Постанова
від 23.06.2010 по справі 2-а-2042/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-2042/10/1970

"23" червня 2010 р. м. Тернопіль

Тернопільський окруж ний адміністративний суд в с кладі:

головуючої Дерех Н.В.

при секретарі Вальчук І.М.

розглянувши у відкр итому судовому засіданні в з алі суду в місті Тернополі ад міністративну справу за адмі ністративним позовом Терноп ільського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Ліндеванг» про стягненн я адміністративно - господар ських санкцій та пені,

в с т а н о в и в:

Тернопільське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів (нада лі - позивач) звернулось до с уду з адміністративним позов ом до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Лінде ванг»(надалі - відповідач, Т зОВ) про стягнення 8528,57 грн. адмі ністративно - господарських санкцій та 138,16 грн. пені, оскіль ки відповідач порушив термін и сплати адміністративно-гос подарських санкцій на 54 дні.

В судовому засід анні представник позивача по зов підтримав і просив його з адовольнити, мотивуючи тим, щ о відповідачем 04.02.2010 року подан о звіт Тернопільському облас ному відділенню Фонду соціал ьного захисту інвалідів за 2009 рік, у якому вказана кількіст ь 1 осіба, яка повинна працюват и на робочому місці, створено му відповідно до вимог ст. 19 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», однак не було пр ацевліштовано жодного інвал іда. Відповідно, відповідач п овинен був самостійно сплати ти адміністративно-господар ські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інваліда д о 15.04.2010 року. Цього ним зроблено не було, а тому позивач 08.06.2010 рок у звернувся до суду з позовом . При цьому просить стягнути п еню за прострочення сплати н а 54 дні, які визначає з останнь ого дня, що встановлений зако нодавством для сплати адміні стративно-господарських сан кцій 15.04.2010 року та днем подачі а дміністративного позову до с уду 08.06.2010 року.

Представник відповіда ча Товариства з обмежено ю відповідальністю " Ліндева нг" позовні вимоги у судовому засіданні не визнав, просив в ідмовити у їх задоволенні, ос кільки ТзОВ «Ліндеванг»впро довж 2009 року подавало звіти що місячно у центр зайнятості, д авало оголошення у місцеву п ресу про можливість працевла штування інвалідів, провело атестацію робочих місць для працевлаштування інвалідів , тобто вважає, що товариством виконані всі вимоги законод авства про створення робочог о місця інваліда, та про викон ання 4% нормативу у відповідно сті до Закону України « Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Суд, заслухавши у судов ому засіданні представника п озивача, представника відпов ідача, дослідивши представле ні докази по справі у їх сукуп ності приходить до висновку , що вимоги позивача є обґрунт ованими, відповідають дійсни м обставинам та матеріалам с прави, ґрунтуються на вимога х чинного законодавства, а от же, підлягають до задоволенн я, виходячи з наступних мірку вань.

Статтею 19 Закону Україн и «про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »від 21.03.1991 р. № 875 - ХІІ ( надалі - З акон 875-ХІІ) встановлено, що для підприємств, установ, органі зацій незалежно від форми вл асності і господарювання вст ановлюється норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельно сті працюючих, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб - у кількості одн ого робочого місця.

При цьому, згідно зі ст. 20 Закону 875-ХІІ, підприємства, ус танови і організації незалеж но від форми власності і госп одарювання, де кількість пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим ч.1 ст. 19 цього Закону, щ ороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначаєт ься у розмірі середньої річн ої зарплати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце не зайняте інвалідом.

Як вбачається із матеріа лів справи, а саме звіту відпо відача форма № 10 -ПІ перед Терн опільським обласним відділе нням Фонду соціального захис ту інвалідів, який поданий 04.02.2 010 р. ( термін подання - не пізніш е 1 березня після звітного пер іоду) середньооблікова кільк ість штатних працівників у в ідповідача за 2009 рік становит ь 14 осіб, середньорічна зарпла та працівника складає 17057,14 грн . за рік, а фонд оплати праці шт атних працівників становить 238,8 тис. грн. за 2009 рік. Кількість інвалідів - штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях, створених в ідповідно до вимог ст. 19 Закон у 875-ХІІ становить 1 особа, а пра цевлаштовано 0 осіб, що і було відображено у зазначеному З віті відповідача.

Відповідно до ст. 19 Зако ну 875-ХІІ підприємства, устано ви, організації самостійно з дійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормати вів робочих місць виходячи з вимог ст. 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, ви значеній згідно з частиною п ершою ст. 19 Закону 875-ХІІ, вважає ться працевлаштування підпр иємством, установою, організ ацією інвалідів, для яких це м ісце роботи є основним.

Комплексний аналіз но рм Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» дає можлив ість зробити висновок, що ств ореним робочим місцем інвалі да є таке робоче місце, яке вве дено в дію шляхом працевлашт ування інваліда.

Таким чином, за 1 робоче місце, призначених для праце влаштування інвалідів і не з айняте інвалідами, відповіда ч до 15.04.2010 року повинен був само стійно сплатити адміністрат ивно - господарські санкції у розмірі 8528 грн. 57 коп., оскільки не працевлаштував жодного ін валіда при нормативі 1 особа.

Пунктом 2 Порядку пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України № 70 від 31 січня 2007 р оку передбачено, що підприєм ства інформують державну слу жбу зайнятості та місцеві ор гани соціального захисту нас елення про вільні робочі міс ця та вакантні посади, на яких може використовуватись прац я інвалідів.

Наказом Державного ко мітету статистики № 244 від 06.07.1998 р . затверджена норма статисти чної звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вільних робочих м ісць ( вакантних посад)», яка п одається підприємствами щом ісячно на адресу державної с лужби зайнятості.

Відповідачем не доведе но атестування робочих місць інвалідів, що необхідно для з абезпечення їх працевлаштув ання відповідно до нормативу робочих місць, встановленог о підприємству на підставі с т. 19 Закону 875-ХІІ, оскільки без н аявності інваліда відповіда ч не міг виконати вимоги ст. 17 З акону 875-ХІІ, яка передбачає ст ворення спеціального робочо го місця для працевлаштуванн я інваліда, здійснюючи для ць ого адаптацію основного і до даткового обладнання, техніч ного оснащення і пристосуван ня тощо з урахуванням обмеже них можливостей інваліда, ін дивідуальних програм його ре абілітації, наявних у нього п рофесійних навичок і знань. Т ому суд критично ставиться д о твердження відповідача про проведену атестацію робочих місць для працевлаштування інвалідів на 2009 рік, та не прийм ає його до уваги.

На думку суду, відповіда чем не надано також доказів щ омісячного звернення до дер жавної служби зайнятості впр одовж 2009 року з метою працевла штування інвалідів на підпри ємство, оскільки всі звіти фо рми № 3-ПН за 2009 рік не містять ві дповідного штампу центру зай нятості про надходження цих звітів. При цьому суд приймає до уваги довідку Теребовлян ського районного центру зайн ятості від 05.05.2010 року, у якій заз начено, що відповідачем пода но звіт форми 3-ПН 03.01.2009 року. А то му суд приходить до перекона ння, що за інші місяці 2009 року з віт не подавався.

При цьому суд приймає д о уваги, що 08 грудня 2009 року відп овідачем було працевлаштова но інваліда третьої групи О СОБА_2, однак вважає за необх ідне зазначити, що впровдовж січня - листопада 2009 року інв алід на підприємстві не був п рацевлаштований, а тому суд в важає, що працевлаштування і нваліда у грудні 2009 року не є ви конанням нормативу за 2009 рік.

Виходячи з вищенаведен ого, суд приходить до перекон ання, що відповідач не здійсн ив передбачених чинним закон одавством заходів щодо створ ення умов для працевлаштуван ня інвалідів та заходів щодо інформування вищезазначени х органів про наявну можливі сть на підприємстві для прац евлаштування інвалідів, чим позбавив можливості виконан ня органами, зазначеними в ст . 18 Закону 875-ХІІ, свого обов' яз ку стосовно безпосереднього працевлаштування інвалідів .

Відповідно до ч.2 ст. 20 Зак ону 875-ХІІ, порушення термінів сплати адміністративно - гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Згід но Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого н аказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року, пеня обчислюєть ся виходячи із 120 відсотків рі чних облікової ставки НБУ за кожен календарний день прос трочення, що діяла на момент с плати, нарахованої на повну с уму недоїмки на весь її строк .

Судом встановлено, що ві дповідач порушив терміни спл ати адміністративно - господ арських санкцій на 54 дні, оскі льки термін сплати сплив 15 кві тня 2010 року, а позовна заява под ана позивачем 08.06.2010 року, а тому повинен сплатити пеню в розм ірі 138 грн.16 коп.

керуючись Законом Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160-163 КАС України , суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Тернопільс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Товариства з об меженою відповідальністю «Л індеванг »про стягнення адмі ністративно - господарських санкцій та пені - задовольн ити.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальн істю «Ліндеванг »( с. Гайворон ка Теребовлянського району к од ЄДРПОУ 32291286) на користь Терно пільського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів( м. Тернопіль, вул . Грушевського, 8, код ЄДРПОУ 1403233 4) 8528 ( вісім тисяч п' ятсот двад цять вісім) грн. 57 коп. адмініст ративно - господарських сан кцій та 138 ( сто тридцять вісім) грн. 16 коп. пені, шляхом перерах ування на р/р № 31219230700468 ГУДК Украї ни в Тернопільській області 50070000, МФО 838012 код одержувача 23588154.

Постанова суду може бут и оскаржена до Львівського а пеляційного адміністративн ого суду через Тернопільськи й окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний с трок з дня постановлення пос танови заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги у порядок і строк, п ередбачені статтями 186 і 254 Коде ксу адміністративного судоч инства.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження або апел яційної скарги. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

Дата ухвалення рішення23.06.2010
Оприлюднено04.09.2010
Номер документу10973510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2042/10/1970

Постанова від 23.06.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні