Постанова
від 23.02.2023 по справі 521/19320/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/19320/21

Номер провадження 3/521/97/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2023 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючогосудді - Непоради О.М.,

за участю секретаря - Дорич А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці ДМС України, за протоколами складеними відносно:

ОСОБА_1 , місце роботи - директор ТОВ «ОКТАВА ІНВЕСТМЕНТ» (код ЄДРПОУ 42786672) (65045, Одеська обл., м. Одеса, вул. Велика Арнаутська,буд.76,к.3) місце реєстрації АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ,

про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,

за участю сторін провадження:

представника Одеської

митниці ДМС України - Бурчо І.Й.,

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0691/50000/21 від 11.06.2021 року, про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 30.07.2019 з Туреччини до Одеського морського торговельного порту на судні закордонного плавання «SONGA IRIDIUM» в контейнері ARKU8588102 серед інших надійшов товар «тканина», загальною вагою брутто 12848,96 кг.

30.07.2019 в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» декларантом ТОВ "АЕРОПОРТ КИЇВ КАРГО" в Одеську митницю ДФС були надані наступні документи: коносамент від 24.07.2019 №ARKIST0000275092, інвойс від 19.07.2019 № 119346 (30.11.2019 №119346/1) тощо, а також митна декларація в режимі «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312.

Відповідно до наданої митної декларації від 30.07.2019 №UA500000/2019/911312 товар підлягав переміщенню через митний кордон України від компанії відправника «BESIK DERI VE TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI.» (TELSIZ MAH. DURSUN KILIC CAD.NO.43/C ZEYTINBURNU/ISTANBUL) (Туреччина) в контейнері ARKU8588102 на умовах поставки «CIF» на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «ОКТАВА ІНВЕСТМЕНТ» (код ЄДРПОУ 42786672) (65045, Одеська обл., м. Одеса, вул. Велика Арнаутська,буд.76,к.3), на підставі контракту від 01.05.2019 №OKT/BEY.

Вартість товарів склала 25 697.92 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 648 936,72 грн.

01.12.2019 було подано МД типу «ІМ40ТН» від 01.12.2019 №UA500090/2019/022895 з такими ж документами що і МД типу «ІМ40ЕЕ», відібрано проби зазначеного товару та складено акт про взяття проб (зразків) товарів №385, 01.12.2019 товар оформлено в Одеській митниці ДФС у митному режимі імпорт та випущено у вільний обіг.

Після дослідження проб Одеським управлінням з питань експертизи та дослідження сформовано висновок від 06.12.2019 №142008700-1812, на підставі якого ВМО №1 м/п «Чорноморський» винесено рішення про визначення коду від 16.12.2019 КТ-UA500080-0007-2019 в Одеську митницю Держмитслужби було подано митну декларацію «ІМ40ДТ» від 24.03.2020 №UA500080/2020/006674 з такими ж документами, які були подані разом з митними деклараціями «ІМ40ТН» від 01.12.2019 №UA500090/2019/022895 та «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312.

21.05.2021 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 20.05.2021 №20/20-02-01/7.10/1489 надійшла відповідь митних органів Туреччини із наданням експортної митної декларації та інвойсу, які були підставою для відправлення зазначеного товару з Туреччини на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у листі митних органів Туреччини було встановлено, що фактично товари, оформлені за МД типу «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 оформлювались у митних органах Туреччини за митною декларацією від 19.07.2019 №19343100EX174991 в режимі «експорт» до України.

Таким чином відповідно до МД типу «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 та наданих до Одеської митниці ДФС документів вартість товарів складала 25 697,92 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД типу «ІМ40EE» складає 648 936,72 грн., разом з тим згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини, встановлено, що фактично вартість товарів згідно МД від 19.07.2019 №19343100EX174991 складала 62 959,90 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 1 589 894,87 грн.

Тобто, різниця між вартістю товарів оформлених з Туреччини до України та вартістю товарів, оформлених за МД «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 становить 37 261,98 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 940 958,15 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Директором ТОВ «ОКТАВА ІНВЕСТМЕНТ» (код ЄДРПОУ 42786672) на час здійснення митного оформлення зазначених товарів був громадянин України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства. Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

На підставі вищевиклад еного, посадовими особами Одеської митниці Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений як повісткою так і шляхом розміщення відповідної інформації на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки: http://ml.od.court.gov.ua).

В своїх рішеннях Європейський суд також наголошує, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Враховуючи вказане, суд вважає його таким, що своєчасно сповіщений про дату, час та місце судового засідання, а тому наявні усі підстави для розгляду справи без його участі, відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку представника митниці, оцінивши в сукупності зібрані докази, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 , вбачається наявність складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками - дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо митної вартості товару.

З матеріалів справи встановлено, що 30.07.2019 з Туреччини до Одеського морського торговельного порту на судні закордонного плавання «SONGA IRIDIUM» в контейнері ARKU8588102 серед інших надійшов товар «тканина», загальною вагою брутто 12848,96 кг.

30.07.2019 в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» декларантом ТОВ "АЕРОПОРТ КИЇВ КАРГО" в Одеську митницю ДФС були надані наступні документи: коносамент від 24.07.2019 №ARKIST0000275092, інвойс від 19.07.2019 № 119346 (30.11.2019 №119346/1) тощо, а також митна декларація в режимі «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312.

Відповідно до наданої митної декларації від 30.07.2019 №UA500000/2019/911312 товар підлягав переміщенню через митний кордон України від компанії відправника «BESIK DERI VE TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI.» (TELSIZ MAH. DURSUN KILIC CAD.NO.43/C ZEYTINBURNU/ISTANBUL) (Туреччина) в контейнері ARKU8588102 на умовах поставки «CIF» на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «ОКТАВА ІНВЕСТМЕНТ» (код ЄДРПОУ 42786672) (65045, Одеська обл., м. Одеса, вул. Велика Арнаутська,буд.76,к.3), на підставі контракту від 01.05.2019 №OKT/BEY.

Вартість товарів склала 25 697.92 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 648 936,72 грн.

01.12.2019 було подано МД типу «ІМ40ТН» від 01.12.2019 №UA500090/2019/022895 з такими ж документами що і МД типу «ІМ40ЕЕ», відібрано проби зазначеного товару та складено акт про взяття проб (зразків) товарів №385, 01.12.2019 товар оформлено в Одеській митниці ДФС у митному режимі імпорт та випущено у вільний обіг.

Після дослідження проб Одеським управлінням з питань експертизи та дослідження сформовано висновок від 06.12.2019 №142008700-1812, на підставі якого ВМО №1 м/п «Чорноморський» винесено рішення про визначення коду від 16.12.2019 КТ-UA500080-0007-2019 в Одеську митницю Держмитслужби було подано митну декларацію «ІМ40ДТ» від 24.03.2020 №UA500080/2020/006674 з такими ж документами, які були подані разом з митними деклараціями «ІМ40ТН» від 01.12.2019 №UA500090/2019/022895 та «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312.

21.05.2021 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 20.05.2021 №20/20-02-01/7.10/1489 надійшла відповідь митних органів Туреччини із наданням експортної митної декларації та інвойсу, які були підставою для відправлення зазначеного товару з Туреччини на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у листі митних органів Туреччини було встановлено, що фактично товари, оформлені за МД типу «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 оформлювались у митних органах Туреччини за митною декларацією від 19.07.2019 №19343100EX174991 в режимі «експорт» до України.

Таким чином відповідно до МД типу «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 та наданих до Одеської митниці ДФС документів вартість товарів складала 25 697,92 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД типу «ІМ40EE» складає 648 936,72 грн., разом з тим згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини, встановлено, що фактично вартість товарів згідно МД від 19.07.2019 №19343100EX174991 складала 62 959,90 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 1 589 894,87 грн.

Тобто, різниця між вартістю товарів оформлених з Туреччини до України та вартістю товарів, оформлених за МД «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312 становить 37 261,98 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 940 958,15 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Таким чином, судом встановлено, що товари, заявлені в митній декларації типу МД «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, а саме інвойсу від 19.07.2019 № 119346 (30.11.2019 №119346/1).

Згідно з п. 5 Постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни «Просудову практикуу справахпро контрабандута порушеннямитних правил»від 03.06.2005року №8 (зі змінами): «переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані».

Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: «Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються».

Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.

Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Стаття 483МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Туречини.

Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів.

Таким чином, суд вважає, що матеріалами справи доведено, що директором ТОВ «ОКТАВА ІНВЕСТМЕНТ» (код ЄДРПОУ 42786672) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товару «тканина» вартістю 62 959,90 доларів США (згідно курсу НБУ 1 589 894,87 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів (інвойсу від 19.07.2019 № 119346 (30.11.2019 №119346/1)), які містять неправдиві дані стосовно вартості товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Викладені вище обставини встановлені при проваджені по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами про порушення митних правил №0691/50000/21 від 11.06.2021 року, який складений уповноваженою особою; доповідною запискою інспектора митниці; копіями документів, які були подані ТОВ "АЕРОПОРТ КИЇВ КАРГО" в Одеську митницю ДФС, для отримання дозволу митниці на пропуск (вивезення) товару через митний кордон України, а саме: коносамент від 24.07.2019 №ARKIST0000275092, інвойс від 19.07.2019 № 119346 (30.11.2019 №119346/1), контракт № ОКТ/BEY від 01.05.2019 р., митна декларація в режимі «ІМ40EE» від 30.07.2019 UA500000/2019/911312, а також МД типу «ІМ40ТН» від 01.12.2019 №UA500090/2019/022895; листом - відповіддю митних органів Туреччини, та експортної митної декларації та інвойсу, які були підставою для відправлення зазначеного товару з Туреччини на Україну.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 62 959,90 доларів США, що за курсом НБУ на день подання МД складає 1 589 894,87 грн, з конфіскацією цих товарів.

Відповідно ст. 401 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб

Керуючись ст.ст. 4, 458, 459, 461, 483, 487, 511 МК України, ст.ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІПН НОМЕР_1 , визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, і піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу, у розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, за протоколом ПМП №0691/50000/21 від 11.06.2021 року, що становить 1 589894 (один мільйон п`ятсот вісімдесят девять тисяч вісімсот дев`яносто чотири) гривні 87 копійок.

Товар - безпосередній предмет порушення митних правил за протоколом ПМП №0691/50000/21 від 11.06.2021 року, - конфіскувати на користь держави.

На підставі п.5 ч.2ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», стягнути з ОСОБА_1 , ІПН НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя О.М. Непорада

Дата ухвалення рішення23.02.2023
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу109592254
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/19320/21

Постанова від 23.02.2023

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні