Постанова
від 09.03.2023 по справі 592/1913/23
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/1913/23

Провадження № 3/592/611/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 березня 2023 року м.Суми

Суддя Ковпаківського районного суду м.Суми Котенко Ольга Анатоліївна, за участю захисника ОСОБА_1 адвоката Бикової Р.Ю., розглянувши матеріали які надійшли від Сумської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Суми, громадянина України, не працюючого, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ,

за ч.1 ст.483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

Згідно з протоколом про порушення митних правил №0008/80500/23 від 25.01.2023 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України 13.07.2021 року через декларанта ОСОБА_2 (ТОВ Суми Автомаксимум, код 37186902) було надано до відділу митного оформлення «Центральний» митного поста «Суми» Сумської митниці митну декларацію ІМ40ДЕ №UA805020/2021/001443 з метою оформлення відповідно до митного режиму «імпорт» товару «Автомобіль легковий, бувший у використанні. Марка: VOLKSWAGEN. Модель: PASSAT. Номер кузова (VIN): НОМЕР_2 . Рік виготовлення - 02.2012, модельний рік - 2012, на авто встановлений дизельний поршневий двигун внутрішнього згорання з запалюванням від - тиснення моделі CFG з робочим об`ємом циліндрів 1 968 см3». До митного оформлення були надані необхідні документи на транспортний засіб, в тому числі інвойс №GKT 330 від 05.07.2021, згідно якого у підприємства LUMAX AUTO придбано автомобіль за ціною 1500 EUR згідно Довіреності від 01.07.20221, виданої громадянином ОСОБА_3 громадянину ОСОБА_1 на придбання на його ім`я та ввезення на територію України транспортного засобу. З метою перевірки достовірності поданих до митного оформлення документів, Сумською митницею через Департамент міжнародної взаємодії Держмитслужби було ініційовано направлення відповідного запиту до митних органів Королівства Швеція (вих. №7.24-08-3/20/4/2980 від 04.08.2022). За інформацією митних органів Королівства Швеція та отриманих копій документів (лист Держмитслужби від 23.12.2022 №26/26-04/7.24/2117), було встановлено, що фактично на придбання транспортного засобу VOLKSWAGEN PASSAT, VPN: НОМЕР_2 було внесено громадянином ОСОБА_4 кошти у розмірі 41 500 SEK (шведських крон), які отримала компанія Lumax AUTO, Maxim Khvosztenko, про що свідчить касова накладна №200105 від 07.07.2021 року. За наявною інформацією Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби транспортний засіб VOLKSWAGEN PASSAT, VIN: НОМЕР_2 було ввезено на митну територію України 10.07.2021 року через митний пост «Ягодин» Волинської митниці ОСОБА_1 , який здійснював його переміщення в інтересах громадянина України ОСОБА_3 відповідно до Довіреності від 01.07.20221, де ним до митного контролю було надано інвойс №GKT 330 від 05.07.2021, де зазначена ціна придбання автомобіля складала 1500EUR. Факт надання громадянином ОСОБА_1 до митного контролю на МП «Ягодин» інвойсу №GKT 330 від 05.07.2021 підтверджується відбитком штампу «Під митним контролем» 001 Волинської митниці ДФС, де зазначена дата 10.07.2021, який в свою чергу не відповідає дійсній вартості придбання автомобіля. Відповідно до частини другої статті 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості, а саме рахунок-фактура (інвойс) або інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару. Згідно з частиною 4 ст. 58 Митного кодексу України, митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті. З метою з`ясування всіх обставин придбання, переміщення та митного оформлення в Україні зазначеного транспортного засобу громадянам України ОСОБА_1 та ОСОБА_3 . Сумського митницею було запропонована прибути до управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил для дачі пояснень або надати письмову інформацію з поставлених питань в термін до 24.01.2023 року (листи Сумської митниці від 28.12.2022 №7.24-20-01/10/КО/1017 від 10.01.2023 року №7.24-20-01/10/ЖУ/43 відповідно). Однак, станом на 25.01.2023 зазначені громадяни до управління не прибули та відповідну письмову інформацію не надали. Таким чином, громадянин ОСОБА_1 10.07.2021 на митному посту годин» Волинської митниці вчинив дії, спрямовані на переміщення на територію України вару «Автомобіль легковий, бувший у використанні. Марка: VOLKSWAGEN. Модель: ASSAT. Номер кузова (VIN): НОМЕР_2 . Рік виготовлення - 02.2012, модельний - 2012, на авто встановлений дизельний поршневий двигун внутрішнього згорання з алюванням від стиснення моделі CFG з робочим об`ємом циліндрів 1 968 смЗ» фактичною вартістю 41 500 SEK (131 667 грн. 05 коп. згідно курсу НБУ на 10.07.2021), з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, що містять неправдиві дані, а саме інвойсу №GKT 330 від 05.07.2021, де зазначена вартість транспортного засобу у розмірі 1500 EUR (48478грн. 65коп. згідно курсу НБУ на 10.07.2021 року).

В судізахисник ОСОБА_1 адвокат Бикова Р.Ю. пояснила, що протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 був складений безпідставно,а провадженняу справіпідлягає закриттюза відсутностів діях ОСОБА_1 складу правопорушення,передбаченого ч.1ст.483МК України. Митним органом не було враховано того факту, що відповідно до МД № UA805020/2021/001443 від 13.07.2021 року особою, відповідальною за фінансове врегулювання (графа 9 МД) являється ОСОБА_3 , в той час як ОСОБА_1 являвся лише перевізником вказаного транспортного засобу за його дорученням. Відтак, ОСОБА_1 як підставу для переміщення використовував той інвойс (№ GKT 330 від 05.07.2021 з вартістю в розмірі 1 500 EUR), який йому було видано разом із ТЗ в країні відправлення. При цьому, за якою ціною ОСОБА_3 придбав цей ТЗ у підприємства LUMAX AUTO та які податки при цьому увійшли в ціну товару (ТЗ) ОСОБА_1 не відомо. Крім того, слід зазначити, що з переданням автомобіля ОСОБА_1 отримав пакет товаросупровідних документів на нього, однак копії вказаної в протоколі про ПМП касової накладної № 200105 від 07.07.2021, згідно якої ОСОБА_4 на рахунок компанії Lumax AUTO буцім-то внесено кошти у розмірі 41 500 SEK в ньому не вміщувалося, у зв`язку з чим про його існування ОСОБА_1 не був поінформований. Також і надіслані митним органом Швеції документи свідчать про те, що їх видано саме на ім`я ОСОБА_3 . Наданий митним відомством Швеції документ не може бути досліджений на предмет ймовірності наявності додаткових витрат, які умовно декларуються, але не включаються у митну вартість ТЗ за законодавством України. Крім того, вказана касова накладна також не містить й офіційного перекладу. Окрім того, частиною 2 статті 460 МК України передбачено, що перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR). Митним органом в ході провадження у справі про ПМП не забезпечено виконання вимог закону, адже усі вказані в протоколі про порушення митних правил доводи ґрунтуються на припущеннях та домислах посадової особи митниці, а не на зібраних в ході здійснення провадження у справі про порушення митних правил доказах.

Заслухавши пояснення захисника ОСОБА_1 адвоката Бикової Р.Ю., дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до таких висновків.

Відповідно до вимог ст.ст.245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого прийняти мотивоване законне рішення.

За змістом ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно ч.1 ст.486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, а згідно ч. 2 цієї статті провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у ст.508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням. Провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МК, а в частині, що не регулюється ним - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення (ст.487 МК України).

Відповідно до вимог ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 статті 483 МК України передбачено, що відповідальність за порушення митних правил настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до МД № UA805020/2021/001443 від 13.07.2021 року особою, відповідальною за фінансове врегулювання (графа 9 МД) являється ОСОБА_3 , в той час як ОСОБА_1 являвся лише перевізником вказаного транспортного засобу за його дорученням.

ОСОБА_1 як підставу для переміщення використовував той інвойс (№ GKT 330 від 05.07.2021 з вартістю в розмірі 1 500 EUR), який йому було видано разом із ТЗ в країні відправлення.

При цьому, за якою ціною ОСОБА_3 придбав цей ТЗ у підприємства LUMAX AUTO та які податки при цьому увійшли в ціну товару (ТЗ) ОСОБА_1 не відомо.

З переданням автомобіля ОСОБА_1 отримав пакет товаросупровідних документів на нього, однак копії вказаної в протоколі про ПМП касової накладної № 200105 від 07.07.2021, згідно якої ОСОБА_4 на рахунок компанії Lumax AUTO буцім-то внесено кошти у розмірі 41 500 SEK в ньому не вміщувалося, у зв`язку з чим про його існування ОСОБА_1 не був поінформований.

ОСОБА_1 щодо вказаного транспортного засобу виконувалася лише функція перевезення його з Швеції до України.

Надіслані митним органом Швеції документи свідчать про те, що їх видано саме на ім`я ОСОБА_3 , а не ОСОБА_1 .

Касова накладна № 200105 від 07.07.2021 не містить жодного підпису учасників процесу оплати (що ставіть під сумнів факт того чи вона взагалі відбулася в цій сумі), а також не містить розшифрування які саме додаткові витрати (наприклад транспортування, навантаження-розвантаження тощо) та податки (наприклад ПДВ) було умовно додано до ціни договору, за яким ТЗ було придбано в суб`єкта-нерезидента у Швеції. До того ж у повідомленні від 13.07.2021 року власника автомобіля - ОСОБА_3 вказувалося про те, що вартість перевезення автомобіля з Швеції до України сплачувалася продавцем цього товару, а відтак ця сума могла бути цілком включеною до його вартості, в той час як до митної вартості включається лише ціна перевезення товару до місця ввезення на митну територію України.

Отже, наданий митним відомством Швеції документ не може бути досліджений на предмет ймовірності наявності додаткових витрат, які умовно декларуються, але не включаються у митну вартість ТЗ за законодавством України. Крім того, вказана касова накладна також не містить й офіційного перекладу.

Частиною 2 статті 460 МК України передбачено, що перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).

Отже, подання ОСОБА_1 на митному посту «Ягодин» Волинської митниці наявних саме в нього товаросупровідних документів, виданих йому разом із транспортним засобом із завданням його переміщення до України, не містить ознак а ні об`єктивної сторони, а ні суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу (абз. 1-3 п. 4 рішення ВП КСУ у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) ст. 368-2 КК від 26.02.2019 № 1-р/2019.

Зазначене узгоджується і з правовою позицією ЄСПЛ, згідно якої «доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» (Kobets v. Ukraine), з відсиланням на п. 282 рішення у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey).

Згідно вказаної позиції ЄСПЛ «розумним є сумнів, який ґрунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду усіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення».

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і правопорушник є винним у його вчиненні. Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння. Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Необхідно, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, дослідженими в судовому засіданні доказами поза розумним сумнівом не підтверджено, що ОСОБА_1 надав митному органу для переміщення автомобіля підроблені документи чи документи, що містять неправдиві дані. З врахуванням викладеного, в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому справа відносно нього підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 7, 10, 257, 268, 366, 458, 460, ч. 1 ст. 483, 487, 495, п.3 ч.1 ст.527 МК України, п. 1 ст. 247, ст.ст. 251-252, 280, 283, 287, 294 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

Закрити справу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Сумського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.А. Котенко

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення09.03.2023
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу109482080
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —592/1913/23

Постанова від 16.06.2023

Адмінправопорушення

Сумський апеляційний суд

Рунов В. Ю.

Постанова від 09.03.2023

Адмінправопорушення

Ковпаківський районний суд м.Сум

Котенко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні