Рішення
від 08.03.2023 по справі 909/41/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08.03.2023 м. Івано-ФранківськСправа № 909/41/23

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

судді Стефанів Т. В.,

секретар судового засідання Максимів Н. Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Паркінвестбуд"

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "ЕСПО"

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Благо Буд"

до відповідача: Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз"

про зобов`язання видати технічні умови та підключити до системи газорозподільних мереж,

за участю:

представника позивачів Тинів І. Д.,

представника відповідача Поповича В. В.,

ухвалив таке рішення.

Під час судового розгляду справи здійснювалося фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки поданих доказів.

У судовому засіданні 08.03.2023 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору.

ТОВ "Паркінвестбуд", ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО", ТОВ "Благо Буд" звернулися до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз", в якому просять:

- зобов`язати АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська;

- зобов`язати АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська;

- зобов`язати АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

Ухвалою від 11.01.2023 суд постановив: прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі, справу розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначити на 07.02.2023, встановити строки сторонам на подачу відзиву на позов, відповіді на відзив, заперечення.

Протокольною ухвалою від 07.02.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 02.03.2023.

У судовому засіданні 02.03.2023 суд оголосив перерву до 08.03.2023.

Сторін належним чином було повідомлено про дату та час розгляду справи.

Явка представників позивачів та представника відповідача у судове засідання підтверджують наведений факт.

Позиції сторін.

Позов мотивований необґрунтованою відмовою відповідача як оператора газорозподільної системи у приєднанні до газорозподільної системи об`єктів - новозбудованих багатоквартирних житлових будинків, замовниками будівництва яких є позивачі.

В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав, просив позов задоволити.

Позиція відповідача зводиться до того, що надані позивачами звіти про науково-дослідну роботу не можуть слугувати підставою для видачі технічних умов приєднання до газорозподільної системи, оскільки вони носять дослідницький характер та не можуть змінювати змісту ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання". Вважає, що у відповідача відсутні правові підстави для підключення 11-ти - 14-ти поверхових багатоквартирних житлових будинків до газорозподільних інженерних мереж (відзив на позов № 76001-Ск-1105-0123 від 27.01.2023; вх. № 1876/23 від 03.02.2023).

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні позову відмовити.

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

ТОВ "Паркінвестбуд", ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО", ТОВ "Благо Буд" ведуть свою господарську діяльність у сфері будівництва.

ТОВ "Паркінвестбуд", ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО", ТОВ "Благо Буд" звернулися до АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" з заявами про погодження проектної документації та приєднання до газорозподільної системи та здійснення пуску газу до об`єктів замовника: 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення по вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ; 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ; 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ (заява ТОВ "Паркінвестбуд" № 19 від 15.08.2022, вх. № СЛ-3419-76001-0922 від 13.09.2022, заява ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО" № 238 від 15.08.2022, вх. № СЛ-3420-76001-0922 від 13.09.2022, заява ТОВ "Благо Буд" № 575 від 05.09.2022, вх. № СЛ-3420-76001-0922 від 13.09.2022).

АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" інформував ТОВ "Паркінвестбуд", ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО", ТОВ "Благо Буд" про те, що фактична поверховість забудови не відповідає пункту 9.26. ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", а можливим варіантом опалення приміщень житлового будинку є влаштування окремо розташованої паливної (котельні), дахової паливної (котельні) або опалення іншими альтернативними джерелами теплопостачання (листи-відповіді АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" № 760021-Сп-11086-0922 від 13.09.2022, № 760021-Сп-11087-0922 від 13.09.2022, № 760021-Сп-11088-0922 від 13.09.2022).

На підставі звернення позивачів, ТОВ "Проектний та науково-дослідний інститут по газопостачанню та теплопостачанню" "УкрНДІінжпроект-ЄН" надало висновки щодо можливості вимушених відхилень від державних будівельних норм при його газифікації.

Так, за результатами розгляду звернень ТОВ "Проектний та науково-дослідний інститут по газопостачанню та теплопостачанню" "УкрНДІінжпроект-ЄН", як базова організація Мінрегіону України у своїх звітах вказав на можливість здійснення газифікації об`єктів за умови виконання вказаних відповідних робіт у: 12-ти поверховому багатоквартирному будинку з приміщеннями громадського призначення по вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ; 12-ти поверховому багатоквартирному будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та одному 13-ти поверховому житловому будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ; 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ (звіти про науково-дослідну роботу за липень 2022 року стосовно ТОВ "Паркінвестбуд", за липень 2022 року стосовно ТОВ "Будівельна компанія "ЕСПО", за серпень 2022 року стосовно ТОВ "Благо Буд").

Предметом судового розгляду є вимоги позивачів, як забудовників об`єктів будівництва до відповідача - оператора ГРМ про зобов`язання видати технічні умови та підключити багатоквартирні будинки до системи газорозподільних інженерних мереж.

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності урегульовано Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до п. 1-4 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою. Технічні умови надаються протягом 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви. Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об`єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки. У технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.

Згідно з п. 4 гл. 1 р. І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30.09.2015 технічні умови приєднання - документ, що визначає комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення приєднання об`єкта (земельної ділянки) замовника до газорозподільної системи і містить вихідні дані для проектування газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання, що створюються для потреб об`єкта замовника.

Відповідно до п. 3 гл. 3 р. І Кодексу ГРМ для забезпечення цілодобового доступу до газорозподільної системи та можливості розподілу (переміщення) належного споживачу (суміжному суб`єкту ринку природного газу) природного газу ГРМ обов`язковою умовою є наявність фізичного підключення об`єкта споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) до ГРМ.

Власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, для набуття права на цілодобовий доступ до ГРМ та розподіл (переміщення) природного газу ГРМ повинні здійснити заходи щодо підключення (приєднання) власних об`єктів до ГРМ у порядку, визначеному в розділі V цього Кодексу.

Пунктом 1 гл. 1 р. V Кодексу ГРМ обумовлено, що власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, мають право на приєднання (технічний доступ) цих об`єктів до ГРМ, що на законних підставах перебуває у власності або користуванні (у тому числі в експлуатації) Оператора ГРМ, у порядку, визначеному цим розділом.

Оператор ГРМ зобов`язаний розміщувати на своєму вебсайті інформацію про умови приєднання до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), та методологію встановлення плати за приєднання до газорозподільної системи, затверджену Регулятором. Оператор ГРМ зобов`язаний здійснювати планування розвитку ГРМ з урахуванням проведення закупівлі обладнання, необхідного для здійснення приєднань, на конкурсних засадах відповідно до вимог чинного законодавства.

За зверненням власника об`єкта чи земельної ділянки (замовника) про приєднання його об`єкта до ГРМ Оператор ГРМ зобов`язаний забезпечити приєднання об`єкта (земельної ділянки) до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), за умови дотримання власником (замовником) вимог цього Кодексу та чинного законодавства.

Згідно з п. 4 гл. 1 р. V Кодексу ГРМ приєднання об`єктів (земельних ділянок) замовника до ГРМ здійснюється на підставі договору на приєднання, що укладається за формами, наведеними у додатках 11, 12 до цього Кодексу. При цьому невід`ємною частиною договору на приєднання є технічні умови приєднання (додаток 13), які визначають вихідні дані для проектування газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання, які будуються Оператором ГРМ, та вихідні дані для проектування та будівництва газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника від точки приєднання до газових приладів і пристроїв замовника. Будівництво та введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання забезпечується замовником.

Пунктом 3 гл. 1 р. V Кодексу ГРМ регламентовано, що оператор ГРМ може відмовити замовнику в приєднанні його об`єкта (земельної ділянки) до об`єктів газорозподільної системи, що на законних підставах перебувають у власності чи користуванні (у тому числі експлуатації) Оператора ГРМ, лише за наявності однієї з таких підстав: - відсутність або недостатність вільної потужності на об`єктах газорозподільної системи, у тому числі при замовленні тиску газу для потреб об`єкта замовника понад 1,2 МПа; - надання доступу стане перешкодою для виконання Оператором ГРМ спеціальних обов`язків, покладених на нього відповідно до ст. 11 Закону України "Про ринок природного газу".

У випадку перенесення вузла обліку та/або зменшення його типорозміру (номінальної потужності) або зміни місця розташування газових приладів (пристроїв) в установленому законодавством порядку вносяться відповідні зміни до проектної документації, а у разі її відсутності розробляється нова проектна документація, що забезпечується за рахунок сторони, яка ініціювала реконструкцію чи технічне переоснащення вже підключеного до ГРМ об`єкта. Внесення змін до проектної документації в частині комерційного вузла обліку газу здійснюється на підставі оформлених (виданих) Оператором ГРМ технічних умов на реконструкцію комерційного вузла обліку ( пункт 5 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ).

Пунктом 4 гл. 1 р. V Кодексу ГРМ передбачено, що приєднання об`єктів (земельних ділянок) замовника до ГРМ здійснюється на підставі договору на приєднання, що укладається за формами, наведеними у додатках 11, 12 до цього Кодексу. Невід`ємною частиною договору на приєднання є технічні умови приєднання (додаток 13), які визначають вихідні дані для проектування газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання, які будуються Оператором ГРМ, та вихідні дані для проектування та будівництва газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника від точки приєднання до газових приладів і пристроїв замовника. Будівництво та введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання забезпечується замовником.

Главою 2 р. V Кодексу ГРМ встановлений порядок приєднання об`єктів замовників до газорозподільної системи. Зокрема, для приєднання об`єкта будівництва або існуючого об`єкта (земельної ділянки) до газорозподільної системи Оператора ГРМ їх власник (замовник приєднання) має звернутися до цього Оператора ГРМ із заявою про приєднання. Одночасно із заявою про приєднання замовник надає Оператору ГРМ виключний перелік таких документів: заповнений опитувальний лист за формою, затвердженою Оператором ГРМ, у якому зазначаються технічні параметри об`єкта замовника, що має приєднатися до газорозподільної системи; копії документів, якими визначено право власності чи користування замовника на об`єкт (приміщення), та/або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку (з графічним планом земельної ділянки). Якщо в документах на земельну ділянку відсутній графічний план земельної ділянки (відсутній кадастровий план), замовник має надати Оператору ГРМ ситуаційний план (схему) щодо місцезнаходження земельної ділянки замовника із визначенням її меж; копії документів замовника: які посвідчують фізичну особу або її представника (для фізичних осіб); які посвідчують статус юридичної особи чи фізичної особи - підприємця та її представника (для юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців); про взяття на облік або реєстрацію у Державній фіскальній службі відповідно до вимог Податкового кодексу України; копію належним чином оформленої довіреності на представника замовника, уповноваженого представляти інтереси замовника під час процедури приєднання (за потреби).

Відповідно до п. 2, 3 гл. 2 р. V Кодексу ГРМ за відсутності зауважень до поданих документів або після їх усунення Оператор ГРМ протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви про приєднання (або дати усунення зауваження) на підставі даних опитувального листа, поданих документів та параметрів місця забезпечення потужності і точки приєднання визначає тип приєднання замовника та у цей самий строк надає йому (у визначений в опитувальному листі спосіб) дозвіл на приєднання, проект договору на приєднання, проект технічних умов приєднання та відповідні рахунки щодо їх оплати.

Якщо відповідно до даних опитувального листа та поданих із заявою на приєднання документів об`єкт (земельна ділянка) замовника підпадає під тип приєднання, що є стандартним, і замовник визначає Оператора ГРМ виконавцем проектних та будівельних робіт зовнішнього газопостачання, точка приєднання для замовника відповідно до договору на приєднання має визначатися на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.

Згідно з п. 9 гл. 2 р. V Кодексу ГРМ оператор ГРМ впродовж десяти робочих днів у міській місцевості та п`ятнадцяти робочих днів у сільській місцевості після надання йому замовником підтвердних документів про введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання та їх фізичну наявність в точці приєднання, а також передачі Оператору ГРМ одного екземпляра проекту внутрішнього газопостачання зобов`язаний забезпечити підключення об`єкта замовника до ГРМ (фізичне з`єднання газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання) за умови дотримання замовником оплати вартості послуги з приєднання, якщо договором на приєднання не встановлений більш пізніший термін.

Пуск газу в газові мережі внутрішнього газопостачання (на об`єкт споживача, суміжного суб`єкта ринку природного газу) здійснюється Оператором ГРМ в установленому законодавством порядку протягом п`яти робочих днів у міській місцевості та десяти робочих днів у сільській місцевості за умови укладання договору розподілу природного газу (технічної угоди) та після набуття споживачем (суміжним суб`єктом ринку природного газу) підтверджених обсягів природного газу на відповідний період.

Фактом виконання послуги з приєднання об`єкта замовника до газорозподільної системи є оформлений між Оператором ГРМ та замовником акт виконання послуги приєднання, оформлення якого ініціюється Оператором ГРМ. Замовник не має права без обґрунтованих причин не підписувати акт виконання послуги приєднання (п. 13 гл. 2 розділу V Кодексу ГРМ).

Згідно з ст. 1 Закону України "Про будівельні норми" державні будівельні норми це нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. У разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування. Державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання державних будівельних норм здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Порядок розроблення, погодження, затвердження, реєстрації, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Для забезпечення гармонізації нормативної бази України з нормативною базою Європейського Союзу встановлюється період одночасної дії будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, гармонізованих з нормативними документами Європейського Союзу (або інших будівельних норм, кодів). Порядок застосування зазначених норм визначається Кабінетом Міністрів України. Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб`єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку (ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми").

Статтею 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За змістом ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом: розроблення і затвердження будівельних норм, кошторисних норм, нормативів і правил, запровадження одночасної дії застосування будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, приведених у відповідність до вимог Європейського Союзу; контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації; надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів).

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 305 від 15.11.2018 затверджено ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" (набрали чинності 01.07.2019). Ці норми встановлюють вимоги проектування при новому будівництві, реконструкції, капітальному ремонті та технічному переоснащенні наявних систем газопостачання, що забезпечують споживачів природним газом із надлишковим тиском не більше 1,2 МПа, а також скрапленими вуглеводневими газами (далі - СВГ) із надлишковим тиском не більше 1,6 МПа.

Згідно з п. 9.26 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" при будівництві житлових будинків допускається передбачати встановлення газовикористовуючого обладнання для поквартирного опалення та гарячого водопостачання, а також побутових плит. Встановлення теплогенераторів з відкритою камерою згоряння допускається для гарячого водопостачання багатоквартирних будинків заввишки до п`яти поверхів включно за наявності відокремлених димових каналів для кожного газифікованого приміщення. Встановлення побутових плит, теплогенераторів з закритою камерою згоряння, з використанням колективних димоходів, допускається для будинків заввишки до 10 поверхів включно. Для квартир, розташованих на 10 поверсі, що мають декілька рівнів, допускається газифікація тільки першого рівня.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатом розгляду заяв позивачів про погодження проектної документації, приєднання до газорозподільної системи та здійснення пуску газу до 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення по вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ; 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ; 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ відповідачем відмовлено позивачам у таких заходах з підстав того, що фактична поверховість забудов суперечить пункту 9.26 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання".

Разом з тим, матеріалами справи документально підтверджено, що на підставі звернень позивачів ТОВ "Проектний та науково-дослідний інститут по газопостачанню та теплопостачанню "УкрНДІінжпроект-ЄН" у своїх звітах про науково-дослідну роботу "Проведення науково-технічного супроводу на стадії проектування внутрішнього газопостачання 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення по вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ; 12-ти поверхового багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ; 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ, вказав на можливість здійснення газифікації об`єктів за умови виконання вказаних відповідних робіт.

З урахуванням вищенаведеного, суд погоджується з аргументами позивачів про відсутність у відповідача правових підстав для відмови у видачі технічних умов та підключення багатоквартирних будинків до системи газорозподільних інженерних мереж. Але позивачам слід дотримуватись правил технічної документації та правил експлуатації, визначених суб`єктом нормування. При цьому судом враховано, що відсутність газифікації у 12-ти поверховому багатоквартирному будинку з приміщеннями громадського призначення по вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ; 12-ти поверховому багатоквартирному будинку з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверхових житлових будинках з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ; 11-ти поверхових багатоквартирних житлових будинках з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ позбавляє позивачів можливості використати своє право на реалізацію об`єктів будівництва, як і порушує права та охоронювані законом інтереси інвесторів будівництва та осіб, які набули права власності та приміщення.

З огляду на приписи ч. 1 ст. 9 Конституції України, ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 застосовується судами України, як частина національного законодавства, а практика Європейського суду з прав людини, через рішення якого відбувається практичне застосування Конвенції, застосовується судами як джерело права.

Статтею 6 Конвенції визначено право людини на доступ до правосуддя, а відповідно до ст. 13 Конвенції передбачено, що кожен чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому під ефективним способом слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Лише встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення і відповідно ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу в захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Виходячи з аналізу вище викладеного та правових норм, визначених Господарським процесуальним кодексом України, Конституцією України, рішення господарського суду повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального, процесуального права та фактичними обставинами справи, достовірно встановленими судом, і не може ґрунтуватись на припущеннях.

Слід сказати, що алгоритм та порядок встановлення фактичних обставин кожної конкретної справи не є типовим та залежить, насамперед, від позиції сторін спору, а також доводів і заперечень, якими вони обґрунтовують свою позицію. Всі юридично значущі факти, які складають предмет доказування, що формується, виходячи з підстав вимог і заперечень сторін та норм матеріального права. Підстави вимог і заперечення осіб, які беруть участь у справі, конкретизують предмет доказування у справі, який може змінюватися в процесі її розгляду. Така ж правова позиція викладена у постанові об`єднаної палати Верховного Суду від 05.07.2019 у справі № 910/4994/18.

Висновок суду.

В контексті наведеного позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи, що позов задоволено в повному обсязі, судовий збір слід покласти на відповідача.

Керуючись ст. 2, 13, 19, 73, 74, 75, 86, 129, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Паркінвестбуд", Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "ЕСПО", Товариства з обмеженою відповідальністю "Благо Буд" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про зобов`язання видати технічні умови та підключити до системи газорозподільних мереж - задоволити.

Зобов`язати Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. С. Стрільців, 28а в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними Акціонерного товариства "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Зобов`язати Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити багатоповерховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 14 та один 13-ти поверховий житловий будинок з приміщеннями громадського призначення за вул. Героїв Миколаєва (колишня Сеченова), 129а корп. 15 в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними Акціонерного товариства "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Зобов`язати Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити 11-ти поверхові багатоквартирні житлові будинки з приміщеннями громадського призначення за вул. Крайківського, 1а в м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними Акціонерного товариства "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76010; ідентифікаційний код 03361046) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Паркінвестбуд" (вул. Євгена Коновальця, 35, м. Івано-Франківськ, 76018; ідентифікаційний код 39036480) 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн 00 к. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76010; ідентифікаційний код 03361046) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "ЕСПО" (вул. Євгена Коновальця, 35, м. Івано-Франківськ, 76018; ідентифікаційний код 13655429) 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн 00 к. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76010; ідентифікаційний код 03361046) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Благо Буд" (вул. Євгена Коновальця, 35, м. Івано-Франківськ, 76018; ідентифікаційний код 42410233) 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн 00 к. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 16.03.2023.

Суддя Т. В. Стефанів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення08.03.2023
Оприлюднено17.03.2023
Номер документу109588128
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/41/23

Рішення від 08.03.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 11.01.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні