Справа № 420/196/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) до громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка», третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Служба безпеки України, про заборону громадського об`єднання,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду 03.01.2022 надійшов позов Південного міжрегіонального управлення Міністерства юстиції (м. Одеса) до громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Служба безпеки України, в якій позивач просить суд:
1. Заборонити (примусово розпустити) громадську організацію «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (ідентифікаційний код юридичної особи 35097232, місцезнаходження: вул. Севастопольська, 14 м. Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400);
2. Спрямувати майно, кошти та інші активи громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (ідентифікаційний код юридичної особи - 35097232, місцезнаходження: вул. Севастопольська, 14 м. Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400) до державного бюджету.
Ухвалою від 09.01.2023 прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області, відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Служба безпеки України повідомила Міністерство юстиції України про наявність в діяльності громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» ознак дій, спрямованих на створення загрози національному суверенітету, територіальній цілісності та національній безпеці України, оскільки діяльність вказаної організації носить антиукраїнський характер. Інформація Служби безпеки України була спрямована Міністерством юстиції України до Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) листом від 22.11.2022 вих. № 100737/139900-8-22/19.2.1 для вжиття відповідних заходів. Так, згідно наданої інформації та документів, керівник ГО «ОК АРК «Кримська паланка» Юрченко С.М. веде активну проросійську діяльність та в 2014 році брав участь в анексії російськими військами кримського півострова. Після анексії Криму ОСОБА_1 та створені ним козачі формування активно підтримували державу агресора та відкрито виступали на підтримку окупаційної влади. ОСОБА_1 брав участь у збройному конфлікті на сході України у складі незаконних збройних формувань «ДНР/ЛНР» та був нагороджений окупаційною владою «орденом за мужність». ОСОБА_1 є ініціатором створення пропагандистського сайту рф «новоросс.info» та на даний час перебуває на посаді «радника голови ЛНР». З початком широкомасштабної агресії рф ОСОБА_1 та члени очолюваного ним козачого формування створюють підрозділи «козацьких дружин», які ведуть колабораційну діяльність, сприяють ворогу у закріпленні на окупованих територіях та придушують український рух спротиву. Зокрема, активну діяльність дані угруповання здійснюють у місті Мелітополь. ОСОБА_1 з 24.04.2022 перебуває у розшуку органів досудового розслідування за підозрою у скоєнні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111 Кримінального кодексу України «Державна зрада». Відомості та документи, надані Службою безпеки України листом від 15.11.2022 вих. № 5/3/1-10627 свідчать про наявність підстав для заборони громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» відповідно до норм ст. 28 Закону України «Про громадські об`єднання», оскільки діяльність даної громадської організації мас явно виражений антиукраїнський характер, спрямована на підрив національного суверенітету та територіальної цілісності України, а також дана діяльність має на меті допомогу російській федерації у здійсненні військової агресії проти України.
Відповідачу копія ухвали про відкриття провадження з незалежних від суду причин не направлялась з огляду на реєстрацію місця знаходження на тимчасово окупованій території України.
При цьому, судом у відповідності до статті 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» 13.01.2023 розміщено оголошення про ухвалу від 09.01.2023 на офіційному веб-порталі Судової влади України.
30.01.2023 до суду за вх.№2660/23 від представника Служби безпеки України надійшли пояснення, у яких третя особа вважає позовні вимоги обґрунтованими, просить їх задовольнити та вказує, що керівник ГО «ОК АРК «Кримська паланка» ОСОБА_1 веде активну проросійську діяльність та в 2014 році брав участь в анексії російськими військами кримського півострова. Після анексії Криму ОСОБА_1 та створені ним козачі формування активно підтримували державу-агресора та відкрито виступали на підтримку окупаційної влади. ОСОБА_1 приймав участь у створенні та очолив терористичне воєнізоване угруповання «Кримське регіональне відділення «Союзу козаків Росії та зарубіжжя» та оголосив себе «отаманом кримського козацтва». ОСОБА_1 брав участь у збройному конфлікті на сході України у складі незаконних збройних формувань «ДНР/ЛНР» та був нагороджений окупаційною владою «орденом за мужність». ОСОБА_1 є ініціатором створення пропагандистського сайту рф «новоросс.info» та на даний час перебуває на посаді «радника голови ЛНР». Зазначає, що з початком широкомасштабної агресії рф ОСОБА_1 та члени очолюваного ним козачого формування створюють підрозділи «козацьких дружин», які ведуть колабораційну діяльність, сприяють ворогу у закріпленні на окупованих територіях та придушують український рух спротиву. Зокрема, активну діяльність дані угруповання здійснюють у місті Мелітополь. ОСОБА_1 з 24.04.2022 перебуває у розшуку органів досудового розслідування за підозрою у скоєнні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111 Кримінального кодексу України «Державна зрада».
Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою, поясненнями третьої особи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення та перевіривши їх наданими доказами, судом встановлено наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.12-14), громадська організація «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (скорочене найменування ГО «ОК АРК «Кримська паланка»), код ЄДРПОУ 35097232 зареєстрована юридичною особою 26.04.2007 за місцезнаходженням: Україна, 98400, вул.Севастопольська, б.14, м. Бахчисарай, Бахчисарайський район, АР Крим.
ГО «ОК АРК «Кримська паланка» здійснює такі види економічної діяльності: 91.33.0 ДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, Н. В. І. Г. (основний)
Керівником ГО «ОК АРК «Кримська паланка» є ОСОБА_1 .
Відповідно до службової записки начальника управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) від 05.10.2022 (а.с.8), враховуючи, що реєстраційні справи громадських формувань, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, до Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) не передавались, та у зв`язку з відсутністю в ЄДР копій документів, на підставі яких здійснювалась державна реєстрація Організації, надати копію статуту та інших документів з реєстраційної справи Організації не вбачається можливим.
Служба безпеки України скерувала на адресу Міністерства юстиції України лист від 15.11.2022 №5/3/1-10627 (а.с.15-16), в якому зазначила: «…Наявні дані свідчать, що спецслужбами та збройними силами російської федерації активно використовуються вітчизняні козацькі громадські формування проросійської спрямованості, для закріплення та зміцнення позицій ворога на тимчасово окупованих територіях України. Окремі ознаки вищезазначеного спостерігаються в діяльності Громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (далі ГО «ОК АРК «КП» зареєстрована в Міністерстві юстиції України, код ЄДРПОУ 35097232, юридична адреса: АР Крим. м.Бахчисарай. вул.Севастопольська. буд.14).
Так, керівник ГО «ОК АРК «КП» ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м.Бахчисарай АР Крим, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 . ІПН: НОМЕР_1 ), будучи одним з громадських діячів проросійського спрямування тимчасово окупованої території АР Крим, надає іноземній державі допомогу в проведенні підривної діяльності проти України та є пособником у вчиненні умисних дій з метою зміни меж території або державного кордону України.
Зокрема, ОСОБА_1 та члени підконтрольного йому козацького формування перейшли на бік окупаційної влади рф та всебічно сприяють командуванню підрозділів збройних сил країни-агресора в спробах окупації територій України.
З 2014 року вказана особа та члени ГО «ОК АРК «КП» брали участь у т.зв. «спецоперації рф з анексії кримського півострова». Згодом, ОСОБА_1 виступив ініціатором створення, а також очолив терористичне військове угрупування козацького спрямування рф т.зв. «Кримське регіональне відділення «Союзу козаків росії та зарубіжжя».
Також, т.зв. «отаман кримського козацтва» ОСОБА_1 брав участь у збройному конфлікті на сході України в якості бійця НЗФ т.зв. «Л/ДНР» та був нагороджений окупаційною владою «орденом за мужність». При цьому, вищезазначений «козацький отаман» перебуває на посаді т.зв. «радника голови ЛНР», а також виступив ініціатором створення пропагандистського сайту рф «новоросс.info».
З початком широкомасштабного вторгнення рф в Україну, ОСОБА_1 та члени підконтрольного йому козацького формування за сприяння збройних сил рф створюють/створили підрозділи т.зв «козацьких дружин» (інша назва - «народна міліція») з середовища проросійськи налаштованих осіб (переважно члени козацьких формувань, які діють на ТОТ) з метою здійснення контролю над усіма сферами життєдіяльності окупованих міст в інтересах російської федерації, а також своїми діями сприяють закріпленню ворога і придушенню патріотичної діяльності на тимчасово окупованих територіях України.
… Зокрема, ОСОБА_2 з 24.04.2014 перебуває у розшуку органів досудового розслідування за підозрою у скоєнні злочину, відповідальність за який передбачено ч. 1 ст. 111 «Державна зрада»…
Під час збройної агресії російської федерації проти України, дії ОСОБА_1 , вказаного громадського об`єднання та його членів можуть розцінюватися як такі, що спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, створюють підґрунтя для вчинення радикальних дій щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.
Враховуючи викладене, можна зробити висновок, що у діяльності ГО«ОК АРК «КП» вбачаються ознаки порушень норм діючою законодавства. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною і росією, підтримують терористичну діяльність та контакт з урядом та збройними силами рф.
… Враховуючи викладене та наявну інформацію щодо протиправної діяльності ГО «ОК АРК «КП» і керуючись Конституцією України, Законом України «Про громадські об`єднання», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб га фізичних осіб - підприємців», Кодексом адміністративного судочинства України, просимо ініціювати процедуру заборони діяльності вказаного об`єднання шляхом його примусового розпуску (ліквідації)».
До зазначеного листа Служби безпеки України від 15.11.2022 №5/3/1-10627 додані акти огляду від 09.11.2022 (а.с.17-20) та від 09.11.2022 (а.с.21-24, 25-31), відповідно до якого старшим оперуповноваженим на ОВО 1 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України проведено огляд матеріалів, розміщених в мережі Інтернет стосовно керівника ГО «ОК АРК «Кримська паланка» ОСОБА_1 , зокрема здійснено вхід на сторінку Інтернет-ресурсів: «новоросс.info», телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », «Миротворець», «Тауріка», «Депо», «Політнавігатор», «Крим реалії», «ЛІЦ».
22.11.2022 Міністерство юстиції України лист Служби безпеки України від 15.11.2022 №5/3/1-10627 скерувало на адресу Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) (а.с.10-11) для розгляду та вжиття відповідних заходів.
Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Одеса), в свою чергу, звернулось до суду з позовною заявою про заборону громадського об`єднання.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних, телевізійних або кінематографічних підприємств.
Здійснення цих свобод, оскільки вони пов`язані з обов`язками і відповідальністю, можуть підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.
Положеннями ст. 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об`єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.
Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Відповідно до ст. 36 Конституції України, громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Статтею 37 Конституції України передбачено, що утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, забороняються. Політичні партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань. Не допускається створення і діяльність організаційних структур політичних партій в органах виконавчої та судової влади і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, у навчальних закладах та інших державних установах і організаціях. Заборона діяльності об`єднань громадян здійснюється лише в судовому порядку.
Приписами абзацу 1,2 пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228 визначено, що Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.
Відповідно до положень п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», суб`єктом державної реєстрації є територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об`єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об`єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об`єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об`єднання.
Законом України «Про громадські об`єднання» визначено правові та організаційні засади реалізації права на свободу об`єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об`єднань.
Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 4 Закону України «Про громадські об`єднання», утворення і діяльність громадських об`єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються. Громадські об`єднання не можуть мати воєнізованих формувань. Інші обмеження права на свободу об`єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об`єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Як встановлено судом, до Міністерства юстиції України надійшов лист Служби безпеки України від 15.11.2022 №5/3/1-10627 щодо протиправної діяльності ГО «ОК АРК «Кримська паланка» із проханням ініціювати процедуру заборони діяльності шляхом її примусового розпуску (ліквідації).
З даного листа встановлено, що дії керівника ГО «ОК АРК «Кримська паланка» і вказаного громадського об`єднання та його членів можуть розцінюватися як такі, що спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, створюють підґрунтя для вчинення радикальних дай щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.
У діяльності ГО «ОК АРК «Кримська паланка» Служба безпеки України вбачає ознаки порушень норм діючого законодавства. Дії керівника та членів зазначеного об`єднання спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, створюють підґрунтя для вчинення радикальних дій щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.
До вказаного листа Службою безпеки України надані акти огляду матеріалів. Під час огляду встановлено, що керівник ГО «ОК АРК «Кримська паланка» перейшов на сторону окупаційної влади рф.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про Службу безпеки України», на Службу безпеки України покладається у межах визначеної законодавством компетенції захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної цілісності, науково-технічного і оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвідувально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб, а також забезпечення охорони державної таємниці.
До завдань Служби безпеки України також входить попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень проти миру і безпеки людства, тероризму та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.
Статтею 24 Закону України «Про Службу безпеки України» визначені обов`язки Служби безпеки України.
Так, Служба безпеки України відповідно до своїх основних завдань зобов`язана, окрім іншого, здійснювати контррозвідувальні заходи з метою попередження, виявлення, припинення і розкриття будь-яких форм розвідувально-підривної діяльності проти України; забезпечувати захист державного суверенітету, конституційного ладу і територіальної цілісності України від протиправних посягань з боку окремих осіб та їх об`єднань; здійснювати відповідно до законодавства профілактику правопорушень у сфері державної безпеки.
Статтею 25 Закону України «Про громадські об`єднання» визначені способи припинення діяльності громадського об`єднання. Припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про громадські об`єднання», громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації у разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону, а також у разі засудження його уповноважених осіб за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, передбаченого статтею 111-1 Кримінального кодексу України. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
У разі прийняття рішення про заборону громадського об`єднання майно, кошти та інші активи громадського об`єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету.
Інші підстави для заборони діяльності громадського об`єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються.
Виходячи із основних позицій практики Європейського Суду з прав людини за результатами розгляду справ щодо обмеження свободи об`єднань, основними критеріями обґрунтованості таких обмежень є встановлення таких обмежень законом, зазначені обмеження повинні переслідувати законні цілі та бути необхідними у демократичному суспільстві.
Як зазначив Конституційний Суд України в рішенні від 16.07.2019 № 9-р/2019 (щодо конституційності т.зв. «закону про декомунізацію»), з огляду на історію становлення української незалежної держави, історичний контекст та загрози, що постали перед нею у зв`язку з тимчасовою окупацією частини її території, Україна має право обстоювати конституційні принципи, у тому числі й шляхом заборони пропаганди тоталітарних режимів.
Враховуючи, що в діях громадської організації Службою безпеки України виявлено ознаки порушення статей 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону України «Про громадські об`єднання», діяльність відповідача суперечить основним засадам діяльності громадської організації, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про заборону (примусовий розпуск) громадської організації підлягають задоволенню.
Суд вважає, що також слід задовольнити і вимогу позивача спрямувати майно, кошти та інші активи ГО «ОК АРК «Кримська паланка» до державного бюджету, у відповідності до статті 28 Закону України «Про громадські об`єднання».
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів ст.139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) - задовольнити.
Заборонити (примусово розпустити) громадську організацію «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (ідентифікаційний код юридичної особи 35097232, місцезнаходження: вул. Севастопольська, 14 м. Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400).
Спрямувати майно, кошти та інші активи громадської організації «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (ідентифікаційний код юридичної особи - 35097232, місцезнаходження: вул. Севастопольська, 14 м. Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400) до державного бюджету.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Одеса) (54020, м. Миколаїв, вул. 8 Березня, 107, код ЄДРПОУ 35097232).
Відповідач - громадська організація «Об`єднання козаків Автономної Республіки Крим «Кримська паланка» (вул. Севастопольська, 14, м. Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400, код ЄДРПОУ 36115668).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Служба безпеки України (01601, м. Київ, вул. Володимирська, 33, код ЄДРПОУ 00034074).
СуддяО.А. Вовченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109683816 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні