ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2023 року Чернігів Справа № 620/7536/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Падій В.В.,
за участі секретаря Михайлової І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за правилами загального позовного провадження за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні комунікаційні системи» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні комунікаційні системи» (далі ТОВ «СКС») звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі ГУ ДПС у Чернігівській області), в якому просить:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення (форма «В4») № 2126/25010700 від 02.06.2022.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для звернення до суду.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 15.11.2022 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому відповідач не погоджується з позовними вимогами позивача, обґрунтовуючи тим, що за результатами документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, складено акт, відповідно до якого встановлено порушення податкового законодавства, зокрема пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України в частині завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного (податкового) періоду за листопад 2021 року на суму 464371,00 грн, та відповідно прийнято спірне податкове-повідомлення рішення від 04.02.2022 №795/07/42942374 про завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного (податкового) періоду за листопад 2021 року на суму 464371,00 грн.
Позивачем подана відповідь на відзив на позов, в якій вказав, що відповідач не навів жодних належних доказів, які б підтверджували їх висновки та доводи щодо нереальності господарських операцій.
Ухвалою суду від 12.01.2023 вирішено розгляд справи здійснити за правилами загального провадження та призначено підготовче засідання на 10.00 год. 30 січня 2023 року.
Ухвалою суду від 06.02.2023 строк підготовки справи до розгляду по суті продовжено до 10.00 год. 13.02.2023.
Ухвалою суду від 13.02.2023 підготовче провадження по справі закрито, призначено розгляд справи по суті на 14.00 год. 22.02.2023.
Учасники справи у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином, надали заяви про розгляд справи за їх відсутності.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.
Cудом встановлено, що ТОВ «СКС» зареєстроване як юридична особа 09.04.2019, здійснює такі види економічної діяльності: 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 43.21 електромонтажні роботи; 43.22 монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 інші будівельно-монтажні роботи; 81.10 комплексне обслуговування об`єктів; 95.11 ремонт комп`ютерів і периферійного устатковання; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 70.22 консультування з питань комерційної діяльності й керування; 71.11 діяльність у сфері архітектури; 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 33.12 ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.
Відповідно до приписівПодаткового кодексу України20.12.2021 ТОВ «СКС» подало до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість №9387088111 за листопад 2021 року.
На підставі наказу ГУ ДПС у Чернігівській області від 18.01.2022 №102-п, виданого на підставі підпункту 19-1.1.6 пункту 19-1.1 статті 19-1, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України та направлень на перевірку від 20.01.2022 №229, №230 виданих ГУ ДПС у Чернігівській області, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «СКС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2021 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.12.2021 № 9387088111 від`ємного значення з податку на додану вартість відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.
За результатами перевірки складено акт перевірки04.02.2022 №795/07/42942374 (а.с. 19-32).
Перевіркою встановлено, що ТОВ «СКС» в порушення вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, завищило від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного (податкового) періоду за листопад 2021 року на суму 464 371,00 грн.
На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.06.2022 №2126/25010700 (форма «В4») про зменшення від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 464 371,00 грн (а.с.18).
Вважаючи рішення відповідачапротиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на наступне.
Предметом доказування в цій справі є, зокрема, обставина реальності господарських операцій позивача, правильність відображення їх в податковому обліку та правильність формування податкового кредиту.
Суд враховує, що аналіз реальності господарської операції повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначаєЗакон України від 16.07.1999 року № 996-ХIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(далі - Закон № 996-ХIV).
Згідно зістаттею 1 Закону №996-XIV господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Отже визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкових вигод.
Недоведеність наявності вказаних умов позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкових вигод, а покупця - права на їх формування та відображення у бухгалтерському та податковому обліку.
Про необґрунтованість податкової вигоди можуть свідчити також підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема про наявність таких обставин: неможливість реального здійснення платником податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності у зв`язку з відсутністю управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням податкової вигоди, якщо для такого виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій; здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником податків у документах обліку; відсутність первинних документів обліку.
Статтею 2 Закону №996-XIV визначено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону №996-XIV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Частиною 2 статті 9 Закону № 996-XIV встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Платники податку на додану вартість, об`єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначені Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У відповідності до пункту 85.2 статті 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно з пунктом 83.1 статті 83 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом (підпункт 83.1.1); податкова інформація (підпункт 83.1.2); експертні висновки (підпункт 83.1.3); судові рішення (підпункт 83.1.4); інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи (підпункт 83.1.6).
Об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (пункт 185.1 статті 185 ПК України).
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, за придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з абзацом г) пункту 198.5 статті 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Згідно з пунктом 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушеннями вимог чи не підтверджені митними деклараціями.
Згідно з пунктом 200.4 статті 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а)враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1-3 статті 200.1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б)або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1-3 статті 200.1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в)та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201 статті 201 ПУ України).
У справі, яка розглядається судом встановлено, що в ході перевірки відповідачем ТОВ «СКС» встановлено, зокрема, завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного (податкового) періоду за листопад 2021 року на суму 464 371,00 грн.
Перевіркою достовірності і правильності визначення врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) встановлено її завищення на 464 371,00 грн, що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації за листопад 2021 року.
Цьому передувало врахування на 464 371,00 грн нереальної операції з придбання у ТОВ «Будкомред» будівельно-монтажних робіт «Поточний ремонт промислового цеху за адресою: вул.Широка, 2 м.Чернігів» на суму ПДВ 325227,86 грн та ТОВ «Латіо-промгрупп» арматури, електродів зварювальних та кабелю на суму ПДВ 139 143,29 грн.
Так до перевірки було надано Договір на виконання робіт №01/06-21 від 01.06.2021, укладений між ТОВ «БУДКОМРЕД» (Підрядник) та ТОВ «СКС» (Замовник).
Предметом цього договору є будівельно-монтажні роботи «Поточний ремонт промислового цеху за адресою:вул. Широка, 2 м. Чернігів».
При дослідженні реальності здійснення господарської операції встановлено: кількість працюючих на підприємстві у червні 2021 року - відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) - за III квартал 2021 року у ТОВ «БУДКОМРЕД» (Підрядника) працювало - 12 осіб, з них працювало за трудовими договорами (контрактами) - 12 осіб (4 - жінки, 8 - чоловіків), а саме - керівник, начальник дільниці, 2 майстра будівництва, обліковець, водій, а по 6-ти працівникам не можливо встановити посади, так як за І квартал 2019 року звітність 1-ДФ не подана, а також у липні - серпні та грудні 2020 року і у 2021 року не подані додатки 5 до звітності по ЄСВ - відомості про трудові ресурси.
Згідно поданої звітності 1-ДФ за ІІІ квартал 2021 року нарахування та виплати доходів здійснювались лише з ознакою доходу 101 зарплата 12 працівникам, інші доходи не нараховувались та не виплачувались. Сума нарахованої заробітної плати за червень 2021 року - 89500,00 грн. В податкових деклараціях з ПДВ в рядку 10.4 обсяги придбання без ПДВ не декларувались. Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних будівельні послуги від сторонніх організацій не придбавались.
Крім того відповідно до наданих до перевірки підсумкових відомостей ресурсів (витрати - по факту), зазначено будівельні матеріали, вироби та конструкції, а саме: балки двотаврові №22, метало-профіль ТП-35 (товщ. 0,5 мм.), поковки з квадратних заготовок (маса1,8 кг), деталі закладні, суміші бетонні готові клас бетону В7, суміші бетонні готові клас бетону В25, однак згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних у податковому кредиті ТОВ «БУДКОМРЕД» протягом січня-червня 2021 року відсутнє придбання товарів за вищезазначеною номенклатурою, а тому неможливо встановити походження даних матеріалів в підсумкових відомостей ресурсів.
В ході проведення перевірки акти передачі матеріалів від ТОВ «СКС» до ТОВ «БУДКОМРЕД» не надавалися.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт (КБ -2в) та підсумкової відомості ресурсів зазначено, що при виконанні будівельно-монтажних робіт використані будівельні машини і механізми, а саме: кран переносний, крани на автомобільному ходу, автонавантажувачі, підіймачі щоглові будівельні, навантажувачі одноковшеві.
Одночасно в податковому кредиті ТОВ «БУДКОМРЕД» за період з червня 2021 року відсутні зареєстровані податкові накладні з номенклатурою послуг «Оренда» кран переносний, крани на автомобільному ходу , автонавантажувачі, підіймачі щоглові будівельні, навантажувачі одноковшеві, тому неможливо встановити суб`єктів господарювання, які надавали в оренду обладнання.
За звітний період 2 квартал 2021 згідно податкового розрахунку за формою 1 ДФ відсутні відомості щодо виплат фізичним особам підприємцям за ознакою 157,що унеможливлює отримання послуг оренди приміщень та обладнання від фізичних осіб підприємців.
З доводами відповідача суд погоджується, оскільки вищевикладене вказує на невідповідність змісту та обсягу проведених операцій в Актах приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року, що передбачено вимогами до первинних документів, встановлених статтею 9 Закону України від 16.07.1999 року №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Також ТОВ «БУДКОМРЕД» за червень 2021 року зареєстровані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних на виконання різноманітних будівельних, ремонтних, монтажних та інших робіт, крім ТОВ «СКС» (м. Чернігів) ще 9 контрагентам на загальну суму ПДВ 1453500,47 грн, за об`єктами, що розташовані в різних районах міста Києва та Київської області, а також в Івано-Франківській області.
Віддаленість об`єктів та задекларовані значні обсяги робіт/послуг, свідчать про документальне оформлення господарської операції позивача з ТОВ «БУДКОМРЕД», за відсутності фактів їх реального здійснення власним трудовим та виробничим ресурсом останнього.
Стосовно Договору поставки від 01.06.2021 №26, укладеного ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» (Продавець) з ТОВ «СКС» (Покупець) суд зазначає таке.
ТОВ «СКС» з податкових накладних ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» до податкового кредиту податкових декларацій з ПДВ було включено суми ПДВ всього на 139143,29 грн.
До перевірки надано видаткові накладні ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП», виписані для покупця ТОВ «СКС» в яких: місце складання - не зазначено; відвантажив - ОСОБА_1 (посада - відсутня), підпис, печатка ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП», отримав - ОСОБА_2 (посада - відсутня), підпис, печатка ТОВ «СКС».
Згідно ТТН доставка товару здійснювалася покупцем власним автомобілем.
Разом з тим у всіх ТТН відсутня інформація за реквізитами «Причіп/напівпричіп», «отримав водій/експедитор» та «Супровідні документи на вантаж». Крім того у всіх ТТН відсутня інформація у розділі «Вантажно - розвантажувальні операції», а саме: маса брутто, час прибуття та вибуття, а також простою для навантаження/розвантаження, підписи відповідальної особи, що не дає можливості визначити час перебування автомобіля під навантаженням/розвантаженням, час перебування автомобіля в дорозі, тим самим визначити об`єм виконаних робіт за день, що порушує вимоги Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за № 128/2568.
Крім того в ТТН зазначено за реквізитом «Пункт навантаження» адреса - Донецька обл., м. Маріуполь, Запорізьке шосе, 9. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, Запорізьке шосе, 9 (Володарське шосе, б.9) зареєстровані: нежиле приміщення (1553,5 кв.м.), форма власності - приватна, власник-виробничо-комерційна фірма ТОВ Савади» (код відсутній).
При перевірці реальності господарської операції по відвантаженню товарів за номенклатурою «Арматура 14 мм; кл. А500С; 6 м, Арматура 20 мм; кл. А500С; 12 м, Електроди зварювальні ОК 48.00 AWS, Електроди зварювальні Femax 33.80 AWS, Кабель ЗЗЦМ АВВГ 4x150.0-1.0 силовий алюмінієвий» згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно встановлено, що за даною адресою відсутні виробничі потужності та площа земельної ділянки для зберігання та відвантаження товарів.
Згідно звітності 20-ОПП, поданої ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» за адресою Донецька обл., м. Маріуполь, Запорізьке шосе, 9 орендується лише офіс №17, а склад ТОВ «ЛАТІО-ГІРОМГРУПП» орендує за адресою Київська обл., м. Ірпінь, вул. Джерзинського, 1.
Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (сертифікати, свідоцтва тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів у паперовому та/або електронному вигляді.
В ході проведення перевірки ТОВ «СКС» надано копію Сертифікатів приймання № 8002307559 EN10204-3 на Арматура 14 мм ЗПС 6 м, Арматура 20 мм ЗПС 12 м. Транспортування від виробника здійснювалося залізничним транспортом. Виробник: ПAT «АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ», вантажоодержувач: ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП іменування продукції - КРУГ:6М:10:СТЗПС:ДСТУ4484/ГОСТ535, підписи та дата технічного та вихідного контролю - 16.06.2021 (надходження товару до ТОВ «СКС» відбувалося 07, 08 та 09 червня 2021 року). Сертифікат приймання не завірений печатками постачальника.
Також до перевірки надано Сертифікат відповідності на продукцію Кабелі на розповсюджуючі горіння, з номінальним перерізом жил від 1,0 кв мм до 800,0 кв мм для силових кабелів та від 1,0 кв мм до 10,0 кв мм для контрольних кабелів, виробник продукції ТОВ «Запорізький завод кольорових металів», код ЄДРПОУ 36911851, м. Запоріжжя, вул. Новобудова, 9; Сертифікат видано ТОВ «Запорізький завод кольорових металів», код ЄДРПОУ 36911851, м. Запоріжжя, вул. Новобудова, 9.
Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних у податковому кредиті ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» відсутні зареєстровані податкові накладні від ТОВ «Запорізький завод кольорових металів», ПАТ «АРСЕЛОРМІТТАЛ Кривий Ріг».
Згідно узагальненої податкової інформації викладеної ГУ ДПС у Донецькій області у листі від 30.09.2021 №405/05-99-18-13 по ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» за червень 2021року встановлено відсутність можливості підтвердження реальності здійснення господарських операцій з постачальниками зазначеними в податковій інформації за відповідний період. Та зазначено, що платником податків порушено норми п.п. «а»/«б» п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст. 187 ПК України.
Суд зауважує, що згідно усталеної судової практики при розгляді справ цієї категорії судам належить з`ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції (фактичне здійснення господарських операцій); підтвердження господарських операцій належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.
Суд має оцінити належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, зокрема, провести всебічну перевірку доводів сторін, на які вони посилаються в підтвердження своїх позовних вимог чи заперечень на позов.
Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкових вигод.
Недоведеність вказаних умов позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкового кредиту, а покупця - права на його формування та відображення у бухгалтерському та податковому обліку.
Враховуючи вищевикладене, суд погоджується з доводами відповідача, що перевіркою встановлено документальне оформлення господарських операцій за відсутності фактів їх реального здійснення по взаємовідносинам ТОВ «СКС» з ТОВ «БУДКОМРЕД» та ТОВ «ЛАТІО-ПРОМГРУПП» та нереальності надання робіт/послуг в задекларованих обсягах власним трудовим і матеріальним ресурсом, тобто, з`ясовано документальне оформлення господарської операції за відсутності факту її реального здійснення.
За наведених обставин, судом встановлено, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене ГУ ДПС у Чернігівській області у відповідності до статті 19 Конституції України та ПК України.
Згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті2та частини 2 статті77 Кодексу адміністративного судочинства України.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення даного позову.
Підстави для розподілу між сторонами судових витрат згідноКодексу адміністративного судочинства України відсутні, оскільки в задоволенні позову відмовлено повністю.
Керуючись статтями227,241-246,250,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 14 березня 2023 року .
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні комунікаційні системи» (вул. Широка, буд. 2, м. Чернігів, 14021, код ЄДРПОУ - 42942374).
Відповідач: Головне управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2023 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 109538253 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні