Рішення
від 17.03.2023 по справі 520/1660/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 березня 2023 р. № 520/1660/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області №7625144/31233422 від 14.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 03.10.2022 датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області №7625143/31233422 від 14.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 03.10.2022 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №2 від 03.10.2022 датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області №7616076/31233422 від 11.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 17.10.2022 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №3 від 17.10.2022 датою її фактичного отримання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які міститься в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Рівненській області 13.02.2023 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийнятими з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач, ТОВ «НАУКОВО- ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС - ЕНЕРГІЯ» (податковий номер 31233422) зареєстроване за адресою: Узвіз Бурсацький, будинок 7, офіс 5-11, місто Харків, 61003.

Позивач знаходиться на податковому обліку в Головному управлінні Державної податкової служби у Харківській області.

Основним видом діяльності підприємства є - ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (КВЕД-2010:33.12).

18.04.2022 між ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» (виконавець) та АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» (замовник), від імені якого діяв директор ВП «ГАЛРЕМЕНЕРГО» АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО», було укладено договір про виконання ремонтних робіт №1142-ЗЗ-ГРЗ.

Згідно умов договору Виконавець зобов`язується у 2022 році виконати роботи (Ремонт турбіни ст. №5 типу ВК-100-6 ЛМЗ ДТЕК Добротвірська ТЕС, розташованої за адресою: вул. Промислова, 12, смт. Добротвір, Кам`янка-Бузький район. Львівська область), а Замовник прийняти і оплатити такі роботи.

Пунктом 4.1 договору передбачено, що Замовник здійснює авансовий платіж у розмірі 30% від суми договору, що складає 732702,62 грн з ПДВ, а остаточні розрахунки здійснюються протягом 30 календарних днів після підписання сторонами акта прийому-передачі виконаних робіт.

На виконання вказаного положення договору АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» здійснило авансовий платіж в сумі 732702,62 грн, що підтверджується платіжними дорученнями №2608034 від 29.07.2022 та №2608033 від 29.07.2022.

У зв`язку із отриманням передоплати в сумі 732702,62 грн, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №2 від 29.07.2022 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна була прийнята контролюючим органом та зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією.

У подальшому за наслідками виконання робіт, 01.09.2022 між ТОВ «НАУКОВО- ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» та АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» було підписано акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року на суму 1617669,25 грн.

За фактом підписання акта приймання виконаних робіт, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №1 від 01.09.2022 (з урахуванням розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 28.10.2022) на суму 884966,63 грн (у т.ч. ПДВ 147494,44 грн) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна була прийнята контролюючим органом та зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією.

03.10.2022 за наслідками виконання робіт, між ТОВ «НАУКОВО- ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» та АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» було підписано акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022 року на суму 239358,20 грн.

За фактом підписання акта приймання виконаних робіт, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №1 від 03.10.2022 на суму 239358,20 грн (в т.ч. ПДВ 39893,03 грн) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому реєстрація податкової накладної була зупинена.

Оплата виконаних робіт була здійснена АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» у повному обсязі згідно платіжних доручень: №2717646 від 28.10.2022 на суму 76025,68 грн; №2717644 від 28.10.2022 на суму 13923,37 грн; №2717645 від 28.10.2022 на суму 14940915 грн.

Крім цього, 03.10.2022 між ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» та АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» було підписано акт №3 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022 року на суму 751021,67 грн.

За фактом підписання акта приймання виконаних робіт, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №2 від 03.10.2022 на суму 751021,67 грн (в т.ч. ПДВ 125170,28 грн) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому реєстрація податкової накладної була зупинена.

Оплата виконаних робіт була здійснена АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» у повному обсязі згідно платіжного доручення: №2724623 від 04.11.2022 на суму 751021,67 грн.

Слід зазначити, що підставою для складення та направлення на реєстрацію податкових накладних №1 від 03.10.2022 та №2 від 03.10.2022, з урахуванням положень п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України, слугував факт підписання актів приймання виконаних робіт, які були надані контролюючому органу в межах процедури прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної.

У оскаржуваних рішеннях контролюючого органу №7625144/31233422 від 14.11.2022 та №7625143/31233422 від 14.11.2022 у якості підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, окрім стандартного (загального) переліку документів, зазначено про ненадання пояснень, інформації про наявність виробничих потужностей, обладнання, трудових ресурсів, оплати.

З матеріалів справи встановлено, що пояснення щодо проведених господарських операцій, були викладені у відповідних Повідомленнях про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Що стосується інформації про наявність виробничих потужностей, обладнання, трудових ресурсів, то позивач зазначає, що для належного виконання робіт на деяких об`єктах ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» залучає підрядні організації для повного або часткового виконання робіт.

Так, для виконання робіт з ремонту турбіни ст. №5 типу ВК-100-6 ЛМЗ ДТЕК Добротвірська ТЕС, розташованої за адресою: вул. Промислова. 12. смт. Добротвір. Кам`янка-Бузький район, Львівська область, ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» залучило підрядника ТОВ «БЄЛ-ТРАНС» на підставі укладеного договору на виконання субпідрядних робіт №04/07/2022-СП від 04.07.2022.

Виконання робіт підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року №6 від 29.07.2022, вересень 2022 року №7 від 01.09.2022, №8 від 19.09.2022 та за жовтень 2022 року №10 від 16.10.2022.

За фактом підписання актів приймання виконаних робіт, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «БЄЛ-ТРАНС» було складено та зареєстровано податкові накладні №1174 від 29.07.2022, №1468 від 01.09.2022, №1527 від 19.09.2022 та №1740 від 16.10.2022.

Оплата за виконані роботи здійснена ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» згідно платіжних доручень №40 від 02.08.2022, №43 від 04.08.2022, №54 від 19.09.2022, №59 від 28.09.2022, №60 від 28.09.2022, №70 від 31.10.2022, №66 від 31.10.2022, №67 від 31.10.2022. Оплата за виконані роботи здійснена ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» не у повному обсязі, на підприємстві обліковується кредиторська заборгованість.

Що стосується реєстрації податкової накладної №3 від 17.10.2022, судом встановлено, що 23.06.2022 між ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» (виконаіець) та Комунальним підприємством Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» (замовник) було укладено договір про закупівлю послуг №578-22/13.

Згідно умов договору Виконавець зобов`язується надати послуги Замовнику з ремонту парової турбіни ПР 6-35/10/5 на ТЕЦ-1 за адресою Немирівське шосе, 26 відповідно до ДК 021:2015:50530000-9 - послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки.

На виконання положень укладеного договору КП Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» здійснило авансовий платіж в сумі 441864,00 грн, шо підтверджується платіжними дорученнями №1450 від 27.06.2022.

У зв`язку із отриманням передоплати в сумі 441864,00 грн, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №1 від 27.06.2022 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна була прийнята контролюючим органом та зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією.

У подальшому за наслідками виконання робіт, 17.10.2022 між ТОВ «НАУКОВО- ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» та КП Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» було підписано акт №1 про надання-приймання наданих послуг на суму 1472879,99 грн (в т.ч. ПДВ 245480,00 грн).

За фактом підписання акта про надання-приймання наданих послуг, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» було складено податкову накладну №3 від 17.10.2022 на суму 1031015,99 грн (в т.ч. ПДВ 171836,00 грн) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому реєстрація податкової накладної була зупинена.

Оплата виконаних робіт була здійснена КП Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» частково згідно платіжного доручення №3041 від 21.10.2022 року на суму 441864,00 грн. На ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» рахується дебіторська заборгованість.

Слід зазначити, що підставою для складення та направлення на реєстрацію податкової накладної №3 від 17.10.2022, з урахуванням положень п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, слугував факт підписання акта надання-приймання наданих послуг, який було надано контролюючому органу в межах процедури прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної.

У оскаржуваному рішенні контролюючого органу №7616076/31233422 від 11.11.2022 у якості підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, окрім стандартного (загального) переліку документів, зазначено про невідповідність даних акта виконаних робіт даним податкової накладної, а також про відсутність платіжних документів та інформації щодо наявності основних засобів, не подання форми 20-ОПП.

З приводу розбіжностей між даними акта виконаних робіт №1 від 17.10.2022 року і даним податкової накладної №3 від 17.10.2022 року позивачем зазначено, що акт підписано на суму 1472879,99 грн, а податкова накладна складена на суму 1031015,99 грн, адже на різницю в сумі 441864,00 грн, яка надійшла на банківський рахунок позивача 27.06.2022 у якості авансу згідно платіжного доручення №1450 від 27.06.2022, вже було складено та зареєстровано податкову накладну №1 від 27.06.2022.

Щодо наявності основних засобів, позивачем зазначено, що для належного виконання робіт на деяких об`єктах ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» залучає підрядні організації для повного або часткового виконання робіт.

Так, для виконання робіт з ремонту парової турбіни ПР 6-35/10/5 на ТЕЦ-1 за адресою: м. Вінниця, Немирівське шосе, 26, ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» залучило підрядника ТОВ «БЄЛ-ТРАНС» на підставі укладеного договору на виконання субпідрядних робіт №06/06-22СП від 06.06.2022.

Виконання робіт підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за червень 2022 року №3 від 27.06.2022, жовтень 2022 року №2 від 17.10.2022.

За фактом підписання актів приймання виконаних робіт, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «БЄЛ-ТРАНС» було складено та зареєстровано податкові накладні №960 від 27.06.2022 та №1704 від 17.10.2022.

Оплата за виконані роботи здійснена ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» згідно платіжних доручень №31 від 01.07.2022, №63 від 24.10.2022, №65 від 31.10.2022, №76 від 07.11.2022. Оплата за виконані роботи здійснена ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС-ЕНЕРГІЯ» не у повному обсязі, на підприємстві обліковується кредиторська заборгованість.

Враховуючи вищевикладене, у ТОВ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИЙ СЕРВІС- ЕНЕРГІЯ» за результатами здійснених господарських операцій виникло податкове зобов`язання з податку на додану вартість, а тому позивач за наявності законних підстав склав та надіслав для реєстрації податкові накладні №1 від 03.10.2022, №2 від 03.10.2022 та №3 від 17.10.2022.

Так, відповідно до приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ «НПС-ЕНЕРГІЯ» було складено податкові накладні №3 від 17.10.2022 (отримувач - Комунальне підприємство Вінницької міської ради «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО», (код ЄДРПОУ 33126849), №1 від 03.10.2022, №2 від 03.10.2022 (отримувач - АТ «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО», відокремлений підрозділ ГАЛРЕМЕНЕРГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 23269555), та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманих квитанцій, направлені позивачем податкові накладні №1 від 03.10.2022, №2 від 03.10.2022 були прийняті, але їх реєстрація зупинена із зазначенням підстави: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД`ДКПП товару/послуг 33.11.1, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги. що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних...».

Згідно отриманої квитанції, направлена позивачем податкова накладна №3 від 17.10.2022 була прийнята, але її реєстрація зупинена із зазначенням підстави: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 33.12, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних...».

У відповідності до положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, ТОВ «НПС-ЕНЕРГІЯ» було направлено на адресу ГУ ДПС у Рівненській області пояснення та документи, щодо здійснення операцій по зупиненим податковим накладним, що підтверджується відповідними повідомленнями та квитанціями.

Однак, рішеннями голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПЄ у Рівненській області:

- №7625144/31233422 від 14.11.2022 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 у зв`язку з: «ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження і розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: Відсутнє пояснення, інформація про наявність виробничих потужностей, обладнання, трудових ресурсів, оплати.»;

- №7625143/31233422 від 14.11.2022 р. було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 03.10.2022 у зв`язку з: «ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження і розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: Відсутнє пояснення, інформація про наявність виробничих потужностей, обладнання, трудових ресурсів, оплати.»;

- №7616076/31233422 від 11.11.2022 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 17.10.2022 у зв`язку з: «ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження і розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: Дані акту виконаних робіт не відповідають даним податкової накладної. Відсутня інформація щодо наявних основних засобів платника, не подано форму 20-ОПП. відсутні платіжні документи.».

Позивач вважаючи такі рішення відповідача необґрунтованими та протиправними, звернувся до суду з даним позовом.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Рівненській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ТОВ "Науково-промисловий сервіс -Енергія" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних №7625144/31233422 від 14.11.2022, №7625143/31233422 від 14.11.2022, №7616076/31233422 від 11.11.2022 є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні №1 від 03.10.2022, №2 від 03.10.2022, №3 від 17.10.2022 - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (Узвіз Бурсацький, буд. 7, офіс 5-11, м. Харків, 61003, ЄДРПОУ 31233422) до Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12, м. Рівне, 33023, ЄДРПОУ 44070160), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними і скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області №7625144/31233422 від 14.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022, №7625143/31233422 від 14.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 03.10.2022, №7616076/31233422 від 11.11.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 17.10.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №1 від 03.10.2022 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (ЄДРПОУ 31233422) датою її фактичного отримання.

Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №2 від 03.10.2022 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (ЄДРПОУ 31233422) датою її фактичного отримання.

Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №3 від 17.10.2022 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (ЄДРПОУ 31233422) датою її фактичного отримання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (ЄДРПОУ 31233422) сплачену суму судового збору в розмірі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області (ЄДРПОУ 44070160).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промисловий сервіс -Енергія" (ЄДРПОУ 31233422) сплачену суму судового збору в розмірі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2023
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу109631792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/1660/23

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 17.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 26.01.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні