Рішення
від 13.03.2023 по справі 520/8583/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 березня 2023 року № 520/8583/22

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В,, розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Агрома" ( вулиця 1 Травня, с. Мартове, Печенізький р-н, Харківська обл., ЄДРПОУ 24471767) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Рівненській області (ЄДРПОУ ВП: 44070166, м. Рівне, Відінська, 12) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

установив

Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом у якому просить суд

1.визнати протиправними та скасувати

рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 443983495) від 10.08.2022р. № 7188848/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 19.07.2022 року,

рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) від 10.08.2022р. № 7188850/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 20.07.2022 року,

рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) від 10.08.2022р. № 7188856/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 20.07.2022 року,

рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) від 10.08.2022р. № 7188853/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 19.07.2022 року,

2. зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 18 від 19.07.2022 року, № 19 від 20.07.2022 року, № 20 від 20.07.2022 року, № 21 від 19.07.2022 року, які були подані ТОВ «АГРОМА», датою їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими підприємству відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по операціям з контрагентами. Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкових накладних, оскільки ним надано всі необхідні документи для розблокування податкових накладних, реєстрація яких відповідачем зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржувані рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення товариством податкового законодавства, у зв`язку з чим просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.11.2022 залучено як співвідповідача Головне управління ДПС у Рівненській області до участі у розгляді адміністративної справи за позовом ТОВ Агрома до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу до електронного кабінету через систему "Електронний суд", що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Представник Головного управління ДПС у Рівненській області та ДПС України надав до суду відзив, в якому зазначив, що в оскаржуваному рішенні зазначено, яких саме документів, визначених Порядком №1165, позивачем не надано до повідомлення, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: розрахункових документів та або банківських виписок з особових рахунків, тощо. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається за формою згідно з додатком 3 Порядку №1165 та не може бути довільної форми. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в протоколі додатково зазначено про ненадання позивачем повного пакету документів, передбаченого пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520. Згідно протоколу №185/17-00-18-02-03 від 10.08.2022 розглянуто повідомлення про надання пояснень та встановлено, що платником не надано первинні документи на придбання та списання ПММ, ТОВ « Агрома» віднесено до Журналу ризикових платників 08.08.2022. Платником податків не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши оскаржувані рішення відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пп.201.10. п.201 Податкового кодексу України позивачем складено

податкову накладну № 18 від 19.07.2022 року і направлено 28.07.2022 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з квитанцією №1 від 28.07.2022 податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України та реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ зупинено із зазначенням: «Документ прии?нято. реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу Украі?ни, реєстрація ПН/РК від 19.07.2022 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постіи?ніи? основі постачаються (виготовляються), та і?х обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу и?ого постачання, що відповідає п. 1 Критеріі?в ризиковості здіи?снення операціи?. Пропонуємо надати пояснення та копіі? документів щодо підтвердження інформаціі?, зазначеноі? в ПН/РК для 2 розгляду питання прии?няття рішення про реєстрацію/відмову в реєстраціі? податковоі? накладноі?/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.6740%, "P"=0.»;

податкову накладну № 19 від 20.07.2022 року і направлено 28.07.2022 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з квитанцією №1 від 28.07.2022 податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України та реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ зупинено із зазначенням: «Документ прии?нято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу Украі?ни, реєстрація ПН/РК від 20.07.2022 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постіи?ніи? основі постачаються (виготовляються), та і?х обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу и?ого постачання, що відповідає п. 1 Критеріі?в ризиковості здіи?снення операціи?. Пропонуємо надати пояснення та копіі? документів щодо підтвердження інформаціі?, зазначеноі? в ПН/РК для розгляду питання прии?няття рішення про реєстрацію/відмову в реєстраціі? податковоі? накладноі?/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.6740%, "P"=0.»;

податкову накладну № 20 від 20.07.2022 року і направлено 28.07.2022 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (належним чином завірена копія податкової накладної додається). Згідно з квитанцією №1 від 28.07.2022 податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України та реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ зупинено із зазначенням: «Документ прии?нято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.07.2022 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постіи?ніи? основі постачаються (виготовляються), та і?х обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу и?ого постачання, що відповідає п. 1 Критеріі?в ризиковості здіи?снення операціи?. Пропонуємо надати пояснення та копіі? документів щодо підтвердження інформаціі?, зазначеноі? в ПН/РК для розгляду питання прии?няття рішення про реєстрацію/відмову в реєстраціі? податковоі? накладноі?/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.6740%, "P"=0.»;

податкову накладну № 21 від 19.07.2022 року і направлено 28.07.2022 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (належним чином завірена копія податкової накладної додається). Згідно з квитанцією №1 від 28.07.2022 податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України та реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ зупинено із зазначенням: «Документ прии?нято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу Украї?ни, реєстрація ПН/РК від 19.07.2022 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постіи?ній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критерії?в ризиковості здійснення операціи?. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформаціі?, зазначеноі? в ПН/РК для розгляду питання прии?няття рішення про реєстрацію/відмову в реєстраціі? податковоі? накладноі?/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.6740%, "P"=0.».

При цьому, суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкових накладних зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Товариством надано «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено» :

1). від 05.08.2022р № 1 та 10.08.2022 року отримано рішення комісії ДПС України від 10.08.2022р. № 7188848/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 19.07.2022 року в ЄРПН із зазначенням підстави: «Ненадання платником податку копій документів. Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Не надано первинні документи на придбання та списання ПММ».

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ «Агрома» надіслано до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.08.2022р. № 7188848/24471767 від 17.08.2022. Рішенням ДПС України № 38341/24471767/2 від 06.09.2022 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

2). від 05.08.2022р № 2 та 10.08.2022 року Товариством отримано рішення комісії ДПС України від 10.08.2022р. № 7188850/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 20.07.2022 року в ЄРПН із зазначенням підстави: «Ненадання платником податку копій документів. Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Не надано первинні документи на придбання та списання ПММ».

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ «Агрома» надіслано до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.08.2022р. № 7188850/24471767 від 17.08.2022. Рішенням ДПС України № 38328/24471767/2 від 06.09.2022 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

3). від 05.08.2022р № 3 та 10.08.2022 року Товариством отримано рішення комісії ДПС України від 10.08.2022р. № 7188856/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 20.07.2022 року в ЄРПН із зазначенням підстави: «Ненадання платником податку копій документів. Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Не надано первинні документи на придбання та списання ПММ».

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ «Агрома» надіслано до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.08.2022р. № 7188856/24471767 від 17.08.2022. Рішенням ДПС України № 38428/24471767/2 від 06.09.2022 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

4). від 05.08.2022р № 4 та 10.08.2022 року Товариством отримано рішення комісії ДПС України від 10.08.2022р. № 7188853/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 19.07.2022 року в ЄРПН із зазначенням підстави: «Ненадання платником податку копій документів. Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Не надано первинні документи на придбання та списання ПММ».

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ «Агрома» надіслано до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.08.2022р. № 7188853/24471767 від 17.08.2022. Рішенням ДПС України № 38336/24471767/2 від 06.09.2022 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Продовжуючи розгляд справи , суд зазначає, що 30.08.1996 року ТОВ «Агрома» взяте на облік в управлінні статистики, основними видами економічної діяльності за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових та технічних культур. ТОВ «АГРОМА» здійснює реалізацію продукції власного виробництва.

Станом на 01.01.2021 ТОВ «Агрома» використовувало для вирощування зернових культур 1454,0973 га землі (ріллі), що підтверджується Податковою декларацією платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік, до якої долучені Відомості про наявність земельних ділянок із зазначенням їх кадастрових номерів. Наявність земельних ділянок також підтверджена довідками ГУ Держгеокадастру №97-20-0.23, 27-279/178-19 від 26.03.2019р та №97-20-0.23,27-280/178-19 від 26.03.2019р.

Підприємство має на обліку близько 70 одиниць основних засобів сільгосптехніки загальною вартістю майже 21 млн. грн., які безпосередньо використовуються для товарного сільськогосподарського виробництва, що підтверджується Фінансовою звітністю малого підприємства (Баланс на 31.12.2021). З підприємством у трудових відносинах працюють 19 осіб

Податкова накладна № 18 від 19.07.2022 року, виписана підприємством у межах договору поставки №П13/07 укладеного 13.07.2022 з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛЕ 2021».

Відповідно до пункту 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець зобов`язався прийняти у власність та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі. Під товаром, що є предметом поставки, розуміється: зернові культури українського походження 2021 року урожаю.

За пунктом 1.5. Договору найменування, ціна, сума та кількість товару, що поставляється, визначається відповідно до Специфікацій (додатки), які є невід`ємними додатками до цього Договору. Постачальник здійснює поставку товару в повному обсязі зі складу постачальника: с.Полкова Микитівка, Богодухівський район Харківської області на склад Покупця: с. Високе, Харківська обл. (п. 3.3. Договору). Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р.

Договір діє до 31.12.2022 року (п. 7.1. Договору).

13.07.2022 сторонами підписана Специфікація № 1, відповідно до якої узгоджено поставку пшениці 3 класу у кількості 190 тон (+- 20%) на загальну суму 665000,99грн, в т.ч. ПДВ 81666,79грн.

ТОВ «АГРОМА» здійснило поставку товару у кількості 20,22 т на загальну суму 70770,11 грн., в т.ч. ПДВ 8691,07 грн, що підтверджується Видатковою накладною №113 від 19.07.2022р. Вказана партія товару була оплачена в повному обсязі Покупцем, що підтверджується платіжним дорученням №5 від 18.07.2022р.

Перевезення товару здійснено власним транспортом ТОВ «АГРОМА» (MAN 26.480 TGX спеціалізований вантажний сідловий тягач Е AX6185IP; WIELTON NS34STM спеціалізований напівпричив Н/Н/ПР-самоскид-Е/ НОМЕР_1 ), який перебуває у підприємства на балансі, водій ОСОБА_1 , ВАА 940783 (працює на підприємстві), що підтверджується ТТН №113 від 19.07.2022р.

Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р.

Податкова накладна № 19 від 20.07.2022 року виписана позивачем у межах договору поставки від 13.07.2022 №П13/07 укладеного з ТОВ «ПОЛЕ 2021». Відповідно до пункту 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець зобов`язався прийняти у власність та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі. Під товаром, що є предметом поставки, розуміється: зернові культури українського походження 2021 року урожаю.

За пунктом 1.5. Договору найменування, ціна, сума та кількість товару, що поставляється, визначається відповідно до Специфікацій (додатки), які є невід`ємними додатками до цього Договору. Постачальник здійснює поставку товару в повному обсязі зі складу постачальника: с.Полкова Микитівка, Богодухівський район Харківської області на склад Покупця: с. Високе, Харківська обл. (п. 3.3. Договору). Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р. Договір діє до 31.12.2022 року (п. 7.1. Договору).

13.07.2022 сторонами підписана Специфікація № 1, відповідно до якої узгоджено поставку пшениці 3 класу у кількості 190 тон (+- 20%) на загальну суму 665000,99грн, в т.ч. ПДВ 81666,79грн.

ТОВ «АГРОМА» здійснило поставку товару у кількості 21,8 т на загальну суму 76300,11 грн., в т.ч. ПДВ 9370,19 грн, що підтверджується Видатковою накладною №115 від 20.07.2022р.

Вказана партія товару не була сплачена.

Перевезення товару здійснено власним транспортом ТОВ «АГРОМА» (MAN 26.480 TGX спеціалізований вантажний сідловий тягач ТЯГАЧ- Е AX6185IP; WIELTON NS34STM спеціалізований напівпричіп Н/Н/ПР-самоскид-Е/ НОМЕР_1 ), який перебуває у підприємства на балансі, водій ОСОБА_1 , ВАА 940783 (працює на підприємстві), що підтверджується ТТН No115 від 20.07.2022р.

Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р.

У зв`язку з виникненням першої події (поставка товару), Товариством складено та спрямовано на реєстрацію податкову накладну № 19 від 20.07.2022 на суму ПДВ 9370,19 грн. на користь контрагента ТОВ«ПОЛЕ 2021», найменування товару: пшениця 3 класу, код Товару згідно з УКТ ЗЕД 1001.

Податкова накладна № 20 від 20.07.2022 року виписана підприємством у рамках договору поставки від 13.07.2022 №П13/07 укладеного з ТОВ «ПОЛЕ 2021» (ІПН 444661320218). Відповідно до пункту 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець зобов`язався прийняти у власність та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі. Під товаром, що є предметом поставки, розуміється: зернові культури українського походження 2021 року урожаю. За пунктом 1.5. Договору найменування, ціна, сума та кількість товару, що поставляється, визначається відповідно до Специфікацій (додатки), які є невід`ємними додатками до цього Договору. Постачальник здійснює поставку товару в повному обсязі зі складу постачальника: с.Полкова Микитівка, Богодухівський район Харківської області на склад Покупця: с. Високе, Харківська обл. (п. 3.3. Договору).

Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р. Договір діє до 31.12.2022 року (п. 7.1. Договору).

13.07.2022 сторонами підписана Специфікація № 1, відповідно до якої узгоджено поставку пшениці 3 класу у кількості 190 тон (+- 20%) на загальну суму 665000,99грн, в т.ч. ПДВ 81666,79грн. 6 ТОВ «АГРОМА» здійснило поставку товару у кількості 7,98 т на загальну суму 27930,05 грн., в т.ч. ПДВ 3430,01 грн, що підтверджується Видатковою накладною №116 від 20.07.2022р. Вказана партія товару не була сплачена.

Перевезення товару здійснено власним транспортом ТОВ «АГРОМА» (MAN 26.480 TGX спеціалізований вантажний сідловий тягач -Е AX6185IP; WIELTON NS34STM спеціалізований напівпричіп Н/Н/ПР-самоскид-Е/ НОМЕР_1 ), який перебуває у підприємства на балансі, водій ОСОБА_1 , ВАА 940783 (працює на підприємстві), що підтверджується ТТН № 116 від 20.07.2022р.

Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р.

У зв`язку з виникненням першої події (поставка товару), Товариством складено та спрямовано на реєстрацію податкову накладну № 20 від 20.07.2022 на суму ПДВ 3430,01 грн. на користь контрагента ТОВ «ПОЛЕ 2021» , найменування товару: пшениця 3 класу, код Товару згідно з УКТ ЗЕД 1001.

Податкова № 21 від 19.07.2022 року виписана у межах договору поставки №П13/07 від 13.07.2022 з ТОВ «ПОЛЕ 2021». Відповідно до пункту 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець зобов`язався прийняти у власність та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі. Під товаром, що є предметом поставки, розуміється: зернові культури українського походження 2021 року урожаю. За пунктом 1.5. Договору найменування, ціна, сума та кількість товару, що поставляється, визначається відповідно до Специфікацій (додатки), які є невід`ємними додатками до цього Договору. Постачальник здійснює поставку товару в повному обсязі зі складу постачальника: с.Полкова Микитівка, Богодухівський район Харківської області на склад Покупця: с. Високе, Харківська обл. (п. 3.3. Договору). Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р. Договір діє до 31.12.2022 року (п. 7.1. Договору).

13.07.2022 сторонами підписана Специфікація № 1, відповідно до якої узгоджено поставку пшениці 3 класу у кількості 190 тон (+- 20%) на загальну суму 665000,99грн, в т.ч. ПДВ 81666,79грн.

ТОВ «АГРОМА» здійснило поставку товару у кількості 23,42 т на загальну суму 81970,13 грн., в т.ч. ПДВ 10066,51 грн, що підтверджується Видатковою накладною №114 від 19.07.2022р.

Вказана партія товару оплачена частково Покупцем, що підтверджується платіжним дорученням №5 від 18.07.2022р. Перевезення товару здійснено власним транспортом ТОВ «АГРОМА» (MAN 26.480 TGX спеціалізований вантажний сідловий тягач -Е AX6185IP; WIELTON NS34STM спеціалізований напівпрічип Н/Н/ПР-самоскид-Е/ НОМЕР_1 ), який перебуває у підприємства на балансі, водій ОСОБА_1 , ВАА 940783 (працює на підприємстві), що підтверджується ТТН No114 від 19.07.2022р.

Відвантаження відбулося із складу взятого в оренду у ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС», продукція ТОВ «АГРОМА» там зберігалася згідно договору зберігання №01022022 від 01.02.2022р.,акту прийом-передачі від 19.02.2022р. та доставлялась на ТОВ АФ «ГЕЛІАНТУС» згідно ТТН №53,54 від 12.02.2022р.,ТТН №55,56 від 14.02.2022р.,ТТН №57,58 від 15.02.2022р.,ТТН №59,60 від 16.02.2022р.,ТТН № 61,62 від 17.02.2022р.,ТТН №63,64 від 18.02.2022р.,ТТН №65,66 від 19.02.2022р. У зв`язку з виникненням першої події (поставка товару), Товариством складено та спрямовано на реєстрацію податкову накладну № 21 від 19.07.2022 на суму ПДВ 10066,51 грн. на користь контрагента ТОВ «ПОЛЕ 2021», найменування товару: пшениця 3 класу, код Товару згідно з УКТ ЗЕД 1001, яку було зупинено з підстави відповідності господарської операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій

Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.

Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Щодо підстави для відмови, як відсутність первинних документів на придбання та списання ПММ, то вимогу податкового органу надати вказані документи не зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних, а їх перелік з`явився лише в протоколі № 185/17-00-18-02-03 від 10.08.2022 року, тоді як рішення про віднесення позивача до ризикових платників прийнято контролюючим органом 08.08.2022, тобто після подання підприємством відповідних документів та пояснень.

Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.08.2022р. № 7188848/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 19.07.2022 року, від 10.08.2022р. № 7188850/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 20.07.2022 року, від 10.08.2022р. № 7188856/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 20.07.2022 року, від 10.08.2022р. № 7188853/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 19.07.2022 року є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 18 від 19.07.2022 року, № 19 від 20.07.2022 року, № 20 від 20.07.2022 року, № 21 від 19.07.2022 року, які були подані ТОВ «АГРОМА», датою їх фактичного подання.

Оскільки Головне управління ДПС у Харківській області не приймало рішення з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області від 10.08.2022р. № 7188848/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 19.07.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області від 10.08.2022р. № 7188850/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 20.07.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області від 10.08.2022р. № 7188856/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 20.07.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області від 10.08.2022р. № 7188853/24471767 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 19.07.2022 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 18 від 19.07.2022 року, № 19 від 20.07.2022 року, № 20 від 20.07.2022 року, № 21 від 19.07.2022 року, які були подані ТОВ «АГРОМА», датою їх фактичного подання.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрома" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області суму сплаченого судового збору у розмірі

2478 (дві тисячі чотириста сімдесят вісім) грн 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрома" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 2478 (дві тисячі чотириста сімдесят вісім) грн 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2023
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу109498488
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/8583/22

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 13.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні