Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
02 серпня 2010 р. № 2-а- 7180/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
Головуючого - судді Супрун Ю .О.,
при секретарі судового зас ідання - Дейнеко Т.В.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у пр иміщенні суду справу за адмі ністративним позовом Держав ної податкової інспекції у Л енінському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "ТМК-2003", третя о соба - Виконавчий комітет Хар ківської міської ради про ск асування державної реєстрац ії юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова і нспекція у Ленінському район і міста Харкова звернулася д о Харківського окружного адм іністративного суду з позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "ТМК-2003", третя особа Виконавчий комітет Ха рківської міської ради, в яко му просить суд: скасувати дер жавну реєстрацію відповідач а, обґрунтовуючи свої вимоги наступним.
Товариство з обмежен ою відповідальністю "ТМК-2003" рі шенням Виконавчого комітету Харківської міської ради за реєстровано 11.12.2003 року та пере буває на обліку як платник по датків в ДПІ у Ленінському ра йоні м. Харкова з 22.12.2003 р.
Відповідно до п. 5 ч.2 ст. 38 Закону України №755-ІУ від 15.05.2003р . "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців", наявність в Єди ному державному реєстрі запи су про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнах одженням є підставою для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби.
ДПІ у Ленінському рай оні м. Харкова має всі підстав и для подання позову про прип инення юридичної особи вказа ного підприємства у зв'язку з відсутністю юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Представник позивача - Державної податкової інспе кції у Ленінському районі м. Х аркова - в судове засідання не з' явився, про дату, час та мі сце судового розгляду повідо млений належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без уча сті представника позивача за наявними у справі матеріала ми.
Відповідач - Товарист во з обмеженою відповідальні стю "ТМК-2003" - про дату, час та міс це судового розгляду повідом лявся судовою повісткою з по штовим повідомленням за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, але суд ова повістка була повернута у зв'язку з відсутністю адрес ата за вказаною адресою.
Представник третьої особи - Виконавчий комітет Х арківської міської ради - в су дове засідання не з' явився, про дату, час та місце судовог о розгляду повідомлений нале жним чином, причини неявки су ду не повідомив.
Відповідно до ст. 35 КАС України відповідач та третя особа є належно повідомлени ми про дату, час та місце судов ого засідання. Правом участі в судовому засіданні не скор исталися.
Суд, дослідивши матер іали справи, встановив такі о бставини.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи - Товариство з обмеже ною відповідальністю "ТМК-2003" з ареєстроване Виконавчим ком ітетом Харківської міської р ади 11.12.2003 року за № 14801050001008387. Державн а реєстрація суб' єкта підпр иємницької діяльності юриди чної особи проведена за юрид ичною адресою: 61017, м. Харків, вул . Котлова, буд. 115 (а.с.10).
Згідно Довідки Держа вної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харков а № 761/21686 від 26.12.2007 року Товариство з обмеженою відповідальніст ю "ТМК-2003" взято на облік в орган ах державної податкової служ би з 22.12.2003 р. за № 216.
Як вбачається з довід ки про встановлення фактично го місцезнаходження платник а податків від 01.04.2009 року № 345/26-006, Т овариство з обмеженою відпов ідальністю "ТМК-2003" зареєстров ане за адресою: м. Харків, Лен інський район, вул. Котлова , б. 115, за результатами проведен ня заходів місцезнаходження платника податків не встано влено (а.с.8).
Повідомлення про від сутність платника податків з а місцезнаходженням (місцем проживання) від 04.04.2009 року № 427/9/29-023 свідчить про відсутність пл атника податків Товариства з обмеженою відповідальніст ю "ТМК-2003" за зареєстрованим міс цезнаходженням (місцем прожи вання) та фактичне місце знах одження (місце проживання) пл атника податків або адреси, з а якою здійснюється зв'язок, н е відомо.
Відповідно до ст. 20 Зак ону України від 25 червня 1991 рок у № 1251-XІІ “Про систему оподатк ування” завданнями органів д ержавної податкової служби є здійснення контролю за прав ильністю обчислення, повното ю та своєчасністю сплати до б юджетів, державних цільових фондів податків та зборів (об ов'язкових платежів).
Однією з функцій, покл адених на державні податкові інспекції, згідно до п. 1 ст. 10 За кону України “Про державну п одаткову службу в Україні” в ід 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ є здій снення контролю за своєчасні стю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).
Згідно зі ст. 33 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців” № 755-ІV в ід 15 травня 2003 року юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам у результаті злиття, пр иєднання, поділу, перетворен ня (реорганізації) або в резул ьтаті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом. Юридична ос оба є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного дер жавного реєстру запису про д ержавну реєстрацію припинен ня юридичної особи.
Відповідно до ст. 51 Гос подарського кодексу України однією з підстав для припине ння підприємницької діяльно сті є рішення суду у випадках , передбачених цим Кодексом т а іншими законами.
Статтею 59 Господарськ ого кодексу України визначаю ться способи припинення діял ьності суб' єкта господарюв ання (шляхом реорганізації а бо ліквідації) та підстави пр ипинення діяльності суб' єк та господарювання, зокрема, ч астиною 6 передбачено, що суб' єкт господарювання ліквідує ться у разі скасування його д ержавної реєстрації у випадк ах, передбачених законом.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст . 11 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право звертатися у пере дбачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.
Відповідно до п. 5 ч.2 ст. 38 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним місцезнаходженням є підставою для постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи.
Суд зазначає, що відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м перешкоджає здійсненню кон трольної функції податковим и органами, що приводить до зл овживання з боку підприємст ва, ухиленню від сплати подат ків, та завдає шкоди економіч ним основам держави. Суб'єкта підприємницької діяльності взято на облік у Державному р еєстрі України та враховано як платника податків при нап исанні Державного бюджету Ук раїни. Несплата податків тяг не за собою невиплату соціал ьних допоміг, дотацій, заробі тної платні державним службо вцям, пенсій, стипендій та інш их відрахувань громадянам.
Статтею 239 Господарськ ого кодексу України від 16.01.2003 ро ку № 436-IV в частині 1 одним з видів адміністративно-господарсь ких санкцій визначено скасув ання державної реєстрації та ліквідацію суб'єкта господа рювання. Зазначені санкції о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я можуть застосовувати відпо відно до своїх повноважень т а у порядку, встановленому за коном, до суб'єктів господарю вання.
Відповідно до ч. 1 ст. 250 Г осподарського кодексу Украї ни адміністративно-господар ські санкції можуть бути зас тосовані до суб'єкта господа рювання протягом шести місяц ів з дня виявлення порушення , але не пізніш як через один р ік з дня порушення цим суб'єкт ом встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності, кр ім випадків, передбачених за коном.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з п озовом про скасування держа вної реєстрації юридичної ос оби Товариства з обмеженою в ідповідальністю "ТМК-2003" в межа х зазначених строків, позов п оданий на підставі повноваже нь податкового органу та з ви значених Законом України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців” підстав.
Із врахуванням вищев икладених обставин суд вважа є, що позовні вимоги обґрунто вані та підлягають задоволе нню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 К АС України судові витрати з в ідповідача не стягуються.
На підставі вищевикладен ого, керуючись ст. 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудн я 1990 року № 509-ХІІ, ст. ст. 33, 38 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”№755-І V від 15 травня 2003 року, ст.ст. 239, 250 Го сподарського кодексу Україн и від 16.01.2003 року № 436-IV, п. 11 Порядку о бліку платників податків, зб орів (обов'язкових платежів), з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 14 грудня 1998 року за № 791/3231, ст. ст. 51 ГК Украї ни, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС Украї ни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Ленінському районі м. Ха ркова до Товариства з обмеже ною відповідальністю "ТМК-2003", т ретя особа - Виконавчий коміт ет Харківської міської ради про скасування державної ре єстрації юридичної особи - за довольнити в повному обсязі.
Скасувати державну реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відпо відальністю "ТМК-2003" (код ЄДРПОУ 32761905, юридична адреса: м. Харків , вул. Котлова, 115), зареєстрован ий Виконавчим комітетом Харк івської міської ради 11.12.2003 року за № 1 480 105 0001 008387.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний с трок з дня складання постано ви в повному обсязі та поданн ям після цього протягом двад цяти днів апеляційної скарги , з одночасною подачею її копі ї до суду апеляційної інстан ції, або без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи ап еляційної скарги.
У повному обсязі по станова виготовлена 06 серпня 2010 року.
Суддя Ю.О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10973562 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні