ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-3571/10/2370
09.08.2010 р. м. Ч еркаси
11 год. 00 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю,В .,
за участю:
представника позивача - Гребенюка С.А. (за довіреніс тю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в письмовому провадж енні адміністративну справу за позовом Уманської об' єд наної державної податкової і нспекції Черкаської області до приватного підприємства «Бест»про стягнення податко вого боргу,
ВСТАНОВИВ:
Уманська об' єднана д ержавна податкова інспекція Черкаської області звернула сь до суду з адміністративни м позовом до ПП «Бест»про стя гнення податкового боргу по податку на прибуток підприєм ств розмірі 1190 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, невчасн о та не в повному обсязі сплач ує податки та збори, внаслідо к чого виник податковий борг .
Представник позивача в су довому засіданні підтримав п озовні вимоги в повному обся зі та просив позов задовольн ити.
Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців (витяг станом на 28.07.2010 року).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд зазн ачає наступне.
ПП «Бест»зареєстроване як юридична особа 07.09.1998 року, іден тифікаційний код 30066081.
Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається на с т. 11 Закону України "Про систем у оподаткування", відповідно до якої відповідальність за правильність обчислення, св оєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежі в) і додержання законів про оп одаткування несуть платники податків і зборів (обов'язков их платежів) відповідно до за конів України.
Крім того, представник пози вача в судовому засіданні по яснив, що на момент розгляду а дміністративної справи у від повідача існує податковий бо рг перед бюджетом по податку на прибуток приватних підпр иємств в сумі 1190 грн.
Згідно акта № 89/15-10/30066081 від 27.01.2010 ро ку про результати невиїзної документальної перевірки св оєчасності подання податков ої звітності судом встановле но, що відповідач в порушення п. п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», п. 16.4 ст.16 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств»не п одавав декларації по податку на прибуток за І півріччя 2008 ро ку, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, за 2008 рік, за І квартал 2009 ро ку, І півріччя 2009 року та за 9 міс яців 2009 року.
На підставі вказаного акта та згідно з п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»позивачем нараховано в ідповідачу штрафні (фінансов і) санкції в розмірі 1190 грн., про що 03.02.2010 року Уманською ОДПІ ви несено податкове повідомлен ня - рішення № 0000491500/0.
Зазначене податкове повід омлення - рішення, згідно ак та про неможливість вручення податкових повідомлень - рі шень №38/15-30066081 від 10.03.2010 року, було ро зміщено на дошці податкових оголошень 10.03.2010 року.
Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаного податкового повід омлення - рішення суду нада но не було.
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а, узгоджена, проте не сплачен а та складає 1190 грн.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»від повідачу було направлено пер шу податкову вимогу № 1/48 від 30.03. 2010 року та другу податкову вим огу № 2/70 від 29.04.2010 року.
Вказані податкові вимоги б ули розміщені на дошці подат кових оголошень 30.03.2010 року та 29.04 .2010 року, відповідно, що підтвер джується актами про розміщен ня податкової вимоги від 30.03.2010 р оку та 29.04.2010 року.
В зв' язку з несплатою у вст ановлені строки податкового боргу відповідачем, в Держав ному реєстрі обтяжень рухомо го майна була зареєстрована податкова застава №9708908 від 08.04.201 0 року.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»податко вий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.
Відповідно до пп.4.2.2 п.4.2 ст.4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму податкового зобов'язання платника податків у разі якщ о:
а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;
б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях;
в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання.
Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться кон тролюючим органом виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, бе з проведення будь-яких інших видів перевірок платника по датків;
г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в'язкового платежу), є контрол юючий орган.
Підпунктом 17.1.1 п.17.1 ст.17 вищевк азаного Закону визначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.
Згідно пп.17.1.3 п.17.1 цієї статті, у разі коли контролюючий орг ан самостійно донараховує су му податкового зобов'язання платника податків за підстав ами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплат ити штраф у розмірі десяти ві дсотків від суми недоплати (з аниження суми податкового зо бов'язання) за кожний з податк ових періодів, установлених для такого податку, збору (обо в'язкового платежу), починаюч и з податкового періоду, на як ий припадає така недоплата, т а закінчуючи податковим пері одом, на який припадає отрима ння таким платником податків податкового повідомлення ві д контролюючого органу, але н е більше п'ятдесяти відсоткі в такої суми та не менше десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, неза лежно від кількості податков их періодів, що минули.
Підпунктом 17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» передбачено, що у разі коли пл атник податків не сплачує уз годжену суму податкового зоб ов'язання протягом граничних строків, визначених цим Зако ном, такий платник податку зо бов'язаний сплатити штраф у т аких розмірах:
при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону, податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник пода тків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання аб о прийняв будь-яке інше рішен ня, що суперечить законодавс тву з питань оподаткування а бо виходить за межі його комп етенції, встановленої законо м, такий платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка п одається у письмовій формі т а може супроводжуватися доку ментами, розрахунками та док азами, які платник податків в важає за потрібне надати.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені статтею 5 вказаного Закон у, визнається сумою податков ого боргу платника податків.
Оскільки податкове зобов'я зання відповідача не було сп лачене в установлені строки, таке зобов'язання визнаєтьс я судом податковим боргом.
Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» активи платника податків, що має податковий борг, передаю ться в податкову заставу. Пун ктом 8.2.2. ст. 8 зазначеного Закон у передбачено, що право подат кової застави поширюється на будь-які види активів платни ка податків, які перебували в його власності (повному госп одарському віданні) у день ви никнення такого права, а тако ж на будь-які інші активи, на я кі платник податків набуде п рав власності у майбутньому, до моменту погашення його по даткових зобов'язань або под аткового боргу.
Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»активи платника податків м ожуть бути стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.
В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону У країни «Про державну податк ову службу в Україні» від 04.12.199 0р. № 509-ХІІ передбачено право по даткових органів подавати до судів позови до підприємств , установ, організацій та гро мадян про стягнення заборгов аності перед бюджетом і держ авними цільовими фондами, з а рахунок їх майна.
Згідно даних Уманської ОДП І податковий борг у сумі 1190 грн . відповідачем на момент розг ляду справи в суді не сплачен о, а отже, позивач правомірно з вернувся до суду про стягнен ня його з відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.
Таким чином, з врахуванням в ищевикладеного, суд приходит ь до висновку про задоволенн я позовних вимог.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-72, 86, 94, 97, 128, ст.с т. 158-163 КАС України, Черкаський о кружний адміністративний су д,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Бест»(20300, Черкась ка область, м.Умань, вул. Ленін а, 92, кв. 32, ідентифікаційний к од 30066081) до бюджету через У манську об' єднану державн у податкову інспекцію Черка ської області (20300, Черкаська об ласть, м. Умань, пл. Леніна, 1, іде нтифікаційний код 21367259) податк овий борг у сумі 1190 (одна тисяча сто дев' яносто) грн.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Головуючий С.О. Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 10955190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні