Ухвала
від 18.11.2022 по справі 761/25440/22
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/25440/22

Провадження № 1-кс/761/14207/2022

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2022 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

слідчий ОСОБА_3

розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого 4 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України старший лейтенант юстиції ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором ОСОБА_4 , внесеного у кримінальному провадженні № 22022000000000593 від 31.10.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, про проведення обшуку,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий 4 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України старший лейтенант юстиції ОСОБА_3 , звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим з прокурором Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , внесеного у кримінальному провадженні

№ 22022000000000593 від 31.10.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого

ч. 1 ст. 111-2 КК України, про проведення обшуку у домоволодінні за адресою: АДРЕСА_1 .

Своє клопотання слідчий мотивує тим, що головним слідчим управлінням Служби безпеки України за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022000000000593 від 31.10.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Досудовим розслідуванням, зокрема, встановлено, що окремі громадяни України,

з березня 2022 року по теперішній час вчиняють умисні дії, спрямовані на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом передачі матеріальних ресурсів та транспортних засобів окупаційній адміністрації, з метою підтримки їх рішень та завдання шкоди Україні.

24.02.2022 Указом Президента України «Про введення воєнного стану

в Україні» від 24.02.22 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан з 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Законом про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №2263-ІХ продовжено строк дії воєнного часу в Україні з 05 години 30 хвилин 22 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 2500-IX продовжено строк дії воєнного часу в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Таким чином з 24.02.2022 по теперішній час в Україні діє воєнний стан.

Зокрема, з початку збройної агресії російської федерації проти України м. Херсон та частина Херсонської області перебуває в тимчасовій окупації. Як наслідок, значна частина власників та службових осіб автотранспортних підприємств регіону здійснили юридичну перереєстрацію власних автопідприємств згідно законодавства російської федерації, а саме: відкрили банківські розрахункові рахунки в незаконних банківських установах російської федерації в м. Херсон та АР Крим, та почали здійснювати господарську діяльність у взаємодії із окупаційними військовими адміністраціями та військовими комендатурами на тимчасово окупованій території м. Херсон та Херсонській області, а також підтримки їх рішень в обмін на не перешкоджання у здійсненні господарської діяльності на тимчасово окупованій території м. Херсон та Херсонської області, тим самим завдаючи шкоду національній безпеці.

Так, службові особи ТОВ «Іксора» (код ЄДРПОУ 31848398, м. Херсон), в особі власника ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрований АДРЕСА_1 ), ФОП ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_2 , зареєстрований

АДРЕСА_2 ), а також інших представників суб`єктів господарювання у сфері пасажирських та вантажних перевезень, здійснили юридичну перереєстрацію власних автопідприємств згідно законодавства російської федерації, відкрили банківські розрахункові рахунки в незаконних банківських установах російської федерації в м. Херсон та АР Крим та почали здійснювати господарську діяльність у взаємодії із окупаційними військовими адміністраціями та військовими комендатурами на тимчасово окупованій території м. Херсон та Херсонській області, тим самим завдаючи шкоду національній безпеці.

Зокрема, ОСОБА_5 - власник ТОВ «Іксора» та ФОП « ОСОБА_6 » мали привілеї з боку окупаційної влади країни агресора та лише вони здійснювали перевезення пасажирів сполучення «Херсон-Сімферополь», відправлення автобусів зазначеного перевізника до АР Крим здійснюється від ТРЦ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (м. Херсон, вул. Залаегерсег, буд. 18).

Разом з тим, ФОП « ОСОБА_6 » здійснював регулярні пасажирські перевезення дітей до оздоровчих закладів на тимчасово окупованій території АР Крим, крім того, отримані дані вказують на те, що ФОП « ОСОБА_6 » здійснював перевезення військовослужбовців російської федерації 28.09.2022 приблизно о 06 годині ранку з території військової частини, окупованої російсько-окупаційними військами, котрі дислокувалися на тимчасово окупованій території м. Херсон та Херсонської області, особи з числа представників збройних сил російської федерації, а саме: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_7 , на автомобілі марки Mercedes, державний номерний знак НОМЕР_3 , під керуванням ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , здійснили перетин державного кордону в пункті пропуску «Кагарлик» на тимчасову окуповану територію АР Крим.

Отримані дані свідчать про те, що зазначені вище особи залучили ОСОБА_6 для здійснення пасажирських перевезень до тимчасово окупованої території АР Крим за грошові кошти у сумі 1 (одна) тисяча доларів США.

Згідно з ч. 6 ст. 12 КК України злочин, передбачений ч. 1 ст. 111-2

КК України, є особливо тяжким.

З матеріалів кримінального провадження та інформації 3 управління

ГУ «І» ДЗНД Служби безпеки України отримано відомості щодо місць фактичного проживання фігурантів кримінального провадження, адрес можливого знаходження речей та документів, що мають доказове значення у вказаному провадженні.

Зокрема, встановлено, що речі, предмети та документи, що можуть зберігатись за наступними адресами:

- за місцем знаходження та здійснення господарської діяльності ТОВ «Іксора» (код ЄДРПОУ 31848398, м. Херсон, Бериславське шосе, буд. 11);

- за місцем проживання ОСОБА_5 - АДРЕСА_1 ;

- за місцем проживання ОСОБА_6 - АДРЕСА_2 ;

- за місцем знаходження матеріально-технічної бази ФОП ОСОБА_6 -

АДРЕСА_3 .

Так, встановлено, що ОСОБА_5 , фактично мешкає за адресою:

АДРЕСА_1 .

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 314185575 домоволодіння за адресою:

АДРЕСА_1 , належить ОСОБА_5 .

Обставини, що вказують на причетність службових осіб ТОВ «Іксора» до вчинення кримінального правопорушення, викладені у протоколах допиту свідків

ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , у матеріалах 3 управління ГУ «І» ДЗНД Служби безпеки України, зібраних на виконання доручення, а також містяться в інших матеріалах кримінального провадження в їх сукупності.

Відтак, з метою виявлення, фіксації відомостей про обставин вчинення кримінального правопорушення, в рамках досудового розслідування виникла необхідність провести обшук за місцем мешкання ОСОБА_5 , а саме квартири за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення (відшукування) та вилучення оригіналів наступних документів та майна:

- документи, що свідчать про перереєстрацію ТОВ «Іксора» відповідно до вимог окупаційної адміністрації російської федерації;

- документи, що підтверджують надання транспортних засобів окупаційній адміністрації російської федерації;

- інші документи, що містять відомості щодо взаємодії ТОВ «Іксора»

з окупаційною адміністрацією російської федерації (договори про надання послуг окупаційній адміністрації, акти виконаних робіт, квитки на проїзд, графіки маршрутів, дозвільні документи на здійснення перевезень пасажирів, ліцензії, документи щодо державної реєстрації суб`єкта господарювання, документи, що містять відомості про сплату податків окупаційній адміністрації);

- мобільні телефони, які містять відомості про учасників групи, їх контакти, способи здійснення протиправної діяльності персональних електронно-обчислювальних машин та інших електронних приладів (комп`ютерів, ноутбуків, планшетів, жорстких дисків, флешнакопичувачів тощо), на яких зберігається, може зберігатись, зберігалася та умисно видалена інформація із відомостями про обставини, що встановлюються у даному кримінальному провадженні; мобільних телефонів з сім-картками, які використовувалися для зв`язку між учасниками вказаної злочинної схеми для узгодження спільної протиправної діяльності; грошових коштів, що призначались для фінансового забезпечення кримінального правопорушення та як винагорода за його вчинення, договорів на відкриття банківських рахунків, які використовувалися з метою фінансового забезпечення вказаного кримінального правопорушення, а також банківських карток, що використовувались для фінансового забезпечення вказаного кримінального правопорушення; інших предметів та документів, які самостійно або

в сукупності з іншими доказами можуть мати доказове значення у ході розслідування даного кримінального провадження.

Разом з тим, з урахуванням специфіки доказування вчиненого кримінального правопорушення вищевказаними особами, а також враховуючи той факт, що за місцем їх проживання та роботи можуть знаходитись речі, предмети та документи, що містять в собі відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення та можуть наразі бути знищенні службовими особами ТОВ «Іксора», ФОП ОСОБА_6 , з метою уникнення відповідальності.

Крім того, вказані речі, предмети та документи мають важливе значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення та для надання оцінки фактам, які досліджуються в рамках вказаного провадження, зокрема: зазначені документи можуть підтвердити факт співпраці, допомоги, підтримки рішень, а також надання матеріальних ресурсів окупаційній адміністрації російської федерації.

У судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.

Вивчивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Згідно з положеннями ч. 2 ст. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Відповідно до ст. 8 КПК України, кримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Принцип верховенства права у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

За ст. 13 КПК України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Згідно з п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Оцінивши в сукупності доводи клопотання з долученими до нього документами, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про надання дозволу на проведення обшуку за своїм змістом відповідає вимогам ст. 234 КПК України.

Слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що: 1)було вчинено кримінальне правопорушення; 2)відшукувані речі і документи мають значенні для досудового розслідування; 3)відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4)відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні; 5)за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Так, слідчий суддя вважає, що на даний час доданими слідчим до клопотання документами, підтверджуються наявність підстав вважати, що було вчинене кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Також, слідчим з урахуванням поданого клопотання достатньо обґрунтовано мету проведення обшуку.

Відповідно до ч. 2 ст. 235 КПК України, ухвала про дозвіл на обшук повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.

Так, Європейський Суд з Прав Людини (далі - ЄСПЛ) у своєму рішенні від 07 липня 2007 року у справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення, крім документів, які стосуються деяких особистих речей. ЄСПЛ зазначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст.6 Конвенції.

Аналогічна позиція ЄСПЛ міститься в рішенні від 15 липня 2003 року у справі «Ернст та інші проти Бельгії», де вказано, що ордер на проведення обшуку не містив інформацію щодо мети проведення обшуку та про предмети, що підлягають вилученню. Таким чином, слідчих було наділено широкими повноваженнями, обшуки не були пропорційними.

Як вбачається з клопотання, слідчим наведено широкий перелік речей та документів, які підлягають вилученню, що на переконання слідчого судді вказує, що органом досудового розслідування не конкретизовано речі та документи, які підлягають відшуканню під час проведення обшуку.

Отже, у разі задоволення клопотання у повному обсязі, слідчий буде наділений більш широкими повноваженнями, а тому обшук не буде пропорційним його меті. У зв`язку з цим слідчий суддя дійшов висновку про часткове задоволення клопотання.

Крім цього, слідчим суддею перевірені можливості органом досудового розслідування іншим слідчим шляхом здобути дані та речові докази, які має слідчий на меті віднайти під час проведення даного обшуку та які б мали менший ступінь втручання у права та свободи осіб та встановлено, що менші заходи втручання не зможуть забезпечити потреби слідства та ненастання ризиків щодо знищення, приховання знаряддя і майна, які мають доказове значення у даному кримінальному провадженні. А тому, з урахуванням ст.30 Конституції України, ст.8 КЗПЛ, слідчий суддя, поза розумним сумнівом, переконався, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, як обшук у квартирі за адресою: АДРЕСА_1 .

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 132, 233-236, 309 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого 4 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України ОСОБА_3 , внесеного у кримінальному провадженні № 22022000000000593 від 31.10.2022 КК України, про проведення обшуку - задовольнити частково.

Надати дозвіл на проведення обшуку у квартирі за місцем мешкання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , яке на праві власності належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, документів, а саме: документи, що свідчать про перереєстрацію ТОВ «Іксора» відповідно до вимог окупаційної адміністрації Російської Федерації, у т.ч.: статути, накази, довіреності, протоколи загальних зборів, які укладались від імені ТОВ «Іксора», або підписувались посадовими особами вказаного підприємства, у тому числі: документи, що підтверджують надання транспортних засобів окупаційній адміністрації Російської Федерації; договори про надання послуг окупаційній адміністрації, акти виконаних робіт, квитки на проїзд, графіки маршрутів, дозвільні документи на здійснення перевезень пасажирів, ліцензії - за період з 24.02.2022 по 28.10.2022.

У задоволенні іншої частини клопотання - відмовити.

Строк дії ухвали - 1 місяць з дня її постановлення та надає право на проникнення до приміщення лише один раз.

При виконанні даної ухвали відповідно до ч. 2, ч. 3, ч. 9 ст. 236 КПК України обшук житла чи іншого володіння особи на підставі ухвали слідчого судді повинен відбуватися в час, коли завдається найменша шкода звичайним заняттям особи, яка ними володіє, якщо тільки слідчий, прокурор не вважатиме, що виконання такої умови може суттєво зашкодити меті обшуку.

Перед початком виконання ухвали слідчого судді особі, яка володіє житлом чи іншим володінням, а за її відсутності - іншій присутній особі повинна бути пред`явлена ухвала і надана її копія.

Другий примірник протоколу обшуку разом із доданим до нього описом вилучених документів та тимчасово вилучених речей (за наявності) вручається особі, у якої проведено обшук, а в разі її відсутності - повнолітньому членові її сім`ї або його представникові/ керівнику або представникові підприємства, установи або організації.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.11.2022
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу109625363
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —761/25440/22

Ухвала від 18.11.2022

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Мальцев Д. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні