Ухвала
від 21.03.2023 по справі 340/6542/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну сторони виконавчого провадження

21 березня 2023 року м. Кропивницький справа № 340/6542/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жука Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження боржника його правонаступником по адміністративній справі

за позовомФермерського господарства "Обрій" (27100, Кіровоградська область, Новоукраїнський район, м. Новоукраїнка, вул. Вокзальна, 44, код ЄДРПОУ - 23221152)до таГоловного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м.Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ - 43142606) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ-53, 04053, код ЄДРПОУ - 43005393)провизнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06.01.2022 року позовні вимоги Фермерського господарства "Обрій" задоволено частково.

У зв`язку із набранням судовим рішенням законної сили Кіровоградським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.

У відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) перебуває виконавче провадження від 09.08.2022 №69585297 з примусового виконання виконавчого листа, виданого Кіровоградським окружним адміністративним судом у справі №340/6542/21 за позовом ФГ Обрій до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПО 43142606) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

02.03.2023 року до суду від представника Головного управління ДПС у Кіровоградській області надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду, заяву передано на розгляд головуючому судді Жуку Р.В.

Враховуючи перебування матеріалів адміністративної справи в суді апеляційної інстанції, розгляд заяви було відкладено.

08.03.2023 року матеріали справи надійшли до Кіровоградського окружного адміністративного суду та 14.03.2023 року передані головуючому судді Жуку Р.В.

Ухвалою суду від 16.03.2023 року заяву про заміну сторони виконавчого провадження призначено до розгляду у судовому засіданні на 21.03.2023 року.

У судове засідання учасники справи не прибули, що відповідно до частини 2 статті 379 КАС України не перешкоджає судовому розгляду заяви.

Розглянувши питання про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов до таких висновків.

Згідно з частинами 1, 2, 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" (далі - Постанова №1200 в редакції, чинній на час розгляду подання) встановлено, що утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Згідно абз.3 п. 2 Постанови №1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до п.п.2, 3 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби. Установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено пропозиції Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ч.8 ст.4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних, фізичних-осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 р. у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб. що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Отже, моментом фактичного переходу прав та обов`язків від юридичної особи, що припиняється шляхом реорганізації (приєднання), до юридичної особи-правонаступника вважається дата після внесення записів до Єдиного державного реєстру про припинення першої юридичної особи та відповідно після внесення зміни до відомостей другої юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС у Кіровоградській області (25006, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ - 39393501) як юридична особа в стані припинення з 02.08.2019, номер запису:14441270014009486, підстава: рішення щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606), яке є правонаступником Головного управління ДФС у Кіровоградській області, як юридична особа в стані припинення з 19.10.2020, номер запису: 1004441100011013572, підстава: рішення щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

Верховний Суд у постанові від 06.10.2020 року у справі №804/958/17 сформулював правовий висновок про те, що особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Верховним Судом зроблено висновок щодо врегулювання нормами адміністративного права умов та порядку передання адміністративної компетенції від повноважень підрозділу ДФС до підрозділу ДПС, та вказано, що факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.

Так, 28.08.2019 року набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби, відповідно до якого Уряд погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.019 року №682-р, Державною податковою службою України видано наказ від 28.08.2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України, згідно з яким розпочато виконання Державною податковою службою України (ДПС) функцій і повноважень Державної фіскальної служби України (ДФС), що припиняється.

Водночас, судом встановлено, що 14 грудня 2020 року створено Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486) як відокремлений підрозділ юридичної особи, який належить до Державної податкової служби України, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12 листопада 2020 року №643 Головне управління ДПС у Кіровоградській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Кіровоградській області (ЄДРПОУ - 43142606).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Кіровоградській області.

З наведеного вбачається, що Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486) є правонаступником Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606), яке в свою чергу є правонаступником Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 39393501).

Згідно ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 р. №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частинами 1-2 ст.15 Закону №1404-VIII встановлено, що сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до ч.5 ст.15 Закону №1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно із ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.4 ст.379 КАС України).

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про наявність підстав для заміни боржника його правонаступником, а саме: Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606) на його правонаступника відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби - Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43995486).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.248, 256, 379 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Заяву про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

2.Замінити боржника у виконавчому провадженні ВП №69585297 - Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606) на його правонаступника відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби - Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43995486).

3.Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала суду може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом 15 днів з дня отримання копії ухвали суду, апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду Р.В. Жук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109718848
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —340/6542/21

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні