РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
14.03.23 м. Рівне№460/30656/22
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Леко Фрут" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Леко Фрут (далі - позивач, ТОВ "Леко Фрут") звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач) у якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.12.2021 № 1233517000701 яким до ТОВ "Леко Фрут"застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 63240,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що податкове повідомлення- рішення № 1233517000701 прийняте з порушенням чинного законодавства, а позиція контролюючого органу, викладена в акті перевірки, порушує його права. Зокрема працівниками відповідача не взято до уваги той факт, що 04 серпня 2017 року і 30 квітня 2020 року ТОВ Леко Фрут було подано повідомлення за формою 20-ОПП (від 04 серпня 2017 р. про взяття на облік об`єктів оподаткування, вказаних в акті перевірки і від 30.04.2020 про зняття їх з обліку), а відтак відповідач прийшов до упередженого висновку, щодо не подачі позивачем повідомлення за формою № 20 ОПП. Зауважує, що орендовані позивачем земельні ділянки не відносяться до майна, у зв`язку з яким у позивача виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів, а тому взагалі відсутній обов`язок подавати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП. Крім того зазначає, що відповідальність за неподання форми № 20-ОПП нормами Податкового кодексу України, зокрема пунктом 117.1 статті 117 ПК України не передбачена, оскільки вказана норма встановлює відповідальність за порушення строків, встановлених саме цим Кодексом, проте строк подання форми № 20-ОПП встановлений іншим нормативним актом - Порядком обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588. З підстав, наведених у позовній заяві, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
18.11.2022 через відділ документального забезпечення суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає, що актом перевірки від 02.11.2021 встановлено порушення ТОВ "Леко Фрут" пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України та Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, а саме станом на 15.10.2021 ТОВ Леко Фрукт не подано до контролюючого органу повідомлення за формою № 20 ОПП щодо об`єктів оподаткування та об`єктів пов`язаних з оподаткуванням (земельні ділянки), за що до позивача застосовано штрафні санкції передбачені пунктом 117.1 статті 117 Податкового кодексу України у редакції чинній на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення. З наведених у відзиві підстав, просить суд відмовити у задоволенні позову.
29.11.2022 через відділ документального забезпечення суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач більш детально конкретизує доводи та обґрунтування, зазначені у позовній заяві, а також наводить свої аргументи на спростування тверджень відзиву відповідача.
Заяви, клопотання учасників справи.
На виконання ухвали суду про витребування доказів від 23.02.2023 позивачем надано копії договорів оренди земельних ділянок та копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (з зазначенням даних про види діяльності).
Інших заяв та клопотань, які мають значення для вирішення спору до суду не надходило.
Процесуальні дії у справі.
Ухвалою суду від 23.09.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 23.02.2022 витребувано у ТОВ «Леко Фрут» належним чином засвідчені копії договорів оренди відповідних земельних ділянок та копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (з зазначенням даних про види діяльності).
Фактичні обставини та зміст спірних правовідносин.
Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Леко Фрут, ЄДРПОУ 39864490, зареєстроване як юридична особа 30.06.2015, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації 16081020000011914.
17.06.2021 учасниками Товариства з обмеженою відповідальністю Леко Фрут було прийнято рішення про припинення юридичної особи внаслідок ліквідації, яке оформлено протоколом № 1 від 17.06.2021 /а.с. 8/.
Посадовими особами ГУ ДПС у Рівненській області на підставі наказу від 21.10.2021 у зв`язку з отриманням з Єдиного державного реєстру інформації щодо початку процедури припинення ТОВ Леко Фрут (код ЄДРПОУ 39864490) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Леко Фрут з питань своєчасності достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 15.10.2021 /а.с. 10/.
За результатами проведення перевірки відповідачем був складений акт від 02.12.2021 № 7389/17-00-07-01/39864490 /а.с. 11-18/. Згідно з висновками вказаного акту, в ході проведення перевірки, відповідачем встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Леко Фрут вимог податкового законодавства, а саме:
п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України та Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із змінами та доповненнями), а саме станом на 15.10.2021 ТОВ Леко Фрут не подано до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП про набуття та зняття з обліку орендованого майна (земельних ділянок), яке пов`язане з оподаткуванням та через які проводилась діяльність.
02.12.2021, на підставі висновків акту перевірки, Головним управлінням ДПС у Рівненській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 1233517000701, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 63240,00 грн /а.с 29/.
Вищевказане податкове повідомлення-рішення позивачем оскаржувалося в адміністративному порядку та рішенням про результати розгляду скарги від 05.07.2022 № 6559/6/99-00-06-03-01-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а винесене відповідачем податкове повідомлення-рішення № 1233517000701 залишено без змін /а. с 33-34/.
Не погоджуючись з рішенням суб`єкта владних повноважень та вважаючи його протиправним позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Норми права, які застосував суд, мотиви їх застосування, оцінка аргументів сторін та висновки суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 63.3 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об`єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.
В контексті заявленого спору судом враховується, що відповідно до п. 63.3 ст. 63 ПК України, платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
При цьому, у п. 22.1 ст. 22 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.
Для здійснення податкового контролю застосовується Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 № 1588 (із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 1588).
У відповідності до пункту 8.1. Порядку № 1588 платник податків зобов`язаний повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.
Згідно пункту 8.2. Порядку № 1588 (у редакції чинній на день подачі позивачем повідомлення № 20-ОПП 04 серпня 2017 року) об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - об`єкти оподаткування), є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 8.4. Порядку № 1588 (в редакції чинній на день подачі позивачем повідомлення № 20-ОПП, 04 серпня 2017 року) повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У відповідності до пункту 8.5. Порядку № 1588 (в редакції чинній на день подачі позивачем повідомлення № 20-ПП, 04 серпня 2017 року) у разі зміни відомостей про об`єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об`єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об`єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.
Отже, повідомлення про об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається до контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об`єктом оподаткування. Довідник об`єктів оподаткування розміщено на офіційному сайті ДПС України.
Подібна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 липня 2020 року у справі № 826/14197/17, від 20 травня 2021 року у справі № 560/3008/19, від 15 лютого 2022 року у справі № 160/2155/20, від 28 вересня 2022 року у справі № 160/3561/20, від 10 листопада 2022 року у справі № 640/23530/21.
Так, у постанові Верховного суду від 10 листопада 2022 року у справі № 640/23530/21 зроблено висновок, що відповідно до наведених вище норм Порядку № 1588 платник податків зобов`язаний подавати повідомлення за формою № 20-ОПП, зокрема, про об`єкти оподаткування або об`єкти, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
Відповідно до пункту 117.1 статті 117 ПК неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.
У акті перевірки від 02.11.2021 № 7389/17-00-07-01/39864490 контролюючим органом зазначено, що ТОВ Леко Фрут неправомірно не подало повідомлення за формою № 20-ОПП по 60 договорам оренди землі.
В подальшому, з огляду на це, контролюючий орган застосував до товариства штрафні санкції за неподання повідомлення за формою № 20-ОПП по 58 договорам оренди землі.
Згідно з актом перевірки контролюючим органомвстановлено, що у перевіряємому періоді зафіксовано 60 випадків неподання ТОВ «Леко Фрут» до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП про об`єкти оподаткування, а саме земельні ділянки з кадастровими номерами:
5623080800:04:013:0345 площею 0,4775га (місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0238 площею 0,513га (місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0228 площею 0,4217га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0263 площею 0,5135га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0262 площею 0,56га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0377 площею 0,5292га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0348 площею 0,5119га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0408 площею 0,5131га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0254 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0229 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0322 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0384 площею 0,49га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0250 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0316 площею 0,41га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0354 площею 0,45га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0246 площею 0,43га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0351 площею 0,45га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0381 площею 0,49га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0290 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада)
5623080800:04:013:0277 площею 0,513га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0290 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0227 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0234 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0357 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0333 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0330 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0244 площею 0,45га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0273 площею 0,41га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0376 площею 0,53га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0362 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0297 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0272 площею 0,41га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0264площею 0,41га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0371 площею 0,53га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0233 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0383 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0256 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0305 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0257 площею 0,5119га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0294 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0267 площею 0,41га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0320 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0339 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0326 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0236 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0232 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0278 площею 0,46га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0248 площею 0,44га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0373 площею 0,52га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0242 площею 0,43га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0253 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0307 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0328 площею 0,51га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0298 площею 0,513га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0245 площею 0,4456га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0365 площею 0,5136га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0239 площею 0,5326га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0398 площею 0,4948га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0225 площею 0,54га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада);
5623080800:04:013:0225 площею 0,54га(місце знаходження: Рівненська область, Корецький район, Великоклецьківська с/рада).
Не погоджуючись із винесеним спірним податковим повідомленням рішенням позивач заначив що 04 серпня 2017 року ТОВ Леко Фрут було подано до ДПІ у м Рівному ГУ ДФС у Рівненській області (контролюючий орган за основним місцем обліку) повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти пов`язанні з оподаткуванням або через які проводилися діяльність за формою № 20-ОПП (далі - повідомлення за формою № 20-ОПП) /а.с. 37/.
Зазначені обставини підтверджуються квитанцією № 2 (реєстраційний номер 9153683982 від 04.08.2017 /а.с. 36/.
Як вказує позивач, інформація про об`єкти подавалася за принципом укрупнення інформації, оскільки земельні ділянки у кількості 56 штук розташовані: Рівненська обл., Корецький район, с/рада Великоклецьківська - за межами населеного пункту (одне місцезнаходження об`єктів).
Суд не погоджується з такими доводами позивачами та з цього приводу зазначає, що пункт 8.4розділу VIII Порядку № 1588доповнено новим абзацом (згідно з Наказом Міністерства фінансів№ 323 від 24.06.2020), у якому зазначено, що під час надання повідомлень заформою № 20-ОППзастосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об`єкт оподаткування (наприклад, якщо подається інформація про об`єкти оподаткування - офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за однією адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об`єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин).
Так, до 24.06.2020 у Порядку № 1588 не була передбачена можливість подання повідомлень за формою № 20-ОПП із застосуванням принципу укрупнення інформації, яка надається про об`єкт оподаткування.
Як було зазначено судом, з огляду на пункт 8.1 Порядку № 1588 (у редакції чинній на день подачі позивачем повідомлення № 20-ОПП 04 серпня 2017 року) платник податків зобов`язаний повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.
При цьому, відповідно до пункту 8.4 Порядку № 1588, в редакції після 24.06.2020 принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об`єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у повідомленні заформою № 20-ОППнадається інформація і про земельну ділянку, і про об`єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).
Повідомлення за формою № 20-ОПП повинні подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи-підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об`єкта оподаткування.
Основною метою запровадження форми № 20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об`єкти майна, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають (використовуються, тимчасово не використовуються, не використовуються тощо).
Відтак, позивач мав обов`язок подати повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, заформою № 20-ОПП кожного разу після реєстрації, створення чи відкриття нових об`єктів оподаткування або об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
Під час судового розгляду встановлено, що позивачем не надано суду доказів подачі повідомлення за формою № 20-ОПП до контролюючого органу про використання у господарській діяльності орендованого нерухомого майна, а саме 60 земельних ділянок, перелік яких зазначено на сторінці 11-14 акту перевірки.
Водночас, не є спірним питанням у цій справі наявність земельних ділянок та їх кількість, ідентифікація тощо, також позивач не заперечує самого факту неподання повідомлень, проте, вважає, що у Податковому кодексі України відсутній строк подання до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП щодо використання у господарській діяльності майна, тому таке неповідомлення не передбачає відповідальність, визначенустаттею 117 Податкового кодексу України.
Суд зауважує, що позивача притягнуто до відповідальності не за порушення строку протягом якого слід подати повідомлення за формою № 20-ОПП, а за неподання такого повідомлення протягом періоду, охопленого перевіркою.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість висновків відповідача,що неподання позивачем повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП становить склад порушення вимог податкового законодавства, відповідальність за яке встановлена пунктом117.1 статті 117 Податкового кодексу України.
Тому відповідачем правомірно застосовано до позивача штраф у розмірі 1020 гривень за кожним з випадків неподання повідомлення.
При цьому, суд не бере до уваги посилання позивача на те, що у період з 01.01.2017 по 15.10.2021 товариство не використовувало земельні ділянки у своїй господарській діяльності з огляду на наступне.
На виконання вимог ухвали суду позивачем було надано копії 60 (шістдесяти) договорів оренди землі від 25 липня 2017 року, від 14 травня 2018 року та копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (з зазначенням даних про види діяльності ТОВ "Леко Фрут") /т.1, а.с. 64 - 250, т. 2, а.с. 1 - 250, т. 3, а.с. 1 - 52/.
Судом досліджено зазначені договори оренди землі від 25 липня 2017 року та від 14 травня 2018 року, у пункті 6 яких зазначені умови використання земельної ділянки. Зокрема, земельна ділянка, що передається в оренду, згідно з цим Договором, передається орендарю для вирощування товарної сільськогосподарської продукції, а саме: під багаторічні насадження (для розбивки саду). Земельна ділянка, що передається в оренду, використовується за її цільовим призначенням (ведення особисто селянського господарства).
Згідно актів прийому-передачі земельної ділянки в оренду (до кожного наданого договору оренди землі) орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для вирощування товарної сільськогосподарської продукції, а саме: під багаторічні насадження (для розбивки саду).
Разом з тим, угоди про припинення договорів оренди землі укладені у лютому 2020 року, що свідчить про використання земельних ділянок позивачем у господарській діяльності більше, ніж 2 роки.
Крім того, достовірність відомостей про види економічної діяльності підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "Леко-Фрут" основним видом економічної діяльності якого є оптова торгівля фруктами й овочами, допоміжні види економічної діяльності - вирощування зернових культур; вирощування овосів і баштанних культур, коренеплодів, бульбоплодів; вирощування інших однорічних і дворічних культур; вирощування винограду тощо.
Отже, у періоді, що перевірявся ТОВ "Леко Фрут" використовувало зазначені вище земельні ділянки для здійснення господарської діяльності, однак, повідомлення за формою № 20-ОПП про об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, позивач не подав, тому суд вважає, що відповідач правомірно застосував до позивача штрафні санкції.
Також, суд не бере до уваги твердження позивача про те, що контролюючим органом протиправно застосовано редакцію п. 117 1 ст. 117 ПК України, адже штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Враховуючи наведене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, про відсутність правових підстав для скасування повідомленнярішення від 02.12.2021 № 1233517000701, тому у задоволенні позову слід відмовити.
Судові витрати.
Відповідно до статті 139 КАС України, з огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Леко Фрут" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 14 березня 2023 року
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Леко Фрут" (вул. Гагаріна, 39-1/1,м.Рівне,33003, ЄДРПОУ/РНОКПП 39864490)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська,12,м.Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Суддя Ольга ПОЛІЩУК
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2023 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 109536513 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.В. Поліщук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні