Рішення
від 02.03.2023 по справі 160/15903/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2023 року Справа № 160/15903/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Ожередовій О.Д.

за участі:

представника позивача Войтенко К.В.

представника відповідачів Романовича Ю.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША НАСІННЕВА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

12.10.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява від Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША НАСІННЕВА» (далі - позивач, ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА») до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1, ГУ ДПС у Дніпропетровській області), Державної податкової служби України (далі відповідач-2, ДПС України), в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області №7430353/44286651 від 05.10.2022, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 13 від 10.05.2022 року;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну № 13 від 10.05.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ними було складено та надіслано до відповідача-1 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 10.05.2022 року. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, оскільки, відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з чим запропоновано надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в ЄРПН. Позивачем були надані контролюючому органу пояснення та повний пакет копій первинних документів, що підтверджують реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 10.05.2022 року у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Таким чином, позивач вважає, що рішення №7430353/44286651 від 05.10.2022 яким відмовлено в реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 17.10.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України

25.10.2022 року ДПС України надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-2 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначив, що позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасними. Крім того, відповідачем-2 зазначено, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України

25.10.2022 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-1 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначив, що за результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 10.05.2022 року у зв`язку з тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Згідно наданих платником податку копій документів, придбання насіння соняшнику «Чілайс» здійснено у ТОВ «ПРОДУКТИ ОТ ЖЕЖЕ» (код 43875351), якого 27.09.2022 включено до переліку ризикових платників податків. ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» включено до переліку ризикових платників податків 06.07.2022 року (Рішення ГУ ДПС у Київській області). Крім того, відповідачем-1 зазначено, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України Таким чином, визначена підстава в рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкових накладних є правомірною, рішення є такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

25.01.2023 року оголошено перерву в підготовчому засіданні до 08.02.2023 року.

08.02.2023 року підготовче провадження закрито та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 02.03.2023 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила позов задовольнити в повному обсязі, представник відповідачів проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» зареєстровано 16.07.2021 року як юридична особа та перебуває на обліку платників податків територіального органу ДПС України, є платником ПДВ.

Видами господарської діяльності ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» за КВЕД є: 46.21оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); 46.39 неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, 46.49 оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 46.61 оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 46.61 оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткуванням, 46.69 оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно технічним обладнанням, 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами, 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, 49.41 вантажний автомобільний транспорт, 62.01 комп`ютерне програмування, 63.11 оброблення даних, розміщення інформації на веб вузлах і пов`язана з ними діяльність, 64.99 надання інших фінансових послуг ( крім страхування та пенсійного забезпечення), н.в.і.у., 73.20 дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки, 77.12 надання в оренду вантажних автомобілів.

09.05.2022 року між ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» (постачальник) укладено договір поставки №09/05/2022 з ПРИВАТНОЮ АГРОПРОМИСЛОВОЮ ФІРМОЮ «ВОЛЯ» (покупець).

Відповідно до пункту 1.1. договору Постачальник зобов`язується поставити Покупцю, а Покупець прийняти та своєчасно оплатити засоби захисту рослин та мікродобрива та насіння с/г культур у погодженому Сторонами асортименті.

Відповідно до пункту 1.2. договору Сума договору складається з загальної суми всіх видаткових накладних виданих Постачальником Покупцю у період 09.05.2022-31.12.2022 року. Кількість, асортимент ціни на товар та строки його поставки визначаються в додатках до цього Договору та або накладних документах на відпуск товару, які становлять його невід`ємну частину, підпис на яких покупця свідчить про погодження сторонами вартості та кількості товару.

Відповідно до пункту 2.1.1. договору Покупець здійснює оплату у розмірі 100 відсотків від загальної вартості товару в безготівковій формі на поточний рахунок постачальника не пізніше 3-х банківських днів з моменту поставки Товару.

Відповідно до пункту 2.6. договору доставка товару здійснюється за рахунок Покупця після отримання Постачальником попередньої оплати за попередньою заявкою Покупця. Якщо інше не встановлено в Договорі та або Додатках до Договору.

Відповідно до пункту 2.7. договору Передача товару постачальником і прийняття товару покупцем оформляється видатковою накладною та/або специфікацією, яка підписується представниками сторін, дата оформлення якої вважається датою передачі товару покупцю.

Додатком № 01 від 09.05.2022 до договору поставки № 09/05/2022 від 09.05.2022 року ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» та ПРИВАТНОЮ АГРОПРОМИСЛОВОЮ ФІРМОЮ «ВОЛЯ» було погоджено поставку насіння соняшника Чілайс на суму 140 800,03 грн., в т.ч. ПДВ 17 291,23 грн.

09.05.2022 року ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» виписало рахунок №70.

09.05.2022 року ПРИВАТНА АГРОПРОМИСЛОВА ФІРМА «ВОЛЯ» в безготівковому порядку здійснило на користь ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» часткову оплату у розмірі 42 240,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% =7 040,00 грн., згідно рахунку №70., що потверджується платіжним дорученням №89.

10.05.2022 року ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» та ПРИВАТНОЮ АГРОПРОМИСЛОВОЮ ФІРМОЮ «ВОЛЯ» складено видаткову накладну №00056 від 10.05.2022 року про поставку насіння соняшника.

10.05.2022 року позивачем складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №13 на загальну суму 140 800,03 грн., в т.ч. ПДВ 17 291,23 грн.

12.07.2022 року від автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України надійшла квитанція №912121257946, з якої вбачається, що документ (податкова накладна № 13 від 10.05.2022 року) прийнято, реєстрація зупинена. Підставами для зупинення реєстрації податкових накладних контролюючим органом вказано: відповідно до п.201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №13 від 10.05.2022 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

03.10.2022 року позивачем направлено пояснення для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких зупинено №1, до якого долучено 12 документів.

Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №7430353/44286651від 05.10.2022 року про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 10.05.2022 року у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства, а саме, у зв`язку з наявністю ризикових операцій.

Вважаючи рішення відповідача-1 від 05.10.2022 року №7430353/44286651 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкової накладної №13 від 10.05.2022 року протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункту 11 Порядку №1165).

Реєстрацію поданої ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» податкової накладної № 13 від 10.05.2022 року було зупинено з підстави відповідності ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної № 13 від 10.05.2022 року містила пропозицію надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачем-1 разом з відзивом подано до суду копію рішення комісії з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 93002 від 06.07.2022 року про відповідність платника податку - ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки встановлено наявність ризикових операцій.

Пунктом 8 додатку № 1 до Порядку №1165 передбачено такий критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній /розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Системний аналіз викладених правових норм свідчить про те, що у разі наявності у контролюючого органу відповідної податкової інформації, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд зазначає, що згідно із абзацом 7 пункту 6 Порядку № 1165 комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, Порядком № 1165 визначено, що платник податків має самостійно надати копії документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на спростування висновку, зазначеного у відповідному рішенні та за наслідком розгляду наданих документів, перелік яких наведений у абзаці 9 пункту 6 Порядку № 1165, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Отже, виключення з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку відбувається за результатами розгляду комісією регіонального рівня інформації та копій документів, наданих платником податків.

В судовому засіданні представник позивача зазначила, що у встановленому порядку ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» не було надано до комісії регіонального рівня документів, на спростування наявної в податковому органі інформації про відповідність платника податку - позивача критеріям ризиковості платника податку. Також, позивачем в судовому порядку не було оскаржено рішення комісії з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 93002 від 06.07.2022 року про відповідність платника податку - ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» пункту 8 Критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, станом на час винесення ГУ ДПС у Дніпропетровській області оскаржуваного рішення №7430353/44286651 від 05.10.2022 року про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 10.05.2022 року та станом на час розгляду цієї справи є чинними рішення комісії з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 93002 від 06.07.2022 року про відповідність платника податку - ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» пункту 8 Критеріям ризиковості платника податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно із пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В судовому засіданні з`ясовано, що надані позивачем 03.10.2022 року пояснення для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №1, до якого долучено 12 документів не спростували встановлений рішенням комісії з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 93002 від 06.07.2022 року факт відповідності ТОВ «ПЕРША НАСІННЕВА» пункту 8 Критеріям ризиковості платника податку.

За наведених обставин, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення №7430353/44286651 від 05.10.2022, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 13 від 10.05.2022 року винесено за наявності визначених законодавчо підстав, в межах наданих повноважень та оформлено з дотриманням встановлених вимог.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом статті 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Враховуючи відмову у задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША НАСІННЕВА» (адреса: вул. М. Малиновського, буд. 2, башта А4-7/2, м. Дніпро, 49098; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 44286651) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (адреса: вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 44118658), Державної податкової служби України (адреса: Львівська пл., 8, м. Київ, 04053; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 13.03.2023 року.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2023
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу109494836
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/15903/22

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 25.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 02.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 02.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні