ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 серпня 2010 р. Справа №2а-6045/10/6/0170
(15 г. 15 хв.)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Латинін а Ю.А.,
при секретарі Усковій О. І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
,
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Товариства з обмеже ною відповідальністю "АТП № 579 362"
про стягнення заборговано сті
Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулось до Окружного ад міністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмежено ю відповідальністю "АТП № 579362" і з вимогами про стягнення адм іністративно-господарських санкцій в розмірі 27000,00 грн. за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів за 2009 рік. Позовні ви моги мотивовані тим, що відпо відач відповідно до Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” зобов' язаний викону вати норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів, при цьому якщо середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, то відпов ідач зобов' язаний сплатити відповідним відділенням фон ду адміністративно-господар ські санкції, які дорівнюють середньорічній заробітній п латі роботодавця за кожне ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інвалідів та не зайняте ними. Приймаючи до уваги, що відповідач повинен був забезпечити у 2009 році прац евлаштування одного інвалід у на даному робочому місці, од нак, цього не зробив, що підтве рджується відомостями надан ого відповідачем звіту за фо рмою №10-ПІ. Отже, відповідач по винен сплатити адміністрати вно-господарську санкцію в р озмірі 27 000,00 грн., що дорівнює од ній середньорічній заробітн ій платі роботодавця на підп риємстві.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, н а позовних вимог наполягав.
Представник відповідача д о суду не з' явився, про час та місце судового засідання по відомлений належним чином. Б удь-яких клопотань суду не на правив, заперечень на позов н е надав.
У зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим розглядати справу за від сутністю представників стор ін.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень, ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.
Відповідно до п. 5 ч.1 ст.17 КАС У країни юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на публічно-правові спори за зв ерненням суб'єкта владних по вноважень у випадках, встано влених Конституцією та закон ами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 контроль за виконанням но рмативів робочих місць та пе ревірки підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, щодо їх р еєстрації у Фонді соціальног о захисту інвалідів, його від діленнях, подачі щорічного з віту та сплати ними адмініст ративно-господарських санкц ій, а також надання державній службі зайнятості інформаці ї, необхідної для організаці ї працевлаштування інваліді в, визначаються Кабінетом Мі ністрів України.
Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн ачено Фонду визначені Положе нням про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється територіальним органом Фонд у соціального захисту інвалі дів, яке визнано урядовим орг аном державного управління.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів з мет ою контролю за виконанням но рмативу робочих місць, мають право в порядку, передбачено му Кабінетом Міністрів Украї ни, здійснювати перевірки пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, виконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі шл яхом зарахування, та сплати н ими адміністративно-господа рських санкцій.
З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючі свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Частиною дев'ятою, десятою с татті 20 Закону України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спори , які виникають із правовідно син за статтями 19, 20 Закону, вир ішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Фонд соці ального захисту інвалідів, й ого відділення мають право з ахищати свої права та законн і інтереси, у тому числі в суді . Отже, позивачами у зазначені й категорії справ виступають відділення Фонду.
Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органами державної влад и, які у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” від 21.03.1991 року № 875, ре алізують владні управлінськ і функції, а право відділень Ф онду на звернення до суду у ві дповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючі господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.
Судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відпов ідальністю "АТП № 579362" зареєстр оване у якості юридичної осо би виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим 12.01.2006 р., дані внесені до Єди ного державного реєстру підп риємств і організацій Україн и (а. с. 7).
Таким чином, відповідач є су б' єктом господарювання, юри дичною особою, зобов' язаний виконувати обов' язки, покл адені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господар ської діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державний гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кілько сті одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основ ним місцем роботи працює 8 і бі льше осіб, реєструються у від повідних відділеннях Фонду с оціального захисту інваліді в за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Відповідно до пункту 2 Поряд ку сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70, роботода вці сплачують суму адміністр ативно-господарських санкці й відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів до 15 кві тня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.
Судом встановлено, що відпо відач Товариство з обмеж еною відповідальністю "АТП № 579362" використовує найману прац ю, та відповідно до Закону под ає Кримському республікансь кому відділенню Фонду соціал ьного захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаш тування інвалідів.
Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості одного ро бочого місця. Він зазначив се редньооблікову чисельність штатних працівників обліков ого складу, що працювали у 2009 ро ці у кількості 24 особи, з них се редньооблікова кількість шт атних працівників, яким відп овідно до чинного законодавс тва встановлена інвалідніст ь склала 0 осіб; кількість інва лідів - штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” склала 0 осіб; фонд оплати праці штатних працівників с клав 648 тис. гривен, при цьому се редньорічна заробітна плата штатного працівника станові ть - 27 000,00 гривень. (а.с.6).
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 27 000,00 грн.
На день судового розгляду с прави по суті у суду відсутні відомості, що у визначений За коном строк відповідачем адм іністративно-господарська с анкція сплачена, тому Товар иством з обмеженою відпові дальністю "АТП № 579362" порушено в имоги статей 19, 20 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875.
В порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2009 році од ного інваліда, також не надан о доказів сплати за не працев лаштування інваліда адмініс тративно-господарської санк ції у розмірі 27 000,00 грн., натоміс ть позивач надав суду наявні сть такої заборгованості.
За таких обставин позовні в имоги Кримського республіка нського відділення Фонду соц іального захисту інвалідів є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Під час судового засідання , яке відбулось 17.08.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАС України пос танову складено 20.08.2010 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю "АТП № 579362" (95053, АР Крим, м. Сімфер ополь, вул. Київська, 5/2, ЄДРПОУ 33979901) на користь Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів (95001, АР Крим, м. Сімферопо ль, вул. Крилова, 133, одержувач: Д ержбюджет м. Сімферополя, 50070000, б анк одержувача: Управління Д ержавного казначейства в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДР ПО України 34740405; п\р 31215230700002; признач ення платежу: *; ЄДРПОУ платни ка; 50070000; 01; 4 % за незайняті інвалід ами робочі місця у 2009 році) у ро змірі 27 000,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ла тинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 10954246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні