Cправа № 127/2381/23
Провадження № 2-о/127/43/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
16 березня 2023 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
в складі:
головуючого судді Гуменюка К.П.
за участю секретаря судового засідання Шмигори О.В.,
представника заявника ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці цивільну справу за заявою ОСОБА_2 , заінтересована особа: Вінницько-Хутірська сільська рада про встановлення факту постійного проживання,
вимоги заявника: встановити факт, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , постійно проживав в АДРЕСА_1 з 1990 року по жовтень 2000 року,
в с т а н о в и в :
26 січня 2023 року до суду звернувся ОСОБА_2 із заявою про встановлення факту постійного проживання.
Заява мотивована тим, що ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Сальяни, Азербайджан.
Приблизно в 1991 року переїхав до України і постійно проживає в Україні.
Заявник був зареєстрований з 02.10.2000 року за адресою: АДРЕСА_2 .
З 07.04.2003 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 .
З 16.09.2022 року заявник зареєстрований за адресою: АДРЕСА_4 .
Також, разом із заявником проживають його діти: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Однак, за період з 1991 року по 2000 рік, до моменту офіційної реєстрації за адресою: АДРЕСА_2 , у власній квартирі, яку заявник придбав на той час, він не був ніде зареєстрований. Проживав в найманому житлі, власного не мав.
Проміжок часу з 1991 року по жовтень 2000 року, коли заявник не був прописаний (зареєстрований), а проживав фактично, та саме місце проживання має суттєве юридичне значення для заявника, зокрема, для можливості реалізації його соціальних та інших прав та законних інтересів.
Заявник бажає реалізувати свої соціальні права та звернутися до органів пенсійного фонду України для розрахунку пенсії, а також реалізувати свої інші соціальні, трудові права. Проте відсутність інформації щодо місця проживання в період з 1991 по 2000 роки негативно впливає на реалізацію даної можливості, що потребує відповідного судового захисту, оскільки захистити свої права та законні інтереси в іншій юрисдикційній та/або не юрисдикційній формі не вбачається можливим.
З підстав зазначених вище заявник звернувся до суду із даною заявою.
Представник заявника у судовому засіданні вимоги заяви підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник заінтересованої особи Вінницько-Хутірської сільської ради до судового засідання не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся судом у встановленому законом порядку. Про причини неявки суд не повідомив.
Вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали заяви та надані докази, суд вважає заяву про встановлення факту постійного проживання обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Частиною 1 ст. 315 ЦПК України визначений перелік фактів, які підлягають встановленню в судовому порядку.
Згідно ч. 2 ст. 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих немайнових чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Наведене свідчить про те, що перелік фактів, наведених в ч. 1 ст. 315 ЦПК України, не є вичерпним. За наявності зазначених умов суд може встановлювати й інші факти, що мають юридичне значення.
Тобто, за змістом ст. 315, 318 ЦПК України, справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, належать до юрисдикції суду за таких умов: 1) факти, що підлягають встановленню, повинні мати юридичне значення, тобто від них мають залежати виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян, 2) встановлення факту не пов`язується з подальшим вирішенням спору про право, 3) заявник не має іншої можливості одержати чи відновити документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення, 4) чинним законодавством не передбачено іншого позасудового порядку встановлення юридичних фактів. На вказані умови також звертає увагу Верховний Суд України в роз`ясненнях «Судова практика розгляду справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення» та Верховний Суд України в постанові Пленуму від 31 березня 1995 року № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення».
Як установлено судом заявник бажає реалізувати свої соціальні права та звернутися до органів пенсійного фонду України для розрахунку пенсії, а також реалізувати свої інші соціальні, трудові права.
З відповіді № 04/00/011/8203 від 13 лютого 2023 року, наданої Департаментом адміністративних послуг Вінницької міської ради вбачається, що в Реєстрі Вінницької міської територіальної громади та в первинних облікових даних (прийнятих від житлово-експлуатаційних організацій картотеках з питань реєстрації фізичних осіб) відсутня інформація щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 в період з 1990 по 2000 роки (а.с. 23).
Встановлення факту проживання на певній території в певний час є метою реалізувати заявником своє право та отримати відповідне підтвердження від органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 26, 37-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема статистичний облік громадян, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території; формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України «Про адміністративні послуги» до адміністративних послуг також прирівнюється надання, зокрема органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
Згідно п. 3 Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 року № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» виконавчий орган сільської, селищної або міської ради для потреб декларування та реєстрації місця проживання (перебування) осіб, зокрема для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, формує та веде в електронній формі реєстр територіальної громади засобами власної інформаційно-комунікаційної системи або засобами відомчої інформаційної системи ДМС із доступом через офіційний веб-сайт ДМС.
Відповідно до п. 37 вказаного Порядку за запитом суб`єкта звернення витяг може містити інформацію про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або про скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) на підставі відомостей, що містяться у відомчій інформаційній системі ДМС, які надійшли від органів реєстрації на дату формування такого витягу.
Пункт 45 вказаного Порядку передбачає, що за зверненням особи, законного представника (представника) витяг із реєстру територіальної громади також може містити інформацію про попередні періоди задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи в адміністративно-територіальній одиниці за місцем звернення особи.
Судом установлено, що заявник ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Сальяни Азербайджан, є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 , виданим Замостянським РВ УМВС України у Вінницькій області 06 грудня 2000 року (а.с. 3 зворотній бік, а.с. 4, 5).
Як вбачається зі свідоцтва про право власності на житло від 28 вересня 2005 року, житло у якому заявник просить суд встановити факт його постійного проживання, а саме: квартира АДРЕСА_5 , належить на праві часткової власності ОСОБА_5 та ОСОБА_6 по частки кожному (а.с. 22)
Також, з паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 , виданого на ім`я ОСОБА_5 вбачається, що остання зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 з 12 червня 1990 року (а.с. 21).
Крім того, допитана у судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_5 повідомила суду, що з 90-х років заявник винаймав у неї житло за адресою: АДРЕСА_1 та постійно в ньому проживав.
З огляду на викладене, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності, та враховуючи те, що обставини, на які посилається заявник, знайшли своє підтвердження в судовому засіданні, а вимоги ґрунтуються на вимогах закону, встановлення факту постійного проживання в АДРЕСА_1 в певний час має для заявника юридичне значення та необхідне йому для реалізації своїх прав, суд вважає доведеним факт того, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , постійно проживав у АДРЕСА_1 з 1990 року по жовтень 2000 року, а тому заява підлягає задоволенню.
Частиною 7 статті 294 ЦПК України встановлено, що при ухваленні судом рішення в справах окремого провадження судові витрати не відшкодовуються, якщо інше не встановлено законом.
На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 76, 81, 263-265, 293, 315, 317, 319, 352,354 ЦПК України, суд,
у х в а л и в :
Заяву ОСОБА_2 , заінтересована особа: Вінницько-Хутірська сільська рада про встановлення факту постійного проживання, задовольнити.
Встановити факт, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , постійно проживав в АДРЕСА_1 з 1990 року по жовтень 2000 року.
Судові витрати залишити за заявником.
Рішення суду може бути оскаржене до Вінницького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Вінницький міський суд Вінницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Заявник: ОСОБА_2 , АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .
Заінтересована особа: Вінницько-Хутірська сільська рада, Вінницька область, с. Вінницькі Хутори, вул. Сагайдачного, буд. 91, код ЄДРПОУ 04329777.
Повне судове рішення складено 21 березня 2023 року.
Суддя Вінницького міського суду
Вінницької області Костянтин ГУМЕНЮК
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109711160 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гуменюк К. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні