної процесуальної дії, оскільки в матеріалах справи немає відповідних повідомлень про вручення поштового відправлення останньому, а отже слід констатувати, що йому не були роз`яснені його права і обов`язки, передбачені ст. 268 КУпАП, не надано можливість подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколів. Зазначена бездіяльність уповноваженої посадової особи негативно впливає на процесуальне положення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що в умовах рівності та змагальності сторін є недопустимим.

Крім того, підставою для складання протоколів про адміністративні правопорушення від 25.10.2022 року, які є предметом судового розгляду, відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП стало порушення останнім вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, що було виявлено 22.09.2022 року, 27.09.2022 року відповідними актами перевірок.

Отже, дані протоколи про адміністративні правопорушення не відповідають вимогам ч. 2 ст. 254 КУпАП, оскільки їх було складено уповноваженою посадовою особою пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила таке правопорушення. Зокрема, як було зазначено вище, інкриміноване за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП ОСОБА_1 діяння були виявлені та підтверджені відповідними доказами 22.09.2022 року та 27.09.2022 року, коли проведено перевірки підприємств, при цьому протоколи про адміністративні правопорушення стосовно ОСОБА_1 набагато пізніше, а саме 25.10.2022 року, що в свою чергу тягне за собою їх недопустимість, оскільки вони були оформлені з порушенням порядку, встановленого КУпАП.

Надані суду матеріали не свідчать про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

Виходячи з положень ст.8, ст.62Конституції України дотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на його користь.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що докази, надані на підтвердження вини ОСОБА_1 викликають розумні сумніви, а наявність сумнівів не узгоджується із стандартом доказування «поза розумним сумнівом» (рішення від 18 січня 1978 року у справі «Ірландія проти Сполученого Королівства» (Ireland v. the United Kingdom), п.161, Series A заява №25), який застосовується при оцінці доказів, а також докази можуть «випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпції факту».

У цій правовій позиції можна відокремити такі конструктивні ознаки: а) обов`язкова наявність сукупності ознак чи неспростовних презумпції; б) ознаки чи презумпції повинні бути достатньо вагомими; в) чіткими; г) взаємоузгодженими. Тому за відсутності таких ознак не можна констатувати, що правопорушення доведено «поза розумним сумнівом».

Згідно п.1 ч.1ст.247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за наявності таких обставин, як відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до положень п.3 ч.1, ч.2ст.284 КУпАПпо справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: про закриття справи. Постанова про закриття справи виноситься при наявності обставин, передбаченихст.247 КУпАП.

Таким чином, перевіривши докази у справі на допустимість, проаналізувавши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 163-2 КУпАП, не підтверджена наявними доказами, а відтак провадження у справі підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення, на підставі п.1 ст.247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 33, 245,247,251,252, 283,284 КУпАП, суддя,-

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративну справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-2КУпАП провадженням закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду через Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя А. В. Твердохліб

СудСинельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено10.03.2023
Номер документу109444237
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —191/2882/22

Постанова від 27.02.2023

Адмінправопорушення

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Твердохліб А. В.

Постанова від 27.02.2023

Адмінправопорушення

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Твердохліб А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні