Рішення
від 09.03.2023 по справі 159/5395/22
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/5395/22

Провадження № 2/159/73/23

КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 березня 2023 року м. Ковель

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

під головуванням судді Бойчука П.Ю.,

розглянувши у м. Ковелі в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін цивільну справу за позовом керівника Ковельської окружної прокуратури (Волинська область, м. Ковель, вул. Шевченка, 7) до Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області (Волинська область, Ковельський район, с. Велицьк, вул. Перемоги, 87), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про визнати незаконним та скасування рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, -

в с т а н о в и в:

Керівник Ковельської окружної прокуратури звернувся до суду з даним позовом, який обґрунтовано тим, що Ковельською окружною прокуратурою Волинської області, при виконанні повноважень, визначених ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», встановлено порушення інтересів держави від неправомірних дій депутата Велицької сільської ради ОСОБА_2 внаслідок вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією.

Так, відповідно до рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/24 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність», затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0303), розміщеної на території Мельницької сільської ради та передано ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0303), розміщеної на території Мельницької сільської ради (пункти 1, 2 рішення). Крім цього, згідно пункту 3 зазначеного рішення, громадянину ОСОБА_1 дозволено зареєструвати право власності на земельну ділянку, площею 1,93 га, для ведення особистого селянського господарства.

Позивач вважає, що зазначене рішення сільської ради є незаконним та підлягає до скасування, оскільки прийнято внаслідок вчинення депутатом Велицької сільської ради ОСОБА_2 (дядьком відповідача ОСОБА_1 ) корупційних адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв`язку із невиконанням останнім покладеного ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язання щодо врегулювання конфлікту інтересів під час прийняття оспорюваного рішення, що встановлено постановою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року.

Покликаючись на вказані обставини, позивач просив суд визнати незаконним та скасувати рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17.12.2020 року № 2/24 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність». Крім цього, позивач просив стягнути з відповідачів на користь Волинської обласної прокуратури понесені витрати на сплату судового збору в сумі 2481,00 грн. в рівних долях з кожного.

Ухвалою судді Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 24.01.2023 року відкрито провадження в цивільній справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Крім цього, відповідачам визначено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідачі відзиви на пред`явлений позов не подали.

Таким чином, у зв`язку з ненаданням відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 8 ст. 178 ЦПК).

Оскільки розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, тому, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, з`ясувавши обставини справи та дослідивши наявні серед матеріалів справи докази, прийшов до висновку про наявність законних підстав для задоволення даного позову, виходячи з таких міркувань.

Так, судом встановлено, що рішенням Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/24 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0303), розміщеної на території Мельницької сільської ради та передано ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0303), розміщеної на території Мельницької сільської ради (пункти 1, 2 рішення). Крім цього, згідно пункту 3 зазначеного рішення, громадянину ОСОБА_1 дозволено зареєструвати право власності на земельну ділянку площею 1,93 га для ведення особистого селянського господарства згідно чинного законодавства.

Згідно додатку до вказаного рішення за результатами поіменного голосування депутатів та сільського голови Велицької сільської ради восьмого скликання, ОСОБА_2 , будучи депутатом Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області, взяв участь у голосуванні під час прийняття рішення від 17 грудня 2020 року № 2/24, яким ОСОБА_1 передано у власність та затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 1,93 га, яка знаходиться на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області, для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до постанови Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 3400 грн.

Вказаною постановою, яка набрала законної сили 21.06.2022 року, встановлено, що ОСОБА_2 , будучи депутатом Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області, не повідомив колегіальний орган - Велицьку сільську раду, про наявність у нього реальногоконфлікту інтересів,який виникпід часголосування зарішення Велицькоїсільської ради№ 2/24від 17.12.2020, на підставі якого його близькій особі, а саме племіннику ОСОБА_1 , було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства та передано у приватну власність земельну ділянку загальною площею 1,93 га на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області (кадастровий номер 0722184300:05:002:0303), чим порушив вимоги п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні», посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».

Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Згідно положень ст. 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в цілому передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради здійснюється вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55,56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Частиною 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Статтею 3 Закону України «Про запобігання корупції» визначено суб`єктів, на які поширюється дія цього Закону, та, згідно пунктів 1 та 2 частини 1, передбачені особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Зокрема, згідно з підпунктами «б», «в» пункту 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови, державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Статтею 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

Відповідно до ч. 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Згідно ч. 1 ст. 67 Закону України «Про запобігання корупції», нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об`єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.

Таким чином, оскільки рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/24 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність» прийнято внаслідок вчинення депутатом Велицької сільської ради ОСОБА_2 корупційних адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв`язку із невиконанням останнім покладеного ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язання щодо врегулювання конфлікту інтересів під час прийняття оспорюваного рішення, що встановлено постановою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року, таке рішення підлягає скасуванню.

Крім цього, у відповідності до вимог ст. 141 ЦПК України, суд стягує з відповідачів на користь позивача понесені і документально підтверджені останнім судові витрати в сумі 2481,00 грн. в рівних частках з кожного.

Керуючись ст.ст. 10, 12, 81, 82, 89, 141, 263, 264, 265, 274-279 ЦПК України, на підставі ст.ст. 1, 28, 35-1, 67 Закону України «Про запобігання корупції», ст.ст. 15, 16, 21, 387, 393 ЦК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позов керівника Ковельської окружної прокуратури (Волинська область, м. Ковель, вул. Шевченка, 7) до Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області (Волинська область, Ковельський район, с. Велицьк, вул. Перемоги, 87), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про визнати незаконним та скасування рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, - задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17.12.2020 року № 2/24 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність».

Стягнути солідарно з Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області (Волинська область, Ковельський район, с. Велицьк, вул. Перемоги, 87, ЄДРПОУ 04433141), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Ковельським МРВ УМВС України у Волинській області) в користь Волинської обласної прокуратури (м. Луцьк, вул. Винниченка, 15) судові витрати по справі в сумі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 копійок, в рівних частках з кожного.

Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Волинського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий:П. Ю. БОЙЧУК

СудКовельський міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення09.03.2023
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу109450379
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —159/5395/22

Рішення від 17.06.2024

Цивільне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

Рішення від 09.03.2023

Цивільне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

Ухвала від 24.01.2023

Цивільне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

Ухвала від 04.01.2023

Цивільне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні