ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
06.08.10 Справа №2а-6731/10/16/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі судді Алекса ндрова О.Ю., при секретарі Габр ись П.С., розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу
за позовом Джанкойського м іжрайонного прокурора АР Кри м в інтересах держави в особі Джанкойської об' єднаної де ржавної податкової в АР Крим
до Сільськогосподарськог о товариства з обмеженою від повідальністю «Надія»
про стягнення заборговано сті в сумі 6051,53грн.,
за участю представників:
позивача - Серпутіна Т.В ., довіреність №41 від 21.06.10р.;
відповідача - не з' явивс я;
прокурора - не з' явився
Обставини справи: Джанкойс ький міжрайонний прокурор АР Крим в інтересах держави в ос обі Джанкойської об' єднано ї державної податкової в АР К рим звернувся до Окружного а дміністративного суду АР Кри м з адміністративним позовом про стягнення з Сільськогос подарського товариства з обм еженою відповідальністю «На дія» заборгованості в сумі 6051 ,53грн., мотивуючи свої вимоги т им, що відповідачем несвоєча сно провадиться сплата узгод жених податкових зобов' яза нь.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився, про час, день т а місце його проведення був п овідомлений належним чином. Про причини неявки суд не пов ідомив.
Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час та де нь судового засідання повідо млений належним чином через засоби масової інформації, я вку свого представника у суд ове засідання не забезпечив, клопотання про розгляд спра ви за його відсутності до суд у не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, приймаючи до уваги к лопотання позивача, ненаданн я відповідачем доказів немож ливості його участі у судово му засіданні з поважних прич ин, відсутність у матеріалах справи клопотання про немож ливість розгляду справи без участі його представника, ке руючись ст. 128 КАС України, вваж ає можливим продовжити розгл яд справи на підставі наявни х доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України «Про систе му оподаткування» та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Принципи побудови систе ми оподаткування в Україні, п одатки і збори (обов' язкові платежі) до бюджетів та до дер жавних цільових фондів, а так ож права, обов' язки і відпов ідальність платників встано влені Законом України «Про с истему оподаткування» від 25.06 .1991р. №1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251) .
Спеціальним законом з пи тань оподаткування, який уст ановлює порядок погашення зо бов'язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов'язк ових платежів), включаючи збі р на обов'язкове державне пен сійне страхування та внески на загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування, н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначає процедуру оскарження дій органів стяг нення є Закон України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ (Далі Закон №2181).
Відповідно до п. 1.11 ч.1 ст. 1 З акону України № 2181 податкова д екларація, розрахунок (далі - п одаткова декларація) - докуме нт, що подається платником по датків до контролюючого орга ну у строки, встановлені зако нодавством, на підставі яког о здійснюється нарахування т а/або сплата податку, збору (об ов'язкового платежу).
Пунктом 2 частиною 1 статт і 9 Закону України «Про систем у оподаткування» встановлен о, що платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані подавати до держ авних податкових органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
У відповідності до ст.4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» № 2181 від 21.12.2001р. платники пода тків повинні надавати до орг анів ДПІ звітність за період ичністю, встановленою нормам и діючого законодавства.
Згідно з Актом №559/1502/31072892 від 10.03.10 р. про результати невиїзної д окументальної перевірки з пи тання неподання податкової д екларації, відповідачем пору шено п.п. 4.1.4 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: не подання декларації з податку на додану вартість за січень 2010 року.
Відповідно до п.п.17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» у разі коли платник по датків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язанн я протягом граничних строків , визначених цим Законом, таки й платник податку зобов'язан ий сплатити штраф у таких роз мірах: при затримці, що є більш ою 90 календарних днів, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі п'ятдесяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу.
На підставі зазначеного Ак ту позивачем винесене податк ове повідомлення - рішення №0005391502/0 від 15.03.10р. про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 170,00грн ., проте, з урахуванням перепла ти за попередні періоди, забо ргованість відповідача зі шт рафних санкцій за неподання декларації з податку на дода ну вартість за січень 2010 року. Н а день розгляду справи стано вить 80,00грн.
Актом №1210/23-1/31072892 від 10.08.09р. про рез ультати позапланової виїзно ї перевірки з питань дотрима ння вимог податкового законо давства за період з 01.04.06р. по 31.03.09р ., валютного та іншого законод авства за період з 01.04.06р. по 31.03.09р. , у тому числі, встановлено по рушення п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону Ук раїни «про попдаткування при бутку підприємств», в резуль таті чого занижений податок на прибуток в періоді, що пере вірявся, на загальну суму 3330,50г рн., у тому числі за 2 квартал 2006 р оку.
На підставі зазначеного Ак ту позивачем винесене податк ове повідомлення - рішення №000815/23-1/0 від 15.03.10р. на загальну сум у 4996,00грн., з яких за основним пла тежем 3331,00грн. та 1665,00грн. за штраф ними санкціями, проте, з ураху ванням переплати за попередн і періоди та часткової сплат и, заборгованість відповідач а з податку на прибуток та зі ш трафних санкцій становить 3327, 38грн
Відповідно до п.17.3 ст.17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 стат ті 5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» передбачено, що под аткове зобов'язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Згідно до абзацу 3 п.п. 5.3.1. п.5.3. ст . 5 Закону України №2181 у разі виз начення податкового зобов'яз ання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4, платник податк ів зобов'язаний погасити нар аховану суму податкового зоб ов'язання протягом десяти ка лендарних днів від дня отрим ання податкового повідомлен ня, крім випадків коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру апеляційного узгодженн я.
Згідно з п.п.5.3.2 п.5.3. ст5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» у випадках апеляційного узгод ження суми податкового зобов 'язання платник податків зоб ов'язаний самостійно погасит и її узгоджену суму, а також пе ню та штрафні санкції за їх на явності протягом десяти кале ндарних днів, наступних за дн ем такого узгодження.
В установлений законом с трок відповідач заборговані сть не сплатив, відтак заборг ованість відповідача зі спла ти штрафних санкцій за непод ання декларації з податку на додану вартість за січень 2010 р оку станом на момент розгляд у справи становить 80,00грн. та з податку на прибуток і зі штра фних санкцій становить 3327,38грн .
Правові, економічні та с оціальні основи організації охорони навколишнього приро дного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поко лінь визначені Законом Украї ни «Про охорону навколишньог о природного середовища» від 25.06.1991 року № 1264-XII.
Ст. 24 зазначеного Закону п ередбачено, що об'єкти, які шкі дливо впливають або можуть в плинути на стан навколишньог о природного середовища, вид и та кількість шкідливих реч овин, що потрапляють у навкол ишнє природне середовище, ви ди й розміри шкідливих фізич них та біологічних впливів н а нього підлягають державном у обліку.
Підприємства, установи т а організації проводять перв инний облік у галузі охорони навколишнього природного се редовища і безоплатно подают ь відповідну інформацію орга нам, що ведуть державний облі к у цій галузі.
Єдині на території Украї ни правила встановлення норм ативів збору за забруднення навколишнього природного се редовища, а також його стягне ння передбачені Постановою К абінету Міністрів України «П ро затвердження Порядку вста новлення нормативів збору за забруднення навколишнього п риродного середовища і стягн ення цього збору» від 01.03.1999 року № 303, в пункті 2 якої зазначено, щ о збір за забруднення навкол ишнього природного середови ща справляється за: викиди в атмосферне повітря забрудню ючих речовин стаціонарними та пересувними джерелами за бруднення;скиди забруднюючи х речовин безпосередньо у во дні об'єкти; розміщення відхо дів.
Територіальні органи Мі нприроди подають до органів державної податкової служби перелік підприємств, устано в, організацій, громадян - суб' єктів підприємницької діяль ності, яким в установленому п орядку видано дозволи на вик иди, спеціальне водокористув ання та розміщення відходів.
Невключення підприємст в, установ, організацій, грома дян - суб'єктів підприємницьк ої діяльності до зазначеного переліку не звільняє їх від с плати збору.
Безпосередньо порядок о бчислення і сплати збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища (далі - зб ір), а також відповідальність платників за достовірність даних про обсяги викидів в ат мосферне повітря забруднююч их речовин, скиди забруднююч их речовин безпосередньо у в одні об'єкти, розміщені відхо ди та за правильність обчисл ення, повноту і своєчасність сплати збору передбачено Ін струкцією про порядок обчисл ення та сплати збору за забру днення навколишнього природ ного середовища, затверджено ю Наказом Міністерства охоро ни навколишнього природного середовища та ядерної безпе ки України, Державною податк овою адміністрацією України від 19 липня 1999 року № 162/379.
Згідно з п. 2.1. Інструкції платниками збору є суб'єкти г осподарювання, незалежно від форм власності, включаючи їх об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підроз діли, що не мають статусу юрид ичної особи, розташовані на т ериторії іншої територіальн ої громади; бюджетні, громадс ькі та інші підприємства, уст анови і організації; постійн і представництва нерезидент ів, які отримують доходи в Укр аїні; громадяни, які здійснюю ть на території України і в ме жах її континентального шель фу та виключної (морської) еко номічної зони викиди і скиди забруднюючих речовин у навк олишнє природне середовище т а розміщення відходів.
Відповідно до п 7.1. Інстру кції платники збору складают ь податковий розрахунок збор у за забруднення навколишньо го природного середовища і п одають його до органу держав ної податкової служби за міс цем податкової реєстрації (м ісцеперебуванням на податко вому обліку в органах держав ної податкової служби).
Пунктом 7.2. Інструкції вст ановлено, що базовий податко вий (звітний) період збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища дорівню є календарному кварталу.
Податкові розрахунки зб ору подаються платниками орг анам державної податкової сл ужби протягом 40 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) кварталу, за місцем податкової реєстрації платн ика (місцем перебування на по датковому обліку в органах д ержавної податкової служби).
Збір сплачується платни ками за місцем податкової ре єстрації (місцем перебування на податковому обліку в орга нах державної податкової слу жби) протягом 10 календарних дн ів, наступних за останнім дне м граничного строку подання податкового розрахунку збор у, тобто протягом 50 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) кварталу.
Згідно з п 8.2. Інструкції конт роль за правильністю обчисле ння, повнотою та своєчасніст ю сплати збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища до бюджету, а також своєчасністю подання податк ових розрахунків цього збору здійснюється органами держа вної податкової служби.
Крім того, в п. 9.2. Інструкції з азначено, що платники несуть відповідальність за правиль ність обчислення, повноту та своєчасність сплати, а також за правильність складання і своєчасність подання розрах унків органам державної пода ткової служби та органам Мін природи України згідно з зак онодавством.
Відповідачем до Джан койської ОДПІ АР Крим в поряд ку податкової звітності був наданий розрахунок збору за забруднення навколишнього п риродного середовища за пері од за 2009 рік, в якому визначена сума самостійно задекларова них зобов' язань у розмірі 15,9 3грн. Проте, з урахуванням пере плати за попередні періоди, с ума заборгованості на день р озгляду справи становить 10,86г рн.
Відповідачем до Джанкойсь кої ОДПІ АР Крим в порядку по даткової звітності був надан ий розрахунок фіксованого сі льськогосподарського подат ку за 2008-2009 роки, в яких визначен а сума самостійно задекларов аних зобов' язань у загально му розмірі 2767,18грн. Проте, з урах уванням переплати за поперед ні періоди, сума заборговано сті на день розгляду справи с тановить 2633,29грн.
Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача н а день розгляду справи стано вить 6051,53грн.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги. У зв' язку з чим позивачем на адрес у відповідача були направлен і перша та друга податкові ви моги, які були отримані остан нім.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.
Закон України «Про державн у податкову службу в Україні » передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .
Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.
Як зазначено у пункті 1.7 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» активами платника п одатків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, щ о належать юридичній або фіз ичній особі за правом власно сті або повного господарсько го відання.
Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мовами попереднього і повног о відшкодування їх вартості.
Статтею 3 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» визначено , що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкових зобов' язань вик лючно за рішенням суду.
Відповідач не надав суду до казів сплати заборгованості , в зв' язку з чим вимоги позив ача про стягнення з відповід ача заборгованості в сумі 6051,53г рн. є обґрунтованими, такими щ о підтверджуються матеріала ми справи та підлягають задо воленню повністю.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 06.08.10р.
У повному обсязі постанову складено 09.08.10р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов за довольнити повністю.
2. Стягнути зі Сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю «Наді я» (96176, АР Крим, Джанкойський ра йон, с. Октябрь, вул. Кірова, 30, ЄД РПОУ 31072892) заборгованість в сум і 6051,53грн., з яких:
з податку на додану вартіст ь у сумі 80,00грн. на р\р №31117029700087, Держ авний бюджет Джанкойський ра йон, код платежу 14010100 ГУ ДКУ в АР К, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740824;
з податку на прибуток у сумі 3327,38грн. на р/р №31115009700087, Державний б юджет Джанкойський район, ко д платежу 11021000 ГУ ДКУ в АРК, м. Сім ферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740824;
зі збору за забруднення нав колишнього природного серед овища у сумі 10,86грн. на р/р №33116329700098 Державний бюджет Джанкойськ ий район, код платежу 50080200 ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄД РПОУ 34740824;
з фіксованого сільськогос подарського податку у сумі 2633 ,29грн. на р/р №31413530700098 Державний бю джет Джанкойський район, код платежу 16040100 ГУ ДКУ в АРК, м. Сімф ерополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740824;
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10972592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні