Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 липня 2010 року Справа № 2а-4402/10/1270
< Текст >
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
судді Тріфанової С.С.,
при секретарі Л ейбенко О.Д.
За участю представників ст орін:
від позивача: Назаренко Н.О. (довіреність №3/10 від 11.01.2010),
від відповідача: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції в м. Л уганську до Товариства з обм еженою відповідальністю «АН ТАНТА» про стягнення податко вого боргу шляхом звернення стягнення на активи,-
ВСТАНОВИВ:
07 червня 2010 року позивач звер нувся до суду з позовом, у яком у зазначив, що товариство з об меженою відповідальністю «А НТАНТА» зареєстровано викон авчим комітетом Луганської м іської ради 19.11.2003 за № 25370169Ю0043910.
За товариством з обмеженою відповідальністю «АНТАНТА» станом на 18.05.2010 обліковується з аборгованість перед бюджето м у сумі 4529,45 грн., а саме:
- з податку на додану ва ртість у сумі 219 грн.(основний б орг - 219 грн.);
- з податку на прибутку у сумі 3859,45 грн.(основний борг - 3859,45 грн.);
- з транспортного пода тку у сумі 369,82 грн.(основний бор г - 369,82 грн.);
- з комунального подат ку у сумі 81,67 грн. (основний борг - 81, 67 грн.)
Товариство з обмеженою від повідальністю «АНТАНТА» не з абезпечило виконання зобов' язань перед бюджетом по спла ті податків та погашенню под аткового боргу за рахунок ко штів на його розрахункових р ахунках.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив стягнут и загальну суму боргу у сумі 45 29,94 грн. шляхом звернення стягн ення на активи.
Відповідач, який належним ч ином був повідомлений, запер ечень проти позову суду не на дав, на судовий розгляд справ и не з'являвся, причини неявки суду невідомі. Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбутт я в судове засідання сторін б ез поважних причин або непов ідомлення ними про причини н еприбуття не є перешкодою дл я розгляду справи.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що товариство з обмежен ою відповідальністю «АНТАНТ А» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської місько ї ради 19.11.2003 за № 25370169Ю0043910.
За товариством з обмеженою відповідальністю «АНТАНТА» станом на 18.05.2010 обліковується заборгованість перед бюджет ом у сумі 4529,94 грн., а саме:
- з податку на додану ва ртість у сумі 219 грн.(основний б орг - 219 грн.);
- з податку на прибутку у сумі 3859,45 грн.(основний борг - 3859,45 грн.);
- з транспортного пода тку у сумі 369,82 грн.(основний бор г - 369,82 грн.);
- з комунального подат ку у сумі 81,67 грн. (основний борг - 81, 67 грн.)
Наявність податкового бор гу з податку на додану вартіс ть підтверджується декларац ією №29151 від 21.04.2008, декларацією №443 66 від 20.05.2008, декларацією №56645 від 09.0 7.2008 декларацією від 13.11.2008; деклар ацією №110895 від 13.11.2008; з податку на прибуток декларацією №40820 від 12.05.2008, податковим повідомлення м - рішенням №0007781510; з транспор тного податку розрахунком №3 26 від 17.01.2008; з комунального подат ку розрахунком №40573 від 12.05.2008, роз рахунком №56664 від 09.07.2008, розрахун ком №94088 від 19.11.2008, розрахунком №244 03 від.13.04.2009 а всього у сумі 4529,94 грн. (а.с.7-18).
Загальна сума податкового боргу становить 4529,94 грн.
У відповідності норм діючо го законодавства боржнику бу ли надіслані 2 податкові вимо ги: перша податкова вимога ві д 25.04.2008 № 1/85419296/24-504, друга податкова в имога від 08.07.2008 №2/133527817/24-504.(а.с.20).
15 вересня 2008 року Ленінською МДПІ винесено рішення №64А про стягнення коштів та продаж і нших активів платника податк ів в рахунок погашення його п одаткового боргу(а.с.19).
Зазначена у податкових вим огах сума податкового боргу Відповідачем погашена не бул а.
Судом встановлено, що вказа ні перша та друга податкові в имоги в адміністративному аб о судовому порядку відповіда чем не оскаржувались та не ск асовано у спосіб та відповід но до процедури, що регламент ована статтями 5 та 6 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами і держав ними цільовими фондами' ' .
Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узгодженою та в зв'яз ку з несплатою до бюджету в ст роки визначені законодавств ом набула статусу податковог о боргу.
Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту. У разі коли платник п одатків вважає, що контролюю чий орган невірно визначив с уму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше ріш ення, що суперечить законода вству з питань оподаткування або виходить за межі його ком петенції, встановленої закон ом, такий платник податків ма є право звернутися до контро люючого органу із скаргою пр о перегляд цього рішення, яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися до кументами, розрахунками та д оказами, які платник податкі в вважає за потрібне надати.
Контролюючий орган зобов'я заний прийняти вмотивоване р ішення та надіслати його про тягом двадцяти календарних д нів від дня отримання скарги платника податків на його ад ресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли конт ролюючий орган надсилає плат нику податків рішення про по вне або часткове незадоволен ня його скарги, такий платник податків має право звернути ся протягом десяти календарн их днів, наступних за днем отр имання відповіді, з повторно ю скаргою до контролюючого о ргану вищого рівня, а при повт орному повному або частковом у незадоволенні скарги - до ко нтролюючого органу вищого рі вня із дотриманням зазначено го десятиденного строку для кожного випадку оскарження т а зазначеного двадцятиденно го строку для відповіді на нь ого.
Відповідно до підпунктів 5.3 .1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації. У ра зі коли відповідно до закону контролюючий орган самостій но визначає податкове зобов' язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування. У разі визначення под аткового зобов'язання контро люючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах “а ”- “в” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ста тті 4, платник податків зобов'я заний погасити нараховану су му податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платни ки податків самостійно визна чають черговість та форми за доволення претензій кредито рів за рахунок активів, вільн их від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” податкове зобов'яза ння - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.
Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами” у разі коли ін ші, передбачені цим Законом, з аходи з погашення податковог о боргу не дали позитивного р езультату, податковий орган здійснює за платника податкі в та на користь держави заход и щодо залучення додаткових джерел погашення суми податк ового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а за їх недостатн ості - шляхом продажу інших ак тивів такого платника податк ів.
Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» фінансові (штраф ні) санкції, суми недоїмки, пен і, накладені (застосовані) орг анами державної податкової с лужби України, сплачуються п латниками податків добровіл ьно або стягуються у судовом у порядку органами державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” платник податків зобов'язаний самос тійно сплатити суму податков ого зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декл арації, протягом десяти кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем відповідного гра ничного строку, передбаченог о підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 цього Закону для подання по даткової декларації. У разі к оли відповідно до закону кон тролюючий орган самостійно в изначає податкове зобов'язан ня платника податків за прич инами, не пов'язаними із поруш енням податкового законодав ства, платник податків зобов 'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язанн я у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за ї х відсутності - протягом трид цяти календарних днів від дн я отримання податкового пові домлення про таке нарахуванн я.
У строк, встановлений підп унктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 вказ аного Закону, Відповідач под аткове зобов' язання, визнач ене рішеннями про застосуван ня фінансових санкцій самост ійно не сплатив. В адміністра тивному порядку зазначене ви ще рішення про застосування фінансових санкцій Відповід ач не оскаржував.
Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України “Про держа вну податкову службу в Украї ні” державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані Позивачем підтверджують обставини, на які Позивач посилається та ї х обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи Позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, ст. ст. 3,5 Закону Укр аїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, с уд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції в м. Луганську задовол ьнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АН ТАНТА» (вул. Братів Махових, 2, м . Луганськ, 91000; код ЄДРПОУ 32474091, р/р 2600711673 у Райфазен Банк Ав аль м. Луганська, МФО 304007, р/р 260000007679 80, р/р 26002000767643, р/р 26009000767840 у Луганській філії АТ «Банк фінанси та кредит») в доход Державного б юджету України податковий бо рг з податку на додану вартіс ть у сумі 219 грн.(двісті дев' ят надцять грн..), податку на приб уток у сумі 3859,45 грн.(три тисячі в ісімсот п' ятдесят дев' ять грн. 45 коп.), транспортному пода тку у сумі 369,82 грн. (триста шістд есят дев' ять грн. 82 коп.) та ком унальному податку у сумі 81,67 гр н. (вісімдесят одна грн. 67 коп.) а всього у сумі 4529,94 грн.(чотири ти сячі п' ятсот двадцять дев' ять грн. 94 коп.), звернувши стягн ення на активи платника пода тків.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову прого лошено у відсутність особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
< Текст >
Суддя Тріфанова С.С.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 10954838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Тріфанова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні