ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 лютого 2023 року м. Дніпросправа № 160/5385/21
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.06.2021 в адміністративній справі №160/5385/21 (суддя Юхно І.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " КРАФТ-ФУДС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и В:
У березні 2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю КРАФТ-ФУДС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, у якому позивач просив суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.01.2021 р.: №2342685/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020 р. №1; №2342685/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020 р. №1; №2342684/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 13.11.2020 р. №2; №2342685/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020 р. №1; №2342686/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020 р. №19; №2342685/42153670 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020 р. №1; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ КРАФТ-ФУДС від 04.12.2020р. №1, від 04.12.2020р. №1, від 13.11.2020р. №2, від 04.12.2020р. №1, від 04.12.2020р. №19, від 04.12.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.06.2021 адміністративний позов задоволено.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, не навів мотивів прийняття оскаржуваних рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних. У той же час сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, свідчать про реальність проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач, зазначаючи про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, оскаржив його до апеляційного суду. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що згідно наданих документів податкові накладні виписані на продаж розчинного гарячого шоколаду, які ТОВ «КРАФТ-ФУДС» виробляє на орендованому обладнанні та в орендованому приміщенні. СГ в роботі використовує торговельну марку, якою користується відповідно до умов ліцензійного договору.
СГ надані копії первинних документів щодо придбання та транспортування сировини, а саме: цукру-піску, сухих вершків, ароматизатору «Ваніль», кави, етикеток та зіп-пакетів.
При цьому, СГ надано лише 3 калькуляції вартості виробництва продукції (кавових напоїв), а саме: «Гарячий шоколад розчинний «Shokolad» 250 г Україна/Bokertov від 04.04.2020 року», «Гарячий шоколад розчинний «Kinder» 250 г Україна/Bokertov від 04.04.2020 року», «Кавовий мікс З в 1 класичний «З в 1 ORSGINAL» 250 г Україна/Bokertov від 04.04.2020 року».
До складу витрат при виробництві гарячого шоколаду розчинного «Shokolad» 250 г Україна/Bokertov та «Kinder» 250 г вказані інгредієнти : сахарінат натрію та аспартам. СГ не надані жодні документи щодо придбання даних товарів.
Крім того, СГ не надані калькуляції на виробництво інших кавових напоїв, а саме: розчинний гарячий шоколад Kinder Shokolad 1 кг, розчинний гарячий шоколад Shokolad 1 кг (детальна інформація наведена у Додатку 1), а також декларації виробника.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "КРАФТ-ФУДС" зареєстроване у якості юридичної особу 24.05.2018 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, ПРАВОБЕРЕЖНЕ УПРАВЛІННЯ, НОВОКОДАЦЬКА ДПІ (НОВОКОДАЦЬКИЙ Р-Н М.ДНІПРА) та є платником єдиного внеску, податку на прибуток на загальних підставах та платником ПДВ.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є:
- 10.83 Виробництво чаю та кави (основний);
- 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у.;
- 82.92 Пакування;
- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
- 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами.
Для здійснення господарської діяльності у Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТ-ФУДС" є орендоване приміщення цілісного майнового комплексу (212кв.м.), розташованого за адресою: місто Дніпро, проспект Сергія Нігояна, будинок 100.
У Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТ-ФУДС" на праві власності та користуванні (оренді) знаходяться основні засоби, що необхідні у виробничому процесі, а саме: лінія фасування розчинної кави, установка фасувально- пакувальна ЗФМ модель 13 для харчових продуктів.
12 травня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю КРАФТ-ФУДС та Товариством з обмеженою відповідальністю ГВЕДЕОН укладено договір поставки №746/20 на поставку товару.
Відповідно п. 1.1. договору, постачальник поставляє і передає, а покупець приймає отримує товари з заявками покупця на умовах цього договору.
Пунктом 1.2. договору передбачено, що кількість, ціна, вартість та асортимент товару, що постачається зазначаються у видаткових накладних на товар, складених на підставі заявок на поставку товару покупця.
Згідно пункту 1.3. договору загальна вартість цього договору визначається на підставі всього обсягу видаткових накладних на товар, які є невід`ємною частиною цього договору.
Відповідно до пункту 2.1. договору постачальник зобов`язаний здійснити поставку товару на умовах доставки за адресою складу покупця: 93400, Луганська обл. м. Севередонецьк, вул. Механізаторів, 7А. Доставка здійснюється транспортом постачальника.
Пунктом 6.2. договору визначено, що покупець зобов`язаний оплачувати товар не пізніше 30 (тридцяти) календарних днів з моменту його отримання, але, в будь-якому випадку, не раніше моменту надання постачальником всіх необхідних документів.
Відповідно до умов договору №746/20, на підставі заявки від 26.11.2020 р. позивачем здійснено поставку товару ТОВ ГВЕДЕОН, а саме відвантажено товар відповідно до видаткової накладної №227 від 04.12.2020 на суму 88 560,00 грн.
Позивачем за його рахунок, на підставі пункту 2.1. договору, здійснено поставку товару на склад покупця: Луганська обл. м. Севередонецьк, вул. Механізаторів, 7А, що підтверджується товарно-транспортною накладною: №Р227 від 04.12.2020 року.
Перевозку товару здійснювало Товариство з обмеженою відповідальністю Рабен Україна відповідно до умов договору транспортного експедирування №к24/2020-69 від 01.07.2020р. За результатами виконаних послуг між позивачем та ТОВ Рабен Україна складено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №0006912076 від 31.12.2020р.
Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час правовідносин, позивачем було складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну від 04.12.2020 №1 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно отриманої позивачем щодо податкової накладної квитанції від 31.12.2020 року про зупинення реєстрації податкової накладної від 04.12.2020 №1 податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено.
З метою виконання вказаної в Квитанції від 31.12.2020 про зупинення реєстрації пропозиції щодо надання пояснень та копій документів, а також на виконання п.п.4 та 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, позивачем на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 21.01.2021, що підтверджується Квитанцією №1 від 21.01.2021.
Рішенням комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №2342685/42153670 від 26.01.2021 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2020 року.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №1 від 04.12.2020 року зазначено ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з доданих до них первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевих специфіки, накладних. Додатково зазначено, що не в повному обсязі надані калькуляції, документи щодо придбання сировини, декларації виробників та інше.
Позивачем подано скаргу на рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН №2342685/42153670 від 26.01.2021 до відповідача з доданням скан-копій документів, які підтверджують факт здійснення операцій, стосовно яких було оформлено податкову накладну №1 від 04.12.2020.
Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7092/42153670/2 від 10.02.2021, було залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Вказаний спір виник через незгоду позивача з рішенням контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 04.12.2020 року, у зв`язку з чим він звернувся до суду з адміністративним позовом.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - №1797-VIII від 21.12.2016).
У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом першої інстанції вірно було зазначено, що рішення комісії за № 2342685/42153670 від 26.01.2021 року про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення та чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарської операції, реєстрацію податкової накладної, якою зупинено.
Разом з тим, комісія, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Проте, як зазначено вище, комісією не вказано конкретний перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти ПН до реєстрації.
Саме лише зазначення про відсутність певних документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
З наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних накладних.
Вірно судом першої інстанції зазначено, лише, зазначення про відсутність певних документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
З наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних податкових накладних.
З огляду на викладене, враховуючи встановлені обставини справи, які свідчать про неправомірність підстав зупинення реєстрації податкової накладної, про необґрунтованість рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо протиправності рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної.
Дійшовши обґрунтованого висновку про неправомірність оскарженого рішення відповідачів, суд першої інстанції вірно виходив із того, що належним способом захисту порушеного права є не лише скасування такого рішення, а й зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Ураховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування не існує.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області -залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.06.2021 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, за винятком наявності підстав передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяЛ.А. Божко
суддяЮ. В. Дурасова
суддяО.М. Лукманова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2023 |
Оприлюднено | 17.03.2023 |
Номер документу | 109570472 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні