Єдиний унікальний номер № 175/999/23
Провадження № 3/175/562/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2023 року суддя Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області Васюченко О.Г., розглянувши адміністративний матеріал що надійшов з Придніпровського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , громадянина України, працюючого керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮРИСТИ БЕЗ ПРОБЛЕМ» (код ЄДРПОУ 21854367), який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП
ВСТАНОВИВ
З протоколу про адміністративне правопорушення №5102/04-36-24-13/3120904314 від 17.02.2023, вбачається, що ОСОБА_1 будучи керівником ТОВ «ЮРИСТИ БЕЗ ПРОБЛЕМ» (код ЄДРПОУ: 21854367), несвоєчасно подав податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І квартал 2022, термін подання встановлений діючим законодавством до 10.05.2022, фактично розрахунок надано 11.07.2022. Порушення встановлено актом камеральної перевірки №3505/04-36-24-13/21854367 від 02.02.2023.
Порушено п. 51.1 ст. 51, пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та абз."б" пп. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), пп. 2.1 п. 2 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року №4, (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 грудня 2020 року №733), п. 6 ст. 128 Господарського кодексу від 16 січня 2003р. № 436-ІV (із змінами та доповненнями). Зазначені дії кваліфіковані посадовою особою за ч. 1ст. 163-4 КУпАП.
ОСОБА_1 надав клопотання про закриття адміністративного провадження.
Відповідно до абз. 2 ст. 7 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно ст. 245 КУпАП, завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності з законом.
За правилами ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
У відповідності до положень ст. 163-4 КУпАП, - відповідальність за даною статтею наступає у разі неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження по справі, на підставі всебічного, повного і об`єктивного аналізу всіх доказів по справі в їх сукупності, встановлено наступне.
24.02.2022 р. було запроваджено Військовий стан в Україні, об`єкти які знаходяться у м. Дніпро було атаковано, атаки продовжуються. Зазначені обставини призводять до істотного ризику життю та здоров`ю людей.
За положенням ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
З метою приведення податкового законодавства України до реалій Військового стану 24 березня 2022 року прийнято Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» № 2142-ІХ із змінами яким у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Верховна Рада України доповнила підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.
Так, за абз.3 пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.
Як вбачається із акту №3505/04-36-24-13/21854367 від 02.02.2023, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (форма № 4Д Ф ) за 1 квартал 2022р. було подано ОСОБА_1 11.07.2022 року.
За положенням п. 4-6 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони; видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення; скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність.
Таким чином, враховуючи наведене та той факт, що абз.3 пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України встановлено звільнення особи від відповідальності за несвоєчасне подання звітності за І квартал 2022 року, дане провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.
Крім того, статтею 38 КУпАП встановлено, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді). Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій і четвертій цієї статті.
Таким чином, для цього правопорушення точкою відліку строку давності притягнення до адміністративної відповідальності є день вчинення правопорушення, а саме: термін подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (форма № 4Д Ф ) за 1 квартал 2022, встановлений діючим законодавством - 10.05.2022.
У відповідності до п. 7 частини 1 статті 247 КпАП України, - закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу є таклж обставиною, що виключає провадження в справі про адміністративне правопорушення.
Зпротоколупро адміністративнеправопорушення №5102/04-36-24-13/3120904314від 17лютого 2023видно,що правопорушеннявчинено заперіод зІ кварталу2022року, таким чином, тримісячний строк з дня вчинення адміністративного правопорушення ОСОБА_1 минув ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Оскільки, точкою відліку строку давності притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення передбачене протоколом про адміністративне правопорушення є 11.05.2022 року, що є датою коли відповідний звіт не було своєчасно подано
При цьому, суд вважає за доцільне звернути увагу на те, що протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-4 КУпАП, надійшов до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області лише 02 березня 2023 року, тобто вже після спливу строків, передбачених ст. 38 КУпАП, а відтак провадження підлягає закриттю.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст.38, ст.163-4,284, п. 7 ст.247 КУпАП, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП у зв`язку з закінченням строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 КУпАП, протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до апеляційного суду через місцевий суд.
Постанова набрала законної сили:
Суддя О.Г. Васюченко
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2023 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 109531063 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи |
Адмінправопорушення
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Васюченко О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні