Справа №760/1941/23
Провадження №3/760/1548/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденко В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Шульги А.В. розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрованої як Фізична особа-підприємець ІПН НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
25.01.2022 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці ДМСУ надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №2112/10000/22 від 25.11.2022 року, складений відносно гр. України Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ), за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №2112/10000/22 про порушення митних правил від 25.11.2022 року, вбачається, що 12.10.2022 року до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Чайки» автомобільним транспортом з реєстраційним номером НОМЕР_2 був доставлений вантаж «binoculars/ біноклі», загальною вагою (брутто) 382, 83 кг., одержувачем якого виступало OPTIC TRADE UKRAINE PE (Office 208 27a Akademika Kryms'koho, Kyiv, 03142, Ukraine/ ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» (код ЄДРПОУ 39191254, 03142, м. Київ, вул.. Академіка Кримського, 27А, офіс 208).
Того ж дня, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів, декларантом ОСОБА_1 , (ФОП ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), на підставі договору на здійснення митно-брокерської діяльності від 16.08.2022 №1608, укладеного з ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» (код ЄДРПОУ 39191254), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Чайки» подано електронну митну декларацію типу «IM40ДЕ», якій присвоєно №UA100380/2022/312218 (MRN 22UA100380312218U6).
Декларантом ОСОБА_1 в ЕМД №UA100380/2022/312218 (MRN 22UA100380312218U6) за явлені наступні відомості про товари:
-Товар №1 - «Біноклі…»;
-Товар №2 - «Підзорні труби та монокуляри (без можливості реєстрації зображення). Використання для спортивних і мисливських цілей. Не є виробом подвійного та військового призначення. В комплекті: захисні кришки окуляра і об`єктива, м`який нейлоновий польовий чохол на замку для швидкого використання, для зберігання і транспортування, серветка з мікрофібри для протирання оптики. Підзорна труба Vortex Diamondback HD 16-48x65/45 (DS-65A) - 1 шт. Підзорна труба Vortex Diamondback HD 20-60x85/45 (DS-85A) - 2 шт. Підзорна труба Vortex Viper HD 20-60x85/45 (V502) - 2 шт. Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Solo R/T 8x36 (SOL-3608-RT) - 120 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: CN Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»» Код товару згідно з УКТ ЗЕД 9005800000;
-Товар №3 - «Монокуляри (без можливості реєстрації зображення). Використання для спортивних і мисливських цілей. Не є виробом подвійного та військового призначення. В комплекті: захисні кришки окуляра і об`єктива, м`який нейлоновий польовий чохол на замку для швидкого використання, для зберігання і транспортування, серветка з мікрофібри для протирання оптики. Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Recce Pro HD 8x32 R/T (RP-100) - 5 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: JP Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»» Код товару згідно з УКТ ЗЕД 9005800000;
-Товар №4 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Razor HD 4000 (LRF-250) - 125 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: PH Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
-Товар №5 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Diamondback HD 2000 (LRF-DB2000) - 16 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: CN Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
-Товар №6 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Viper HD 3000 (LRF-VP3000) - 48 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: MM Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
-Товар №7 - «Прилади оптичні…»
-Товар №8 - «Біноклі…»
-Товар №9 - «Триноги…»
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення документів, поставка вищевказаного товару здійснювалася з території Республіки Польща від компанії-відправника "DSV Road Sp.z o.o. Duchnice Ozarowska 40/42 05-850 Ozarow Mazowiecki Poland" на адресу ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) №2307/3USD/2019 від 23.07.2019, укладеного між ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» та ОСОБА_2 , Inc «Vortex Optics» (Barneveld, Wisconsin, USA). Вартість товару 86295, 07 (або 3155689, 90 грн відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 дол. США - 36, 5686 грн.). Умови поставки FCA (Духниці, Польща).
Разом із зазначеною ЕМД декларантом до митниці були подані наступні документи: контракт від 23.07.2019 №2307/3USD/2019; договір-заявки №30-2/09/22 від 30.09.2022; інвойс від 20.09.2022 №DEP-56573; CMR від 04.10.2022 №PLUA 22100401; пакувальний лист №DEP-56573; рахунок на сплату доставки №33500841 від 05.10.2022; довідка про транспортні витрати від 05.10.2022 №05-2 на 1 арк.; лист компанії «Vortex» від 23.10.2018 (стосовно товару №5); опис товару «Vortex VMX-3Т» від 01.02.2021 (стосовно товару №5); лист Держекспортконтролю №Р-186/21 від 27.04.2021 (стосовно товару №5), згідно якого деякі позиції товару №5 не відповідатимуть товарам визначеним у Списках товарів, що підлягають державному експортному контролю.
В період з 13.10.2022 по 14.10.2022 з урахуванням ч. 2 ст. 338 МК України, п. 1.7 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2012 №1316 уповноваженою посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд вказаних товарів, за результатами якого складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.10.2022 №UA100380/2022/312218, а також відповідно до ст.. 356 МК України здійснено відбір проб (зразків).
Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 27.10.2022 №142000-3302-0296 надані на дослідження зразки ідентифіковано як оптичні пристрої, виробництва корпорації «Vortex Optics», США, що призначені для визначення дальності до цілі, а саме вимірювання прямої відстані від стрільця до цілі, також відомі як «далекоміри» або «тактичні монокуляри», а саме:
-8-и кратний тактичний монокуляр із далекомірною сіткою моделі "SoloR R/T 8x36" (арт. SOL-3608-RT), виробництва «Vortex Optics», Китай;
-8-и кратний тактичний монокуляр із далекомірною сіткою моделі "RecceR ProR HD 8x32" (арт. RP-100), виробництва «Vortex Optics», Японія;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "RazorR HD 4000 7х25" (арт. LRF-250), виробництва «Vortex Optics», Філіппіни, що вимірює пряму відстань від 1 до 4000 ярдів (0, 91 до 3658 м) та кут нахилу від -700 до +700;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "DiamondbackR HD 2000 7х24" (арт. LRF-DB2000), виробництва «Vortex Optics», Китай, що вимірює пряму відстань від 1 до 2000 ярдів (0, 91 до 1829 м) та кут нахилу від -600 до +600;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "ViperR HD 3000 7х25" (арт. LRF-VP3000), виробництва «Vortex Optics», М`янма, що вимірює пряму відстань від 1 до 3000 ярдів (0, 91 до 2743 м) та кут нахилу від -890 до +890.
Відповідно до довідкових відомостей з сайту виробника та інших джерел мережі Інтернет, дані моделі монокулярів можуть мати спеціальне призначення як допоміжний інструмент для застосування в підрозділах спеціальних служб, поліції та ін.., тобто можуть мати військове призначення.
Відповідно до ч.8 п.5є статті 257 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний вносити до митної декларації, крім інших відомостей, відомості про фактурну вартість товарів.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Цією ж статтею Митного кодексу України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант. Крім того, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Проте, декларант не виконав вимоги ст. 257 Митного кодексу України та не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, декларантом, в особі ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ), не заявлено за встановленою формою у ЕМД від 12.10.2022 типу IM40ДЕ №UA100380/2022/312218 (MRN 22UA100380312218U6) точні та достовірні відомості про товар, вартістю 3 155 689, 00 грн., який підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
В зв`язку з чим, 25.11.2022 року працівниками Київської митниці ДМС України відносно ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил №2112/10000/22, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України.
Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил, вилучені та знаходяться на відповідальному зберіганні на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар В. Гавела, 8А.
Представник Київської митниці ДМС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №2112/10000/22 від 25.11.2022 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 472 МК України, застосувавши до неї стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, про час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином.
В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Шульга А.В. подав письмові пояснення та просив закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 472 МК України, відносно ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В обґрунтування своїх заперечень щодо протоколу про порушення митних правил представник зазначив, що матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, за якими не заявлені точні відомості в частині їх призначення та інформації, необхідної для ідентифікації стосовно їх військового призначення та належності до Списків товарів військового призначення, що підлягають державному експортному контролю. Так, щодо товарів №2-6 у митній декларації чітко зазначається опис товару, що дозволяє його ідентифікувати, а також призначення кожного товару і інформація про те, що товар не є виробом подвійного та військового призначення. Крім того, висновок СЛЕД не містить чіткого визначення про військове призначення товарів, а сама установа не має відповідно до законодавства повноважень визначати належність товару до військового чи подвійного призначення. В той же час ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» як покупець товару з метою підтвердити, що спірні товари не мають ні військового ні подвійного призначення і не знаходяться в Списках товарів військового призначення, що підлягають державному експортному контролю, самостійно звернулося до Держекспортконтроль України із відповідною заявою. Фахівцями підприємства зазначено, що за результатами попередньої ідентифікації товарів встановлено, що товари не є товарами військового призначення та товарами подвійного використання. Більш того, жоден товаросупровідний документ не містив вказівки про те, що товари мають військове чи подвійне призначення та свідчить про відсутність умислу в діях ОСОБА_1 , яка діяла законно, виконуючи умови Договору №1608.
Викладене свідчить про відсутність в діях громадянки України ОСОБА_1 вини у будь-якій формі, оскільки не передбачала настання шкідливих наслідків у вигляді недекларування товарів та не могла їх передбачити.
Крім того, згідно висновку Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України №18/В-428 від 08.02.2023 року монокуляр із далекомірною сіткою Solo Monocular 8х36 R/T Tactical (SOL-3608-RT); монокуляр із далекомірною сіткою Recce Pro HD 8x32 Ranging Ret Monocular (RP-100); лазерний далекомір Razor HD 4000 Lazer Rangefinder (LRF-250); лазерний далекомір Diamondback HD 2000 Lazer Rangefinder (LRF-DB2000); лазерний далекомір Viper HD 3000 Lazer Rangefinder (LRF-VP3000) не належить до ч. 3 розділу 5 Єдиного списку товарів подвійного використання, який додається до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою КМ України від 28.01.2004 №86.
Заслухавши пояснення представника митного органу, врахувавши письмові пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
За диспозицією ст. 472 Митного кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.
Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України характеризується як умислом, так і необережністю.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 472 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Судом встановлено, що 12.10.2022 року до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Чайки» автомобільним транспортом з реєстраційним номером НОМЕР_2 був доставлений вантаж «binoculars/ біноклі», загальною вагою (брутто) 382, 83 кг., одержувачем якого виступало OPTIC TRADE UKRAINE PE (Office 208 27a Akademika Kryms'koho, Kyiv, 03142, Ukraine/ ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» (код ЄДРПОУ 39191254, 03142, м. Київ, вул.. Академіка Кримського, 27А, офіс 208).
Того ж дня, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів, декларантом ОСОБА_1 , (ФОП ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), на підставі договору на здійснення митно-брокерської діяльності від 16.08.2022 №1608, укладеного з ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» (код ЄДРПОУ 39191254), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Чайки» подано електронну митну декларацію типу «IM40ДЕ», якій присвоєно №UA100380/2022/312218 (MRN 22UA100380312218U6).
Декларантом ОСОБА_1 в ЕМД №UA100380/2022/312218 (MRN 22UA100380312218U6) заявлені наступні відомості про товари:
- Товар №1 - «Біноклі…»;
- Товар №2 - «Підзорні труби та монокуляри (без можливості реєстрації зображення). Використання для спортивних і мисливських цілей. Не є виробом подвійного та військового призначення. В комплекті: захисні кришки окуляра і об`єктива, м`який нейлоновий польовий чохол на замку для швидкого використання, для зберігання і транспортування, серветка з мікрофібри для протирання оптики. Підзорна труба Vortex Diamondback HD 16-48x65/45 (DS-65A) - 1 шт. Підзорна труба Vortex Diamondback HD 20-60x85/45 (DS-85A) - 2 шт. Підзорна труба Vortex Viper HD 20-60x85/45 (V502) - 2 шт. Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Solo R/T 8x36 (SOL-3608-RT) - 120 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: CN Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»» Код товару згідно з УКТ ЗЕД 9005800000;
- Товар №3 - «Монокуляри (без можливості реєстрації зображення). Використання для спортивних і мисливських цілей. Не є виробом подвійного та військового призначення. В комплекті: захисні кришки окуляра і об`єктива, м`який нейлоновий польовий чохол на замку для швидкого використання, для зберігання і транспортування, серветка з мікрофібри для протирання оптики. Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Recce Pro HD 8x32 R/T (RP-100) - 5 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: JP Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»» Код товару згідно з УКТ ЗЕД 9005800000;
- Товар №4 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Razor HD 4000 (LRF-250) - 125 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: PH Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
- Товар №5 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Diamondback HD 2000 (LRF-DB2000) - 16 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: CN Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
- Товар №6 - «Прилади топографічні: електронні лазерні далекоміри для вимірювання відстані на полюванні, а також для спортивної стрільби по мішенях, не можуть використовуватися під водою. Лазерний далекомір укомплектовано: наручний ремінець, м`який нейлоновий кейс для транспортування, батарея CR2. Не є виробом подвійного та військового призначення. Лазерний далекомір Vortex Viper HD 3000 (LRF-VP3000) - 48 шт. Торговельна марка: Vortex Країна виробництва: MM Виробник: Sheltered Wings, Inc «Vortex Optics»»;
- Товар №7 - «Прилади оптичні…»
- Товар №8 - «Біноклі…»
- Товар №9 - «Триноги…»
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення документів, поставка вищевказаного товару здійснювалася з території Республіки Польща від компанії-відправника "DSV Road Sp.z o.o. Duchnice Ozarowska 40/42 05-850 Ozarow Mazowiecki Poland" на адресу ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) №2307/3USD/2019 від 23.07.2019, укладеного між ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» та ОСОБА_2 , Inc «Vortex Optics» (Barneveld, Wisconsin, USA). Вартість товару 86295, 07 (або 3 155 689, 90 грн відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 дол. США - 36, 5686 грн.). Умови поставки FCA (Духниці, Польща).
Разом із зазначеною ЕМД декларантом до митниці були подані наступні документи: контракт від 23.07.2019 №2307/3USD/2019; договір-заявки №30-2/09/22 від 30.09.2022; інвойс від 20.09.2022 №DEP-56573; CMR від 04.10.2022 №PLUA 22100401; пакувальний лист №DEP-56573; рахунок на сплату доставки №33500841 від 05.10.2022; довідка про транспортні витрати від 05.10.2022 №05-2 на 1 арк.; лист компанії «Vortex» від 23.10.2018 (стосовно товару №5); опис товару «Vortex VMX-3Т» від 01.02.2021 (стосовно товару №5); лист Держекспортконтролю №Р-186/21 від 27.04.2021 (стосовно товару №5), згідно якого деякі позиції товару №5 не відповідатимуть товарам визначеним у Списках товарів, що підлягають державному експортному контролю.
В період з 13.10.2022 по 14.10.2022 з урахуванням ч. 2 ст. 338 МК України, п. 1.7 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2012 №1316 уповноваженою посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд вказаних товарів, за результатами якого складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.10.2022 №UA100380/2022/312218, а також відповідно до ст. 356 МК України здійснено відбір проб (зразків).
Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 27.10.2022 №142000-3302-0296 надані на дослідження зразки ідентифіковано як оптичні пристрої, виробництва корпорації «Vortex Optics», США, що призначені для визначення дальності до цілі, а саме вимірювання прямої відстані від стрільця до цілі, також відомі як «далекоміри» або «тактичні монокуляри», а саме:
-8-и кратний тактичний монокуляр із далекомірною сіткою моделі "SoloR R/T 8x36" (арт. SOL-3608-RT), виробництва «Vortex Optics», Китай;
-8-и кратний тактичний монокуляр із далекомірною сіткою моделі "RecceR ProR HD 8x32" (арт. RP-100), виробництва «Vortex Optics», Японія;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "RazorR HD 4000 7х25" (арт. LRF-250), виробництва «Vortex Optics», Філіппіни, що вимірює пряму відстань від 1 до 4000 ярдів (0, 91 до 3658 м) та кут нахилу від -700 до +700;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "DiamondbackR HD 2000 7х24" (арт. LRF-DB2000), виробництва «Vortex Optics», Китай, що вимірює пряму відстань від 1 до 2000 ярдів (0, 91 до 1829 м) та кут нахилу від -600 до +600;
-7-и кратний оптоелектронний (лазерний) далекомір моделі "ViperR HD 3000 7х25" (арт. LRF-VP3000), виробництва «Vortex Optics», М`янма, що вимірює пряму відстань від 1 до 3000 ярдів (0, 91 до 2743 м) та кут нахилу від -890 до +890.
Відповідно до довідкових відомостей з сайту виробника та інших джерел мережі Інтернет, дані моделі монокулярів можуть мати спеціальне призначення як допоміжний інструмент для застосування в підрозділах спеціальних служб, поліції та ін.., тобто можуть мати військове призначення.
В зв`язку з чим, 25.11.2022 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої як ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), складено протокол про порушення митних правил №2112/10000/22, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Разом з тим, з таким висновком митного органу суд не погоджується, виходячи з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до МК України (підпункти 5.а, 5.б, 5.е частини 8 ст. 257), декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, торговельний опис, кількість, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до пунктів 1 та 3 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з ч. 3 ст. 75 Митного кодексу України (далі - МКУ) для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Частиною 4 ст. 266 МКУ передбачено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
За змістом ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Згідно ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Об`єктом порушення є встановлений законом порядок переміщення (пересилання) через митний кордон України товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі такого переміщення.
Об`єктивна сторона - полягає у вчиненні дій, спрямованих на недекларування, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Суб`єктом вказаного правопорушення (відповідно до ст. 459 МКУ) можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку.
Згідно з ч. 4 ст. 368 Митного кодексу України, у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів органи доходів і зборів визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Ст. 266 МК України зобов`язує декларанта: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Одночасно ч.7 статті 257 МКУ встановлено, що перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 № 651, у графі 31 митної декларації під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо); якщо код задекларованих товарів згідно з УКТ ЗЕД збігається з кодом товару, що підлягає експортному контролю, але товари за своїм описом або характеристиками не відповідають товару, щодо якого цей контроль застосовується, то опис товарів має однозначно підтверджувати таку невідповідність.
Так, за договором дорученням №1608 на надання митно-брокерських послуг від 16.08.2022 року ФОП ОСОБА_1 зобов`язалася представляти інтереси ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» в митних органах України, надавати консультації замовнику, щодо вимог митного законодавства України та здійснювати декларування вантажів, що належать замовнику, чи якими замовник має право розпоряджатися.
За умовами контракту №2307/3USD/2019 від 23.07.2019 року ОСОБА_2 , Inc «Vortex Optics» зобов`язалося поставити (передати у власність ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна»), а ПП «ОПТІК ТРЕЙД Україна» зобов`язався своєчасно прийняти й оплатити, побутові й інші товари та аксесуари відповідно до інвойсів.
Згідно наявних в матеріалах справи про порушення митних правил №2112/10000/22 комерційних інвойсів, відомості про те, що Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Solo R/T 8x36 (SOL-3608-RT); Монокуляр із далекомірною сіткою Vortex Recce Pro HD 8x32 R/T (RP-100); Лазерний далекомір Vortex Razor HD 4000 (LRF-250); Лазерний далекомір Vortex Diamondback HD 2000 (LRF-DB2000) та Лазерний далекомір Vortex Viper HD 3000 (LRF-VP3000) є товарами військового призначення чи подвійного використання не зазначено.
Тобто, декларантом виконано зазначені вимоги та заповнено графу 31 згідно з наведеними приписами законодавства та у відповідності з інформацією, наявною у вказаних товаросупровідних документах.
Судом встановлено, що в митній декларації у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.
Об`єктивною стороною правопорушення є протиправне діяння, відсутність її виключає склад будь-якого адміністративного правопорушення.
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 57 Митного кодексу України встановлено, що основним методом за яким здійснюється визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції).
Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.
Відповідно до статті 458 МКУ, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні винні дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків. Адміністративне правопорушення визнається скоєним з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачати (ст.11 КУпАП).
Відповідальність за статтею 472 МК України настає у випадку, коли особі відомі всі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак особа їх не декларує за встановленою формою. Тобто особа, яка не заявляє за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню, має усвідомлювати протиправний характер своїх дій, передбачати, бажати чи свідомо допускати настання шкідливих наслідків, або передбачати можливість настаннях шкідливих наслідків, але легковажно розраховувати на їх відвернення, чи не передбачати можливість настання таких наслідків, хоча повинна була і могла їх передбачити.
Як вбачається з матеріалів справи, декларантом заявлені відомості про товар на підставі товаросупровідних документів, що свідчить про відсутність в нього умислу на вчинення правопорушення.
Отже, будь-яких дій ОСОБА_1 , які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ст. 472 МУ України, судом не встановлено.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Також згідно зі ст.ст. 345-355 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль правильності заповнення митних декларацій, декларації митної вартості та достовірності зазначених у них даних, законності ввезення товарів на митну територію України тощо, результати якої оформлюються актом (довідкою), в яких за наявності зазначаються такі факти.
Однак матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, які назадекларовані, та не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, оскільки товар було задекларовано на підставі товаросупровідних документів.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державний контроль за міжнарожними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" виробами військового призначення є озброєння, боєприпаси, військова та спеціальна техніка, спеціальні комплектуючі вироби для їх виробництва, вибухові речовини, а також матеріали та обладнання, спеціально призначені для розроблення, виробництва або використання зазначених виробів.
Тобто, товари військового призначення спроектовані, виготовлені або модифіковані для використання лише у військових цілях, про що як правило, зазначається у технічній супровідній документації або на офіційних інформаційних ресурсах виробника/ розробника чи офіційного дилера.
Якщо товар спроектовано/ виготовлено для цивільних цілей, але є інформація, що його використовують військові, він може бути визнаний товаром подвійного використання лише за умови, якщо його технічні характеристики відповідають наведеним у Єдиному списку товарів подвійного використання.
Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державний контроль за міжнарожними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" експертиза в галузі державного експортного контролю проводиться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, для вирішення питання про можливість надання відповідних дозволів, висновків чи міжнародних імпортних сертифікатів, можливість проведення реєстрації суб`єктів господарювання, державних замовників у сфері оборони у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, як суб`єктів здійснення міжнародних передач товарів або надання таким суб`єктам, державним замовникам повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю.
Одним із завдань експертизи в галузі державного експортного контролю є визначення належності найменувань та описів товарів, поданих на експертизу, до найменувань та описів товарів, внесених до відповідних списків товарів, що підлягають державному енкспортному контролю.
За висновком Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України №18/В-428 від 08.02.2023 року монокуляр із далекомірною сіткою Solo Monocular 8х36 R/T Tactical (SOL-3608-RT); монокуляр із далекомірною сіткою Recce Pro HD 8x32 Ranging Ret Monocular (RP-100); лазерний далекомір Razor HD 4000 Lazer Rangefinder (LRF-250); лазерний далекомір Diamondback HD 2000 Lazer Rangefinder (LRF-DB2000); лазерний далекомір Viper HD 3000 Lazer Rangefinder (LRF-VP3000) не належить до ч. 3 розділу 5 Єдиного списку товарів подвійного використання, який додається до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою КМ України від 28.01.2004 №86.
Відтак наведене свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил.
Згідно зі ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_1 було вчинено дії, що призвели до не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про наявність товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, суд тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останньої.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що провадження в справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 245, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП України, ст.ст. 196, 257, 265, 472,487,495 МК України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про притягнення громадянки України, Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрованої як Фізична особа-підприємець ІПН НОМЕР_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України - закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Предмети правопорушення у справі про порушення митних правил №2112/10000/22 від 25.11.2022 року, які вилучені та знаходяться на складі митниці за адресою: м. Київ, бул. Вацлава Гавела 8-а, повернути власнику.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2023 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 109512329 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні