ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-1837/10/1970
"09" липня 2010 р. м. Тернопіль
Тернопільський окр ужний адміністративний суд в складі:
головуючої Дерех Н.В.
при секретарі Вальчук І.М.
за участю:
представн ика позивача - Муратової С . Д.
предс тавника відповідача - Дер жицького І. Р.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в за лі суду в місті Тернополі адм іністративну справу за адмін істративним позовом Терно пільського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «Сільпо 48»про стягненн я адміністративно - господар ських санкцій та пені, суд -
в с т а н о в и в:
Тернопільське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (надалі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Сільпо 48»(н адалі - відповідач) про стяг нення 52955,91 грн. адміністративн о - господарських санкцій та 66 7,24 грн. пені, оскільки відповід ач порушив терміни сплати ад міністративно-господарськи х санкцій на 42 дні.
В судовому засід анні представник позивача Тернопільського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів позов п ідтримав і просив його задов ольнити, мотивуючи тим, що від повідачем 26.02.2010 року подано зві т Тернопільському облас ному відділенню Фонду соціал ьного захисту інвалідів за 2009 рік, у якому вказана кількіст ь 17 осіб, які повинні працюват и на робочочих місцях, створе них відповідно до вимог ст. 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні», однак було пра цевлаштовано 14 інвалідів. Від повідно, відповідач повинен був самостійно сплатити адмі ністративно-господарські са нкції за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів до 15.04.2010 ро ку. Цього ним зроблено не було , а тому позивач 27.05.2010 року зверн увся до суду з позовом. При цьо му просить стягнути пеню за п рострочення сплати на 42 дні, я кі визначає з останнього дня , що встановлений законодавс твом для сплати адміністрати вно-господарських санкцій 15.04 .2010 року та днем подачі адмініс тративного позову до суду 27.05.20 10 року.
Представник відповідач Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Сільпо 48»в судовому засіданні позов не визнає, позовні вимоги про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а порушення термінів сплати цих санкцій у сумі 53 623,15 грн. вва жає безпідставними та необґр унтованими, оскільки підприє мством виділено робочі місця для працевлаштування інвалі дів та повідомлено службу за йнятості про можливість прац евлаштування інвалідів нале жним чином. При цьому пояснив , що товариством з обмеженою в ідповідальністю «Сільпо-48»н а протязі 2009 року подавались Тернопільському міському центру зайнятості звіти «Пр о наявність вакансій, в яких з азначалось наявність робочи х місць для інвалідів. Окрім т ого, у зв'язку з відкриттям в л ипні 2009 року нових супермарке тів «Сільпо-48», внаслідок чого виникла потреба у нових робо чих місцях для інвалідів тов ариство з обмеженою відповід альністю «Сільпо-48»подавало інформаційні листи з прохан ням направити на роботу інва лідів із зазначенням вакансі й у Тернопільський міськ ий центр зайнятості, Тернопі льську обласну організацію У ТОГ (Товариство глухих). Т акож, підприємством через за соби масової інформації пост ійно надавались оголошення, в яким запрошувались на робо ту інваліди. Жодному інва ліду який був направлений Це нтром зайнятості на працевла штування на підприємство та який звертався особисто не б уло відмовлено про що свідча ть копії направлень на праце влаштування з Центру зайнято сті.
Суд, заслухавши у суд овому засіданні представник а позивача, представника від повідача, дослідивши предста влені докази по справі у їх су купності приходить до висно вку, що вимоги позивача є обґр унтованими, відповідають дій сним обставинам та матеріала м справи, ґрунтуються на вимо гах чинного законодавства, а отже, підлягають до задоволе ння, виходячи з наступних мір кувань.
Статтею 19 Закону Україн и «про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »від 21.03.1991 р. № 875 - ХІІ ( надалі - З акон 875-ХІІ) встановлено, що для підприємств, установ, органі зацій незалежно від форми вл асності і господарювання вст ановлюється норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельно сті працюючих, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб - у кількості одн ого робочого місця.
При цьому, згідно зі ст. 20 Закону 875-ХІІ, підприємства, у станови і організації незале жно від форми власності і гос подарювання, де кількість пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим ч.1 ст. 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів штраф ні санкції, сума яких визнача ється у розмірі середньої рі чної зарплати на відповідном у підприємстві за кожне робо че місце не зайняте інвалідо м.
Як вбачається із матері алів справи, а саме звіту відп овідача форма № 10 - ПІ перед Т ернопільським обласним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів, який пода ний 26.02.2010 р. (термін подання - не п ізніше 1 березня після звітно го періоду) середньооблікова кількість штатних працівник ів у відповідача за 2009 рік стан овить 421 особу, середньорічна зарплата працівника складає 17651,97 грн. за рік, а фонд оплати пр аці штатних працівників стан овить 7431,48 тис. грн. за 2009 рік. Кіл ькість інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях, ство рених відповідно до вимог ст . 19 Закону 875-ХІІ становить 17 осі б, а працевлаштовано 14 осіб, що і було відображено у зазначе ному Звіті відповідача.
Відповідно до ст. 19 Зак ону 875-ХІІ підприємства, устан ови, організації самостійно здійснюють працевлаштуванн я інвалідів у рахунок нормат ивів робочих місць виходячи з вимог ст. 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, ви значеній згідно з частиною п ершою ст. 19 Закону 875-ХІІ, вважає ться працевлаштування підпр иємством, установою, організ ацією інвалідів, для яких це м ісце роботи є основним.
Комплексний аналіз но рм Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»дає можливі сть зробити висновок, що ство реним робочим місцем інвалід а є таке робоче місце, яке введ ено в дію шляхом працевлашту вання інваліда.
Таким чином, за 3 робочи х місця, призначених для прац евлаштування інвалідів і не зайняті інвалідами, відповід ач до 15.04.2010 року повинен був сам остійно сплатити адміністра тивно - господарські санкції у розмірі 52955 грн. 91 коп., оскільк и працевлаштовано 14 інваліді в при нормативі 17 осіб.
Пунктом 2 Порядку пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України № 70 від 31 січня 2007 р оку передбачено, що підприєм ства інформують державну слу жбу зайнятості та місцеві ор гани соціального захисту нас елення про вільні робочі міс ця та вакантні посади, на яких може використовуватись прац я інвалідів.
Наказом Державного ко мітету статистики № 244 від 06.07.1998 р . затверджена норма статисти чної звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вільних робочих м ісць ( вакантних посад)», яка п одається підприємствами щом ісячно на адресу державної с лужби зайнятості.
Відповідачем не доведе но атестування робочих місць інвалідів, що необхідно для з абезпечення їх працевлаштув ання відповідно до нормативу робочих місць, встановленог о підприємству на підставі с т. 19 Закону 875-ХІІ, оскільки без н аявності інвалідів відповід ач не міг виконати вимоги ст. 1 7 Закону 875-ХІІ, яка передбачає с творення спеціального робоч ого місця для працевлаштуван ня інваліда, здійснюючи для ц ього адаптацію основного і д одаткового обладнання, техні чного оснащення і пристосува ння тощо з урахуванням обмеж ених можливостей інваліда, і ндивідуальних програм його р еабілітації, наявних у нього професійних навичок і знань .
При цьому суд критично ставиться до твердження від повідача та не приймає його д о уваги про те, що ТзОВ «Сільпо 48»зверталось у центр зайнято сті зі звітами про наявні вак ансії для інвалідв, оскільки такі звіти не подавались щом ісячно, а лише 25 листопада 2009 ро ку, 07 грудня 2009 року,12.08.2009 року.
Також суд враховує, що і нваліди ОСОБА_5 та ОСОБА _6 будучи працевлаштованими відповідно 16.10.2009 року та04.09.2009 рок у, не пропрацювали на товарис тві шість місяців впродовж 2009 року, а тому їх працевлаштува ння не визнається виконанням квоти по працевлаштуванню і нвалідів впродовж 2009 року ТзО В «Сілпо 48».
Виходячи з вищенаведе ного, суд приходить до переко нання, що відповідач не здійс нив передбачених чинним зако нодавством заходів щодо ство рення умов для працевлаштува ння інвалідів та заходів щод о інформування вищезазначен их органів про наявну можлив ість на підприємстві для пра цевлаштування інвалідів, чим позбавив можливості виконан ня органами, зазначеними в ст . 18 Закону 875-ХІІ, свого обов' яз ку стосовно безпосереднього працевлаштування інвалідів .
Відповідно до ч.2 ст. 20 Зак ону 875-ХІІ, порушення термінів сплати адміністративно - гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Згід но Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого н аказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року, пеня обчислюєть ся виходячи із 120 відсотків рі чних облікової ставки НБУ за кожен календарний день прос трочення, що діяла на момент с плати, нарахованої на повну с уму недоїмки на весь її строк .
Судом встановлено, що ві дповідач порушив терміни спл ати адміністративно - господ арських санкцій на 42 дні, а том у повинен сплатити пеню в роз мірі 667 грн.24 коп.
керуючись Законом Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160-163 КАС України , суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Тернопільськ ого обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Товариства з об меженою відповідальністю «С ільпо 48»про стягнення адміні стративно - господарських са нкцій та пені - задоволь нити.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальн істю «Сільпо 48»(м. Тернопіль, в ул. Петлюри, 2, код ЄДРПОУ 33198584) на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів( м. Тернопіль, вул. Грушевсь кого, 8, код ЄДРПОУ 14032334) 52955 ( п' ятд есят дві тисячі дев' ятсот п ' ятдесят п' ять) грн. 91 коп. ад міністративно - господарськи х санкцій та пеню в розмірі 667 ( шістсот шістдесят сім) грн. 24 к оп., шляхом перерахування на р /р № 31211230700002 ГУДК України в Терноп ільській області 50070000, МФО 838012 ко д одержувача 23588119.
Постанова суду може бути о скаржена до Львівського апел яційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративни й суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня постановлення по станови заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги у порядок і строк, п ередбачені статтями 186 і 254 Коде ксу адміністративного судоч инства.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження або апел яційної скарги. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10973525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні