Постанова
від 20.01.2023 по справі 760/10088/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

справа №760/10088/22

провадження №3/760/25/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (код ЄДРПОУ 41271108, адреса: 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

10.08.2022 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1487/10000/22 від 07.07.2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (код ЄДРПОУ 41271108, адреса: 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Так, відповідно до протоколу №1487/10000/22 про порушення митних правил від 07.07.2022 року, 28.02.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Іллічівський морський торговельний порт» відділ митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, у автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 , з Туреччини на митну територію України ввезено товари «Тканина, нитки, канат, коробки пакувальні, вироби з пластмаси, плити з травертину, плитка керамічна» у кількості 454 пакувальних місць, загальною вагою брутто 14 630 кг.

Переміщення вказаних товарів через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів, без яких не можливо отримати дозвіл на їх переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 28.02.2018 № UA125000/2018/910587, на підставі товаросупровідних документів: CMR від 23.02.2018 б/н та інвойсу від 23.02.2018 № 1200-43-13.

Відповідно до CMR від 23.02.2018 б/н, складеної у GAZIANTEP/Туреччина 23.02.2018, відправником товарів виступала компанія «AKIM TERLIK SAN. VE TIC. LTD. STI.» (CAKMAK MAHALLESI ZAFER CADDESI NO 21 SEHITKAMIL/GAZIANTEP, TURKIYE), одержувачем - ТОВ «РОТЕРМАН» / LLC ROTERMAN (02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207, Україна).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ «РОТЕРМАН» (ЄДРПОУ 41271108) ОСОБА_1 до сектору митного оформлення (Арктика) митного поста «Вишневе» за електронною митною декларацією (далі - ЕМД) типу «ІМ/40/ДЕ» від 02.03.2018 № UA125200/2018/682667.

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці також були надані інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 ЕМД № UA125200/2018/682667, серед яких зовнішньоекономічний контракт від 20.10.2017 № RTM-731202/UA, укладений між компанією «HK LT INT`L TRADE LIMITED» (RM 1005, 10/F, HO KING COMMERCIAL CENTRE, 2-16 FA, YUEN STREET, MONGKOK, KL HK) та ТОВ «РОТЕРМАН» (02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207, Україна) в особі директора ОСОБА_1 .

Згідно з інвойсом від 23.02.2018 № 1200-43-13, виставленим компанією «HK LT INT`L TRADE LIMITED» (Гонконг) для ТОВ «РОТЕРМАН» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CPT KIEV, становить 9 964,50 доларів США.

14.06.2022, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 14.06.2022 № 15/15-02/7.8/1930, до Київської митниці надійшла відповідь Дирекції Департаменту ЄС та Зовнішньополітичних Відносин Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.

Компетентні органи Туреччини додатком до своєї відповіді надали копії експортної митної декларації від 23.02.2018 № 18270100EX013831, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних вище товарів, рахунку (інвойсу) від 22.02.2018 № 010503, пакувального листа від 22.02.2018 № 10503, транзитного супровідного документа LRN 18LR2701000405036.

Згідно з даними, які відображені у наданих компетентними органами Туреччини документах, встановлено що з території Республіки Туреччина в Україну на адресу LLC ROTERMAN (ID 41271108 UKRAINE 0216 KAUNASSKAJA STR 27 OFFICE 207) / ТОВ «РОТЕРМАН» (ЄДРПОУ 41271108, Україна, 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) у транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_1 за експортною митною декларацією від 23.02.2018 № 18270100EX013831 було відправлено товари «чоловічі тапочки», у кількості 54 480 пар (454 пакувальних місця) вагою брутто 14 630 кг, нетто - 14 572,35 кг. Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією «AKIM TERLIK AYAKKABI PAZARLAMA ITHALAT ve IHRAKAT LTD. STI.» (CAKMAK MAHALLESI ZAFER CADDESI NO 21 SEHITKAMIL/GAZIANTEP, TURKIYE).

Відповідно до гр. 22 «валюта та фактурна вартість» експортної митної декларації від 23.02.2018 № 18270100EX013831 та рахунку від 22.02.2018 № 010503 фактурна вартість даних товарів, на умовах поставки FCA GAZIANTEP, становить - 62 652 доларів США.

Отже, в результаті вивчення документів, отриманих від Дирекції Департаменту ЄС та Зовнішньополітичних Відносин Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та документів митного оформлення за ЕМД від 02.03.2018 № UA125200/2018/682667, наданих до митниці, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності у найменуванні товарів, їх вартості та умовах поставки.

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

Згідно з абзацом 2 пункту 5 Постанови, «підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації…».

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Таким чином, за результатами перевірки встановлено, що товари «чоловічі тапочки», у кількості 54 480 пар (454 пакувальних місця) вагою брутто 14 630 кг, нетто - 14 572,35 кг та вартістю 62 652 доларів США або 1 688 357,69 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України (28.02.2018) (1 USD - 26,948185 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до відомостей наявних баз даних Держмитслужби, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаних товарів керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (ЄДРПОУ 41271108) був громадянин ОСОБА_1 .

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» та інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС, громадянин ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Отже, в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

В зв`язку з чим, 07.07.2022 року працівниками Київської міської митниці ДМС України відносно гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (код ЄДРПОУ 41271108, адреса: 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) (на дату складання протоколу), складено протокол про порушення митних правил №0178/10000/19, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №1487/10000/22 від 07.07.2022 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просив вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва. Заперечення проти викладеного в протоколі про порушення митних правил не подавав та викладених у ньому обставин не спростував.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За змістом ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Судом встановлено, що 28.02.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Іллічівський морський торговельний порт» відділ митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, у автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 , з Туреччини на митну територію України ввезено товари «Тканина, нитки, канат, коробки пакувальні, вироби з пластмаси, плити з травертину, плитка керамічна» у кількості 454 пакувальних місць, загальною вагою брутто 14 630 кг.

Переміщення вказаних товарів через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів, без яких не можливо отримати дозвіл на їх переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 28.02.2018 № UA125000/2018/910587, на підставі товаросупровідних документів: CMR від 23.02.2018 б/н та інвойсу від 23.02.2018 № 1200-43-13.

Відповідно до CMR від 23.02.2018 б/н, складеної у GAZIANTEP/Туреччина 23.02.2018, відправником товарів виступала компанія «AKIM TERLIK SAN. VE TIC. LTD. STI.» (CAKMAK MAHALLESI ZAFER CADDESI NO 21 SEHITKAMIL/GAZIANTEP, TURKIYE), одержувачем - ТОВ «РОТЕРМАН» / LLC ROTERMAN (02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207, Україна).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ «РОТЕРМАН» (ЄДРПОУ 41271108) ОСОБА_1 до сектору митного оформлення (Арктика) митного поста «Вишневе» за електронною митною декларацією (далі - ЕМД) типу «ІМ/40/ДЕ» від 02.03.2018 № UA125200/2018/682667.

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці також були надані інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 ЕМД № UA125200/2018/682667, серед яких зовнішньоекономічний контракт від 20.10.2017 № RTM-731202/UA, укладений між компанією «HK LT INT`L TRADE LIMITED» (RM 1005, 10/F, HO KING COMMERCIAL CENTRE, 2-16 FA, YUEN STREET, MONGKOK, KL HK) та ТОВ «РОТЕРМАН» (02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207, Україна) в особі директора ОСОБА_1 .

Згідно з інвойсом від 23.02.2018 № 1200-43-13, виставленим компанією «HK LT INT`L TRADE LIMITED» (Гонконг) для ТОВ «РОТЕРМАН» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CPT KIEV, становить 9 964,50 доларів США.

14.06.2022, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 14.06.2022 № 15/15-02/7.8/1930, до Київської митниці надійшла відповідь Дирекції Департаменту ЄС та Зовнішньополітичних Відносин Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.

Компетентні органи Туреччини додатком до своєї відповіді надали копії експортної митної декларації від 23.02.2018 № 18270100EX013831, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних вище товарів, рахунку (інвойсу) від 22.02.2018 № 010503, пакувального листа від 22.02.2018 № 10503, транзитного супровідного документа LRN 18LR2701000405036.

Згідно з даними, які відображені у наданих компетентними органами Туреччини документах, встановлено що з території Республіки Туреччина в Україну на адресу LLC ROTERMAN (ID 41271108 UKRAINE 0216 KAUNASSKAJA STR 27 OFFICE 207) / ТОВ «РОТЕРМАН» (ЄДРПОУ 41271108, Україна, 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) у транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_1 за експортною митною декларацією від 23.02.2018 № 18270100EX013831 було відправлено товари «чоловічі тапочки», у кількості 54 480 пар (454 пакувальних місця) вагою брутто 14 630 кг, нетто - 14 572,35 кг. Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією «AKIM TERLIK AYAKKABI PAZARLAMA ITHALAT ve IHRAKAT LTD. STI.» (CAKMAK MAHALLESI ZAFER CADDESI NO 21 SEHITKAMIL/GAZIANTEP, TURKIYE).

Відповідно до гр. 22 «валюта та фактурна вартість» експортної митної декларації від 23.02.2018 № 18270100EX013831 та рахунку від 22.02.2018 № 010503 фактурна вартість даних товарів, на умовах поставки FCA GAZIANTEP, становить - 62 652 доларів США.

В результаті вивчення документів, отриманих від Дирекції Департаменту ЄС та Зовнішньополітичних Відносин Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та документів митного оформлення за ЕМД від 02.03.2018 № UA125200/2018/682667, наданих до митниці, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності у найменуванні товарів, їх вартості та умовах поставки.

За результатами перевірки встановлено, що товари «чоловічі тапочки», у кількості 54 480 пар (454 пакувальних місця) вагою брутто 14 630 кг, нетто - 14 572,35 кг та вартістю 62 652 доларів США або 1 688 357,69 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України (28.02.2018) (1 USD - 26,948185 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, суд зобов`язаний повно та всебічно з`ясувати усі обставини справи, зокрема, чи мало місце адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, наявність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають суттєве значення для правильного її вирішення при цьому, встановити істину по справі необхідно з аналізу наявних доказів, які відповідно чинного законодавства, представляють собою будь - які фактичні дані, які підтверджують або спростовують ті чи інші обставини і мають суттєве значення для правильного вирішення справи по суті.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Відповідно до правил ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Таким чином, в діях гр. України ОСОБА_1 , вбачаються ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом використання спеціально виготовлених сховищ (тайників), та поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товару.

Вина гр. ОСОБА_1 , у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, повністю підтверджується матеріалами справи, зокрема, протоколом про порушення митних правил №1487/10000/22 від 07.07.2022 року, та наявними в справі письмовими доказами (копією митної декларації, службовою запискою посадової особи митного органу).

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Судом встановлено, що загальна вартість предметів правопорушення, вилучених відповідно до протоколу про порушення митних правил №1487/10000/22 від 07.07.2022 року, а саме: товари «чоловічі тапочки», у кількості 54 480 пар (454 пакувальних місця) вагою брутто 14 630 кг, нетто - 14 572,35 кг, становить - 62 652 доларів США або 1688357, 69 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України (28.02.2018) (1 USD - 26,948185 грн.).

Таким чином, з урахуванням обставин справи, суд приходить до висновку про накладення на гр. ОСОБА_1 , адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1688357, 69 грн. та конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з гр. ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536, 80 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1,8, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488,491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (код ЄДРПОУ 41271108, адреса: 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та піддати його адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 1688357 (один мільйон шістсот вісімдесят вісім тисяч триста п`ятдесят сім) грн. 69 коп., з конфіскацією в дохід держави безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів стягнути вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 1688357 (один мільйон шістсот вісімдесят вісім тисяч триста п`ятдесят сім) грн. 69 коп.

Стягнути з громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РОТЕРМАН» (код ЄДРПОУ 41271108, адреса: 02160, м. Київ, вул. Каунаська, буд. 27, офіс 207) (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 судовий збір у розмірі 536, 80 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2023
Оприлюднено23.03.2023
Номер документу109680268
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/10088/22

Постанова від 20.01.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні