Постанова
від 20.08.2010 по справі 2а-4258/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 серпня 2010 року Справа № 2а-4258/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Островської О.П.,

при секретарі: Ковіній І.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «С тахановпроменерго» про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць у 2009 році,

ВСТАНОВИВ:

31 травня 2010 року Луганс ьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів звернулося до суду з позов ом до відповідача ТОВ «Стаха новпроменерго», в обґрунтува ння якого вказало наступне. В ідповідно до ст. 19 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» для всіх підприємств, уст анов та організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі 4% від с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу за рік, а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підпр иємства, установи і організа ції, фізичні особи, які викори стовують найману працю, само стійно здійснюють працевлаш тування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, ви ходячи з вимог ст. 18 Закону Укр аїни «Про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни щодо професійної трудово ї реабілітації інвалідів». В ідповідно до ст. 20 цього Закон у, підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. У відповідності до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Пеня обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої на повн у суму недоїмки за весь її стр ок. У порушення ст. 19 Закону у ві дповідача в 2009 році замість 1 ін валіда не працювало жодного. Таким чином, за одне робоче мі сце відповідач повинен був д о 15.04.2010 самостійно сплатити адм іністративно-господарські с анкції в розмірі 4500 грн. У зв' я зку з несплатою санкцій відп овідачеві нараховано пеню в сумі 62,10 грн. Загальна сума забо ргованості складає 4562,10 грн. У п орушення вимог ст. 18 Закону ві дповідач інформував Лугансь кий міський центр зайнятості про наявність вільних вакан тних місць для працевлаштува ння інвалідів лише 3 місяці, а саме: у січні, березні, серпні 2009 року. Тому позивач просить с тягнути з відповідача на сво ю користь адміністративно-го сподарські санкції в сумі 4500 г рн. та пеню в сумі 62,10 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув , до його початку надав суду за яву, в якій просив розглянути справу без його участі.

Представник відповід ача в судове засідання не при був, про дату, час і місце розг ляду справи був повідомлений належним чином, про причини н еприбуття не повідомив, запе речень проти позову суду не н адав.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наст упного.

Справи за участю відд ілень Фонду є адміністративн ими, оскільки відповідають в имогам пункту 1 частини першо ї статті 3 КАС стосовно визнач ення поняття адміністративн ої справи.

Відповідно до покладе них на нього завдань Фонд зді йснює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від роб отодавців за невиконання ним и нормативу робочих місць дл я забезпечення працевлаштув ання інвалідів (підпункт 3 пун кту 4 Положення про Фонд соці ального захисту інвалідів).

Таким чином, Фонд та його відділення є органами держав ної влади, які у правовідноси нах з роботодавцями, зокрема у зв' язку зі здійсненням ко нтролю за перерахуванням штр афних санкцій, передбачених статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», реал ізують владні управлінські ф ункції, а право відділень Фон ду на звернення до суду у відп овідних відносинах визначен о в законодавчому порядку (ча стина 9 статті 20 Закону).

Пункт 5 частини другої статті 17 КАС визначає, що до юр исдикції адміністративних с удів відносяться спори за зв ерненнями суб' єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.

Окрім того, такі справ и не підпадають під перелік п ублічно-правових справ, визн ачених частиною третьою стат ті 17 КАС, на які не поширюється юрисдикція адміністративни х судів.

За таких обставин, суд вважає, що справа підлягає ро згляду в порядку адміністрат ивного судочинства.

Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає м ожливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно о бирає або на яку вільно погод жується. Виконання та реаліз ація зазначеної конституцій ної норми забезпечується зак онами України, підзаконними актами та актами ненормативн ого характеру, які встановлю ють механізм реалізації прав а на працю.

Відповідно до частин и восьмої статті 69 Господарсь кого Кодексу України підприє мство з правом найму робочої сили забезпечує визначену в ідповідно до закону кількіст ь робочих місць для працевла штування, в тому числі й інвал ідів. Відповідальність підпр иємства за невиконання даної вимоги встановлюється закон ом.

Спеціальним законом, який визначає основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами мо жливості для участі в економ ічній, політичній і соціальн ій сферах життя суспільства, створення необхідних умов, я кі дають можливість інваліда м вести повноцінний спосіб ж иття згідно з індивідуальним и здібностями та інтересами, є Закон України «Про основи с оціальної захищеності інва лідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІ І зі змінами та доповненнями .

Одним із аспектів соц іальної захищеності інвалід ів, відповідно до частини пер шої статті 17 цього Закону, є пр аво працювати на підприємств ах, в установах, організаціях , а також займатися підприємн ицькою та іншою трудовою дія льністю, яка не заборонена за коном.

Згідно положень ст. 18 З акону, підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов' язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвалі дів, у тому числі спеціальні р обочі місця, створювати для н их умови праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації і забезпечувати інш і соціально-економічні гаран тії, передбачені чинним зако нодавством, надавати державн ій службі зайнятості інформа цію, необхідну для організац ії працевлаштування інвалід ів, і звітувати Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.

Відповідно до ст. 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» для підприємств (об' єднань), установ і органі зацій незалежно від форми вл асності і господарювання вст ановлюється норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працю ючих, а якщо працює від 8 до 25 ос іб - у кількості одного робочо го місця, якщо інше не передба чено законом.

Виходячи з цієї норми , на підприємства (об' єднанн я), установи та організації по кладено обов' язок самостій но встановлювати норматив ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів відповідно до законодавства . Норматив створення робочих місць для інвалідів встанов люється щорічно на весь рік, я кий є звітним періодом.

Згідно положень цієї ж статті Відділення Фонду со ціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанн ям нормативу робочих місць, п ередбаченого частиною першо ю цієї статті, мають право в по рядку, передбаченому Кабінет ом Міністрів України, здійсн ювати перевірки підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , щодо реєстрації у Фонді соці ального захисту інвалідів, п одачі ними звітів про зайнят ість та працевлаштування інв алідів, виконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі шляхом зараху вання, та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій.

Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, в яких за о сновним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фо нду соціального захисту інва лідів за своїм місцезнаходже нням і щороку подають цим від діленням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів.

Статтею 20 вказаного За кону передбачено, що підприє мства (об' єднання), установи і організації, де кількість п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, зо бов' язані щорічно сплачува ти відділенням Фонду України соціального захисту інвалід ів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві за кожне робоче місце, не за йняте інвалідом.

При цьому адміністра тивно-господарські санкції р озраховуються та сплачуютьс я підприємствами, установами , організаціями, у тому числі п ідприємствами, організаціям и громадських організацій ін валідів, фізичними особами, з азначеними в частині першій цієї статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу, встановл еного частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до Порядк у сплати підприємствами (об' єднаннями), установами і орга нізаціями штрафних санкцій д о відділень Фонду соціальног о захисту інвалідів, акумуля ції, обліку і використання ци х коштів, затвердженому пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28.12.2001 за № 1767 (далі - Поря док), сума штрафних санкцій до рівнює розміру середньої річ ної заробітної плати на дано му підприємстві, установі, ор ганізації за кожне робоче мі сце, не зайняте інвалідом, а дл я підприємств з чисельністю працюючих від 8 до 15 осіб - розмі ру половини такої середньої річної плати, при цьому зазна чено, що штрафні санкції спла чуються підприємствами само стійно не пізніше 15 квітня рок у, що настає за звітним, контро ль за своєчасним і повним над ходженням штрафних санкцій в ід підприємств, які не забезп ечують нормативу робочих міс ць, здійснюють відділення Фо нду соціального захисту інва лідів відповідно до законода вства, у разі несплати штрафн их санкцій в установлений те рмін, відділення Фонду вжива ють заходів щодо їх стягненн я у судовому порядку.

Згідно ч. 2 ст. 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк.

Відповідно до Наказу Мінпраці України № 223 від 15 тра вня 2007 року та Постанови КМУ № 70 від 31 жовтня 2007 року, за поруш ення строків сплати зазначе ної санкції нараховується пе ня у розмірі 120% річних обліков ої ставки Нацбанку України, щ о діяла на момент сплати, нара хованої на повну суму недоїм ки за весь її строк.

Судом установлено, що відповідач є особою, яка пови нна вживати заходи до створе ння робочих місць для інвалі дів. У 2009 році середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу склала 11 осіб. Виходячи з кількості п рацюючих у відповідача осіб, у нього в 2009 році повинен працю вати 1 інвалід.

Згідно звіту про зайн ятість та працевлаштування і нвалідів за 2009 рік, наданим від повідачем, штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях, створених від повідно до чотирьохвідсотко вого нормативу у 2009 році для пр ацевлаштування інвалідів, на підприємстві не працювало ж одного. В порушення вимог ст. 1 8 Закону відповідач інформув ав Луганський міський центр зайнятості про наявність віл ьних вакантних місць для пра цевлаштування інвалідів, але не в повному обсязі, лише в сі чні, березні, серпні 2009 року.

Вказані обставини пі дтверджуються звітом про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2009 рік за формою № 1 0-ПІ (а.с. 9), листом Стахановсько го міського центру зайнятост і (а.с. 5).

Виходячи з розміру се редньомісячної заробітної п лати штатного працівника, ві дповідач повинен був сплатит и штрафні санкції у встановл еному законом строк та розмі рі, який у даному випадку стан овить 4500 грн.

Оскільки відповідач вказаних штрафних санкцій до бровільно не сплатив у встан овлені строки, він також має с платити пеню за порушення ст років сплати, розмір якої ста новить 62,10 грн., згідно наданому позивачем розрахунку (а.с. 8).

За таких обставин, суд вважає, що вимоги позивача пі длягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 159-163 К АС України, Законом України « Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні», суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луган ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів задовольнити в повн ому обсязі.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Стахановпроменерго» (94000, Л уганська область, м. Стаханов , вул. Крестьянская, 49, р/р 26006001207980 ВА Т Банк «Фінанси та кредит», МФ О 304717, код 33199771) на користь Лугансь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів (91055, м. Луганськ, вул. Волод арського, 59, одержувач ВДК м. Ст аханов 50070000, р/р 31217230700085 в ГУДКУ у Луг анській області, МФО 804013, код 2404666 2) несплачені штрафні санкції за невиконання 4% нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2009 році в сумі 4500 грн. та пеню за порушення ст років сплати цих санкцій у су мі 62 грн. 10 коп., а всього - 4562 грн . 10 коп. (чотири тисячі п' ятсот шістдесят дві грн. 10 коп.).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 КАС Укра їни, було повідомлено про мож ливість отримання копії пост анови суду безпосередньо в с уді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження поста нови суду обчислюється з нас тупного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статте ю 186 КАС України, якщо таку скар гу не було подано.

У разі подання апеляці йної скарги постанова, якщо ї ї не скасовано, набирає закон ної сили після повернення ап еляційної скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційно го оскарження буде поновлено , то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Постанову складено в повному обсязі 20 серпня 2010 рок у.

Суддя Островська О.П.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2010
Оприлюднено04.09.2010
Номер документу10972949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4258/10/1270

Постанова від 20.08.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні