Ухвала
від 20.03.2023 по справі 947/7391/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/7391/23

Провадження № 1-кс/947/3442/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.03.2023 року м.Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання слідчого СУГУНП вОдеській області ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромвідділу Одеськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 про арештмайна укримінальному провадженні№42022162160000021від 16.09.2022за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.1ст.367,ч.2ст.364,ч.1ст.388КК України,

ВСТАНОВИВ:

Яквбачається зклопотання сторониобвинувачення проарешт майна, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області розслідується кримінальне провадження №42022162160000021 від 16.09.2022 за фактами скоєння службовими особами Чорноморської міської ради Одеської області під час формування матеріально-продовольчих резервів кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.367, ч.2 ст.364, ч.1 ст.388 КК України.

Рішенням виконавчого комітету №78 від 06.04.2022 Чорноморської міської ради (далі ЧМР) «Про створення матеріального резерву Чорноморської міської територіальної громади Одеського району Одеської області для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» створено матеріальний резерв ЧМР.

Цим же рішенням затверджено Порядок створення та використання матеріального резерву та визначено відповідальних за його створення.

Відповідальним за резерв продовольства, одягу, взуття, предметів першої необхідності Порядком визначено - управління економічного розвитку та торгівлі виконавчого комітету ЧМР.

Відповідно до п.1.2. Порядку, матеріальний резерв - це заздалегідь створений запас продовольства та інших ТМЦ. Зберігання це утримання та зберігання матеріальних цінностей протягом періоду, передбаченого інструкцією з експлуатації та в умовах, що відповідають технічним умовам та державним стандартам України.

Відповідно до п. 1.3. Порядку, відділ взаємодії з правоохоронними органами, органами ДСНС, оборонної роботи організовує створення, накопичення, збереження, розподіл матеріальних резервів;

Відповідно до п.2.2. Порядку, створення, утримання та поповнення матеріального резерву здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.

Відповідно до п.2.4. Порядку, матеріально-технічні цінності, зараховані до матеріального резерву, розміщуються на об`єктах підприємств, установ, організацій, призначених або пристосованих для їх зберігання. Місця розміщення матеріального резерву може визначатись розпорядженням міського голови.

Відповідно до п.2.5. Порядку, матеріальні цінності, що поставляються до матеріального резерву, повинні мати сертифікат відповідності на весь нормативний строк їх зберігання.

Відповідно до п. 3.12. Порядку, керівники підприємств, на балансі яких перебуває матеріальний резерв, спільно з відділом взаємодії з правоохоронними органами, органами ДСНС, оборонної роботи повинні щорічно (в період дії правового режиму воєнного стану щотижнево) проводити перевірку наявності, якості, умов зберігання, готовності до використання матеріальних цінностей за результатами цього скласти відповідний акт, який у подальшому повинен зберігатися у відділі.

Відповідно до п. 4.2. Порядку, відділ взаємодії з правоохоронними органами, органами ДСНС, оборонної роботи - здійснює постійний моніторинг стану накопичення і поновлення матеріального резерву та щомісячно інформує міського голову; - несе відповідальність за створення матеріального резерву, наявність відповідно до обліку майна та стан його зберігання, підтримання матеріально-технічних засобів у постійній готовності до використання.

Відповідно до п. 4.4. Порядку, керівники об`єктів, на балансі яких перебувають матеріальні резерви, повинні щорічно (в період дії правового режиму воєнного стану щотижнево) проводить перевірку наявності, якості, умов зберігання, готовності до використання матеріальних цінностей.

Так, відповідно до Договору №39 від 07.04.2022 укладеного між головою м.Чорноморськ ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6 , з метою формування матеріально-продовольчого резерву, здійснено закупівлю м`ясних консервів (28 888 одиниць, вартість 1 одиниці дорівнює 45 грн., упаковка: стекло) на загальну вартість 1 299 960 грн.

Разом з тим вказаний продовольчий товар не має відповідного сертифікату якості, на упаковці відсутні будь-яке маркування, а також строки виробництва та строки придатності, та має ознаки «кустарного» виробництва.

Встановлено, що вказана продукція була фактично вироблена ТОВ Агрофірма «ЕВРІКА» код ЄДРПОУ: 20934070, керівник та власник ОСОБА_7 .

Крім того, відповідно до Договору №08/04/22-2 від 12.04.2022 укладеного між головою м.Чорноморськ ОСОБА_5 та ТОВ «Мегаполіс 2000» (код ЄДРПОУ: 43918630, керівник: ОСОБА_8 ), з метою формування вказаного резерву здійснено закупівлю двома траншами пшеничної продукції 20 000 кг на загальну суму 427 320 грн.

Разом з тим вказаний продовольчий товар не має відповідного сертифікату якості, відсутні основні товарно-супровідні документи.

В подальшому ОСОБА_5 уклав договір відповідального зберігання з керівником підзвітного йому відділу освіти Чорноморської міської ради (код ЄДРПОУ: 05406623) ОСОБА_9 .

Відповідно до вказаного договору вище перелічена продукція була передана на зберігання до приміщень (спортивні зали, підвалів) місцевих шкіл та дитячих садків, які не мають умов для належного зберігання вищезазначеної м`ясної та пшеничної продукції.

В результаті чого, на теперішній час вказані консерви та пшенична продукція можливо не придатні до споживання.

З метою приховування вказаних фактів, за ініціативою ОСОБА_5 скликались засідання комісії з питань надзвичайних ситуацій, на якому посилаючись на «закінчення терміну придатності» вирішувались питання про передачу частини вказаної продукції до КУ «Територіальний центр соціального обслуговування» - для задоволення нагальних потреб громади на період дії військового стану під час проведення бойових дій, що не відповідає дійсності.

07.11.2022 під час проведення обшуку приміщень на території Чорноморського економіко-правового ліцею № 1 Чорноморської міської ради Одеської області за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, пров.Шкільний,8 та на території закладу дошкільної освіти (Ясла-Садок) № 12 «Снігуронька» Чорноморської Міської ради код ЄДРПОУ 22490571 за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, вул. 1-го Травня, буд. 11A, усе вилучене майно та продукція, яке має значення в рамках вказаного кримінального провадження залишено на відповідальне зберігання посадовим особам Відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.

Разом з тим, за наявною інформацією Управління СБ України встановлено, що службові особи Чорноморської міської ради, з метою уникнення кримінальної відповідальності за розтрату бюджетних коштів матеріального резерву, вчинили незаконні дії щодо вищевказаного майна та продукції, на яке судом накладено арешт, а саме у нічний час (комендантську годину), у період з 01.02.2023 по 08.02.2023 року організували силами підлеглих працівників (коло яких встановлюється), вивіз та підміну вказаного майна.

Так, 15.03.2023 на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси проведено обшук в приміщеннях розташованих за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 та в прилеглих до будівель за вказаними адресами господарських споруд.

В ході проведення обшуку будинку АДРЕСА_2 виявлено та в подальшому виявлено та вилучено документи в копіях та м`ясні консерви.

В ході досудового розслідування призначено ряд експертиз щодо визначення якості м`ясних консерви, на які судовим експертом надіслано клопотання про надання додаткових матеріалів для проведення експертизи, в яких зазначено, що для проведення експертизи необхідний висновок Держспоживчслужби України.

Надалі, вище перелічені речі, предмети та документи були оглянуті слідчим та в подальшому у відповідності до ст.98 КПК України, на підставі винесеної постанови визнані речовими доказами у кримінальному провадженні.

Слідча звертається з клопотанням про арешт майна з метою збереження речових доказів.

Слідча на адресу суду направила заяву в якій клопотання підтримала, просила задовольнити, розглянути у її відсутність та вказала, що власник вилученого майна повідомлений належним чином про дату та час розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчогопідлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

У відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

В судовому засіданні встановлено, що вилучене в ході обшуку майно відповідає критеріям ч.1 ст.98 КПК України, оскільки вилучене майно могло зберегти на собі сліди вчинення зазначеного у клопотанні кримінального правопорушення, що в свою чергу свідчить про наявність необхідності в забезпеченні збереження вилученого майна.

Викладене в повній мірі підтверджується долученою до матеріалів клопотання постановою від 16.03.2023 року про визнання та залучення в якості речових доказів, згідно якої вищезазначене вилучене майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

Таким чином, враховуючи наявність правових підстав для накладення арешту на вилучене майно, оскільки існує необхідність в забезпеченні його збереження, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, й, відповідно захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна підлягає застосуванню.

Керуючись ст.ст.170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №42022162160000021 від 16.09.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.367, ч.2 ст.364, ч.1 ст.388 КК України - задовольнити.

Накласти арештна майно, вилучене 15.03.2023 під час проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_3 та в прилеглих до будівель за вказаними адресами господарських спорудах, а саме:

-Акт № 01-03/23 та транспортну накладну;

-Акт № 02/23-2 та транспортну накладну;

-Акт № 02/23-1 та транспорту накладну;

-Акт №03-02/23 та транспортну накладну;

-Акт № 27/01;

-Акт №02-03//23 та транспортну накладну;

-Акт та транспортну накладну № 83;

-Акт №04-03/23 та транспортну накладну;

-м`ясну продукцію в скляних банках, без маркування, схожою всередині на тушковане м`ясо різних видів, у загальній кількості 2487 штук;

-блокнот із чорновими записами.

Виконання ухвали покласти на слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .

Згідно ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення20.03.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109711777
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/7391/23

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 06.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 06.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні