Справа № 570/341/23
Номер провадження 6/570/17/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2023 року м. Рівне
Рівненський районний суд Рівненської області в особі судді Гладишевої Х.В.,
за участю секретаря судового засідання Ганцева В.В.,
учасники справи:
заявник - не з`явився,
боржник - не з`явився,
відділ ДВС - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського районного суду Рівненської області заяву Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці про заміну сторони виконавчого провадження у постанові Управління Держпраці у Рівненській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019 на Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Вероніка", -
в с т а н о в и в :
27 січня 2023 року до Рівненського районного суду Рівненської області надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження, в якій представник Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Рижа А.І. просить змінити сторону стягувача Управління Держпраці у Рівненській області Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці (далі - заявник), задля можливості повторного звернення до виконання постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019, винесену Управлінням Держпраці у Рівненській області, де боржником є Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Вероніка".
Короткий зміст заяви.
Заява мотивована тим, що 27 листопада 2019 року першим заступником начальника Управління Держпраці у Рівненській області винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019 на Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Вероніка" у розмірі 125190 гривень. Заявник зазначає, що боржник не сплатив накладений на нього штраф, а Рівненський відділ державної виконавчої служби у Рівненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) постановою від 27.10.2022 повернув виконавчий документ стягувачу.
Оскільки заявник бажає скористатись правом повторного звернення до виконання постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019, а стягувача як юридичну особу було ліквідовано, то як правонаступник Управління Держпраці у Рівненській області, заявник просить замінити сторону стягувача задля можливості повторного звернення до виконання вказаної постанови.
Боржник та Рівненський відділ державної виконавчої служби у Рівненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) письмових пояснень до суду не надали.
У судове засідання 07 березня 2023 року учасники справи не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про дату та час розгляду заяви.
При цьому, представник заявника Валентюк О.В. через канцелярію суду подала заяву, в якій заяву про заміну сторони виконавчого провадження підтримала повністю, просила розглядати справу за її відсутності та не заперечила проти розгляду справи за відсутності заінтересованої особи.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає за необхідне розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження за відсутності учасників справи за наявними матеріалами справи.
Згідно з ч. 2 ст.247 ЦПК України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вказане, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу під час розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження не здійснювалося.
Фактичні обставини справи, встановлені судом.
Постановою Управління Держпраці у Рівненській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27 листопада 2019 року вирішено накласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Вероніка" штраф у розмірі 125190 гривень.
Зазначена постанова набрала законної сили 27 грудня 2019 року, а строк пред`явлення її до виконання - до 27 лютого 2020 року.
Постановою державного виконавця Рівненського відділу державної виконавчої служби у Рівненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Сістук В.О. від 27.10.2022 у ВП № 61080526 повернуто Управлінню Держпраці у Рівненській області постанову №РВ892/1356/000155/ТД-ФС видану 27.11.2019 у зв`язку з тим, що майна, на яке можливо звернути стягнення для погашення заборгованості по виконавчому документу, не виявлено.
Наказом № 234 від 05.12.2022 Державна служба України з питань праці погодилась із пропозицією Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці щодо можливості забезпечення здійснення повноважень та виконання функцій, визначених Положенням про Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженим наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 № 169, та іншими нормативно-правовими актами, з 06 грудня 2022 року, у зв`язку з цим Управлінню Держпраці у Рівненській області наказано припинити здійснення повноважень та виконання функцій з реалізації державної політики у відповідних сферах з 06 грудня 2022 року.
Норми права, які підлягають застосуванню при розгляді заяви та мотиви їх застосування.
Відповідно до ст. 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.
Процесуальні питання, пов`язані з виконанням рішень інших органів (посадових осіб), вирішуються судом за місцем виконання відповідного рішення (ч. 2 ст. 446 ЦПК України).
Оцінюючи дотримання заявником правил предметної юрисдикції при поданні даної заяви, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" визначено перелік виконавчих документів, що підлягають примусовому виконанню, які можна поділити на дві групи: "судові" - видані судами України, в тому числі на виконання судових рішень та "несудові" - видані іншими органами чи посадовими особами, як результат реалізації їх компетенції.
Судом встановлено, що дана заява про заміну сторони виконавчого провадження мотивована необхідністю виконання рішення "несудового" органу - постанови Управлінням Держпраці у Рівненській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019.
Розглядаючи питання про розмежування юрисдикції, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 12 жовтня 2022 року у справі № 183/4196/21 зазначає, що онтологічні основи його вирішення полягають у критеріях розмежування, тобто передбачених законом умовах, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, якими є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ. Велика Палата Верховного Суду у вказаній постанові зазначила, що тільки ЦПК України врегульовано правило заміни сторони виконавчого провадження, порушеного через необхідність виконання рішення "несудового" органу, відтак саме цивільний суд спроможний кваліфіковано встановити, чи є правонаступником заявник, який просить замінити собою попереднього учасника виконавчого провадження.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до переконання, що розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження, відкритого на виконання рішення "несудового" органу, належить до компетенції цивільного суду.
Розглядаючи питання відносно наявності підстав для правонаступництва Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці щодо виконання завдань та функцій Управління Держпраці у Рівненській області, суд виходить з наступного.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 14 "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, у тому числі Управління Держпраці у Рівненській області, утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, зокрема Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці та установлено, що Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці виконує завдання і функції Управління Держпраці у Волинській області, Управління Держпраці у Закарпатській області, Головного управління Держпраці у Львівській області, Управління Держпраці у Рівненській області.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому.
Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Таку правову позицію висловила Велика Палата Верховного Суду у постанові від 08 грудня 2021 року у справі № 9901/348/19.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 4 ст. 263 ЦПК України).
Наказом № 234 від 05.12.2022 Державна служба України з питань праці погодилась із пропозицією Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці щодо можливості забезпечення здійснення повноважень та виконання функцій, визначених Положенням про Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженим наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 № 169, та іншими нормативно-правовими актами, з 06 грудня 2022 року, у зв`язку з цим Управлінню Держпраці у Рівненській області наказано припинити здійснення повноважень та виконання функцій з реалізації державної політики у відповідних сферах з 06 грудня 2022 року.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці є правонаступником ліквідованого Управління Держпраці у Рівненській області, а тому наявні підстави для заміни сторони стягувача Управління Держпраці у Рівненській області Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці, задля можливості повторного звернення до виконання постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019.
Враховуючи вищезазначене, заява Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну сторони виконавчого провадження є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 261, 263, 352-355, 443, 446 ЦПК України, суд -
п о с т а н о в и в :
Заяву Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці про заміну сторони виконавчого провадження - задоволити.
Замінити сторону стягувача Управління Держпраці у Рівненській області Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці, задля можливості повторного звернення до виконання постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №РВ892/1356/000155/ТД-ФС від 27.11.2019, винесену Управлінням Держпраці у Рівненській області, де боржником є Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Вероніка".
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Рівненського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Гладишева Х.В.
Суд | Рівненський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2023 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 109511112 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Рівненський районний суд Рівненської області
Гладишева Х.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні