КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2023 року справа №320/11082/22
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Приватного підприємство "ОІЛ БОСС" про стягнення штрафу.
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області з позовом до Приватного підприємства "ОІЛ БОСС" про стягнення з відповідача штрафу у сумі 34000,00 грн. в дохід Державного бюджету за рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 14.07.2022 №6.
Позовні вимоги мотивовані нарахуванням Приватним підприємством "ОІЛ БОСС" на підставі рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області 14.07.2022 №36 штрафу у розмірі 34000,00 грн., який добровільно не був сплачений відповідачем, у зв`язку з чим контролюючий орган просить стягнути штраф у примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2023 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач правом на надання відзиву на позовну заяву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення тексту ухвали про відкриття провадження у справі на офіційну електронну адресу.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
в с т а н о в и в:
Приватне підприємство "ОІЛ БОСС" (ідентифікаційний код 39934782, місцезнаходження: 09801, Київська обл., Білоцерківський р-н., м.Тетіїв, вул.Цвіткова, буд.28А) 05.08.2015 зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Як вбачається з матеріалів справи, у період з 30.06.2022 по 08.07.2022 заступником начальника управління-начальник відділу ринкового нагляду управління захисту споживачів Чеботарьовим Артемом Андрійовичем, головним спеціалістом відділу ринкового нагляду управління захисту споживачів Ніконовою Іриною Олександрівною та головним спеціалістом відділу контролю у сфері торгівлі управління захисту споживачів Слончак Ольгою Володимирівною на підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 29.06.2022 №784-ДО (а.с.38) та направлення від 29.06.2022 №696 (а.с.39) було проведено позапланову перевірку Приватного підприємства "ОІЛ БОСС" з питань дотримання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, за результатами якої складено акт від 08.07.2022 №45 (а.с.23-36).
У вказаному акті зазначено про порушення відповідачем вимог пунктів 1,2,3 частини 1 статті 18 Закону України "Про ціні і ціноутворення" та абзацу 3,5 статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" - в ході проведення перевірки посадовими особами ГУ Держпродспоживслужби в Київській області 30.06.2022 здійснено виїзд за місцем провадження господарської діяльності ПП "ОІЛ БОСС" (вул.Цвіткова, буд.28-А, м.Тетїів, Білоцерківський р-н., Київська обл.), однак на дату початку заходу керівник або уповноважена особа підприємства, на АЗС, були відсутні.
Враховуючи вищенаведені обставини, 04.07.2022 працівнику підприємства (оператору-касиру АЗС) було вручено лист з повідомленням про необхідність керівнику (або уповноваженому представнику) бути присутнім 06.07.2022 на АЗС для здійснення відповідного заходу державного нагляду (контролю).
Під час виїзду посадових осіб 06.07.2022 на АЗС підприємство не працювало з технічних причин, а керівник або уповноважена ним особа за місцем здійснення діяльності були відсутні.
У відповідь на отриманий від ПП "ОІЛ БОСС" лист про неможливість керівника бути присутнім на АЗС під час перевірки, а саме 06.07.2022, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області надіслано завчасне повідомлення щодо необхідності керівника бути присутнім на АЗС 08.07.2022, проте у визначений час, ані керівник ПП "ОІЛ БОСС", ані уповноважена ним особа на АЗС не з`явилися, чим створено перешкоди для виконання покладених на посадових осіб функцій.
Факт створення перешкод зафіксовано представниками Національної поліції України (ЄО №1923) та посадовими особами Головного управління засобами відеозв`язку.
На підставі акта перевірки Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області прийнято рішення від 14.07.2022 №36, яким застосовано до Приватного підприємства "ОІЛ БОСС" штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000,00 грн., який має бути сплачений протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання рішення (отримувач: ГУК у Київ.обл./Тетіївська міс./ код отримувача (ЄДРПОУ) 37955989; банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), номер рахунку: UA498999980313050106000010736, код класифікації доходів бюджету 21081100) (а.с.22).
Вказані постанова та рішення були направлені відповідачу рекомендованою поштовою кореспонденцією, яка повернулась на адресу позивача з відміткою "за закінченням встановленого строку зберігання".
Несплата відповідачем штрафу стала підставою для звернення позивача до суду з вимогою про стягнення штрафу у примусовому порядку, з приводу чого суд зазначає таке.
Основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначені Законом України "Про ціни і ціноутворення " від 21.06.2012 №5007-VI (далі-Закон №5007).
Частиною першою статті 2 Закону №5007 передбачено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, органами, що здійснюють державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, які провадять діяльність на території України, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення. Дія цього Закону не поширюється на встановлення тарифів на медичні послуги та лікарські засоби в межах програми медичних гарантій згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".
Відповідно до частин першої-другої статті 16 Закону №5007 органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є:центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами;інші органи, визначені законом.
Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законами.
Частиною першою статті 17 Закону №5007 передбачено, що основними функціями уповноважених органів є: 1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; 3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.
Згідно з пунктами 1,2,3 та 6 частини першої статті 18 Закону №5007 уповноважені органи мають право:проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки:достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін;наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб; одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу; приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 20 Закону №5007 до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною третьою статті 20 Закону №5007 визначено, що порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.
Згідно з частиною першою статті 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Предметом даного позову є вимога про стягнення з Приватного підприємства "ОІЛ БОСС" штрафу в сумі 34000,00 грн., який був нарахований на підставі рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №36 від 14.07.2022 та самостійно несплачений відповідачем.
Судом встановлено, що вищенаведене рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про ціни і ціноутворення відповідачем у судовому порядку не оскаржено, а сума визначеного рішенням штрафу добровільно не сплачена.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач під час розгляду справи не спростував факт наявності у нього спірної заборгованості, не сплаченої у встановлені законом строки, що є предметом розгляду даної адміністративної справи.
Як наслідок, системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивач витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, під час розгляду справи не здійснював.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства "ОІЛ БОСС" (ідентифікаційний код 39934782, місцезнаходження: 09801, Київська обл., Білоцерківський р-н., м.Тетіїв, вул.Цвіткова, буд.28А) в дохід державного бюджету штраф за порушення законодавства про ціни і ціноутворення у розмірі 34000,00 грн. (тридцять чотири тисячі грн. 00 коп.) згідно рішення від 14.07.2022 №36.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2023 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 109630421 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні