Постанова
від 21.03.2023 по справі 533/139/23
КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

21.03.2023 року КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 533/139/23

Провадження № 3/533/88/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2023 року селище Козельщина

Суддя Козельщинського районного суду Полтавської області Козир В.П., за участю секретаря судового засідання Лобач М.С., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Полтавській області, про притягнення до адміністративної відповідальності:

- ОСОБА_1 , громадянка України, місце проживання: АДРЕСА_1 , працює в ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) та займає посаду керівника, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності протягом року не притягувалася,

- за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

Станом на 24 годину 00 хвилин 09 листопада 2022 року громадянка ОСОБА_1 , працюючи в ПРИВАТНОМУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОМУ ПІДПРИЄМСТВІ «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) та займаючи посаду керівника, порушила пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями), а саме: як посадова особа підприємства допустила порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2022 року, подання якої передбачено законами України та граничний термін подання якої встановлено 09.11.2022. Фактично декларацію подано 13.12.2022.

Громадянка ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності, вину визнала у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу можу бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

З положень ч. 2 ст. 268 КУпАП вбачається, що участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, при розгляді справи за ст. 124 КУпАП не є обов`язковою.

Отже, суддя уважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення.

Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суддя встановив таке.

Згідно пп. 16.1.3, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ним Кодексом, законами з питань митої справи.

Згідно ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності (п. 49.1, п. 49.2).

Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України установлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти; розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання); утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Стаття 250 Розділу VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу України визначає порядок подання податкової звітності та сплати екологічного податку.

Так, базовий податковий (звітний) період, згідно п. 250.1 ст. 250 Податкового кодексу України, дорівнює календарному кварталу,

Згідно п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України платники екологічного податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

Таким чином, граничним терміном подання податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2022 року є 09.11.2022.

Актом ГУ ДПС у Полтавській області № 322/16-31-04-11-02/34131300 від 12.01.2023 про результати камеральної перевірки податкової звітності ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) встановлено, що ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) було подано 13.12.2022 податкову декларацію з екологічного податку при граничному терміну подання 09.11.2022.

Отже, результати камеральної перевірки свідчить про несвоєчасне подання ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2022 року, чим порушено п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України.

Згідно з протоколу № 673/16-31-04-11-03 про адміністративне правопорушення від 27 січня 2023 року терміном подання ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2022 року є 09.11.2022.

Частиною першою статті 163-1 КУпАП встановлено відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, що тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За змістом ст. 245, 252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина громадянки ОСОБА_1 у вчиненні нею адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, підтверджується такими доказами:

- корінцем повідомлення № 1224/16-31-04-11-03 від 13.01.2023 про запрошення платників податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу;

- актом ГУ ДПС у Полтавській області № 322/16-31-04-11-02/34131300 від 12.01.2023 про результати камеральної перевірки податкової звітності ПСП «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300);

- супровідним листом ГУ ДПС у Полтавській області № 1225/6/16-31-04-11-03 від 13.01.2023 про запрошення для складання протоколу;

- актом щодо неявки посадових осіб підприємства до органу ДПС № 672/16-31-04-11-03 від 27.01.2023;

- протоколом № 673/16-31-04-11-03 про адміністративне правопорушення від 27 січня 2023 року.

Отже, враховуючи вищевикладене, суддя уважає, що в діях громадянки ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки остання, як посадова особа підприємства ПРИВАТНОГО СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «АГРОФІРМА УКРАЇНА-ГОВТВА» (ідентифікаційний код юридичної особи 34131300) допустила порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку.

Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП вбачається, що справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 цього Кодексу.

З матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що припинення правопорушеннявідбулося 13.12.2022 удень фактичногоподання податковоїдекларації зекологічного податку,тобто станом на дату розгляду справи суддею закінчився строк накладення адміністративного стягнення, визначений ст. 38 КУпАП, що є підставою для закриття провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

За ч. 2 ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Оскільки адміністративне стягнення на особу не накладається, судовий збір також не стягується.

На підставі викладеного, керуючись статтями 24, 40-1, 163-1, 276-279, 280, 283-285, 287-289, 294 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, відносно ОСОБА_1 - закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строку, передбаченого ст. 38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Козельщинський районний суд Полтавської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя В.П. Козир

СудКозельщинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення21.03.2023
Оприлюднено22.03.2023
Номер документу109669624
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —533/139/23

Постанова від 21.03.2023

Адмінправопорушення

Козельщинський районний суд Полтавської області

Козир В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні