Ухвала
від 17.03.2023 по справі 490/585/23
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/585/23 17.03.2023

н\п 1-кс/490/2395/2023

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/585/23

У Х В А Л А

про продовження строків запобіжного заходу

17березня 2023року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві клопотання в.о.заступника начальникаСВ ХерсонськогоРУП ГУНПв Херсонськійобласті ОСОБА_6 ,погоджене прокурором, про продовження строку запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою без визначенням розміру застави до підозрюваного

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Херсон, Херсонської області, громадянки України, проживаючій за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3ст.111-1,ч.1ст.111-2 ККУкраїни,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий, як сторона кримінального провадження, звернувся з клопотанням, погодженим з прокурором, до слідчого судді про продовженнястроку запобіжногозаходу увигляді триманняпід вартоюбез визначеннямрозміру застави до підозрюваного ОСОБА_5 , у кримінальному провадженні за №42022232010000275 від 06.09.2022.

Клопотання мотивує тим, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.111-1, ч.1 ст.111-2 КК України.Зокрема,ОСОБА_5 , яка проживаєна територіїм.Херсон Херсонськоїобласті,достеменно проінформована,щоу2014році розпочаласьзбройна агресіяРосійської Федераціїпроти України,а такожте,що з24.02.2022вона перерослау широкомасштабневторгнення військрф натериторію суверенноїдержави,до громадянства якої вона належить,об`єктивно розуміючи зміст загально відомих подій,про тещо збройні формування російської федерації,шляхом вчинення воєнного нападу24.02.2022захопили місто ХерсонХерсонської області,вчинила умисні дії спрямовані надопомогу державі-агресору(пособництво),окупаційній адміністрації держави-агресор,з метоюзавдання шкоди національним інтересам України, шляхом реалізації,підтримки рішень ідій окупаційної адміністрації держави агресора.

Так, починаючи з 25.04.2022 представниками військових формувань рф захоплено приміщення Херсонської міської ради за адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, 37, та фактично заблоковано діяльність міської влади.

18.05.2022 віце-прем`єр рф ОСОБА_7 , так званий «голова Криму» ОСОБА_8 та так званий «глава военно-гражданской администрации Херсонской области» ОСОБА_9 (стосовно останнього правоохоронними органами Херсонської області направлено до суду обвинувальні акти про вчинення ним таких кримінальних правопорушень як посягання на територіальну цілісність і недоторканість України, державна зрада та колабораційна діяльність), перебуваючи у м. Херсон, публічно заявили, що до основних завдань «ВГА Херсонской области», зокрема відноситься організація освітнього процесу Херсонського регіону.

26.05.2022 з метою інтеграції системи освіти на окупованій території Херсонської області з системою освіти рф та відновлення роботи учбових та виховних закладівна тимчасово окупованій частині території Херсонської області, створено незаконний орган влади, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора так званий «департамент образования и науки ВГА Херсонской области», який розпочав свою роботу та який від окупаційної влади очолила громадянка України ОСОБА_10 (стосовно останньої правоохоронними органами Херсонської області направлено до суду обвинувальні акти про вчинення нею таких кримінальних правопорушень як державна зрада та колабораційна діяльність).

Основним завданням так званого «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» є реалізація та підтримка рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресорашляхом впровадження на території Херсонської області стандартів освіти рф, зокрема з метою підтримання окупаційної політики у вказаному напрямку та створення її позитивного іміджу серед місцевого населення.

10.06.2022так званий«голова военно-гражданскойадминистрации Херсонскойобласти» ОСОБА_9 публічно заявив,що установи,які надаютьосвітні послугимають бутизбережені, керівники, які приймають правила та погоджуються, що Херсонська область завжди буде частиною російської федерації, будуть працювати далі, а керівники, які з цим не погоджуються, будуть замінені на інших.

14.06.2022 так звана «начальник департамента образования и науки ВГА Херсонскойобласти» ОСОБА_11 публічно заявила про інтеграцію навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації, про надання російською федерацією підручників, про формування викладацького складу.

15.07.2022 з метою завдання шкоди національним інтересам України, а також створення серед місцевого населення на тимчасово окупованих територіях позитивного іміджу окупаційної адміністрації держави-агресора та РФ в цілому, у тому числі за допомогою впровадження їх стандартів освіти, окупаційною адміністрацією держави-агресора так званою «ВГА Херсонскойобласти» видано наказ № 232-р «О создании государственных бюджетных образовательных учреждений Херсонской области», на підставі якого створено «Государственное бюджетное образовательное учреждение (далі ГБОУ) Херсонской области «Школа №57 города Херсона».

Таким чином, 15.07.2022 на базі Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов Херсонської міської ради, код ЄДРПОУ: 24116612, юридична адреса: Херсонська область, м.Херсон, вул.Шенгелія, 9 створено навчальний заклад «ГБОУ Херсонской области «Школа № 57 города Херсона» підпорядкований так званому «департаменту образования и науки ВГА Херсонской области», що 22.12.2022 також зареєстровано в «Едином государственном реестре юридических лиц» на території російської федерації, як юридичну особу держави-агресора за номером 1229500008605.

Окрім того, відповідно до пп. 1.25 п. 1 указу так званої «ВГА Херсонской области» № 308-р від 03.08.2022 «Об определении статуса базовое образовательное учреждение» ГБОУ города Херсона» визначено статус «ГБОУ Херсонской области «Школа № 57 города Херсона», як «базовое образовательное учереждение», яке планується відкрити 01.09.2022. Підпунктом 2.19. п. 2 вищевказаного указу визначено, що за «ГБОУ Херсонской области «Школа № 57 города Херсона» закріплено цілісний майновий комплекс Херсонська гімназія № 3 Херсонської міської ради, код ЄРДПОУ 24114777, юридична адреса: Херсонська область, м. Херсон, вул. Патона, 15; Херсонський навчально-виховний комплекс - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9 Херсонської міської ради, код ЄРДПОУ 24112896, юридична адреса: Херсонська область, м. Херсон, вул. Патона, 11 з яким ОСОБА_5 погодилась, про що свідчить її підпис на вказаному рішенні.

Реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, щодо інтеграції навчальних закладів м. Херсон в освітню систему рф, ОСОБА_5 з метою завдання шкоди національним інтересам України, у період часу з кінця липня по кінець серпня 2022 року (точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), знаходячись у м. Херсон Херсонської області, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, достовірно розуміючи, що Херсонська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов Херсонської міської ради (далі - ЗЗСО № 57), розташована за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Шенгелія, 9, заснована на комунальній власності та підпорядкована управлінню освіти Херсонської міської ради та є власністю Херсонської міської територіальної громади держави України та її функціонування забезпечується державними органами та органами місцевого самоврядування України, а саме наказом управління освіти Херсонської міської ради № 51-т від 08.09.2022 «Про деякі питання організації освітнього процесу в 2022-2023 навчальному році на період дії воєнного стану», достовірно розуміючищо педагогічніпрацівники Українизабезпечують дистанційноосвітній процесвідповідно довимог ЗаконуУкраїни «Проповну загальнусередню освіту»,підтримала рішення окупаційної адміністрації держави-агресора про інтеграцію навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації, шляхом надання згоди на її призначення директором «ГБОУ Херсонскойобласти «Школа № 57 города Херсона» та розпочала впроваджувати стандарти освіти держави-агресора в очолюваному нею закладі, а саме забезпечила перехід освітнього процесу у закладі на російську програму.

Також, ОСОБА_5 після зайняття вищевказаної посади, підтримуючи дії та рішення окупаційної адміністрації держави-агресора щодо фінансування оплати праці працівників навчальних закладів на тимчасово окупованій території у грошових одиницях держави-агресора (рублях), в період часу з вересня по жовтень 2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено), в приміщенні вказаного закладу освіти у м. Херсон, вул. Шенгелія, 9, особисто здійснювала виплату заробітної плати працівникам «ГБОУ Херсонскойобласти «Школа №57 города Херсона» в рублях, які попередньо отримувала від окупаційної адміністрації держави-агресора.

Крім того, ОСОБА_5 забезпечила розміщення підручників видавництва «Москва «Просвещение» 2022» та ранців з написом «ЕдинаяРоссия» завезених з території рф в очоленому ним закладі освіти для подальшого використання під час освітнього процесу за стандартами освіти російської федерації.

Таким чином, ОСОБА_5 перебуваючи на території тимчасово окупованого військами держави-агресора міста Херсон, діючи з метою завдання шкоди Україні, у період часу з кінця липня по жовтень включно 2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено), з метою завдання шкоди національній безпеці України, в порушення норм чинного законодавства України, Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України Про національну безпеку України підтримувала та реалізовувала рішення так званих «Херсонскойгородской территориальной громады Херсонского района Херсонской области», «ВГА Херсонской области» та «департамента образования и науки ВГА Херсонской области», тобто окупаційної адміністрації держави-агресора щодо інтеграції навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації та впровадження стандартів освіти держави-агресора, а також фінансування оплати праці працівників навчальних закладів на тимчасово окупованій території у грошових одиницях держави-агресора (рублях).

Таким чином, ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у пособництві державі-агресору, тобто у вчиненні громадянином України умисних дій, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації державі-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом підтримки, реалізації рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Крім того, починаючи з кінця липня по жовтень 2022 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_5 будучи громадянкоюУкраїни,не маючидосвід усфері освіти,діючи умиснов інтересахта накористь держави-агресора РосійськоїФедерації,у томучислі з метою завдання шкоди національній безпеці України, шляхом: реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, достовірно розуміючи, що Херсонська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов Херсонської міської ради, належить до комунальної власності Херсонської міської територіальної громади та підпорядковується управлінню освіти Херсонськоїміської ради,створена зметою наданнязагальної освіти,а навчання здійснюється за освітніми програмами держави України, а саме наказу управління освіти Херсонської міської ради № 51-т від 08.09.2022 «Про деякі питання організації освітнього процесу в 2022/2023 навчальному році на період дії воєнного стану», з метою впровадження стандартів освітидержави-агресора добровільно погодилась на пропозицію представників окупаційної адміністрації та зайняла посаду так званого «директора ГБОУ Херсонской области «Школа № 57 города Херсона» та підпорядкованого незаконному органу влади «ВГА Херсонской области».

В період часу з кінця липня по кінець жовтня 2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 здійснювала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції на вказаній посаді, які спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора в очоленому нею навчальному закладі та підпорядкуванні його окупаційній адміністрації держави-агресора.

Так, ОСОБА_5 у період з кінця липня по кінець серпня 2022року(більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено) перебуваючи в приміщенні Херсонської спеціалізованої школи І - ІІІ ступенів № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов Херсонської міської ради,за адресою: Херсонська область, м.Херсон, вул.Шенгелія, 9провела наради (окремо з технічним персоналом та педагогічним персоналом) з працівниками вказаного закладу та публічно повідомила про підтримку дій та рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, щодо інтеграції школи в освітню систему російської федерації та впровадження стандартів освіти держави-агресора в навчальному закладі та про пошук кадрів, які забезпечать виконання рішення окупаційної адміністрації щодо впровадження стандартів освіти держави-агресора, та пропонувала всім присутнім співпрацювати з державою-агресором, працювати за російською програмою освіти.

ОСОБА_5 з метою реалізації свого кримінально-протиправного наміру, направленого на здійснення дій спрямованих на завдання шкоди національним інтересам України, шляхом впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладі освіти, визначених «Федеральным законом «Об образовании в Российской Федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ, в період часу з 28 липня 2022 року по листопад 2022 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) отримала від окупаційної адміністрації держави-агресора навчальні підручники російською мовою за освітньою програмою рф, які відповідно до змісту та довідкових відомостей, зазначених у них, відповідають стандартам освіти держави-агресора, зазначеним у ФГОС № 287 та ФГОС № 413 та забезпечила розміщення підручників видавництва «Москва «Просвещение» 2022» та ранців з написом «Единая Россия» завезених з території рфв очоленому нею закладі освіти для подальшого використання під час освітнього процесу за стандартами освіти російської федерації.

Також, ОСОБА_5 в період часу з кінця липня по листопад 2022 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) для реалізації злочинного умислу на впровадження стандартів освіти держави-агресора вжила заходів по зарахування учнів до очолюваного нею «новоствореного незаконного»закладу освіти на навчальний 2022-2023 рік, за стандартами освіти російської федерації, визначила класних керівників, погодила програму навчання відповідно до російських стандартів та розпочала навчання з вересня 2022 року за стандартами освіти держави-агресора з загальним застосуванням російської мови, як офіційної, що суперечить вимогам ст. 10 Конституції України, ст. ст. 6, 9, 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ст. ст. 7, 12 Закону України «Про освіту», ст. ст. 5, 44 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Таким чином, ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 підозрюєтьсяу колабораційній діяльності, а саме діях громадянина України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

Прокурор в судовому засіданні подане клопотання підтримав та просив продовжити строк запобіжного заходуу виглядітримання підвартою безвизначення розмірузастави. Додатково пояснив, що на сьогоднішній день існує обґрунтована підозра у вчиненні підозрюваним інкримінованого йому кримінального правопорушення, яке належить до категорії особливо тяжких та за яке передбачено покарання на строк 12 років позбавлення волі. Обґрунтованість підозри, на думку прокурора, стверджується зібраними по справі доказами та повністю відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам Європейського суду з прав людини щодо поняття «обґрунтованості» та «розумності». Вважає, що в діях підозрюваної наявні ризики, передбачені п. п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України для застосування вказаного виду запобіжного заходу. На думку прокурора, жоден інший більш м`який запобіжний захід не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст.177 КПК України.

Захисник в судовому засіданні проти продовження строку запобіжного заходу заперечив, вважав можливим обрання запобіжного заходу у виді домашнього арешту. Зазначав, що підозрюваній надані не в повному об`ємі матеріали кримінального провадження додані до клопотання.

Підозрювана в судовому засіданні підтримала позицію захисника.

Заслухавши учасників процесу, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, вважаю, що клопотання слідчого підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1ст.183 КПК Українитримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченимстаттею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятоюстатті 176 цього Кодексу.

Відповідно до положень ч.1 ст.194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно з ч.1ст.177 КПК Україниметою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

У відповідності до ч.2 ст.177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

У розумінні практики Європейського суду з прав людини, тяжкість обвинувачення не є самостійною підставою для утримання особи під вартою, проте таке обвинувачення у сукупності з іншими обставинами збільшує ризик втечі настільки, що його неможливо відвернути, не взявши особу під варту. У справі "Ілійков проти Болгарії" №33977/96 від 26 липня 2001 року ЄСПЛ зазначив, що "суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування або повторного вчинення злочинів".

П. 48 рішення "Чеботарь проти Молдови" № 35615/06 від 13.11.07 р. - Європейський Суд з прав людини зазначив "Суд повторює, що для того, щоб арешт по обґрунтованій підозрі був виправданий у відповідності з статтею 5 1 (с), поліція не зобов`язана мати докази, достатні для пред`явлення обвинувачення, ні в момент арешту ні під час перебування заявника під вартою. Також не обов`язково, щоб затриманій особі були, по кінцевому рахунку, пред`явлені обвинувачення, або щоб ця особа була піддана суду. Метою попереднього тримання під вартою є подальше розслідування кримінальної справи, яке повинно підтвердити або розвіяти підозру, яка є підставою для затримання".

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Забезпечення таких стандартів, як підкреслює Європейський суд з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.

Відповідно до матеріалів клопотання до Єдиного реєстру досудового розслідування внесено кримінальне провадження №42022232010000275 від 06.09.2022 за ч.3ст.111-1,ч.1ст.111-2КК України.

20.01.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.111-2КК України.

03.03.2023 ОСОБА_5 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3ст.111-1,ч.1ст.111-2КК України

Ухвалою слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва від 27.01.2023 року до підозрюваної ОСОБА_5 застосовано запобіжнийзахід увигляді триманняпід вартою на строк до 20.03.2023року включно.

Постановою прокурора від 15.03.2023 досудове розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 3-х місяців, тобто до 20 квітня 2023 року.

Вирішуючи заявлене прокурором клопотання та враховуючи вимоги ч.2 ст.177 КПК України щодо наявності обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявності ризиків, суд виходить з наступного.

На виконання вимог положень ч.1ст.194КПКУкраїни судом встановлено, що надані сторонами кримінального провадження докази свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваною вказаного кримінального правопорушення. Зокрема обґрунтованість підозри стверджується зібраними доказами у матеріалах кримінального провадження, а саме: протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 11.01.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 11.01.2023 за участю свідка ОСОБА_12 , відповідно до якого свідок впізнала ОСОБА_5 , як особу, яка проводила збори та представилась новим директором школи № 57; протоколом допиту свідка ОСОБА_13 від 11.01.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_14 від 11.01.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 11.01.2023 за участю свідка ОСОБА_14 , відповідно до якого свідок впізнала ОСОБА_5 , як особу, яка представилась новим директором школи № 57 та пропонувала співпрацювати; протоколом допиту свідка ОСОБА_15 від 16.01.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 16.01.2023 за участю свідка ОСОБА_15 , відповідно до якого свідок впізнав ОСОБА_5 , як особу, яка представилась новим директором школи № 57 та пропонувала співпрацювати; протоколом допиту свідка ОСОБА_16 від 16.01.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 16.01.2023 за участю свідка ОСОБА_16 , відповідно до якого свідок впізнала ОСОБА_5 , як особу, яка представилась новим директором школи № 57 та пропонувала співпрацювати; протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 23.01.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_18 від 30.01.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 30.01.2023 за участю свідка ОСОБА_18 , відповідно до якого свідок впізнав ОСОБА_5 , як особу, яка представилась новим директором школи № 57 та пропонувала співпрацювати; протоколом допиту свідка ОСОБА_19 від 01.02.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_20 від 06.02.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_21 від 06.02.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках за участю свідка ОСОБА_21 , відповідно до якого свідок впізнала ОСОБА_5 , як особу, яка була призначена«новым» директором школи № 57 під час окупації м. Херсона та особисто виплачувала заробітку плату свідку ОСОБА_21 в російських рублях; протоколом допиту свідка ОСОБА_22 від 06.02.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_23 від 03.02.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_24 від 13.02.2023; протокол допиту свідка ОСОБА_25 від 14.02.2023; протоколом пред`явлення особи для впізнання по фотознімках від 14.02.2023 за участю свідка ОСОБА_25 , відповідно до якого свідок впізнав ОСОБА_5 , як особу, яка була призначена «новым» директором школи № 57 під час окупації м. Херсона та особисто виплачувала заробітку плату свідку в російських рублях; протоколом допиту свідка ОСОБА_26 від 27.02.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_27 від 01.03.2023; протоколом зняття показань технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото-, кінозйомки, відеозапису від 07.03.2023 за участю свідка ОСОБА_27 ; протоколом огляду DVD-Rдиску який є додатком до протоколу про зняття показаньтехнічних приладівта технічнихзасобів,що маютьфункції фото-,кінозйомки,відеозапису,чи засобівфото-,кінозйомки,відеозаписувід 07.03.2023, у кримінальному провадженні № 42022232010000275 від 06.09.2022 на вказаному диску знаходяться фото, які надала свідок ОСОБА_27 , які зроблені під час проведення 01.09.2022 шкільної лінійки в приміщенні та на території Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов Херсонської міської ради; протоколом огляду від 24.10.2022 інтернет публікації відеозапису на відеохостингу «YouTube» з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_2 ВЛИЯТЕЛЬНЫЕ ЛИЦА В ХЕРСОНЕ», розміщена на каналі «ВТВ плюс. В ході перегляду зазначеного відеозапису встановлено, що на ньому присутні: віце-прем`єрросійської федерації ОСОБА_7 , так званий «голова Криму» ОСОБА_8 і так званий «голова Херсонщини» ОСОБА_28 . Сальдо розповідав про перспективи вступу до російських вузів; протоколом оглядувід 25.10.2022 відеозапису на відеохостингу «YouTube» з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_3 », розміщена на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 плюс. В ході перегляду зазначеного відеозапису встановлено, що на ньому присутня так звана «начальник департамента образования и науки ВГА Херсонской области» ОСОБА_29 , яка надає інтерв`ю. ОСОБА_30 розповіла про актуальні питання освіти в Херсоні та Херсонській області, про педагогів та процес освіти по-новому, про підготовку шкіл и дитячих садочків довідкриття. Що 01.09.2022 всі школи повинні запрацювати. Також, повідомила, що військово-цивільною адміністрацією Херсонської області готується наказ, відповідно до якого всі учбові заклади будуть входити під юрисдикцію військово-цивільної адміністрації, готуються кандидати на посади директорів та завідуючих дитячими садиками; протоколом огляд у інтернет публікації від 25.10.2022 відеозапису на відеохостингу «YouTube» з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 », розміщена на каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 плюс. В ході перегляду зазначеного відеозапису встановлено, що на ньому присутній так званий «глава ВГА Херсонской области» ОСОБА_28 , який надає інтерв`ю; протоколом огляду від 11.01.2023 року інтернет публікації у групі « ІНФОРМАЦІЯ_6 », яка розміщена в соціальній мережі «Telegram» від ІНФОРМАЦІЯ_7 . На вказаному відео ОСОБА_31 , як директор Херсонської школи № 57 дає інтерв`ю, стосовно свята «День знань», яке проводилося у вищевказаному навчальному закладі, де повідомила, що школа працює за російським законодавством, 70 % педагогічного колективу школи № 57 пройшли підвищення кваліфікації у АР Крим та впроваджують російські стандарти у сфері освіти; протоколом огляду від 16.01.2023 інтернет публікації під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_8 », розміщена в інформаційному виданні «Evocation» ОСОБА_32 : Все о предательнице; протоколом огляду від 21.01.2023 року службових приміщень закладу загальної середньої освіти № 57 м. Херсон (ЗЗСО № 57) розташованого за адресою м. Херсон, вул. Шенгелія, 9; протоколом огляду від 22.01.2023 року інтернет публікації у групі « ІНФОРМАЦІЯ_9 », яка розміщена в соціальній мережі «Telegram» від ІНФОРМАЦІЯ_10 . На вказаному відео ОСОБА_31 , як директор Херсонської школи № 57 дає інтерв`ю, стосовно того, що їй наразі не вистачає у школі вчителів молодших класів та вчителів «руссистов»; протоколом огляду від 18.02.2023 року інтернет публікації у групі «ВТВ плюс Новости Херсонской области», яка розміщена в соціальній мережі «Telegram» від ІНФОРМАЦІЯ_11 . На вказаному відео ОСОБА_31 , як директор Херсонської школи № 57 дає інтерв`ю, стосовно того, що навчання відбувається по російським державним стандартам освіти, що в школу завезені підручники видавництва рф; висновком експерта від 27.02.2023 № СЕ-19/115-23/702-ФПза результатами портретної експертизи за експертною спеціальністю 6.2 «Ідентифікація особи за ознаками зовнішності за матеріальними зображеннями», відповідно до якого зображена особа жіночої статі на відеозаписі під назвою «video_2023-01-05_12-21-50», яка сидить за столом з ноутбуком, з білим фарбованим волоссям, в блідо-рожевій сукні з короткими рукавами, є однією особою, що і жінка, яка зображена на фотознімку з копії особової картки ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (наданої у якості порівняльного зразка); іншими матеріалами кримінального провадження.

Крім того, обґрунтовано доведеним є наявність в діях підозрюваної ОСОБА_5 ризиків,передбачених п.1,3ч.1ст.177КПК України,дляпродовженнястроку запобіжногозаходуувигляді триманняпідвартою,асаме: може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, оскільки підозрюється, у вчиненні кримінального правопорушення, одне з яких, відповідно до ст. 12 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких, та за які законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк 12 позбавлення волі. Також, може незаконно впливатина свідків з метою зміни, спотворення їх показань чи відмови від дачі показань, як особисто так і через можливі знайомства.

Продовжуючи підозрюваній ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою суд виходить з того, що остання підозрюється у вчиненні двох кримінальних правопорушень, один з яких належить до категорії особливо тяжких та за яке передбачено безальтернативне покарання у виді позбавленням волі на строк від 10 до 12 років позбавлення волі, а також які за своєю правовою природою та об`єктом спрямовані протиоснов національноїбезпеки України.Кримінальне правопорушення,у вчиненніякого підозрюється, вчинено в умовах воєнного стану, запровадженого у зв`язку із широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти Української Держави та Українського Народу, що тим самим підвищує ступінь суспільної небезпечності кримінального правопорушення, у вчиненні якого його підозрюють. Крім того,суд вважає,що в діях підозрюваної наявні ризики, передбачені ч.1ст.177 КПК України, та вони доведені прокурором, підозрювана є працездатною особою, доказів про тяжкість захворювань не надано, а відтак відсутні підстави, які б перешкоджали продовженню підозрюваній запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Жоден інший більш м`який запобіжний захід на даному етапі досудового розслідування, на думку суду, не зможе запобігти вищезазначеним ризикам.

Тому з урахуванням обставин клопотання та долучених до матеріалів клопотання письмових документів, а також враховуючи стадію кримінального провадження, суд вважає виправданим та обґрунтованим клопотання прокурора про продовження підозрюваній запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у зв`язку з наявністю обґрунтованої підозри та з метою уникнення ризиків.

Що стосується доводів захисника, про надання підозрюваній не в повному об`ємі матеріалів кримінального провадження доданих до клопотання, то суд вважає вказані твердження необґрунтованими та не конкретними. Крім того, підозрювана відмовилася від підпису щодо засвідчення факту отримання клопотання і доданих до нього документів, що підтверджується актом складеним слідчим ОСОБА_6 складеного в слідчій кімнаті СІЗО за участі інспектора ВРО ОСОБА_33 .

Щодо можливості застосування до підозрюваної альтернативного запобіжного заходу у вигляді застави суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно вимог ч.3 ст.183 КПК України, слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним обов`язків, передбачених КПК України.

Згідно п.3 ч.5 ст.182 КПК України, розмір застави щодо особи,підозрюваної чиобвинуваченої увчиненні особливотяжкого злочину встановлюєтьсяу межах від вісімдесяти до трьохсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Поряд з цим положеннями ч.4 ст.183 КПК України визначено, під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177та178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченогостаттями 109-114-2,258-258-5,260,261,402-405,407,408,429,437-442Кримінального кодексуУкраїни.

З урахуванням обставин справи та враховуючи те, що підозрювана ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину проти основ національної безпеки України, суд вважає за можливе не визначати підозрюваній розмір застави у кримінальному провадженні.

Керуючись вимогами статей177,178, 182,183,186,194,196,197,395 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Продовжити підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , строк запобіжного заходу у виді тримання під вартою в ДУ «Миколаївськийслідчий ізолятор»,за адресою:вул.Лагерне поле5,м.Миколаїв.

Строк дії ухвали становить починаючи з 17березня 2023 рокудо 20квітня 2023року включно (в межах строку досудового розслідування).

Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення17.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109712562
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —490/585/23

Ухвала від 17.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 17.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 15.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 10.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 02.02.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Фаріонова О. М.

Ухвала від 02.02.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Фаріонова О. М.

Ухвала від 29.01.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 27.01.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні