Рішення
від 04.10.2022 по справі 160/7878/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2022 року Справа № 160/7878/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Царікової О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу №160/7878/20 за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49600; ідентифікаційний код юридичної особи 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» (пр-т. Карла Маркса, 1, м. Кривий Ріг, 50000; ідентифікаційний код юридичної особи 38658257) про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

10.07.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп», у якій позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить суд:

- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» (ідентифікаційний код 38658257) на користь держави в сумі 382212,80 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач мав податковий борг у загальному розмірі 1078618,19 грн., з них: з податку на додану вартість у сумі 1041653,79 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 35434,40 грн., з податку на доходи фізичних осіб в сумі 1530,00 грн.

З урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, відповідач має податковий борг у загальному розмірі 382212,80 грн., з них: з податку на додану вартість 373828,40 грн., податку на прибуток 6854,40 грн., з податку на доходи фізичних осіб 1530,00 грн. Позивачем вжито заходи щодо погашення податкової заборгованості, визначені Податковим кодексом України, в тому числі, відповідачу направлено податкову вимогу, однак останнім заборгованість не погашена у добровільному порядку у встановлений законодавством термін, тому, як вважає позивач, підлягає примусовому стягненню в судовому порядку. З таких підстав, позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг та задовольнити позовну заяву повністю.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.07.2020 відкрито провадження в адміністративній справі №160/7878/20 та призначено розгляд останньої за правилами загального позовного провадження.

11.08.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. №49072/22), в якому останній зазначив, що подана позовна заява не містить чіткого, повного та об`єктивного розрахунку суми боргу, що є порушенням ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України). Відповідач наголошує, що заявлена до стягнення сума податкового боргу не відповідає доданим до матеріалів позовної заяви доказам, а отже, не підтверджена належними та допустимими доказами. Крім того, відповідач зазначає, що сума податкових зобов`язань з податку на додану вартість та штрафу, визначена податковим повідомленням-рішенням №0009140509 від 11.12.2019 про донарахування податкових зобов`язань з податку на додану вартість в сумі 303905,00 грн. та штрафу в сумі 151952,50 грн. оскаржувалась в судовому порядку у справі №160/3841/20. Так, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.07.2020 податкове повідомлення-рішення №0009140509 від 11.12.2019 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем з податку на додану вартість на 455857,50 грн. скасовано, а також, скасовано податкове повідомлення-рішення №0009130509 від 11.12.2019 про зменшення суми від`ємного значення на суму 22775,00 грн. Таким чином, відповідач наголошує, що сума, визначена вказаним податковим повідомленням-рішенням, статусу податкового боргу не набула, у зв`язку з його скасуванням, а отже стягненню не підлягає. Також, відповідач вказує, що на розгляді у Дніпропетровському окружному адміністративному суді перебувала адміністративна справа №804/3777/17 за позовом ГУ ДФС у Дніпропетровській області до ТОВ «Спецтрансгрупп» про стягнення заборгованості, провадження в якій було закрито, у зв`язку з відмовою ГУ ДФС у Дніпропетровській області від позову. Так, закриваючи провадження в даній справі, суд встановив, що станом на 26.09.2019, згідно даних 1С «податковий блок» заборгованість платника податків відсутня. Крім того, відповідач звертає увагу суду на те, що Дніпропетровським окружним адміністративним судом розглядалась справа №804/7584/17 за позовом ТОВ «Спецтрансгрупп» до ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, які полягали в порушенні порядку черговості зарахування сплачених платником податків грошових сум з податку на додану вартість протягом 2013-2017 років. Ухвалою Верховного Суду від 11.12.2018 по вказаній справі було відкрито касаційне провадження за скаргою ТОВ «Спецтрансгрупп» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.01.2018 та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2018 у справі №804/7584/17. У зв`язку з тим, що станом на момент складання відзиву на позовну заяву рішення Верховним Судом у справі №804/7584/18 не прийнято, відповідач просив суд зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції. З огляду на викладене, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовної заяви.

30.09.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. №61826/20), у якій останній зазначив, що відомості про податкове повідомлення-рішення №0009140509 від 11.12.2919 у сумі 455857,50 грн. та пені у сумі 149811,01 грн. виключені з інтегрованої картки платника податків, як податковий борг. У зв`язку з означеним, станом на день складання відповіді на відзив, податковий борг, заявлений в межах справи №160/7878/20, складає 472949,68 грн., а саме: з податку на додану вартість 435985,28 грн, з податку на прибуток 35434,28 грн., з податку на доходи фізичних осіб 1530,00 грн. Відсутність у відповідача податкового боргу у межах заявленого позову у справі №804/3777/17 позивач спростовує непереривністю податкового боргу з моменту винесення податкової вимоги. Крім того, зазначає про відсутність підстав для зупинення провадження у даній справі. У зв`язку з означеним, позивач просив суд позовну заяву задовольнити повністю.

02.11.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшли пояснення (вх. №71388/20), у яких останній вказав, що станом на 02.11.2020 є неоскаржені податкові повідомлення-рішення з податку на додану вартість на загальну суму 165327,00 грн.: №0002971201 від 03.05.2017 на суму 89768,00 грн.; №0152021201 від 26.05.2018 на суму 23637,24 грн.; №0078005630 від 26.12.2019 на суму 25499,51 грн.; №0022845641 від 22.04.2019 на суму 11717,45 грн.; №0191501211 від 09.08.2018 на суму 2718,75 грн., №0003001201 від 10.05.2017 на суму 5473,22 грн., №0001425630 від 13.01.2020 на суму 6512,80 грн. Таким чином, як зазначає відповідач, сума задекларованого та несплаченого податку на додану вартість та неоскаржених податкових повідомлень-рішень становить 282603,70 грн., заборгованість з податку на доходи фізичних осіб становить 1530,00 грн., що відповідає сумі заборгованості за податковими повідомленнями-рішеннями №0051385650 від 22.08.2019 на суму 1020,00 грн., №0013315650 від 11.12.2018 на суму 510,00 грн. Заборгованість з податку на прибуток підприємств становить 35434,40 грн., у тому числі, податкове повідомлення-рішення №0072375630 від 06.12.2019 на суму 3000,00 грн. Відповідач наголошує, що сума заборгованості в розмірі 472949,86 грн. не підтверджена належними та допустимими доказами, позов не містить даних, яким чином нарахована заборгованість: щодо яких податкових зобов`язань (декларацій) узгоджених податкових повідомлень-рішень. Крім того, відповідач наголошує, що посилання позивача на вимогу 2013 року є неправомірним, оскільки податковий борг було погашено, а нову податкову вимогу після набуття спірною сумою статусу податкового боргу контролюючим органом направлено не було. З огляду на викладене, відповідач зазначає, що податковий орган не набув права на стягнення податкового боргу, про який заявлено у цій справі, оскільки податкову вимогу ТОВ «Спецтрансгрупп» не отримувало, а доказів її направлення матеріали справи не містять.

17.11.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшли пояснення (вх. №75765/20, вх. №15431ел), у яких останнім зазначено, що позивач не набув права на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу, оскільки податкова вимога на суму боргу 1078618,19 грн., а згодом 472949,68 грн. відповідачу не направлялась. Відповідач відмічає, що податкова вимога на суму 13277,43 грн. від 09.09.2013 стосувалась податку на додану вартість, тоді як у даній справі заявлено вимоги про стягнення заборгованості зі сплати податку на додану вартість, податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб. Також, звертає увагу на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №804/7531/15, у якому судом встановлено, що загальна сума перерахованих до бюджету платежів становить 230033,00 грн., яка перевищує задекларовані платежі з моменту винесення рішення у справі №804/7531/15 та суму податкового боргу у справі №804/6185/16. Крім того, відповідач посилається на Постанову Верховного Суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 25.02.2020 у справі №1340/5767/18 (адміністративне провадження №К/9901/25029/19) щодо направлення податкової вимоги. З огляду на викладене, відповідач зазначає, що позивач не дотримався вимог діючого в Україні законодавства в частині вжиття заходів досудового врегулювання спору направлення податкової вимоги, а відтак, звернення до суду із позовом про стягнення боргу, як вказує відповідач, є завчасним.

17.11.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду засобами електронного зв`язку від відповідача надійшли пояснення (вх. №15429/20ел, вх. №75763/20), у яких останній зазначає, що у заявленому позові позивач посилається на наявність боргу у відповідача за податковими повідомленнями-рішеннями з податку на додану вартість на загальну суму 165327,00 грн.: №0002971201 від 03.05.2017 на суму 89768,00 грн.; №0002961201 від 03.05.2017 на суму 602,57 грн.; №0152021201 від 25.06.2018 на суму 23637,24 грн.; №0078005630 від 26.12.2019 на суму 25499,51 грн. Натомість, відповідач наголошує, що податкові повідомлення-рішення №0002971201 від 03.05.2017 на суму 89768,00 грн., №0002961201 від 03.05.2017 на суму 602,57 грн. оскаржено до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, 11.11.2020 відкрито провадження у справі №160/14601/20.

25.11.2020 у судовому засіданні до матеріалів справи долучено копію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 про відкриття провадження у справі №160/14664/20 за позовною заявою ТОВ «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 на суму 23637,24 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2020 задоволено клопотання представників позивача та відповідача про зупинення провадження у справі №160/7878/20 на час, необхідний для примирення сторін, до 21.12.2020.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 поновлено провадження в адміністративній справі №160/7878/20.

11.01.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду засобами електронного зв`язку від відповідача надійшли пояснення (вх. №324/21-ел) з доданим розрахунком суми податкових зобов`язань, які залишилось сплатити до бюджету.

12.01.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача (вх. №1962/21) з уточненням розрахунку позовних вимог та повторно 18.01.2021 (вх. 3365/21), у якому зазначено, що сума податкової заборгованості відповідача складає 345769,06 грн., а саме: з податку на додану вартість у сумі 308804,66 грн., з податку на прибуток у сумі 35434,40 грн., з ПДФО в сумі 1530,00 грн.

18.01.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшли пояснення (вх. №3460/21), у яких останній зазначає, що до розрахунку суми боргу, наданого позивачем разом з клопотанням про уточнення позовних вимог, включені податкові повідомлення-рішення, які оскаржуються в судовому порядку, а саме: №0152021211 від 25.06.2018 на суму 23637,24 грн., №0078005630 від 26.12.2019 на суму 25499,51 грн., разом 49136,75 грн. Належних доказів направлення на адресу відповідача податкових повідомлень-рішень на суму 2718,75 грн., 11717,45 грн., 6512,80 грн., разом 20949,00 грн., до матеріалів справи не додано. Крім того, відповідач наголошує, що до розрахунку включено суму пені в загальній сумі 17442,93 грн., нарахованої на податкове повідомлення-рішення від 03.05.2017, яке оскаржується в судовому порядку, а також суму пені в загальному розмірі 29086,36 грн. за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань по деклараціям за період жовтень 2016 року червень 2018 року, що суперечить положенням ст. ст. 129, 131, 87 Податкового кодексу України, оскільки пеня не може бути стягнута до стягнення штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань. Відповідач наголошує, що питання правомірності нарахування таких штрафних санкцій вирішується у судовому поряду у справах №160/14663/20 та №160/14664/20, а сума зобов`язань, яка підлягає сплаті становить 97669,06 грн., а не 192189,22 грн., як зазначає позивач.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.01.2021 задоволено клопотання представника відповідача про зупинення провадження в адміністративній справі №160/7878/20 до набрання законної сили судових рішень в адміністративних справах №160/14601/20, №160/14663/20, №160/14664/20.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.09.2022 задоволено заяву представника позивача про поновлення провадження в адміністративній справі №160/7878/20 та призначено судове засідання на 27.09.2022.

В судове засідання 27.09.2022 з`явився представник позивача, який підтримав позовні вимоги, представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча був повідомлений про розгляд справи належним чином, до суду клопотань про розгляд справи за його відсутності не надходило. Останнє судове засідання у справі відбулось 04.10.2022.

04.10.2022 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог (вх. №71318/22), в якій останній зазначив, що станом на 31.12.2020, за результатами проведеного уточнення позовних вимог, заявлених у справі №160/7878/20, сума податкового боргу складала 345769,06 грн. За період з 01.01.2021 по 27.09.2022 відповідачем перераховано грошові кошти в загальній сумі 36154,00 грн.: з податку на додану вартість 7574,00 грн., з податку на прибуток приватних підприємств 28580,00 грн. При цьому, позивачем до розрахунку грошових вимог позивача з податку на додану вартість станом на 27.09.2022 включено грошові зобов`язання в сумі 89768,05 грн., які були виключені з розрахунку станом на 31.12.2020 у зв`язку з оскарженням, штрафні санкції, нараховані за результатами камеральної перевірки відповідача з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість (акт перевірки №222/12-01/38658257 від 18.04.2017, податкове повідомлення-рішення №0002971201 від 03.05.2017 (форми «Ш»). Позивач наголошує, що постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.11.2021 у справі №160/14601/20 у задоволенні апеляційної скарги ТОВ «Спецтрансгрупп» відмовлено, а рішення Дніпропетровського суду, яким відмовлено повністю у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.05.2017 №0002971201 у сумі 89768,05 грн. та №0002961201у сумі 602,57 грн., залишено без змін. Таким чином, нарахування за податковими повідомленнями-рішеннями поновлено в ІКП 29.11.2021. Пеню в сумі 17170,31 грн., нараховану на податкове повідомлення-рішення №0002971201 від 03.05.2017, з розрахунку виключено. Отже, як зазначає позивач, сума податкового боргу, заявленого в межах справи №160/7878/20 станом на 27.09.2022 складає 382212,80 грн., з них: з податку на додану вартість 373828,40 грн., податку на прибуток 6854,40 грн., з податку на доходи фізичних осіб 1530,00 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.10.2022 задоволено заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони у справі №160/7878/20. Замінено позивача Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44118658).

У судове засідання 04.10.2022 представники сторін не з`явились, були належним чином повідомлені про розгляд справи, представник позивача просив розгляд справи здійснити за його відсутності, від представника відповідача до суду клопотань не надходило. Суд на місті ухвалив подальший розгляд справи здійснити в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» зареєстроване як юридична особа рішенням виконавчого комітету Криворізької міської ради №12271020000014501 від 29.03.2013, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом юридичної особи 38658257 та зареєстроване за адресою: 50000, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, проспект Карла Маркса, буд. 1.

Основний вид діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» за КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» є платником податків, зборів (обов`язкових платежів) і перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

У Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» виник податковий борг у розмірі 1078618,19 грн.: з податку на додану вартість у сумі 1041653,79 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 35434,40 грн., з податку на доходи фізичних осіб в сумі 1530,00 грн.

З приводу нарахованого податкового боргу неодноразово розглядались адміністративні справи, за результатами розгляду яких прийняті, зокрема, такі судові рішення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.01.2018 у справі №804/7584/17, залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2018, відмовлено в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій відповідача, які полягають в порушенні порядку черговості зарахування сплачених платником податків грошових сум з податку на додану вартість протиправними та зобов`язання останнього здійснити коригування даних в картці особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» з податку на додану вартість у відповідності до встановленої законом черговості зарахування сплачених платником податків грошових сум.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 прийнято відмову Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від позову. Закрито провадження у адміністративній справі №804/3777/17 за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Криворізька південна об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості. Судом встановлено та Головним управління ДФС у Дніпропетровській області підтверджено, що станом на 26.09.2019 згідно даних ІС «Податковий блок», у платника податків заборгованість у межах заявленого позову про стягнення податкового боргу відсутня.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.07.2020 у справі №160/3841/20 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю. Скасовано податкове повідомлення-рішення №0009140509 форми «Р» від 11.12.2019 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем з ПДВ на 455857,50 грн. Скасовано податкове повідомлення-рішення №0009130509 форми «В4» від 11.12.2019 про зменшення суми від`ємного значення ПДВ на 22775,00 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.03.2021 у справі №160/14601/20, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.11.2021, відмовлено повністю у задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0002971201 від 03.05.2017 про застосування штрафної санкції в розмірі 20% за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань в сумі 89768,05 грн. та №0002961201 від 03.05.2017 про застосування штрафної санкції в розмірі 10% за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань в сумі 602,57 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.05.2021 у справі №160/14664/20, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.01.2022, в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 на загальну суму 23637,24 грн., відмовлено.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.07.2022 у справі №160/14663/20 у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0078005630 на суму штрафу у розмірі 25499,51 грн. відмовлено повністю.

З урахуванням оскаржених в судовому порядку податкових повідомлень-рішень та здійснених відповідачем проплат, що підтверджені наявними у матеріалах справи платіжними дорученнями, станом на 27.09.2022 за Товариством з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» обліковується податковий борг в розмірі 382212,80 грн. який виник на підставі:

1) заборгованості з податку на додану вартість, яка виникла у зв`язку з несплатою платником податків у встановлені терміни сум грошових зобов`язань у розмірі 373828,40 грн., згідно:

- несплаченого залишку, нарахованого платником самостійно основного платежу за податковою декларацією з податку на додану вартість №9218831652 від 20.10.2017, термін сплати 30.10.2017, у розмірі 419,22 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9244559164 від 20.11.2017, термін сплати 30.11.2017, у розмірі 25642,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9272555846 від 20.12.2017, термін сплати 30.12.2017, у розмірі 11552,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9296679461 від 22.01.2018, термін сплати 30.01.2018, у розмірі 6202,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9026074639 від 20.02.2018, термін сплати 02.03.2018, у розмірі 4046,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9048824894 від 20.03.2018, термін сплати 30.03.2018, у розмірі 1649,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9073468754 від 20.04.2018, термін сплати 30.04.2018, у розмірі 14,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9175805669 від 20.08.2018, термін сплати 30.08.2018, у розмірі 4804,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9202668307 від 20.09.2018, термін сплати 30.09.2018, у розмірі 760,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9229500491 від 20.10.2018, термін сплати 30.10.2018, у розмірі 10139,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9257126539 від 20.11.2018, термін сплати 30.11.2018, у розмірі 29493,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9285089301 від 20.12.2018, термін сплати 30.12.2018, у розмірі 17007,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9307571069 від 18.01.2019, термін сплати 30.01.2019, у розмірі 18161,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9130777154 від 19.06.2019, термін сплати 30.06.2019, у розмірі 867,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9159201265 від 22.07.2019, термін сплати 30.07.2019, у розмірі 1370,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9186834102 від 20.08.2019, термін сплати 30.08.2019, у розмірі 4913,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9211039021 від 13.09.2019, термін сплати 30.09.2019, у розмірі 586,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9245104539 від 21.10.2019, термін сплати 30.10.2019, у розмірі 8128,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9307502550 від 20.12.2019, термін сплати 30.12.2019, у розмірі 12238,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9332227709 від 20.01.2020, термін сплати 30.01.2020, у розмірі 3899,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9030720507 від 20.02.2020, термін сплати 01.03.2020, у розмірі 1477,00 грн.;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9058717768 від 20.03.2020, термін сплати 30.03.2020, у розмірі 21249,00 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 15.12.2017 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 503,74 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 15.01.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 524,72 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 10.10.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 3431,71 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 22.10.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 1173,49 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 30.10.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 4772,88 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 09.11.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 1461,45 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 14.11.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 492,08 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 19.11.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 1242,53 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 28.11.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 1383,39 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.08.2017 по 28.11.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9093947157 від 20.05.2017, у розмірі 1648,34 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.08.2017 по 14.12.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9093947157 від 20.05.2017, у розмірі 2034,50 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 14.12.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 437,64 грн.;

- штрафних санкцій, поновлених в ІКП на підставі постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 18.11.2021 у справі №160/14601/20, нарахованих згідно ст.126 ПКУ (акт перевірки №222/12-01/38658257 від 18.04.2017, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») №0002971201 від 03.05.2017), у розмірі 89768,05 грн.;

- штрафних санкцій, поновлених в ІКП на підставі постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 20.01.2022 у справі №160/14664/20, нарахованих згідно ст.126 ПКУ (акт перевірки №411/12-11/38658257 від 06.06.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») №0152021211 від 25.06.2018), у розмірі 23637,27 грн.;

- штрафних санкцій (акт №692/12-11/38658257 від 20.07.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «Н») №0191501211 від 09.08.2018), у розмірі 2718,75 грн.;

- штрафних санкцій (акт перевірки №35434/04-36-56-41/38658257 від 26.03.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «Н») №0022845641 від 22.04.2019), у розмірі 11717,45 грн.;

- штрафних санкцій (акт перевірки №13687/04-36-56-30/38658257 від 03.12.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») №0078005630 від 26.12.2019, у розмірі 25499,51 грн.;

- штрафних санкцій (акт перевірки №15281/04-36-56-30/38658257 від 10.12.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «Н») №0001425630 від 13.01.2020, у розмірі 6512,80 грн.;

- пені, нарахованої за період з 01.03.2017 по 31.10.2017 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016, у розмірі 864,25 грн.;

- пені, нарахованої за період з 01.03.2017 по 15.11.2017 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016, у розмірі 367,89 грн.;

- пені, нарахованої за період з 01.03.2017 по 31.11.2017 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016, у розмірі 1193,06 грн.;

- пені, нарахованої за період з 31.03.2017 по 30.11.2017 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016, у розмірі 154,73 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 29.12.2018 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 819,01 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 26.02.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 304,00 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 06.03.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 33,29 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 15.03.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 1622,96 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 08.04.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 127,03 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 16.04.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 129,01 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 03.05.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 266,29 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 14.05.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 475,23 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 29.05.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 557,51 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 31.07.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 463,17 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 30.08.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 1291,01 грн.;

- пені, нарахованої за період з 29.09.2017 по 15.10.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на додану вартість №9117459944 від 20.06.2017, у розмірі 1311,82 грн.;

- пені, нарахованої за період з 03.07.2017 по 15.10.2019 за несвоєчасну сплату грошових зобов`язань за податковим повідомленням-рішенням (форми «Ш») №0002961201 від 03.05.2017, у розмірі 272,62 грн;

2) заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств, яка виникла у зв`язку з несплатою платником податків у встановлені терміни сум грошових зобов`язань у розмірі 6854,40 грн., згідно:

- несплаченого залишку пені, нарахованої згідно ст.129 ПКУ за період з 10.06.2013 по 23.10.2019 за несвоєчасну сплату за податковою декларацією з податку на прибуток підприємства (базовий звітний період рік) №9299556623 від 01.03.2018, у розмірі 3204,40 грн.;

- податкової декларації з податку на прибуток підприємств №9335203793 від 02.03.2020, термін сплати 10.03.2020, у розмірі 450,00 грн.;

- донарахованих штрафних санкцій (акт перевірки №35732/04-36-56-30/38658257 від 26.11.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») №0072375630 від 06.12.2019), у розмірі 3200,00 грн.;

3) заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 1530,00 грн., згідно:

- донарахованих штрафних санкцій за актом перевірки №000134/04-36-56-50/38658257 від 10.12.2018, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») №0013315650 від 10.12.2018 у розмірі 510,00 грн.;

- донарахованих штрафних санкцій за актом перевірки №47354/04-36-56-50-38658257 від 22.08.2019, податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») №0051385650 від 22.08.2019 у розмірі 1020,00 грн.

Наявність зазначених сум податкового боргу підтверджується наявними у матеріалах справи копіями роздрукувань зворотнього боку інтегрованих карток платника, відповідно до яких сума боргу продовжує обліковуватись, а також розрахунку суми грошових вимог ГУ ДПС у Дніпропетровській області по ТОВ «Спецтрансгрупп» станом на 27.09.2022.

Судом встановлено, що позивачем вищезазначені податкові повідомлення-рішення були направлені відповідачу у відповідності до вимог податкового законодавства та повернуті з причин закінчення терміну зберігання, а також отримані представником відповідача. Податкові повідомлення-рішення №0002971201 від 03.05.2017, №0152021211 від 25.06.2018, №0078005630 від 26.12.2019 оскаржувались у судовому порядку, про що зазначено вище, інформація щодо оскарження інших податкових повідомлень-рішень, за якими обліковується податковий борг станом на 27.09.2022, відсутня.

З урахуванням вимог ст.ст. 56, 57 ПК України, у зв`язку з несплатою відповідачем у встановлені строки нарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.

11.09.2013 Криворізькою південною об`єднаною ДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області направлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» податкову вимогу форми «Ю» від 09.09.2013 №189-15 на суму 13277,43 грн.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податку, якому надіслано (вручено) податкову вимогу сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу, такого платника податку, що виникла після надіслання (вручення) податкової вимоги.

У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається.

До позовної заяви були додані докази надсилання податкової вимоги поштовим відправленням №215600426655 від 11.09.2013.

Доказів оскарження означеної податкової вимоги, а також доказів сплати вказаного податкового боргу відповідачем суду не надано, таким чином сума податкового боргу набрала статусу узгодженої.

Отже, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» станом на 27.09.2022 складає 382212,80 грн.

Оскільки податковий борг платником податків в добровільному порядку не сплачено, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. 14.1.39. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п.п. 16.1.3, п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. 36.1-36.3 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України податкове зобов`язання, яке самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає.

Статтею 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання є податковим боргом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з п.п. 58.2, 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку податку на додану, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).

При цьому, відповідно до п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Як свідчать матеріали справи, з урахуванням приписів вказаної статті Податкового кодексу України, контролюючим органом була направлена податкова вимога форми «Ю» від 09.09.2013 №189-15 про сплату відповідачем наявного у нього на той час податкового боргу на суму 13277,43 грн.

Оскільки після надіслання відповідачу податкової вимоги податковий борг останнього погашено не було, нова податкова вимога позивачем не виставлялася.

Доказів оскарження відповідачем податкової вимоги форми до суду не надано.

Отже, на момент розгляду справи податковий борг не погашений і не списаний.

Згідно п. 60.6 ст. 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Стаття 60 ПК України містить перелік підстав, згідно яких податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними: сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення; контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов`язання або податкову вимогу; контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов`язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі; рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі; рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов`язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

Оскільки матеріали справи не містять підтверджень жодного із перелічених випадків, податкові повідомлення-рішення не є відкликаними.

Згідно з пп. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Вирішуючи питання щодо обчислення строку звернення до адміністративного суду слід врахувати й те, що в силу положень пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України контролюючим органам надано право стягнення податкового боргу протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення такого податкового боргу.

Так, згідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

З матеріалів справи вбачається, що у відповідача податковий борг виник з 2017 року.

Абзацом 10 пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України встановлено, що на період з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Дію карантину введено постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 .

Наразі введений з 18.03.2020 карантин не закінчений, на момент запровадження вказаного вище мораторію, встановлений п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України строк стягнення податкового боргу не минув. Відтак, позивач звернувся до суду з дотриманням визначеного законодавством строків.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як передбачено підпунктом 20.1.19 пунктом 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Статтею 124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому, податкові зобов`язання відповідача підлягають погашенню за рахунок примусового стягнення його активів.

Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку про те, що позивачем суб`єктом владних повноважень, було доведено правомірність своїх вимог щодо стягнення з відповідача наявної у нього заборгованості, натомість відповідачем не було надано суду доказів сплати вказаного податкового боргу у встановлені законодавством строки.

Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на викладене, судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49600; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» (пр-т. Карла Маркса, 1, м. Кривий Ріг, 50000; ідентифікаційний код юридичної особи 38658257) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» (ідентифікаційний код юридичної особи 38658257) на користь держави в сумі 382212 (триста вісімдесят дві тисячі двісті дванадцять) грн. 80 коп., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтею 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено 04.10.2022.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2022
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу109494446
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —160/7878/20

Рішення від 04.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні