Дата документу 21.03.2023Справа № 554/2362/23 Провадження № 3/554/1416/2023
П О С Т А Н О В А
Іменем України
21 березня 2023 року суддя Октябрського районного суду м. Полтави Савченко А. Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Полтаві у залі суду протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) і матеріали справи додані до нього щодо
ОСОБА_1 , мешканця АДРЕСА_1 , громадянина України, керівника ТОВ «Апеллент», РНОКПП НОМЕР_1 , інші відомості про особу ініціатором складення протоколу не надані
в с т а н о в и в :
Опис обставин, установлених під час розгляду справи
Відповідно допротоколу проадміністративне правопорушення№ 1668/16-31-04-11-04від 10березня 2023року (далі-Протокол),складеного головнимдержавним інспекторомПолтавського відділуподатків ізборів зюридичних осібуправління оподаткуванняюридичних осібГоловного управлінняДПС уПолтавській областіТабурянською М.П.,при камеральнійперевірці зпитання порушенняграничного термінуподання податковоїдекларації зрентної плати(вчастині рентноїплати заспеціальне використаннялісових ресурсів)за податковий«звітній» період«IVквартал 2022року» потерміну подання09лютого 2023року ТОВ«Апеллент» (кодЄДРПОУ 35206235,адреса місцезнаходження-36002,Україна,Полтавська область,Шевченківський район,вул.Кагамлика,буд.31,корп.1,кв.16)встановлено,що посадоваособа ОСОБА_1 ,керівник ТОВ«Апеллент»,вчинив порушенняпідпункту 49.18.2пункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а саме порушив граничний термін подання податкової декларації з рентної плати (в частині плати за користування надрами для видобування корисних копалин та в частині плати за спеціальне використання води) за податковий (звітній) період «IV квартал 2022 року» по терміну подання 09 лютого 2023 року, що зафіксовано в акті № 1585/16-31-04-11-03/35206235 від 23 лютого 2023 року, який є додатком до протоколу.
Нормативний акт, що передбачає відповідальність за інкриміноване особі адміністративне правопорушення
Дії ОСОБА_1 ініціатором складення протоколу кваліфіковані за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, відповідно до якої відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ставлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за вчинення інкримінованого йому правопорушення
В судове засідання ОСОБА_1 не викликався, оскільки процедуру притягнення його до відповідальності ініціатором складення протоколу вчинено з порушенням встановлених законом вимог, в зв`язку з чим суд дійшов висновку про відсутність доказів вчинення останнім інкримінованого йому правопорушення та необхідності закриття справи за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Мотиви суду та оцінка наданих сторонами доказів
Зі змісту Протоколу слідує, що він складений з грубими порушеннями вимог ст. ст. 254, 256 КУпАП, згідно яких, зокрема, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
В протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах доходів і зборів, а також процедуру складання протоколів про адміністративні правопорушення, розгляду справ про адміністративні правопорушення органами доходів і зборів, ведення діловодства у справах про адміністративні правопорушення, а також забезпечення належного розгляду скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення встановлено Інструкцією з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженою наказом Міністерства фінансів України № 566 від 02 липня 2016 року, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 липня 2016 року за № 1046/29176 (далі - Інструкція).
Відповідно до п. 6 Розділу ІІ Інструкції, у Протоколі під час його складання обов`язково зазначається стаття КУпАП, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність. При викладенні обставин правопорушення у Протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається Протокол, та які положення законодавства порушено. Якщо є свідки правопорушення та потерпілі, до Протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, а також місце проживання.
Згідно п. 12 Розділу ІІ Інструкції, у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в органі доходів і зборів. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі.
Відповідно до п. п. 15, 16 Розділу ІІ Інструкції, до Протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, та документи, що можуть свідчити про обставини, які пом`якшують або обтяжують відповідальність особи (за наявності). Кожний документ повинен мати свої реквізити (дату, назву, підписи тощо), містити достовірну інформацію та відповідати вимогам законодавства України про адміністративні правопорушення.
Якщо розгляд справ про адміністративне правопорушення віднесено до відання інших органів, належно оформлений Протокол надсилається органу, уповноваженому розглядати адміністративну справу, протягом трьох днів з дня його реєстрації. До Протоколу додаються інші матеріали справи, які є в наявності в органах доходів і зборів та які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
Ці вимоги закону ініціатором складення протоколу були грубо порушені.
Всупереч вимогам ст. 254 КУпАП, Протокол стосовно ОСОБА_1 був складений лише 10 березня 2023 року, в той час як правопорушення, яке йому інкримінується було начебто ним вчинено 10 лютого 2023 року, тобто на наступний день після настання граничного терміну подачі ним податкової декларації, про що ініціатор його складення в розділі «Дата, час і місце вчинення порушення» сама і зазначила.
Протокол ОСОБА_1 , керівником ТОВ «Апеллент», не підписаний, що є свідченням порушення ініціатором складення протоколу вимог ст. 256 КУпАП та прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Неявка порушника, як про це зазначено в акті щодо неявки посадових осіб підприємства до органу ДПС (а. с. 8), для його складання та підписання, не є підставою для визнання факту його складення законним, оскільки законом не передбачено можливості заочного притягнення особи до відповідальності.
Окремо суд зазначає, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання протоколу лише в разі неможливості складання протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
У Протоколі місцем вчинення адміністративного правопорушення зазначено адресу місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Апеллент» - 36002, Україна, Полтавська область, Шевченківський район, вул. Кагамлика, буд. 31, корп. 1, кв. 16, при цьому суду не надано доказів об`єктивної неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
Акт перевірки № 1585/16-31-04-11-03/35206235 від 23 лютого 2023 року, на підставі якого складений Протокол, теж не містить підпису керівника ТОВ «Апеллент», відтак також не може бути прийнятий судом до уваги в якості достатнього та допустимого доказу вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення.
У матеріалах справи також відсутні належні та допустимі докази того, що ОСОБА_1 працює на посаді керівника ТОВ «Апеллент» та відсутні докази, які б вказували на те, що саме до його повноважень належить подання податкових декларацій з рентної плати, а також відсутні докази, що останнім було несвоєчасно подану таку. Зокрема, відсутні наказ про прийняття на роботу, посадова інструкція, податкова декларація з рентної плати, яку начебто було несвоєчасно подано, тощо.
Будь-яких інших доказів, які б підтверджували факт вчинення ОСОБА_1 інкримінованого йому діяння, ініціатором складення протоколу не надано.
Отже, суд вважає, що Протокол щодо ОСОБА_1 не складався, процесуальні права, в тому числі і право на захист, йому не роз`яснювались, в зв`язку з чим відсутні підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності. З цих підстав суд вважає, що докази обвинувачення порушника одержані незаконним шляхом.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку про відсутність в діяннях ОСОБА_1 складу інкримінованого йому правопорушення та необхідності закриття справи з цих підстав.
Керуючись ст. ст. 283 та 284 КУпАП,
п о с т а н о в и в :
Закрити справу щодо ОСОБА_1 на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Октябрський районний суд м. Полтави протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Анатолій САВЧЕНКО
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109705345 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Октябрський районний суд м.Полтави
Савченко А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні