Справа №751/1304/23
Провадження №3/751/851/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2023 р. місто Чернігів
Новозаводський районний суд міста Чернігова
в складі: головуючого судді Павлова В.Г.
секретар судового засідання Овдій О.М.
розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Чернігівської митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, уродженця м. Корюківка, Чернігівської області, місце роботи РКСЛП «Корюківкаліс» - провідний інженер з реалізації та особа уповноважена на декларування, місце проживання: АДРЕСА_1 -
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України -
за участі:
представника Чернігівської митниці Борисенко А.П.,
особи, що притягується
до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
захисника Потапової С.М.,
ВСТАНОВИВ:
З протоколу про порушення митних правил №0009/10200/23 вбачається, що 13.01.2023 року о 12 год. 45 хв. до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Сновськ» Чернігівської митниці (15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Передзаводська, 4), подана до оформлення електронна митна декларація ЕК10АА № 23UA102160000119U6 на товар «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни 1,2,3 гатунку, дошка, брусок, розміром: 37/87*87*3000/4000мм, всього - 24,197 м3», вагою брутто 22200 кг, фактурною вартістю 2687,32 дол. США. Згідно наданих до митного оформлення документів: рахунку-фактури від 13.01.2023 року №8, специфікації від 13.01.2023 року №8 до рахунку- фактури від 13.01.2023 року № 8, CMR від 13.01.2023 року №415127, Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.01.2023 року серія ЧБ№935349, Акту про завантаження транспортного засобу б/н від 13.01.2023 року продавцем товару є Районне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство «КОРЮКІВКАЛІС», код ЄДРПОУ- 05389126, Україна, 15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Дудко, 46 (далі - РКСЛП «КОРЮКІВКАЛІС»). Одержувач (покупець) товару є підприємство «Кіrbir Agac Orman Urunleri Ith.ihr. Paz.San.ve Tie Ltd Sti». Перевізник товару є ОСОБА_2 , паспорт НОМЕР_2 від 26.08.2003 року, Україна, Харківська обл., Зачепилівський р-н, смт. Зачепилівка, код НОМЕР_3 , транспортний засіб тягач р.н. НОМЕР_4 , напівпричіп р.н. НОМЕР_5 . Декларант - підприємство РКСЛП «КОРЮКІВКАЛІС» особа уповноважена на декларування товарів громадянин України ОСОБА_1 .
За результатами спрацювання системи управління ризиками у відповідності до частини 4 статті 337, частини 2 статті 338 Митного кодексу України, розділу IV Порядку здійснення та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 31 липня 2015 року №684, згідно пунктів: 3.4.2, 3.4.12 Переліку індикаторів ризику, які можуть використовуватись посадовими особами митниць для обрання форм та обсягів митного контролю на підставі результатів застосування системи управління ризиками згенеровановано наступні митні формальності за кодами: 203-1«Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації», 902-1 «Застосування ваговимірювальних пристроїв», 911-1 «Забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки».
В період з 10 год. 45 хв до 11 год. 45 хв. 16.01.2023 року та з 10 год. 15 хв. до 12 год. 14 хв. 18.01.2023 року в тимчасовій зоні митного контролю за адресою; Чернігівська обл.., м. Корюківка, вул. Шевченка, 241, на території РКСЛП «КОРЮКІВКАЛІС» було проведено огляд вантажу «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни 1,2,3 гатунку, дошка, брусок, розміром 37/87*87*3000/4000мм», вагою брутто 22200 кг», що перемішується транспортними засобами тягач р.н. НОМЕР_4 , напівпричіп р.н. НОМЕР_6 згідно електронної митної декларації ЕК1ОАА №23UА102160000119U6.
З метою перевірки ваги, об`єму, кількості та якісних характеристик товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни 1,2,3 гатунку, дошка, брусок» проведено повний митний огляд товару. Згідно акту зважування б/н від 16.01.2023 року автомобільного тягача р.н НОМЕР_4 та напівпричепа р.н. НОМЕР_6 з вантажем на вагах автомобільних тензометричних «ВЭА» заводський № НОМЕР_7 , свідоцтво про повірку №396 від 30.06.2022 року, дійсне до 30.06.2023 року, повна вага склала 37520 кг. Згідно акту зважування б/н від 16.01.2023 року автотягача р.н. НОМЕР_4 та напівпричепа р.н. НОМЕР_6 без вантажу на автомобільних вагах, повна вага становить 15220 кг. Вага пиломатеріалу, завантаженого в даний напівпричіп, складає - 22300 кг, що не відповідає інформації зазначеній в електронній митній декларації, а саме вага брутто пиломатеріалу вказана 22200 кг, тобто фактична вага пиломатеріалу на 100 кг більша ваги, заявленої в митній декларації.
Під час проведення огляду були виявлені розбіжності в лінійних розмірах пиломатеріалу, а тому виникла необхідність залучення фахівця майстра цеху переробки деревини Філії «Корюківське лісове господарство ДП «Ліси України» ОСОБА_3 . Встановлено, що у вантажному відсіку напівпричепа р.н. НОМЕР_6 завантажені пиломатеріали обрізні соснові у кількості 13 пакетів. Під час огляду проведено вибіркове вимірювання пиломатеріалу в кожному пакеті та здійснено математичні розрахунки середніх величин товщини, ширини, довжини та об`єму пиломатеріалу по кожному пакету.
Оглянуто всі пакети та встановлено наступне:
Пакет №1: заявлено пиломатеріалу у кількості 198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87 мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3000 мм,товщина 39 мм, ширина 89, об`єм 2,062 м3;
Пакет №2: заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37мм, шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3000 мм, товщина 39 мм, ширина 89, об`єм 2,062 м3;
Пакет №3: заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37 мм,шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3001 мм, товщина 39 мм, ширина 90, об`єм 2,086 м3;
Пакет №4: заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87 мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3000 мм, товщина 39 мм, ширина 90, об`єм 2,085 м3;
Пакет №5: заявлено пиломатеріал у кількості198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87 мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3004 мм, товщина 40мм, ширина 90, об`єм 2,141 м3;
Пакет №6: заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3000 мм, товщина 39 мм, ширина 89, об`єм 2,062 м3;
Пакет №7: заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 1,912 м3. Фактично 198 шт. довжина 3000 мм, товщина 39мм, ширина 89, об`єм 2,062 м3;
Пакет №:8 заявлено пиломатеріал у кількості 198 шт. товщиною 37 мм, шириною 87мм, довжиною 4000 мм, об`ємом 2,549 м3. Фактично 198 шт. довжина 4004 мм, товщина 39 мм, ширина 89, об`єм 2,752 м3;
Пакет №9: заявлено пиломатеріал у кількості 44 шт. товщиною 87 мм, шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 0,999 м3. Фактично 44 шт. довжина 3000 мм, товщина 90 мм, ширина 90, об`єм 1,069 м3;
Пакет №10: заявлено пиломатеріал у кількості 110 шт. товщиною 87 мм, шириною 87 мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 2,498 м3. Фактично 110 шт. довжина 3001 мм, товщина 89 мм, ширина 89, об`єм 2,615 м3;
Пакет №11: заявлено пиломатеріал у кількості 473 шт. товщиною 17мм, шириною 87мм, довжиною 3000 мм, об`ємом 2,099 м3. Фактично 473 шт. довжина 3000 мм, товщина 19 мм, ширина 90, об`єм 2,426 м3;
Пакет №12: заявлено пиломатеріал у кількості 451 шт. товщиною 17мм, шириною 87мм, довжиною 2000 мм, об`ємом 1,334 м3. Фактично 451 шт. довжина 2002 мм, товщина 19 мм, ширина 88, об`єм 1,510 м3;
Пакет №13: заявлено пиломатеріал у кількості 451 шт. товщиною 17мм, шириною 87 мм, довжиною 2000 мм, об`ємом 1,334 м3. Фактично 451 шт. довжина 1999 мм, товщина 19 мм, ширина 88, об`єм 1,507 м3.
За результатами митного огляду встановлено, що об`єм пиломатеріалу, фактично завантаженого в напівпричіп р.н. AE9609XF складає - 26,439 м3, що на 2,242 мЗ більше, ніж заявлено в електронній митній декларації ЕК10АА № 23UA102160000119U6 та не відповідає даним, зазначеним у товаросупровідних документах, а саме: в рахунку-фактурі від 13.01.2023 року №8, відвантажувальній специфікації від 13.01.2023 року №8 до рахунку-фактури від 13.03.2023 року №8.
Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 , який діяв як особа уповноважена на декларування РКСЛП «КОРЮКІВКАЛІС», код ЄДРПОУ- 05389126, не заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей про кількість, геометричні розміри, об`єм товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни 1,2,3 ґатунку, дошка, брусок», які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме у графах 31, 41 митної декларації від 13.01.2023 року № 23U102160000119U6 та в рахунку-фактурі №8 від 13.01.2023 року, специфікації №8 від 13.01.2023 року до рахунку-фактури №8 від 13.01.2023 року, CMR від 13.01.2023 року № 415127.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 472 МК України про що складений протокол про порушення митних правил №0009/10200/23 від 20.01.2023 року.
В судовому засіданні представник Чернігівської митниці пояснив, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, у зв`язку з чим просив накласти на нього стягнення в межах санкції даної статті.
Сторона захисту заперечувала щодо наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, оскільки в митній декларації зазначені розміри пиломатеріалу в межах плюсових допусків, передбачених ДСТУ ISO 738:2018.
Суд, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін судового засідання, приходить до наступних висновків
Відповідно до положень ст.472 МК України складом адміністративного правопорушення є недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари,транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Згідно ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення черезмитний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їхмитного контролюта митного оформлення.
Перелік обов`язкових відомостей, які вносяться декларантом до митної декларації, згідно п.5 ч.8 ст.257 МК України визначає такі відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товару.
Таким чином, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистки, а також для забезпечення додержання вимог цього Митного кодексу та інших законодавчих актів, як це визначено приписами ч.7 ст.257 МК України.
Правила заповнення граф митних декларацій на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 визначено Наказом Міністерства фінансів України № 651 від 30.05.2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 року за № 1372/1684, яким затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.
Згідно п.1 розділу ІІ вказаного Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, яким регламентовано заповнення граф митних декларацій, при поміщенні товару у митний режим експорту, у графі 31 "Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості" зазначаються відомості про: найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).
Відповідно до ч.1 ст.258 МК України під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершеннямитного оформленнятоварів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлениймитний режим.
Тобто, у митній декларації повинен бути зазначений опис товару, який дає можливість його ідентифікувати для проведення всіх необхідних митних процедур щодо його митного оформлення і такий опис повинен бути достатнім та необхідним, щоб провести декларування товару, з урахуванням у тому числі і приписів ст.472 МКУкраїни.
Згідно ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Тобто, у митній декларації повинен бути зазначений опис товару, який дає можливість його ідентифікувати для проведення всіх необхідних митних процедур щодо його митного оформлення і такий опис повинен бути достатнім та необхідним, щоб провести декларування товару, з урахуванням у тому числі і приписівст.472 МК України.
З огляду на специфіку та властивості товару, який заявлено до митного оформлення агентом з митного оформлення ОСОБА_1 , а саме - пиломатеріали обрізні сосна, визначальним параметрами для їх ідентифікації є їх об`єм та вид.
З митної декларації ЕК1ОАА №23UА102160000119U6 вбачається, що загальний об`єм пиломатеріалу обрізного із деревини сосни (дошка, брусок) з розмірами: 37/87*87*3000/4000 та 17*87*2000/3000 становить 24,197 м3 /а.с.19/.
З акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів ручної поклажі та багажу, що слідував у напівпричепі р.н. НОМЕР_6 , вбачається, що об`єм фактично завантаженого пиломатеріалу становить 26,439 м3 , тобто більше на 2,242 м3 аніж у заявленому об`ємі в електронній митній декларації ЕК1ОАА №23UА102160000119U6 /а.с.33/.
Враховуючи зміст протоколу № 0009/10200/23, митний орган звинувачує ОСОБА_1 у незазначенні точних та достовірних відомостей про геометричні розміри, об`єм пиломатеріалу, який підлягав обов`язковому декларуванні у зв`язку з переміщенням через митний кордон України.
Тобто, в умисному не зазначенні в митній декларації ЕК1ОАА №23UА102160000119U6 фактичного розміру пиломатеріалу та його об`єму. Натомість позиція декларанта зводиться до правильності зазначення розмірів пиломатеріалу в декларації з урахуванням залікових розмірів в специфікації № 2 до контракту та межах плюсових допусків, пов`язаних з неточністю пиляння та усушкою.
Суд звертає увагу, що розмір кожної дошки та бруса не може бути ідентичним розміру іншої (враховуючи, що це не готовий виріб) та має допустимі та граничні відхилення, встановлені державними стандартами із врахуванням похибки при пилянні пилорамою чи станком та природнім усиханням.
Відповідно до пункту 4 ДСТУ ISO 738:2018 фактична товщина всіх видів хвойних пиломатеріалів та ширина обрізного пиломатеріалу з паралельними крайками в будь-якому поперечному перетині кожної ділянки пиломатеріалу може відхилятися через неточність пиляння від номінальних розмірів, скоригованих на усихання не більше ніж: - для товщини та ширини в діапазоні від 30 мм до 105 мм включно: +/- 2 мм; - для товщини та ширини понад 105 мм: +/- 3 мм.
В конкретному випадку всі заявлені до експорту дошки та бруси мають ширину понад 80 мм, тобто до них має застосовуватись похибка через неточність пиляння +/- 2 мм.
В судовому засіданні встановлено та сторонами не заперечується, що задекларована ширина пиломатеріалу становить 87 мм, товщина 37 мм та 17 мм, а відтак допустиме відхилення за шириною може становити 89 мм, товщиною 39 мм та 19 мм відповідно.
Як вбачається з акту проведеного огляду невідповідність фактичного розміру пиломатеріалів лише в пакетах №3,4,5,9,11 та даними, що зазначені в митній декларації, за шириною та товщиною перевищують допустимі відхилення максимум на 1 мм. В решті пакетах - всі розміри пиломатеріалів перебувають в межах допустимої похибки.
Так, в пакеті №3 пиломатеріал за шириною перевищує на 1 мм, в пакеті №4 пиломатеріал за шириною перевищує на 1 мм, в пакеті №5 пиломатеріал за шириною та товщиною перевищує на 1 мм, в пакеті №9 пиломатеріал за шириною та товщиною перевищує на 1 мм, в пакеті №11 пиломатеріал за шириною перевищує на 1 мм.
Згідно з ДСТУ ISO 738:2018 (ISO 738:2015, IDT) допустимі відхилення на усушку становлять для товщини і ширини
Аналогічний висновок надав і залучений митним органом до огляду пиломатеріалів фахівець Філії «Корюківське лісове господарство ДП «Ліси України» ОСОБА_4 , який зазначив, що питома вага хвойних пиломатеріалів в зимовий період найвища, а конкретна партія технологічно виготовлена з під заболонної зони колоди, де вологість деревини найбільша /а.с.37/. Обґрунтованих підстав для піддання сумніву наданих фахівцем пояснень до порівняльної відомості представником митниці не наведено.
Твердження митного органу про те, що фактично пиломатеріалів не більше 2,242 м3, ніж заявлено в митній декларації, не відповідає дійсності, оскільки кількість в кубічних метрах митним органом визначалась без врахування допустимих відхилень по розмірах.
Не переконливими є доводи представника митниці про невідповідність Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експертних операцій №935349 через відмінність зазначених в ньому розмірів пиломатеріалу та встановлених у ході його митного огляду, оскільки геометричні розміри даної партії лісової продукції перебувають в межах допустимих відхилень.
Статтею 495 МКУкраїни таст.ст.251,252КУпАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суд вважає, що в конкретному випадку посилання митного органу ґрунтуються лише на припущеннях, без підтвердження належними доказами, а тому вина особи у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, не доведена, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п.1 ст.247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.
Згідно ст.283КУпАП України, постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже, у зв`язку з закриттям провадження по справі, товар, вилучений митним органом відповідно до протоколу, підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.
Керуючись ст.ст.268,460,472,527,528,529 МК України,ч.1 п.1 ст.247,ст.ст.283,284 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити на підставіп.1 ст.247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472МК України.
Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0009/10200/23 від 20.01.2023 року - повернути власнику або уповноваженій ним особі, в установленому законом порядку.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя В.Г .Павлов
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2023 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 109615828 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Павлов В. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні