Рішення
від 22.03.2023 по справі 280/4694/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2023 року Справа № 280/4694/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (69002, м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 105-А; код ЄДРПОУ 40311343)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮТК-2015» (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Петровська, буд. 72, кім. 18; код ЄДРПОУ 39660885)

про стягнення штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (далі позивач, Управління) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮТК-2015» (далі відповідач, ТОВ «ЮТК-2015»), в якій позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮТК-2015» до Державного бюджету штрафні санкції у розмірі 153 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами проведеної перевірки характеристик продукції позивачем прийняті рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144, № 145, № 146, № 147, якими від ТОВ «ЮТК-2015» вимагалось до 22.10.2021 привести виявлену продукцію у відповідність вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151. У зв`язку з невиконанням рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, Управлінням прийнято рішення у формі постанови №38 та № 39 від 10.12.2021 про накладення на відповідача штрафів, передбачених пунктів 2 та 3 частини 4 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року № 2735-VI (далі Закон №2735-VI). На теперішній час суми штрафів в добровільному порядку TOB «ЮТК-2015» не сплачені. З посиланням на положення частини 6 статті 44 Закону №2735-VI зазначає, що у разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку, що зумовило звернення до суду з даним позовом. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 15.08.2022 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 21.09.2022 визнано поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду з даним позовом та поновлено такий строк; відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідача повідомлено про судовий розгляд 03.02.2023 у порядку, передбаченому підпунктом 20 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) як особу, адреса місцезнаходження якої знаходиться на тимчасово окупованій території України згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за №1668/39004.

Протягом строків, встановлених частиною 1 статті 261 КАС України, відзив до суду не надходив.

На підставі матеріалів справи суд встановив такі обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «ЮТК-2015» (код ЄДРПОУ 39660885) зареєстровано як юридична особа, дата запису: 25.02.2015, номер запису: 11011020000004648, основним видом діяльності є (за КВЕД): 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами.

За результатами проведеної перевірки характеристик продукції, яка здійснювалась у період з 20.09.2021 по 23.09.2021 у TOB «ЮТК-2015», Управлінням прийняті і надіслані на адресу TOB «ЮТК-2015» рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144, № 145, № 146, № 147, якими вимагалось у строк до 22.10.2021 привести виявлену продукцію - дитячу іграшку автомобіль Robocar Poli, attack: 6357, energy: 5778; дитячу іграшку Toys Trolls, DJ Suki, attack: 7748, energy: 6825 - у відповідність вимогам пунктів 9, 10, 19, 27, 44, 45 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151, а саме: на продукції, її пакуванні, маркуванні відсутня інформація про виробника та імпортера: найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, не нанесено знак відповідності вимогам технічних регламентів, а також обмежити надання продукції до усунення формальної невідповідності та тимчасово заборонити надання продукції на ринку (а.с.8-14).

Вказані рішення надіслані на адресу TOB «ЮТК-2015» листом від 22.09.2021 №071313/6430, яке отримано відповідачем 27.09.2021 (а.с.15).

Листом від 01.11.2021 № 0713-13/7554 Управління повідомило TOB «ЮТК-2015» про необхідність з`явитись керівнику або уповноваженому представнику TOB «ЮТК-2015» 05.11.2021 до Управління для проведення позапланової перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів за місцезнаходженням органу ринкового нагляду. Лист отримано відповідачем 04.11.2021, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.16-17).

На підставі наказу від 02.11.2021 № 25, направлення на проведення перевірки від 02.11.2021 № 87, спеціалістами Управління проведено позапланову перевірку стану виконання ТОВ «ЮТК-2015» рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144, № 145, № 146, № 147 за місцезнаходженням органу ринкового нагляду, за результатами якої складено акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 05.11.2021 № 87, яким зафіксовано невиконання TOB «ЮТК-2015» рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144, № 145, № 146, № 147 (а.с.18-22).

На підставі акту перевірки стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 05.11.2021 № 87 Управлінням складені протоколи № 41 та № 42 від 05.11.2021, якими зафіксовані порушення пунктів 2-4 частини 4 статті 44 Закону № 2735-VI, а саме невиконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144 та № 145 (а.с.23-24).

Листом від 10.11.2021 № 071313/7751 Управління надіслало ТОВ «ЮТК- 2015» акт перевірки, протоколи, в яких повідомлялось про розгляд матеріалів перевірки 19.11.2021, впоштове відправлення повернудось до контролюючого органу у зв`язку з відмовою адресата від отримання (а.с.25-27).

У зв`язку з неявкою 19.11.2021 керівника або уповноваженої особи ТОВ «ЮТК-2015» на розгляд матеріалів, Управління повторно листом від 19.11.2021 № 071313/8006 надіслало ТОВ «ЮТК-2015» акт перевірки і протоколи, та повідомило про перенесення розгляду матеріалів перевірки на 10.12.2021. Поштове відправлення повернулось до контролюючого органу за місцем обслуговування (а.с.28-30).

Постановою про накладення штрафу від 10.12.2021 № 38 на ТОВ «ЮТК-2015» за невиконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 №144 та № 145 щодо приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами (дитяча іграшка Toys Trolls, DJ Suki, attack: 7748, energy: 6825, та дитяча іграшка автомобіль Robocar Poli, attack: 6357, energy: 5778, не відповідають вимогам пунктів 9, 10, 19, 27 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151, а саме на продукції, її пакуванні, маркуванні відсутня інформація про виробника (імпортера), зареєстроване комерційне найменування (знак для товарів та послуг), контактну поштову адресу виробника (імпортера), відсутня інструкція щодо безпечності, не нанесено знак відповідності вимогам технічних регламентів), накладено штраф у розмірі 102 000 грн, за порушення п. 2 ч. 4 ст. 44 Закону № 2735-VI (а.с.31).

Постановою про накладення штрафу від 10.12.20214 № 39 на TOB «ЮТК-2015» за невиконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142 та № 143 щодо усунення формальної невідповідності (дитяча іграшка Toys Trolls, DJ Suki, attack: 7748, energy: 6825, та дитяча іграшка автомобіль Robocar Poli, attack: 6357, energy: 5778, не відповідають вимогам пунктів 44, 45 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151, а саме на продукції, її пакуванні, маркуванні відсутнє нанесення знаку відповідності вимог технічних регламентів), накладено штраф у розмірі 51 000 грн, за порушення п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону № 2735-VI (а.с.32).

Листом від 13.12.2021 № 071313/8635 Управління надіслало вказані постанови про накладення штрафу від 10.12.2021 № 38 та № 39 на адресу TOB «ЮТК- 2015», поштове відправлення повернулось до контролюючого органу за місцем обслуговування (а.с.33-34).

Зважаючи на несплату відповідачем у добровільному порядку штрафних санкцій в установлені законодавством строки, Управління звернулось з даним адміністративним позовом до суду на виконання наданих законом повноважень.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з того, що відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійсненнядержавногоринкового нагляду і контролю нехарчової продукціївизначені Законом №2735-VI.

Частинами 3, 4 ст.23 Закону №2735-VI (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, щооргани ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції. Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.

Згідноізч. 5ст.23 Закону №2735-VI перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів (рішень) органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповіднодоцього Закону. У разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази (рішення) та направлення видаються і оформлюються невідкладно.

Відповіднодоч.1 ст.24 Закону №2735-VI органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів: 1) планові - згідно із секторальними планами ринкового нагляду; 2) позапланові: а) за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об`єднань споживачів), об`єднань суб`єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію; б) у разі якщо під час перевірки характеристик продукції у виробника відповідної продукції виробник доведе що: він не вводив в обіг продукцію, що є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам; продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій чи бездіяльності розповсюджувача (розповсюджувачів) такої продукції. У випадках, зазначених у підпункті "б" пункту 2 цієї частини, встановлюється за ланцюгом постачання продукції особа, яка ввела таку продукцію в обіг, та особа, внаслідок дій чи бездіяльності якої продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам.

Відповіднодоположеньч. 3 ст.24 Закону №2735-VI під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених підпунктом "б" пункту 2 частини першої цієї статті, об`єктом перевірки є документи, що містять інформацію про походження продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, та її подальший обіг (договори, товарно-супровідна документація тощо). Якщо розповсюджувач протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку не надав йому зазначені документи, такий розповсюджувач вважається особою, що ввела цю продукцію в обіг. Під час перевірки характеристик продукції на підставі, визначеній в абзаці третьому підпункту "б" пункту 2 частини першої цієї статті, орган ринкового нагляду також проводить перевірку умов зберігання відповідної продукції.

Частиною5 ст.8 Закону №2735-VI встановлено, що суб`єкти господарювання зобов`язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати: 1) суб`єкта господарювання, який поставив їм продукцію; 2) суб`єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.

Згідноположеньч.6, 7 ст.8 Закону №2735-VI суб`єкти господарювання зобов`язані надавати документацію, визначену частиною п`ятою цієї статті, протягом строку, встановленого відповідним технічним регламентом, а якщо такий строк технічним регламентом не встановлено - протягом десяти років після того, як їм було поставлено відповідну продукцію, та протягом десяти років після того, як вони поставили відповідну продукцію. У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію.

Згідно із положенням пунктів 2 та 3 частини 4 статті 44 Закону №2735-VI до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі:

2) невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених статтею 29 цього Закону, крім усунення формальної невідповідності, передбаченої частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів;

3) невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.

За змістом частини 6 статті 44 Закону №2735-VI справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або їх заступниками (головою та членами або уповноваженими посадовими особамидержавногоколегіального органу) відповіднодоїх компетенції. Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг. Протокол складається у двох примірниках, які підписуються посадовими особами органу ринкового нагляду та фізичною особою, у тому числі фізичною особою - підприємцем, чи керівником юридичної особи або уповноваженою ним особою. У разі відмови фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи підписати протокол посадова особа органу ринкового нагляду (голова та член або уповноважена посадова особадержавногоколегіального органу) вноситьдотакого протоколу відповідний запис. Один примірник протоколу вручається фізичній особі, у тому числі фізичній особі - підприємцю, чи керівнику юридичної особи або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі ринкового нагляду. Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду (голова та члени або уповноважені посадові особидержавногоколегіального органу), які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожнийштрафоформляється окремою постановою. Постанова надсилається суб`єкту господарювання не пізніше наступного робочого дня за днем її оформлення. Суб`єкт господарювання має сплатитиштрафу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

До матеріалів справи долучено докази направлення на адресу відповідача рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.09.2021 № 142, № 143, № 144, № 145, протоколів про виявлення порушення № 41 та № 42 від 05.11.2021, повідомлення про розгляд справи про накладення штрафу, а також оскаржуваних постанов про накладення штрафу.

Відповідно до абзацу 11 частини 6 статті 44 Закону № 2735-VI (в редакції на момент подання даного позову до суду) у разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

Враховуючи відсутність доказів оскарження постанов про накладення штрафу від 10.12.2021 №38, № 39 та зважаючи на відсутність доказів виконання відповідачем обов`язку щодо сплати штрафу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання відповідного рішення, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення суми штрафу в судовому порядку, у зв`язку з чим позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Частинами 1 та 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За приписами ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а досліджені судом докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про задоволення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 5, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮТК-2015» до державного бюджету штраф у розмірі 153 000,00 грн (сто п`ятдесят три тисячі гривень 00 коп.).

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, місцезнаходження: 69002, м.Запоріжжя вул.Гоголя, 105-А; код ЄДРПОУ 40311343.

Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮТК-2015», місцезнаходження: 72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Петровська, буд. 72, кім. 18; код ЄДРПОУ 39660885.

Повне судове рішення складено 22.03.2023.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109718270
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —280/4694/22

Рішення від 22.03.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні