ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/3862/22 Суддя (судді) першої інстанції: Шейко Т.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 березня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Аліменка В.О., Безименної Н.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року (справу розглянуто у порядку спрощеного провадження) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2022 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп», звернувся до суду першої інстанції з адміністративним позовом, у якому просив:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0709200707, винесене Головним управлінням ДПС у м. Києві 22 вересня 2021 року.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року адміністративний позов задоволено частково:
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення від 22 вересня 2021 року №0709220707, винесене Головним управлінням ДПС у м. Києві, в частині застосування штрафних санкцій на суму 219 234,58 грн.
В задоволенні решти позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням суду в частині задоволених позоввних вимог, відповідачем подано апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2022 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 вересня 2022 року залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 вересня 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення повернуто особі, яка її подала.
Також не погоджуючись з рішенням суду в частині відмови у задоволенні позовних вимог, позивачем подано апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції скасувати в частині відмови у задоволенні позовних вимог на суму 60418,65 грн. та у цій частині ухвалити нове рішення, яким позово задовольнити повністю. Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини справи.
Апелянт в обґрунтування доводів апеляційної скарги вказує, що відсутність обов`язкового реквізиту розрахункового документу не прирівнюється законодавцем до його не створення та/чи не видачі/надання клієнту у розумінні положень Закону № 265.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 грудня 2022 року відповідно відкрито провадження у справі за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп`на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Від контролюючого органу відзиву на апеляційну скаргу позивача не надходило.
Відповідно до статті 311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДПС у Запорізькій області 06 серпня 2021 року видано наказ №2367-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «МАНГО-ГРУП» (код ЄДРПОУ 39039648)», згідно якого, керуючись статтею 19-1, статтею 20, підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, на підставі підпункту 80.2.2 пункту 80.2 статті 80, пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями), наказано провести з 12 серпня 2021 року тривалістю не більше 10 діб фактичну перевірку АЗС з магазином за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Мелітопольське шосе, 68-Г, де здійснює діяльність ТОВ «МАНГО-ГРУП» (код ЄДРПОУ 39039648) за період з 01 січня 2021 року по день закінчення фактичної перевірки, з питань дотримання норм законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами; вимог законодавства, яке регулює ведення касових операцій; наявності ліцензій та інших документів; установлених правил торгівлі підакцизними товарами, а також інших питань, що регулюють виробництво та обіг підакцизних товарів в Україні.
На підставі направлень №3707 та №3708 від 06 серпня 2021 року уповноваженими особами Головного управління ДПС у Запорізькій області 13 серпня 2021 року проведена фактична перевірка АЗС з магазином, розташованої за адресою: вул. Мелітопольське шосе, 68-Г, м. Бердянськ, Запорізька область, в якій здійснює діяльність Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП», за результатами якої складено Акт перевірки від 25 серпня 2021 року №7878/08/01/07/09/39039648.
Перевіркою встановлено неподання до органів ДПС звітності, пов`язаної із використанням реєстратора розрахункових операцій №3000710018 та ненадання копій фіскальних звітних чеків з РРО за: 30 січня 2021 року, 02 липня 2021 року, 17 липня 2021 року, 19 липня 2021 року, що є порушенням пунктів 7, 9 статті 3 Закону України №265/95-ВР від 06 липня 1995 року «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Також перевіркою встановлено порушення режиму попереднього програмування підакцизних товарів, а саме: згідно із пунктом 11 статті 3 Закону №265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості. В той же час, в порушення зазначеної норми, згідно бази даних АС «Податковий блок», 31 січня 2021 року о 09 год. 05 хв. було продано цигарки «Ротманс» за ціною 51,00 грн без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. З аналогічними порушеннями були реалізовані 30 січня 2021 року ті ж самі цигарки.
Окрім того, перевіркою встановлено проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без створення відповідних розрахункових документів, тобто невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, а саме: згідно абзацу 19 статті 2 Закону №265/95-ВР розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі. Відповідно до «Положення про форму та зміст розрахункових документів, порядку подання звітності, пов`язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми N ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №13 від 21 січня 2016 року: фіскальний чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Форма N ФКЧ-1 касового чека наведена в додатку 1 до цього Положення та повинна містити інформацію, у тому числі, щодо ставки акцизного податку, його літерного позначення та сум акцизного податку, - ТОВ «МАНГО-ГРУП» при проведенні розрахункових операцій на РРО №3000710018 у перевіряємому періоді друкувалися касові чеки не встановленої форми та змісту, які не містять вищевказану інформацію стосовно акцизного податку та згідно діючого законодавства не є розрахунковими документами, тобто в паперовому вигляді та/або електронній формі відповідні розрахункові документи при продажу підакцизних товарів не видавались.
За перевіряємий період на АЗС з магазином ТОВ «МАНГО-ГРУП» було роздруковано чеків невстановленої форми при продажу підакцизних товарів на загальну суму 13 956 010,95 грн.
Таким чином, контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем пунктів 1, 7, 9, 11 статті 3 Закону України №265/95-ВР від 06 липня 1995 року «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Не погоджуючись із висновками, зробленими в Акті перевірки від 25 серпня 2021 року №7878/08/01/07/09/39039648, Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП» подало заперечення на них.
Зі змісту Висновку №170/08/01/07/09/39039648 від 16 вересня 2021 року на заперечення від 07 вересня 2021 року №616 до акту фактичної перевірки №7878/08/01/07/09/39039648, вбачається, що у своїх запереченнях ТОВ «Манго-Груп» посилається на зміни, внесені Законом України №1791-VIII від 20 грудня 2016 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», який набув чинності з 01 січня 2017 року в частині скасування акцизного податку із роздрібного продажу палива, а також період в якому АЗС з магазином при проведенні розрахункових операцій через РРО не друкувало у касових чеках інформацію щодо ставки акцизного податку, його літерного позначення та сум акцизного податку складає з 01 січня 2021 року по 14 липня 2021 року. З огляду на зазначене, Головним управлінням ДПС у Запорізькій області перераховано суму роздрукованих касових чеків не встановленої форми при продажу підакцизних товарів на АЗС з магазином за адресю: Запорізька область, м. Бердянськ, Мелітопольське шосе, 68-Г, де здійснює діяльність ТОВ «Манго-груп» за період з 01 січня 2021 року по 14 липня 2021 року, і сума невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, щ підтверджує виконання розрахункової операції на вказаній господарській одиниці складає 548 086,46 грн.
Водночас, Головне управління ДПС у Запорізькій області вважало, що порушення пунктів 1, 7, 9, 11 Закону №265/95-ВР, які викладені в акті фактичної перевірки від 25 серпня 2021 року №7878/08/01/07/09/39039648, є дійсними і залишаються без змін.
В подальшому, на підставі акту перевірки від 25 серпня 2021 року №7878/08/01/07/09/39039648, за порушення пунктів 1, 7, 9, 11 Закону №265/95-ВР, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, згідно пункту 1, пункту 10, пункту 7 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95-ВР від 06 липня 1995 року, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» Головним управлінням ДПС у м. Києві податковим повідомленням-рішенням від 22 вересня 2021 року №0709200707 застосовано штраф у розмірі 279 653,23 грн.
Позивач оскаржив податкове повідомлення-рішення від 22 вересня 2021 року №0709200707 до Державної податкової служби України, рішенням якої від 20 січня 2022 року №1090/6/99-00-06-03-02-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а спірне податкове повідомлення-рішення - без змін.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення контролюючого органу протиправними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Суд першої інстанції адміністративний позов задовольнив частково та зазначив, що відхиляє доводи позивача з приводу того, що відсутність обов`язкового реквізиту у розрахунковому документі не ототожнюється з його невидачею та відсутністю, зокрема, впливу такої обставини на виконання господарської операції та отримання доходу від реалізації товарів, робіт, послуг.
Наведені вище норми чинного податкового законодавства чітко вказують на те, що розрахунковий документ повинен відповідати встановленій формі і змісту, мати всі обов`язкові реквізити, а в разі відсутності хоча б одного обов`язкового реквізиту такий документ не прийматиметься як розрахунковий. Отже, відповідачем доведено, а позивачем не спростовано вчинення ним порушення пунктів 1, 7, 9, 11 статті 3 Закону №265/95-ВР.
Суд враховував, що відповідачем неправомірно в оскаржуваному податковому повідомленні-рішення розрахована штрафна санкція за порушення пункту 1 статті 3 Закону №265/95-ВР, оскільки 10% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) за порушення вчинено вперше становитиме - 548086,46 грн х 10% = 54808,65 грн, а не 274043,23 грн.
Щодо решти застосованої санкції - за порушення пунктів 7, 9 статті 3 Закону №265/95-ВР - 510 грн; і за порушення пункту 11 статті 3 цього Закону - 5100 грн. - розрахунок відповідає санкції статті.
Таким чином, за висновком суду першої інстанції, вірним є застосування до позивача штрафу у розмірі 60418,65 грн.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Так, позивачем не оскаржується рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, відтак колегія суддів вважає за необхідне здійснювати перевірку законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції у межах доводів та вимог апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» щодо наявності правових підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22 вересня 2021 року №0709220707 в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 60418,65 грн.
Зазначене узгоджується з позицією, викладеною в п. 13.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» від 20 травня 2013 року №7, відповідно до якого у разі часткового оскарження судового рішення суд апеляційної інстанції в описовій частині свого рішення повинен зазначити, в якій частині рішення суду першої інстанції не оскаржується, і при цьому не має права робити правові висновки щодо неоскарженої частини судового рішення.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для виконання платіжних операцій. До реєстраторів розрахункових операцій належать: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;
розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;
розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну;
фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам`яті реєстратора розрахункових операцій або фіскального сервера контролюючого органу;
Згідно з приписами статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані, зокрема:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
7) подавати до контролюючих органів звітність, пов`язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв`язку.
Суб`єкти господарювання, які використовують програмні реєстратори розрахункових операцій, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв`язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи програмних реєстраторів розрахункових операцій фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних реєстраторів розрахункових операцій.
9) щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) або програмними реєстраторами розрахункових операцій фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;
11) проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості;
12) вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
При цьому суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).
Наказом Міністерства фінансів України від 21 червня 2016 року №13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за №220/28350 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов`язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» з метою виконання вимог Податкового кодексу України, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та удосконалення нормативно-правових актів, пов`язаних із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, - затверджено зокрема Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
Цим Положенням визначено форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов`язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб`єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів; приймання комерційними агентами банків та небанківськими фінансовими установами готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.
Розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на надані такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Відповідно до пункту 3 розділу 1 цього Положення установлені в цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
У разі відсутності в документі хоча б одного з обов`язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Колегія суддів наголошує, що наведеними вище приписами чітко передбачено, що документ не може вважатись розрахунковим за відсутності певного (навіть одного) обов`язкового реквізиту.
За змістом розділу ІІ Положення - фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек) - розрахунковий документ / електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1 наведений у додатку 1 до цього Положення.
Фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити:
найменування суб`єкта господарювання (рядок 1);
назва господарської одиниці - найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об`єктів оподаткування» та повідомлене ДПС формою 20-ОПП (рядок 2);
адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП (рядок 3);
для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4);
для СГ, що не є платниками ПДВ,- податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5);
якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру,- кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);
код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7);
цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8);
цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9)
назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10);
ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 11);
ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 12);
сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 13);
вид операції (рядок 14);
реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 15);
напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 16);
підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир» (рядок 17);
підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ» (рядок 18);
позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 19);
загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 20);
для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 21);
для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ),- окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22). У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення;
заокруглення (рядок 23);
до сплати (рядок 24);
фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 25);
QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО) (рядок 26);
для касового чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій:
позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 27), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 28);
заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 29);
фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 30);
напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 31).
Рядки 6-10 фіскального чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком.
Якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) дорівнює одиниці виміру, відомості про товар (послугу) можна друкувати в одному рядку.
Якщо реєстратор розрахункових операцій працює з цінами (тарифами), що включають ПДВ, в фіскальному чеку друкується вартість кожного товару (послуги) з урахуванням ПДВ, інакше - вартість без урахування ПДВ.
Рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.
Рядки 15, 16, 18 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата.
Рядок 19 фіскального чека повторюється відповідно до кількості різних форм оплати. У разі здійснення оплати лише в готівковій формі дозволяється не друкувати цей рядок.
Рядки 21, 22 фіскального чека повторюються відповідно до кількості податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку. Дозволяється не друкувати рядки за податковими групами, якщо сума ПДВ або акцизного податку дорівнює нулю.
У разі якщо загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) не кратна найменшому номіналу грошових знаків національної валюти, встановленому Національним банком України в якості засобу платежу, результат заокруглення суми оплати у готівковій формі, виконаний відповідно до вимог Національного банку України щодо оптимізації обігу монет дрібних номіналів, друкується після рядка 22 з написом «Заокруглення». Наступним рядком друкується «До сплати» і сума після заокруглення.
Таким чином, як вже було зазначено вище та вірно наголошено судом першої інстанції, фіскальний касовий чек як розрахунковий документ повинен відповідати встановленій формі та змісту і повинен мати в обов`язковому порядку всі обов`язкові реквізити, оскільки за відсутності хоча б одного обов`язкового реквізиту такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Як вбачається з матеріалів справи, в межах спірних правовідносин контролюючим органом встановлено наступне:
- неподання до органів ДПС звітності, пов`язаної із використанням реєстратора розрахункових операцій №3000710018 та ненадання копій фіскальних звітних чеків з РРО за: 30 січня 2021 року, 02 липня 2021 року, 17 липня 2021 року, 19 липня 2021 року, що є порушенням пунктів 7, 9 статті 3 Закону України №265/95-ВР від 06 липня 1995 року «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- порушення режиму попереднього програмування підакцизних товарів, а саме: згідно бази даних АС «Податковий блок», 31 січня 2021 року о 09 год. 05 хв. було продано цигарки «Ротманс» за ціною 51,00 грн без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. З аналогічними порушеннями були реалізовані 30 січня 2021 року ті ж самі цигарки, що є порушенням пункту 11 статті 3 Закону №265/95-ВР;
- проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без створення відповідних розрахункових документів, тобто невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, а саме: ТОВ «МАНГО-ГРУП» при проведенні розрахункових операцій на РРО №3000710018 у перевіряємому періоді друкувалися касові чеки не встановленої форми та змісту, які не містять інформацію стосовно акцизного податку, що є порушенням пункту 1 статті 3 Закону №265/95-ВР.
В контексті спірних правовідносин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що розрахунковий документ повинен відповідати встановленій формі і змісту, мати всі обов`язкові реквізити, а в разі відсутності хоча б одного обов`язкового реквізиту такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Вищевикладеним спростовуються доводи апелянта про те, що відсутність обов`язкового реквізиту розрахункового документу не прирівнюється законодавцем до його не створення та/чи не видачі/надання клієнту у розумінні положень Закону № 265.
Апеляційний суд зазначає, що наведеними вище нормами чітко передбачено, що у разі відсутності в документі хоча б одного з обов`язкових реквізитів, такий документ не прийматиметься як розрахунковий. Оскільки документи позивача не містили обов`язкового реквізиту, що встановлено актом перевірки, то вони не вважаються розрахунковими, і, відповідно, належних розрахункових документів позивач не має.
Як вірно вказав суд першої інстанції, проведення розрахункової операції з видачею розрахункового документа, який не містить хоча б одного обов`язкового реквізиту, вважається невидачею такого розрахункового документа, оскільки такий документ не приймається як розрахунковий.
За встановлених вище обставин апелянтом не спростовано вчинення ним порушення пунктів 1, 7, 9, 11 статті 3 Закону №265/95-ВР, що було встановлено судом першої інстанції.
Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Доводи апеляційної скарги жодним чином не спростовують висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а відтак не є підставою для скасування рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України та судову практику, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 60418,65 грн.
Згідно з положеннями статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до вимог статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що рішення суду першої інстанції постановлене з додержанням норм матеріального і процесуального права, обставини справи встановлено повно та досліджено всебічно.
Заслухавши доповідь головуючого судді, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 243, 315, 316, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд
П О С Т АН О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-Груп» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року - залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5ст.328 КАС України.
Головуючий суддя Л.В. Бєлова
Судді В.О. Аліменко,
Н.В. Безименна
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2023 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 109501320 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні